Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tapahtuu jos on humalassa töissä? Ja jää siis kiinni

Vierailija
31.07.2023 |

.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljetuspuolella on vain yksi raja ja se on 0.

Vierailija
42/91 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oot Suomen pääministeri niin ei mitään - saat vain ihailua osaksesi.

No mut kun on näitä kesäfestaireita ja kaikkea.

Esim. Ruisrockista voi jotain tärkeitä päätöksiä ohjeistaa tekstarilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan työstä.

Finnairin lentäjä sai hiljan potkut ja siitä oli lehdissä. En tiedä oliko eka kerta, mutta eihän se kapteeni lähde vuoroon, jos on promilleja. On myös muita töitä, joissa jo ihan lain mukaan on promillerajat.

Ei niin kriittisissä tehtävissä jos epäillään alkoholiongelmaa, niin heti ei saa antaa potkuja vaan ensisijainen on hoitoonohjaus.

Mä olen ainakin ollut satunnaisesti krapulassa töissä (eri aloilla nuoresta keski-ikään), mutta en sentään nousuhumalassa. Ikinä kukaan ole valittanut, lähinnä tsempattu jaksamista päivään. Olen tosin työni tehnyt, enkä sekoillut.

Vierailija
44/91 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoon ohjaus on laissa. Eli työsuhdetta ei saa purkaa heti, vaan pitää antaa mahdollisuus mennä hoitoon.

t. tällaisen tilanteen sivusta seurannut, silloin pomo selvitteli lakiasioita paljon

Työsuhteen voi irtisanoa välittömästi erittäin painavalla syyllä, joka voi olla esim. humalassa töissä ollessa työturvallisuuden vaarantaminen. On siis merkitystä sillä mitä siellä töissä humalassa oleminen aiheuttaa.

T, HR

Vierailija
45/91 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut pilvessä monessa työtehtävässä, en ole jäänyt kiinni. Muutaman kerran kokkelia on tarvinnut jaksamiseen ja sosiaaliseen kanssakäymiseen. Piilopulloja toki - välillä huikkaa.  

Onhan tämä nyt perseestä, mutta jotenkin olen käsittääkseni onnistunut duunissa ja siviilielämässä välttämään pahimmat mogailut. Enkä edes ole addiktoitunut käsittääkseni.

Vierailija
46/91 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juniper ja 8 miljardia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne olikin veronmaksajille kalleimmat Ruissari-festarit ever.

Vierailija
47/91 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juniper ja 8 miljardia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne olikin veronmaksajille kalleimmat Ruissari-festarit ever.

Ja "joku muu" maksaa...

Vierailija
48/91 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä sai varoituksen ja käskyn mennä kotiin.

Pojan työkaverit sai olla pidempään töissä (raksa) joten kai se oli vaan pomosta siistiä tai jotain. Siis saivat jatkoa soppariin.

Vierailija
49/91 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millä vuosikymmenellä elää. Esimerkiksi 70-80-luvuilla teollisuudessa, media-alalla ja yritysten johtoportaissa oli tavanomaista olla huppelissa töissä. Aikansa kutakin.

Vierailija
50/91 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitalalla sinut käsketään kotiin ja toivotaan, että olet seuraavassa vuorossa selvinpäin.

Joo meillä kanssa yksi hoitaja pitää jatkuvasti krapulapäiviä ja meni noin 8v ennenkuin pomot puhutteli.

Nyt kun niin kova puute hoitajista, niin miettikää mikä on hoitajien taso?

Meiltä löytyy tuon lisäksi kipulääkettä antamaton (useita valituksia saanut), kiukkuinen kyykyttäjä (useita valituksia saanut), jne.

Arpapeliä kenet saat kun sairaalaan joudut.

Vierailija
51/91 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan alkoholinvaikutuksen alaisena oleminen on työsuhteen purkuperuste.

Työehtosopimuksessa tai työpaikkakohtaisesti voi olla sitten sovittu lieventäviä toimenpiteitä.

Voi olla esim. sovittu hoitoon ohjauksesta.

Vierailija
52/91 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilemalla sen tietää.👍

Vierailija
53/91 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut pilvessä monessa työtehtävässä, en ole jäänyt kiinni. Muutaman kerran kokkelia on tarvinnut jaksamiseen ja sosiaaliseen kanssakäymiseen. Piilopulloja toki - välillä huikkaa.  

Onhan tämä nyt perseestä, mutta jotenkin olen käsittääkseni onnistunut duunissa ja siviilielämässä välttämään pahimmat mogailut. Enkä edes ole addiktoitunut käsittääkseni.

Älä huoli, olet hyvässä seurassa. Takavuosina tehtiin huumetestaus eduskunnan jätevesistä, jäämiä löytyi kaikista yleisimmistä aineista pilvestä kokkeliin. Selittää kaikkien hallitusten sekoilut kokoonpanoista riippumatta. Kai kaikki ideat koksupäissään tuntuu hyviltä.

Vierailija
54/91 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti oli kerran kännissä töissä. Esimies antoi varoituksen. Ei sen jälkeen tehnyt samaa virhettä uudestaan.

Vierailija
55/91 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on kyllä ollut niin häijy olo pitkin päivää kun suurin osa lomasta meni melkoisen kosteissa merkeissä, viimeiset tuopit eilen.

Kyllä se piti näin loman jälkeen ottaa heti rokulipäivä.

Vierailija
56/91 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työstä. Aika monessa asiantuntijatyössä voidaan vaikka tiimin kesken päättää, että hommat on hyvällä mallilla ja aurinkoinen perjantai-iltapäivä jatkuu terassilla tai picnicillä. Pomo on vaan tyytyväinen, kun porukka viihtyy yhdessä ja työt luistaa. 

Jos palaa lounaalta asiakkaan tai yhtesityökumppanin kanssa ja hymy on leveämpi parin viinilasillisen jälkeen, niin sekään tuskin haittaa pomoa. Mutta sitten jos lounas jatkuu iltaan asti ja asiakkaalta tulee jälkikäteen huonoa palautetta, niin potkut on lähellä. 

Vierailija
57/91 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alasta riippuen joko työsuhteen purkaminen (soon moro samantien, ei mitään irtisanomisaikoja), irtisanominen, hoitoonohjaus, varoitus tai sitten näillä idioottityöpaikoilla naureskellaan eikä puututa asiaan. Vasta kun "Pera" vahingossa pudottaa "Maran" niskaan levypinkan tai kaataa klooria rikkihappoaltaaseen, alkaa tapahtua.

Vierailija
58/91 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen Ukrainan sotaa rakennustyömailla oli silloin tällöin venäläisiä rakennusmiehiä niin näin kun siellä joku kirkas lasipullo kiersi suusta toiseen, ottivat ryyppyjä kesken työpäivän.

Vierailija
59/91 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoon ohjaus. Se siinä käy.

Vierailija
60/91 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoon ohjataan ja siksi ajaksi ehkä palkaton vapaa. Jos kieltäytyy hoidosta, voidaan työsuhde lopettaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän