Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö yhtään Coldplayn kappaletta tai bändin jäsentä nimeltä tai ulkonäöltä?

Vierailija
01.08.2023 |

Hype on kuin Beatles esiintyisi Elvis solistina ja Rollarit lämppärinä.

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Codlplay on suosittu bändi, mutta kukaan ei sitä kuitenkaan kuuntele. Minä en ainakaan henkilökohtaisesti tunne ketään joka kuuntelisi sitä tai keskustelisi siitä. Kukaan ei tunnu tietävän siitä mitään. Tosin minun tuttavapiiri on luonnolliesesti hyvin rajoittunut, joten siitä ei voi vetää ainakaan kivonkaan pitkälle meneviä johtopäätöksiä.

Vierailija
22/107 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen lähes kaikki kappaleet ja kuuntelen. Chris Martin on myös minun mielestäni seurapiirijulkkis, joten tosiaankin on tuttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ihme ole jos suomalainen ei tiedä. Tämä riimittely ja huumori musiikin kehto on ollut aina jokin takapajula mitä kans.väliseen pop musiikkiin tulee. Pieni porukka on kyllä ajantasalla mutta ei iso yleisö.

Otin sulta lasin, veit multa pasin, siitä sain kasin....jne jne siinä soumalaista poppia joka laittaa tanssijalan liikkeelle😆

Sinulle voi tulla yllätyksenä että eri ihmisillä on hyvinkin erilaiset musiikkimaut. Tuskinpa esim. metallin tai hard rockin ystävä tietää kaiken maailman poppareita ja päinvastoin. Tarjonta on muutenkin niin laajaa nykyään kiitos spotifyn ja youtuben ja nettiradioiden, että ei ole mikään ihme ettei "kaikki" tiedä Coldplaytakaan. 

Vierailija
24/107 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko te tosi nuoria, tää 44-v tätikin tietää Chris Martinin? Mun lempparini on Sky full of stars.

Vierailija
25/107 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni näyttää tietävän tai sitten ostivat liput vahingossa.

Vierailija
26/107 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Kun lippukohu alkoi ja jatkui, lukaisin Wikipediasta bändin kuvauksen ja kuuntelin pätkän hittikappaleista. En muista enää mitään, koska ei ollut kiinnostavaa.

Parin kappaleen kertosäettä renkutettiin taannoin ahkerasti TikTok-videoiden taustalla, mutta tuo suosio ei kauan kestä. Jaksavatkohan lipun ostaneet keikkoihin saakka.

Tuosta kohusta tuli mieleeni vanha, entinen kaverini, joka hullaantui Barry Whiten musiikkiin kuultuaan sitä jatkuvasti allyMcJonkun taustalla. Hankin hänelle synttärilahjaksi Barry Whiten parhaat hitit, ja hän suorastaan suuttui siitä, että biisit olivat huonoja. Hän halusi kuulla niitä hyviä biisejä. Samat kappaleethan sillä levyllä olivat, mutta hän oli muodostanut mielipiteensä muutaman kappaleen kertosäkeiden perusteella. Lieneekö Coldplayn suosion samanlaista. 

Vierailija
27/107 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä. Veikkaisin että joku chasing cars on varmaan niiden biisi.

Vierailija
28/107 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clocks on hyvä, ja sitten tiedän yhden hitin jonka nimeä en muista.

Muuten aika taskulämmintä aikuispoppia.

Vierailija
29/107 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä, siksi hämmentääkin tää hirvittävä hypetys. Toisaalta, en tiedä Käärijääkään, ja kerran oon kuullut sen euroviisubiisin.

Terkuin Dinosaurus-66

Vierailija
30/107 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chris Martin, laulaja. Biisien nimiä en nyt muista äkkiseltään kuin Viva La Vida, Fix You ja Yellow.

Vierailija
31/107 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat olleet yksi elämäni merkittävimmistä bändeistä.

Vilpittömästi kysyn, mitä tarkoittaa että bändi on "elämäni merkittävin"? Tarkoitatko oikeasti vain että pidät siitä paljon, vai millä lailla se on "merkittävä"? Kysyn, koska en itse sanoisi mistään yhtyeestä noin, enkä osaa kuvitella mistä se merkittävyys tulee.

Vierailija
32/107 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin paljon nuoruudessa. 

Vierailija
33/107 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, eikä minun tarvitsekaan. Riittävän moni ilmeisesti tietää.

Vierailija
34/107 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymn for the weekendin tiedän, mutta en sitä että se on coldplayn biisi. Olen gen x.

