Päihteettömät ihmiset! Miten rentoudutte ja mistä saatte mielihyvää?
Olen kärsinyt pitkään päihdeongelmista ja haluaisin tehdä muutoksen. Käytän päihteitä rentoutuakseni ja nollatakseni stressin mikä on tietysti johtanut noidankehään. Kun lopetan, en tiedä mikä enää rentouttaisi tai auttaisi krooniseen stressiin.
Miten te päihteettömät ihmiset teette rentoutuaksenne, että selviätte arjesta, stressistä ja kriiseistä? Mikä tuottaa iloa ja auttaa jaksamaan?
Kommentit (521)
Liikunta ja tottakai viikonloppuna sallitut herkut ja elokuva
Olen väärä ihminen vastaamaan kysymykseesi, mutta teen sen siitä huolimatta. Olin samanlaisessa tilanteessa kanssasi ja vasta eläköitymisen jälkeen pääsin stressistä - vieläkään en täysin ja tuskin koskaa tulen kokonaan pääsemään. Helpompaa kuitenkin.
Mielihyvää en saa mistään niin kuin päihteistä sain ja joskus vieläkin nollaan sillä tilannetta.
Olen samaa kanssasi miettinyt ja varsinkin sillon, kun päihteet olivat osa lähes jokaista päivääni.
Tsemppistä ja toivottavasti täältä saat jonkun paremman vastauksen, josta hyötyäkin olisi.
Nukun, katson leffoja, teen kotihommia puolison kanssa. Ihan vaan arkisia asioita, ei sen rentoutumisen pidä olla jotain mihin tarvitaan päihdettä.
Ilman mömmelöitä vaikka pieni reissu kaupungille voi tuntua isolta ja kivalta asialta.
Luonto, luonto ja luonto. Se on kaikista paras terapia- ja stressinhallintalääke.
Lukeminen, luonnossa liikkuminen, musiikin kuuntelu, kavereiden tapaaminen, hyvä elokuva, välillä vähän shoppailua...
Seksistä. Pökyttelen kaikkien kanssa ketkä vaan antaa.
Ei minulla ole mitään sellaista stressiä, mitä ei voisi nollata nukkumalla pitkään tai tapaamalla ystävää tai kivalla kävelylenkillä tai vaikka vähän paremmalla iltaruualla.
Mistä jatkuva stressisi johtuu?
Sori vaan mutta kauhean tylsiä ovat vaihtoehtonne, terv. Aapeen kohtalontoveri
Mikä sinua stressaa? Jos saisit poistettua jotain perimmäisiä ongelmia, ehkä helpottaisi sitenkin. Onko kaikki muu kuin päihteet tylsää?
Uuden tavan opettelu vie aikansa. Sinnikkyyttä ja avoin mieli.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on tylsä asenne jos ajattelet että vain viinalla voi rentoutua ja se on jotenkin hohdokasta ja tarpeeksi tyydyttävää.
Mulla ei kyllä auta kuin alkoholi. Ihana tunne kun on juonut itsensä känniin ja voi yhden yön bailata baareissa vailla huolta huomisesta, töistä tai mistään muustakaan. Seuraavana päivänä herätessä kauhea olo tietysti mutta on se sen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Siinä se ongelman juuri varmaan onkin. Alkkis eksäni kaipasi jotain ihmeellistä actionia, josta en kyllä tiedä mitä se oikeasti oli, koska lähinnä hoiti päivän tehtävät ja sitten katsoi telkkaria ja elokuvia illan ja seksiä ja unet. Ja sama alusta. Yritti hakea jotain iloa elämäänsä ärsyttämällä ja provosoimalla minua.
Näin sitten ei-addiktin näkökulmasta lapsuuden perhehelvetin jälkeen nautin siitä, että elämä on tasaista ja turvallista. Nautin elämän pienistä asioista eli asiat ovat perusasetuksella ollessaan hyvin ja sitten huonosti, jos joku ihminen tai tapahtuma pilaa sitä normaalia hyvää olotilaa. Ilmeisesti alkkiksella perusolotila on huono ja sitä pitää sitten yrittää parantaa jollain?
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei kyllä auta kuin alkoholi. Ihana tunne kun on juonut itsensä känniin ja voi yhden yön bailata baareissa vailla huolta huomisesta, töistä tai mistään muustakaan. Seuraavana päivänä herätessä kauhea olo tietysti mutta on se sen arvoista.
Ootko 19 v?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko 19 v?
Itselläni on 45-vuotias kaveri, joka tekee usein juuri tuota.
Harrastus johon täytyy keskittyä ja unohtaa muu, luonnossa liikkuminen, liikunta, musiikki, herkutkin, ystävälle puhuminen.....tietoinen mindfulness....
Liikunta, luonto, netti, telkkari, elokuvat,herkut, sauna, nettishoppailu - siinä jotain rentoutumisjuttuja mulle.