Tiedätkö yhtään Coldplayn kappaletta tai bändin jäsentä nimeltä tai ulkonäöltä?
Hype on kuin Beatles esiintyisi Elvis solistina ja Rollarit lämppärinä.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat olleet yksi elämäni merkittävimmistä bändeistä.
Vilpittömästi kysyn, mitä tarkoittaa että bändi on "elämäni merkittävin"? Tarkoitatko oikeasti vain että pidät siitä paljon, vai millä lailla se on "merkittävä"? Kysyn, koska en itse sanoisi mistään yhtyeestä noin, enkä osaa kuvitella mistä se merkittävyys tulee.
Olen eri, mutta tietenkin bändi voi olla merkittävät. Musiikki antaa paljon elämyksiä, herättää tunteita sekä on mukana elämän suurissa tapahtumissa. Minulle Coldplay on erityisen merkittävä sillä heidän biisejään on ollut kuuntelussa esimerkiksi tietyn parisuhteen alussa tai kun muutin Uuteen-Seelantiin yksin. Makoilin sängyssä koko omaisuus yhdessä laukussa ja kuuntelin Viva La Vidaa. Se kappale on nyt ikuisesti kietoutunut tuohon elämänvaiheeseeni.
Okei se kappale on sulle nostalginen, mutta että koko bändi.. ja merkittävä? Siis millä lailla; jos esim bändi hajoaa, niin eihän se vanha, sulle nostalginen biisi minnekään katoa. En siis saa kiinni siitä, mitä se merkittävyys konkreettisesti tarkoittaa, ja miksi se kohdistuu bändiin, eikä niihin tiettyihin biiseihin. On mullakin biisejä jotka kytkeytyvät muistoihin, mutta se muisto on nimenomaan siitä musiikista, eikä esittäjällä ole mulle minkäänlaista merkitystä sinänsä. Monista en edes tiedä/muista esittäjää, vain biisin nimen. Ei mulle ole mitään merkitystä jos ko tuntematon artisti vaikka menehtyy, eihän se mun muistobiisiin enää vaikuta.
Sori, mutta "tietenkin voi olla" nyt ei varsinaisesti vastaa kysymykseeni.
No minä en taas ymmärrä mitä sinä et ymmärrä. Itse bändi on merkittävä koska he ovat sen musiikin luoneet. On tullut katsottua tuntikaupalla haastatteluita jne. eli kiinnostavat myös ihmisinä. Ja tietenkin se koskettaisi jos bändi lopettaa tai joku jäsen kuolisi.
Näin on jo käynytkin, eräs toinen lempibändini hajosi v. 2016 ja onneksi pääsin näkemään heidät kerran livenä. Vanha musiikki säilyy mutta haikeuden pistos tuntuu sydämessä kun muistan etten saa enää koskaan kuulla heiltä uutta musiikkia - eli sitä musiikkia joka on ollut läsnä elämässäni vuosikymmeniä.
Noup.. eikä kiinnosta pätkän vertaa
Ei kukaan tiedä. Nyt vain saatiin hysteria aikaiseksi.
Nope. Tää yhtye on kuin se näyttelijä, jota ei koskaan palkata pääosanesittäjäksi, mutta jonka nassu on tuttu näky ties monestako B-leffan sivuroolista. Jokainen tietää näitä. Oon nähny tään jossain, mutta en pysty yhdistämään nimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vilpittömästi kysyn, mitä tarkoittaa että bändi on "elämäni merkittävin"? Tarkoitatko oikeasti vain että pidät siitä paljon, vai millä lailla se on "merkittävä"? Kysyn, koska en itse sanoisi mistään yhtyeestä noin, enkä osaa kuvitella mistä se merkittävyys tulee.
Olen eri, mutta tietenkin bändi voi olla merkittävät. Musiikki antaa paljon elämyksiä, herättää tunteita sekä on mukana elämän suurissa tapahtumissa. Minulle Coldplay on erityisen merkittävä sillä heidän biisejään on ollut kuuntelussa esimerkiksi tietyn parisuhteen alussa tai kun muutin Uuteen-Seelantiin yksin. Makoilin sängyssä koko omaisuus yhdessä laukussa ja kuuntelin Viva La Vidaa. Se kappale on nyt ikuisesti kietoutunut tuohon elämänvaiheeseeni.
