Pääsetkö taivaaseen?
Sinunkin maallinen matka päättyy joskus.Pääsetkö taivaaseen vai onko sinun paikka joku muu?
Kommentit (353)
Tuskinpa. Olen ateisti. Ja elänyt huonosti. Aivan sama mihin mun raato kipataan
Kerran eräs räjäytyshommia tehnyt mies kuoli työmaaonnettomuudessa. Kuolleen vaimo soitti miehensä työkaverille, että kuule kun sinä olit Peran paras kaveri niin mitä tuumit pääsikö Pera kuollessaan taivaaseen? Työkaveri raapi niskaansa, ja sanoi että ei oikein osaa sanoa asiaan mitään, mutta kuitenkin että viimeksi kun Peran näki, niin ainakin oli kovaa siihen suuntaan menossa.
Vierailija kirjoitti:
Enpä taida päästä, olen tappanut monta ihmistä ja r a iskannut satoja.
Muista ristin ryöväriä.
Raamattu on tässä asiassa hyvin selkeä. Yksikään ihminen ei mene taivaaseen, vaan taivas tulee maan päälle.
Vierailija kirjoitti:
En pääse, olen eronnut kirkosta aikoja sitten.
Liittyy asiaan miten?
Tavoite on tietysti että saan kerran olla perillä taivaassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä taida päästä, olen tappanut monta ihmistä ja r a iskannut satoja.
Muista ristin ryöväriä.
Jeesus sanoikin ryövärille: minä sanon sinulle tänään, sinä tulet olemaan minun kanssani paratiisissa .
Ei taivaassa.
Jos ei armoa anneta niin enpä taida päästä. Ei ole ainakaan tässä elämässä mitään näyttöä armosta, armotta kaikki menee pieleen ja mikään ei onnistu :/ Sen johdosta olen kiroillut jo taivaspaikkani ajat sitten jollekin toiselle...
Eikös tämä mene kristinuskon mukaan niin, että kuoltuaan ihminen haudataan ja kun Jeesus palaa maan päälle, tämä ihminen nostetaan taivaaseen?
Miksi siis osa uskovaisista sanoo, että kuollut läheinen on taivaasssa? Tai uskoo jopa että kuollut läheinen on enkeli.
En tiedä kuka tämän sano, mutta jäi mieleen hyvänä kommenttina: Kun ihminen kuolee, tajunta sammuu ja aivotoiminta lakkaa. Muusta meillä ei ole tietoa.
Näin minäkin ajattelen, kaikki muu on kuulopuheita.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tämä mene kristinuskon mukaan niin, että kuoltuaan ihminen haudataan ja kun Jeesus palaa maan päälle, tämä ihminen nostetaan taivaaseen?
Miksi siis osa uskovaisista sanoo, että kuollut läheinen on taivaasssa? Tai uskoo jopa että kuollut läheinen on enkeli.
En tiedä kuka tämän sano, mutta jäi mieleen hyvänä kommenttina: Kun ihminen kuolee, tajunta sammuu ja aivotoiminta lakkaa. Muusta meillä ei ole tietoa.
Näin minäkin ajattelen, kaikki muu on kuulopuheita.
Luulopuheita.
Kuoleman jälkeen ei tapahdu mitään.
https://www.ucg.org/vertical-thought/paganism-in-christianity
Synkretismiä on myös niin sanotun "pakanuuden" kanssa.
Pääsiäinen
Jopa pääsiäinen, jonka monet olettavat perustetun Jeesuksen ylösnousemuksen juhlistamiseksi, on täynnä yhteyksiä pakanuuteen. Nimi "pääsiäinen" juontaa juurensa muinaisen kaldealaisen jumalatar Astarten nimestä, joka tunnettiin nimellä "taivaan kuningatar". Hänen babylonialainen nimensä oli "Ishtar". Koska useimmat kielet ääntävät "I" sanana ee, ei ole vaikea ymmärtää, miten eesh-tar ja sen kielelliset muunnokset voisivat lopulta muuttua pääsiäiseksi (ks. Vine's Complete Expository Dictionary of Old and New Testament Words, 1985, New Testament Section, s. 192, "Easter").
Rakkauden ja hedelmällisyyden jumalattarena Ištarin symboleina olivat - arvaatte varmaan - munat ja kanit! Kanit voivat synnyttää useita pentueita vuodessa, joten ne olivat näille muinaisille ihmisille tuttuja erittäin hedelmällisiä eläimiä. Ishtaria palvottiin vuotuisen kevätjuhlan aikana, jotta hänen hedelmällisyyden siunaustaan voitiin pyytää tuohon aikaan vuodesta istutettaville viljelykasveille.