Vierailija
35/107 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vilpittömästi kysyn, mitä tarkoittaa että bändi on "elämäni merkittävin"? Tarkoitatko oikeasti vain että pidät siitä paljon, vai millä lailla se on "merkittävä"? Kysyn, koska en itse sanoisi mistään yhtyeestä noin, enkä osaa kuvitella mistä se merkittävyys tulee.

Olen eri, mutta tietenkin bändi voi olla merkittävät. Musiikki antaa paljon elämyksiä, herättää tunteita sekä on mukana elämän suurissa tapahtumissa. Minulle Coldplay on erityisen merkittävä sillä heidän biisejään on ollut kuuntelussa esimerkiksi tietyn parisuhteen alussa tai kun muutin Uuteen-Seelantiin yksin. Makoilin sängyssä koko omaisuus yhdessä laukussa ja kuuntelin Viva La Vidaa. Se kappale on nyt ikuisesti kietoutunut tuohon elämänvaiheeseeni.

Vierailija
36/107 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän miltä Coldplayn laulaja näyttää ja tiedän biisin Viva La Vida:n heiltä.

Silloin joskus, kun tv:ssä oli The Voice -kanava niin kyseistä bändiä kuuli sieltä aika useasti.

Aina kun tulin koulusta kotiin niin aina laitoin The Voicen päälle.

M30

Vierailija
37/107 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Codlplay on suosittu bändi, mutta kukaan ei sitä kuitenkaan kuuntele. Minä en ainakaan henkilökohtaisesti tunne ketään joka kuuntelisi sitä tai keskustelisi siitä. Kukaan ei tunnu tietävän siitä mitään. Tosin minun tuttavapiiri on luonnolliesesti hyvin rajoittunut, joten siitä ei voi vetää ainakaan kivonkaan pitkälle meneviä johtopäätöksiä.

Ja tuo viimeinen onkin ainut mitä sinun tarvitsi sanoa. Ehkä sinun pienessä piirissäsi Coldplaytä ei kuunnella, mutta taas esim minun kaverini ja ystäväni kuuntelevat. Olen itsekin kuunnellut ihan vähintään kuukausittain jo 20 vuoden ajan. Olen myös matkustanut ystävieni kanssa ulkomaille ihan vain heidän keikalleen. En silti yleistä oman kokemukseni perusteella että "kaikkihan heitä kuuntelevat".

Vierailija
38/107 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta tietenkin bändi voi olla merkittävät. Musiikki antaa paljon elämyksiä, herättää tunteita sekä on mukana elämän suurissa tapahtumissa. Minulle Coldplay on erityisen merkittävä sillä heidän biisejään on ollut kuuntelussa esimerkiksi tietyn parisuhteen alussa tai kun muutin Uuteen-Seelantiin yksin. Makoilin sängyssä koko omaisuus yhdessä laukussa ja kuuntelin Viva La Vidaa. Se kappale on nyt ikuisesti kietoutunut tuohon elämänvaiheeseeni.

Okei se kappale on sulle nostalginen, mutta että koko bändi.. ja merkittävä? Siis millä lailla; jos esim bändi hajoaa, niin eihän se vanha, sulle nostalginen biisi minnekään katoa. En siis saa kiinni siitä, mitä se merkittävyys konkreettisesti tarkoittaa, ja miksi se kohdistuu bändiin, eikä niihin tiettyihin biiseihin. On mullakin biisejä jotka kytkeytyvät muistoihin, mutta se muisto on nimenomaan siitä musiikista, eikä esittäjällä ole mulle minkäänlaista merkitystä sinänsä. Monista en edes tiedä/muista esittäjää, vain biisin nimen. Ei mulle ole mitään merkitystä jos ko tuntematon artisti vaikka menehtyy, eihän se mun muistobiisiin enää vaikuta.

Sori, mutta "tietenkin voi olla" nyt ei varsinaisesti vastaa kysymykseeni.

Vierailija
39/107 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Speed of light on hieno biisi. Muita en muistakaan. Laulaja on Chris jotain.

Vierailija
40/107 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin joskus bändistä Wikipediasta. Muistelen laulajan ajattelevan, että kaikki uskonnot ovat tosia, jos niihin oikeasti uskoo. Ts. Jeesus on Jumalan poika niille, jotka näin uskovat. Muussa tapauksessa ei. Kaverini mielestä tuo laulajan äärisovinnainen elämänkatsomus kuvaa hyvin tyhjentävästi Coldplayn musiikkia. Olen samaa mieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi