Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies sanoi, että hänen seksihalunsa minua kohtaan on vähentynyt, koska olen lihonnut!

Vierailija
15.12.2006 |

Olen siis ensimmäisen lapsemme syntymän jälkeen lihonnut, mutta en ole ylipainoinen. Painoindeksi on normaalin ylärajoilla. No mies meni siis tokaisemaan minulle seksihalujensa vähentymisestä muutaman vatsamakkaran ja leventyneen takapuoleni vuoksi. Ajatteli kuulemma näin herätellä minut laihduttamaan. Olen todella vihainen ja mietin nyt jopa eroa, koska mielestäni ihminen pitäisi hyväksyä sellaisenaan kuin on; puutteineen päivineen.

Olen kyllä itsekin ollut tuskastunut ylipainon vuoksi ja aloitin laihuttamisen, mutta en saa mieheni sanomisia pois mielestä. Mitä kannattaisi tehdä? Onko eroajatus pelkästään tuon syyn vuoksi typerää? Mies on muuten ihan ok.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin haluan olla viehättävä mieheni silmissä, ja toivoisin, että hän olisi viehättävä minun silmissäni. Tottakai aikanaan me vanhetaan ja rupsahdetaan molemmat, sekä siinä välissä mun ulkomuotoni vaihtelee aika radikaalistikin raskauden takia.

Mutta nyt me ollaan nuoria (n. 30), ja kyllä mun mielestä nuorelta kumppanilta voi odottaakin, ettei muutu yhtä-äkkiä tavallisesta hoikasta ihmisestä ihan plösöksi. Tai sen ainakin ymmärtää, että tällainen muutos vaikuttaa haluihin. Eihän sitä voi mitenkään muuttaa, että seksin aikana ei haluakaan enää katsoa kaveria vaan pistää mieluummin silmät kiinni... Niin karulta kuin se kuulostaakin. :/

Ilmeisesti ap:n mies ei tosiaankaan halunnut loukata ap:stä, vaan olla rehellinen, mikä on ihan ok. Kyllä meillä on juteltu kummallisemmistakin asioista seksiin liittyen. Haluttomuutta on ollut, ja syyt siihen on käyty läpi. Jos kumppani tietää syyt, sitä kuivaa kautta on paljon helpompi ymmärtää.

Vierailija
22/52 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinua, niin voisitko jättää tämän yhden huomautuksen ihan omaan vähäiseen arvoonsa? Kyllä kai parisuhteessa saa sentään tällaisista asioista sanoa, kun kerran itsekin sanoit että hän tuntui tarkoittavan sitä rakentavassa hengessä - ruoditaanhan puolison henkisiä ominaisuuksiakin välillä kovasti.

Miksi näissä asioissa naisten pitää olla niin mielettömän herkkänahkaisia? Jos mies sanoo että olen huomannut että olet lihonut, jotenkin tykkäsin susta enemmän hoikempana, niin onko se nyt joku ihmisoikeusloukkaus ja syy vaatia avioeroa? Suhteellisuudentajua, kanssasisaret! Naiset itsehän jaksavat omasta ja muiden naisten painosta vouhkata HUOMATTAVASTI enemmän kuin miehet. Tälläkin palstalla harva se päivä arvostellaan toisten makkaroita ja elintapoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silloin vasta sopii kysyä, missä se itsetunto on. Anteeksi nyt mutta se että hypitte tällaisesta seinille kertoo siitä, että te olette ihan itse tyytymättömiä ulkonäköönne. Jos olisitte itsenne kanssa sinut, ei moinen huomautus miehen taholta hetkauttaisi teitä. Mutta hetkauttaahan se, kun joku kertoo " totuuden" . Olkoonkin, että tämä " totuus" voi olla äärimmäisen subjektiivinen kokemus - kuten että koette olevanne lihavia, vaikka ette muiden mielestä olekaan.

Joku kirjotti tuossa hyvin, että huomautuksen sävy merkitsee paljon. Jos ap:n mies v*ttuili, niin silloin huomautus oli törkeä. Mutta ei tällaisen asian sanominen sinänsä ole välttämättä paha asia.

Vierailija
24/52 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos narisen omista kiloistani, mies vastaa oitis että onko hän valittanut ja että hän tykkää kun naisessa on mistä ottaa kiinni,

Ei silti, tykkään itsekin että mies on " iso" .

t: 110 kg ja mies n. 100 kg

Vierailija
25/52 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita kohtaan ilmeisesti ei?

Vierailija
26/52 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa luulen että minunkin mies ei halua enää minua lihomisen takia( vuodelepo turvotti ja lääkkeet keräsi nestettä+ en voinut 6kk harrastaa mitään).

Mutta jos hän koskaan sanoisi minulle siitä millä sävyllä tahansa olisin tosi tosi pettynyt. En minäkään mennyt hänen ulkonäön kanssa naimisiin.

Tosiaan pelottaisi, että mitä jos nämä rinnatkin sitten poistetaan (ihan mahdollista) tai menetän liikuntakyvyn, hän vain lähtee, koska en enää kiihota?

Kyllä meillä taitaa suhde olla syvempi kuitenkin, onneksi, eihän sitä muuten saisi yöllä nukuttua.

Vierailija
27/52 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitaten siis tuohon, että miten muihin elämän tuomiin muutoksiin sitten suhtaudutaan. Painoindeksissä on aika laveat rajat, eli kyllä ap on tukevahko ja silloin on jo vaarana verenpaine- ym taudit.. Kai kaikki tietää, että liikakilot ovat myös terveydelle haitallisia. Ihminen on ylipainoisena myös väsyneempi ja tyytymättömämpikin (masentunut ulkonäkönsä ja sopimattomien vaatteiden takia). Jos toinen asiallisesti kiloista mainitsee, niin ihan oikein. Jos ap on lihonut kovasti miehensä tapaamisen jälkeen, niin on ihan ymmärrettävää että mies on huolissaan mihin kokoon ap itsensä saattaa saadakin. Jos ap:n mies haluaisi naisen jossa on mistä ottaa kiinni, hänhän olisi voinut sellaisen aikoinaan katsella itselleen.

Anteeksi kun sun henkilökohtaisia asioita näin ruodin, mutta olipa pakko minunkin laittaa lusikkani tähän soppaan.

Houkuttele mies mukaan kuntoilemaan, se on mukavaa puuhaa yhdessä ja siitä tulee kiva tapa kun sen vain saa aloitettua.

Vierailija
28/52 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas taas kommentti...

ei ap

Vierailija
29/52 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sille kai ei sitten voi mitään, eihän? Jos ei kerran voi sillekään, että lihonut kumppani ei enää iske.

Vierailija
30/52 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt sitten on 75kg patukka tilalla, niin miksei muka mies saisi sanoa, että halut on vähentyneet. Onhan se totta, et nainen raskauden myötä kropaltaan muuttuu, mutta ne nk. ylimääräset kilot mitkä ovat tulleet on kyllä kaikkea muuta kuin raskaudesta johtuvaa. Se mitä suuhusi pistät, kuinka liikuta ja miten pidät huolta itsestäsi vaikuttavat myöskin siihen kuinka isokokoinen olet. On iha turha sanoa, että raskaudesta johtuvaa on kaikki..Sen taakse on helppo piiloutua.

Itse olen kaksi lasta saanut pienen ajan sisällä, muotoja on kyllä tullut, mutta yritän kyllä huolta pitää myös itsestäni unohtamatta ihania lapsia ja sitä että mieskin pitäisi minua vielä viehättävänä. Saa tuo ukko itsekin pitää huolta itsestään, mä en mitää keski-ikäistä kaljamahamiestä kauaa katso.

Vierailija
31/52 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on bmi 27-28, alhainen verenpaine, kolesterolit kaikki esimerkilliset, myös ruuokavalio ja elintavat! Ihan höpöä, että lievä ylipaino olisi terveysRISKI, terveysriski on lievästi kohonnut! Ap ei ole ylipainoinen vaan normaalipainoinen minun taulukon mukaan.

T. urheilun ystävä vuodesta 1974

Vierailija
32/52 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on sitä, että tietää oman arvonsa ja tietää että ulkonäkö ei liity siihen mitenkään. Tietää, että jokainen kilo on pelkästään minun omaisuuttani ja että kenelläkään ei ole oikeitta arvostella minua ulkonäöstäni ja että jos minua kohdellaan huonosti, minulla on oikeus pahoittaa mieleni ja myös osoittaa se.

Voisi kysyä myös, että jos kyse on vain parista kilosta, niin miksi ihmeessä kenelläkään pitäisi olla oikeus huomautella sellaisesta? Miten pari kiloa voi vaikuttaa jonkun seksuaalisuuteen? Miksi yksikään rakastava puoliso tahtoisi loukata rakastettuaan tuollaisen asian takia?

Miten mielestäsi itsensä puolustaminen todistaa, että henkilö on tyytymätön omaan ulkonäköönsä??? Käsittääkseni ihmisen henkistä kasvua tutkineet ovat sitä mieltä, että oman arvonsa tunnustaminen ja oikeuksien puolustaminen ovat nimenomaan hyvän itsetunnon piirteitä, eivät suinkaan todisteita heikosta itsetunnosta.