Okei se kappale on sulle nostalginen, mutta että koko bändi.. ja merkittävä? Siis millä lailla; jos esim bändi hajoaa, niin eihän se vanha, sulle nostalginen biisi minnekään katoa. En siis saa kiinni siitä, mitä se merkittävyys konkreettisesti tarkoittaa, ja miksi se kohdistuu bändiin, eikä niihin tiettyihin biiseihin. On mullakin biisejä jotka kytkeytyvät muistoihin, mutta se muisto on nimenomaan siitä musiikista, eikä esittäjällä ole mulle minkäänlaista merkitystä sinänsä. Monista en edes tiedä/muista esittäjää, vain biisin nimen. Ei mulle ole mitään merkitystä jos ko tuntematon artisti vaikka menehtyy, eihän se mun muistobiisiin enää vaikuta.
No minä en taas ymmärrä mitä sinä et ymmärrä. Itse bändi on merkittävä koska he ovat sen musiikin luoneet. On tullut katsottua tuntikaupalla haastatteluita jne. eli kiinnostavat myös ihmisinä. Ja tietenkin se koskettaisi jos bändi lopettaa tai joku jäsen kuolisi.
Näin on jo käynytkin, eräs toinen lempibändini hajosi v. 2016 ja onneksi pääsin näkemään heidät kerran livenä. Vanha musiikki säilyy mutta haikeuden pistos tuntuu sydämessä kun muistan etten saa enää koskaan kuulla heiltä uutta musiikkia - eli sitä musiikkia joka on ollut läsnä elämässäni vuosikymmeniä.
Ok, ilmeisesti vaan ajattelen asiasta täysin eri lailla. Itseä kun ei ole ikinä kiinnostanut bändit tai bändien jäsenet, vain ne tietyt kappaleet joista pidän. En edes suostu ikinä nimeämään mitään lempibändejä, koska enhän minä kenenkään koko tuotannosta pidä. Joillakin on yksi hyvää biisiä, joillakin monta, kenelläkään ei kaikki ole sellaista josta pitäisin.
Mutta kiitos silti että yritit selittää, vaikkakin tuo fanituksen ajatuskulku minulle yhä jää mysteeriksi.
Joo, tiedän. Mut vaikka oon pitkään halunnut nähdä heidät livenä, en lähtenyt edes yrittämään saada lippua tuosta rumbasta hermojeni säästämiseksi.
En ole varsinainen fani, mutta tiedän useammankin.
Clocks ja The Scientist olivat ihan kelpo biisejä A Rush of Blood to the Head -levyltä 2000-luvun alkupuolella.
Viva la Vidan varmaan jokainen on joskus kuullut. Pet Shop Boys esitti sitä 2009 kiertueellaan yhdistettynä omaan Domino Dancing -biisiinsä.
Mylo Xyloto -albumia tuli kuunneltua paljonkin kun se 2011 ilmestyi.
Sittemmin kiinnostus on hiipunut, mutta varmaan uudemmassakin tuotannossa olettaisi olevan ihan asiallista musiikkia. Mutta en tappele ylihintaisista konserttilipuista, ei se bändi NIIN hyvä ole.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tiedä, siksi hämmentääkin tää hirvittävä hypetys. Toisaalta, en tiedä Käärijääkään, ja kerran oon kuullut sen euroviisubiisin.
Terkuin Dinosaurus-66
Ei noita voi verrata toisiinsa, kun ovat eri vuosikymmeniltä ja ihan päinvastaisia genrejä edustaa.
Coldplayn tyylikin on sellainen joka iskee paremmin vanhempaan sukupolveen kuin nuoreen, tai riippuu tietysti musiikkimausta.
Mun isään ainaskin uppoo Coldplayn musiikki ja hän on saman ikäinen kuin sinä.
En, valitettavasti.
Olen ihan out.