Perinteiset kristilliset opit
Valitettavasti jotkin perustavanlaatuisimmista asioista, joihin useimmat kristityiksi tunnustautuvat uskovat, ovat peräisin muinaisesta pakanuudesta eivätkä niinkään Raamatusta. Ajatus siitä, että ihmisillä on kuolematon sielu, opetettiin ensimmäisen kerran muinaisessa Egyptissä ja Babyloniassa. Myös kreikkalaiset opettivat, että sielu erottuisi kuoleman hetkellä fyysisestä ruumiista (Jewish Encyclopedia, 1941, Vol. 6, s. 564, 566, "Immortality of the Soul"). Tämä ajatus sulautui kristinuskoon kreikkalaisesta filosofiasta. Se ei tullut innoitetusta Raamatusta.
Muinaiset egyptiläiset kehittivät käsitteen taivaaseen pääsemisestä. Heidän mytologiassaan jumala Osiris tapettiin, mutta herätettiin sitten henkiin, minkä jälkeen hän siirtyi kaukaiseen taivaalliseen valtakuntaan. Egyptiläiset päättelivät, että jos hän pystyi tähän, niin myös ihmiset voisivat seurata häntä (Lewis Browne, This Believing World, s. 83-84). Tämä taivaallinen palkinto oli keskeinen opetus useissa muinaisissa mysteeriuskonnoissa - mutta ei heprealaisten tai varhaiskristittyjen uskonnossa.
Kaldealaisten symboli Tammuzille oli kirjain tau, joka on san-serif-kirjaimella kirjoitettu "t" ja jota yleisesti pidetään ristinä (Babylonian Mystery Religion, s. 51; Vine's, "Cross, Crucify"). Vaikka Raamattu todellakin opettaa, että Jeesus ristiinnaulittiin, ristiinnaulitsemisen muodosta ei ole tietoa. Tuohon aikaan roomalaiset käyttivät erimuotoisia pystypaaluja, joista osa oli ristipalkeilla ja osa ilman. Raamattu ei anna mitään viitteitä siitä, että alkukirkko olisi koskaan käyttänyt ristiä uskonnollisena symbolina, mutta useat pakanalliset uskonnot olivat käyttäneet sitä jo vuosisatoja ennen Kristuksen syntymää.
Miten palvoa Jumalaa
Miksi suuri osa nykyajan kristillisistä rituaaleista ja uskomuksista perustuu muinaisiin pakanallisiin käytäntöihin eikä niinkään Raamattuun? Eikö riitä, että ihmiset kunnioittavat Jumalaa miten haluavat? Inhimillinen logiikka saattaisi sanoa, että ihminen voi tehdä mitä tahansa osoittaakseen henkilökohtaista uskonnollista uskoaan, kunhan tarkoituksena on palvoa Jumalaa. Jumalalla on kuitenkin paljon erilainen näkemys.
Kristilliset käsitykset ovat peräisin muinaisista, juutalaisista, ja juutalaiset assyrialaisista, ja assyrialaiset intialaisista, ja kaikki menevät taaksepäin: mitä uudempi, sitä alempi, mitä vanhempi, sitä korkeampi.
Minulla ei ole mitään mahdollisuutta päästä sellaiseen paikkaan, jota ei ole olemassakaan.
Tää taivas kehittyi jumalien olinpaikaksi silloin, kun ei vielä mitään lentolaitteita ollu. Oli hyvä uskotella ihmisille, että "siellä se ulottumattomissa on ja kukaan voi käydä tarkistamassa". Ihme, että ihmiset vieläkin jaksaa jauhaa tästä taivaasta.
Saksa hyväksyi esityksen yhdestä Euroopan sallivimmista kannabislaeista:
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/237068d5-2de2-4270-ad26-be91a35e11ba
Pyhä Yrtti on laillistettu Saksassa... Nauttikaa tekin siitä, arvoisat ystävät.
Se tekee todella hyvää mielelle, voin kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele ensin taivas.
Siellä on tuhansittain nuoria neitsytnaisia jotka eivät puhua. He kaikki haluavat nus sia sun kanssa.
Tuo on vain mu slimimiesten lihallinen "mielikuvitustaivas".
Mus liminaisille ei ole tarjolla ollenkaan taivasta.
Tietysti maatuu ruumis.
Kristinuskoo iankaikkiseen kuolemattomuuteen eri ulottuvuudessa, joka on todellisempi kuin maailmamme.