Vaikea unettomuus, kohtalotovereita?
Pisin uneni yhtäjaksoisesti on 3 tuntia, joskus harvoin lähempänä neljää. Sen jälkeen valvon loppuyön, tai joskus nukahdan hetkeksi parin tunnin valvomisen jälkeen. Joskus koko yön saldo on noin tunti yhteensä pieniä torkkuja, joista herään heti, kun meinaan kunnolla nukahtaa. Joskus en nuku yhtään. Välillä koen päivisin huimausta, ja sydämeni hakkaa ja muljahtelee levossakin. Haluaisin vaan nukkua. En voi edes kuvitella miltä tuntuu nukkua kokonainen yö tai tuntea olonsa levänneeksi.
Kommentit (63)
Täällä taas. Vastasin aiemmin nro 61. Otin opamox 15 mg+ puoliskan. Turhaa edes yrittää nukkua. Tämä on todella rasittavaa.
Täällä yksi kohtalotoveri. Olen taistellut vaikean unettomuuden kanssa yli 2 vuotta. Viimeinen vuosi on ollut ihan hirveä. Kolmas lääkekokeilu meneillään ja ei hyvältä näytä. Suurin ongelma on uneen pääseminen, joka saattaa venyä pitkälle aamuyöhön, yö menee sellaisessa tiedostavassa ja kevyessä horroksessa, eikä aamullakaan saa nukuttua, vaikka olisi valvonut kuinka. Uni ei tule lomilla, vloppuina, päivällä, ei koskaan. Väsymys kyllä tuntuu, mutta silti uni tule. Hermosto on ihan sekaisin tästä kaikesta. Kaikenlaista on tullut kokeiltua ennen kuin taivuin lääkekokeiluihin. Opamox toimii itselläni parhaiten, mutta sitä kun ei voi ottaa jatkuvasti. Yksi kortti on vielä katsomatta, hormonikorvaushoito. Muita vaihdevuosioireita ei vielä ole kuin totaalinen unettomuus.
Minä nukun mirtszapinin avulla, mutta olen seuraavan päivänkin unelias ja fyysisestikin väsynyt, lisäksi jäätävä nälkä heti aamusta. En voi sitä siis käyttää jatkuvasti. Unettomuuteni ei onneksi ole niin kroonista kuin monella täällä. Nukun välillä kohtuu hyvin. Nyt olen kuukauden käyttänyt estrogeenigeeliä ja tuntuu, että se on vähän auttanut nukkumiseen.