N47
Vierailija kirjoitti:
Laulajan eli Chris Martinin tiedän, osin siksi että hän oli naimisissa Gwyneth Paltrowin kanssa. Muita bändin jäseniä en osaa nimetä enkä edes tiedä miltä näyttävät. Enkä kyllä biisejäkään sen puoleen. Mutta tunnistan kun niitä soitetaan radiossa Martinin äänestä.
Juu ja näillähän on lapsi nimeltään Apple. Eli siis Omena. Kuka antaa lapselleen nimeksi Omena.
Chrisin tiedän ja 1 ja puolikkaan biisin (se palestiinan pelastus biisi ja kanye westin Homecoming -lemppareita). En mä niiden musasta välitä ja tämä kotimainen hype yllätti.. ovat kuitenkin parempia kuin U2, jonka suosiota en tajua ollenkaan.
Laulajan haastatteluja toisinaan luen, kun se on melkonen möläyttelijä. Sivusuunsa puhujat ovat suurta viihdettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laulajan eli Chris Martinin tiedän, osin siksi että hän oli naimisissa Gwyneth Paltrowin kanssa. Muita bändin jäseniä en osaa nimetä enkä edes tiedä miltä näyttävät. Enkä kyllä biisejäkään sen puoleen. Mutta tunnistan kun niitä soitetaan radiossa Martinin äänestä.
Juu ja näillähän on lapsi nimeltään Apple. Eli siis Omena. Kuka antaa lapselleen nimeksi Omena.
Kyllä Omena on nimi siinä missä Vuokko, Lilja tai Kanelikin.
Chris Martinin, mutta senkin ex- puolisonsa (Gwyneth Paltrow) kautta. Kappaleista ei hajuakaan. Ilmeisen suosittu, bussissa viereisen penkin mommotkin keskusteli asiasta, toinen ei ollut saanut lippuja...
Vierailija kirjoitti:
Nope. Tää yhtye on kuin se näyttelijä, jota ei koskaan palkata pääosanesittäjäksi, mutta jonka nassu on tuttu näky ties monestako B-leffan sivuroolista. Jokainen tietää näitä. Oon nähny tään jossain, mutta en pysty yhdistämään nimeen.
Semmoset näyttelijät ei kuitenkaan ikinä möis neljästi stadikka täyteen.
Chris Martinin tunnistan. Kappaleita osaan luetella useita. En ole fani, enkä ole menossa konserttiin, mutta kyllähän Coldplay on yksi 2000-luvun suurimpia bändejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, ilmeisesti vaan ajattelen asiasta täysin eri lailla. Itseä kun ei ole ikinä kiinnostanut bändit tai bändien jäsenet, vain ne tietyt kappaleet joista pidän. En edes suostu ikinä nimeämään mitään lempibändejä, koska enhän minä kenenkään koko tuotannosta pidä. Joillakin on yksi hyvää biisiä, joillakin monta, kenelläkään ei kaikki ole sellaista josta pitäisin.
Mutta kiitos silti että yritit selittää, vaikkakin tuo fanituksen ajatuskulku minulle yhä jää mysteeriksi.
Kai ymmärrät, että se kappale ei ole mitään muuta kuin säveltäjänsä, sanoittajansa ja sovittajansa tajunnanvirtaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ymmärrät, että se kappale ei ole mitään muuta kuin säveltäjänsä, sanoittajansa ja sovittajansa tajunnanvirtaa?
Joo, mitä sitten? Miten tämä liittyy asiaan.
Kuulin koko bändistä 2 viikkoa sitten. Kun näin otsikon Coldplay tulee Suomeen, luulin että kyse on jostain uudesta trendistä. Vastaus kysymykseen siis en ja en. T. Kalkkismummeli
Kävin youtuben puolella kuuntelemassa Coldplay bändiä ja törmäsin heti yhteen biisiin jota myös ollaan soitettu Suomen suurimmissa median läheissä:
Itse en muistanut tätä, mutta alitajuntaan tämä on jäänyt, kun muistan niin hyvin tämän biisin nyt.
M30