Toki on olemassa parisuhteita, joissa on ihan ok puhua lihomisesta ja joissa jopa pyydetään toista huomauttamaan mahdollisesta lihomisesta ja silloin tällainen ei välttämättä olekkaan paha asia. Mutta jos puoliso ei tahdo näin tehtävän, on toisen puolison osalta törkeää käytöstä näin tehdä. Ja tässä tapauksessa ap:lle ei selvästikään ollut ihan ok, että mies huomauttelee (ja tuo seksihaluihin viittaaminen ei ole mikään kevyt läppä!), joten hänellä on täysi oikeus olla vihainen ja loukattu.

Mrs_Starlight:

Jos joku eroaa sen takia kun mies huomauttaa parista kilosta niin silloin vasta sopii kysyä, missä se itsetunto on. Anteeksi nyt mutta se että hypitte tällaisesta seinille kertoo siitä, että te olette ihan itse tyytymättömiä ulkonäköönne. Jos olisitte itsenne kanssa sinut, ei moinen huomautus miehen taholta hetkauttaisi teitä. Mutta hetkauttaahan se, kun joku kertoo " totuuden" . Olkoonkin, että tämä " totuus" voi olla äärimmäisen subjektiivinen kokemus - kuten että koette olevanne lihavia, vaikka ette muiden mielestä olekaan.

Joku kirjotti tuossa hyvin, että huomautuksen sävy merkitsee paljon. Jos ap:n mies v*ttuili, niin silloin huomautus oli törkeä. Mutta ei tällaisen asian sanominen sinänsä ole välttämättä paha asia.

Vierailija
33/52 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on helppo huudella jos on saanut geenit ettei liho millään (tai esim. polttaa tupakkaa ketjussa eikä syö, mutta onkin sitten ryppyinen ja harmaa)! Pyöreä, kuulas ihoinen raitis nainen on kaunis ja HALUTTAVA!

Vierailija
34/52 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos ei ole sairas. Ap:n tän hetkisellä painolla voi kyllä olla riskinsä lihoa tosissaan ja silloin tulee noiden sairauksienkin vaara todellisemmaks..

Vierailija
35/52 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja nyt sitten on 75kg patukka tilalla, niin miksei muka mies saisi sanoa, että halut on vähentyneet. Onhan se totta, et nainen raskauden myötä kropaltaan muuttuu, mutta ne nk. ylimääräset kilot mitkä ovat tulleet on kyllä kaikkea muuta kuin raskaudesta johtuvaa. Se mitä suuhusi pistät, kuinka liikuta ja miten pidät huolta itsestäsi vaikuttavat myöskin siihen kuinka isokokoinen olet. On iha turha sanoa, että raskaudesta johtuvaa on kaikki..Sen taakse on helppo piiloutua.

Itse olen kaksi lasta saanut pienen ajan sisällä, muotoja on kyllä tullut, mutta yritän kyllä huolta pitää myös itsestäni unohtamatta ihania lapsia ja sitä että mieskin pitäisi minua vielä viehättävänä. Saa tuo ukko itsekin pitää huolta itsestään, mä en mitää keski-ikäistä kaljamahamiestä kauaa katso.

Vierailija
36/52 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on lihonnut varmaan 30kg eikä se halujani ole vienyt. Muiden miesten perään en kuolaa, mutta omani perään kyllä. Kyllä se on se tunnekokonaisuus joka ratkaisee. Jos tunteita ei olisi niin voisi alkaa kuvottamaankin...

Vierailija
37/52 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olo :).

Vierailija
38/52 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minun mieheni on lihonnut varmaan 30kg eikä se halujani ole vienyt. Muiden miesten perään en kuolaa, mutta omani perään kyllä. Kyllä se on se tunnekokonaisuus joka ratkaisee. Jos tunteita ei olisi niin voisi alkaa kuvottamaankin...

Vierailija
39/52 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemuksella ei saa olla enää minkäänlaista merkitystä miehelle sen jälkeen kun pappi on aamenen lausunut? " Nyt saa rauhassa plösähtää kun naimisiin on päästy" . Näin olen kuullut naisten vitsailevan, mutta ehkä tuossakin sanonnassa on totta toinen puoli. Huh. Tottakai henkinen puoli on parisuhteessa aina tärkeämpi, mutta ei kai kyse ole mistään joko-tai-asetelmasta. Minä arvostan mieheni persoonaa ja ulkonäköä, molempia. Ja kestän kyllä epätäydellisyydet ja muutokset molemmissa, jossain määrin.

Vierailija
40/52 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäisinä tapasitte ja aloitte seurustelemaan. Valitettavaa taitaa olla nyt se, että mies on sinua pinnallisempi : (

Näin kävi minullekin, mutta ajan kanssa olen oppinut elämään asian kanssa. Laihdutankin välillä mutta vain kun se itsestä tuntuu hyvälle.

Mutta ap olet aiheesta loukkaantunut ja pettynyt, tuo on tosi kurja tilanne!