Mikä voi olla, kun oireet tällaiset:
päällimmäisenä jatkuva väsymys, pahimmillaan ihan voimaton olo, niin kuin nyt. Palelee aina välillä, toisinaan tulee koko kehoon yhtäkkiä hyytävä olo, mieletön kylmyys. Kuumetta ei kuitenkaan ole. Kurkku on aika usein karhea tai kuiva.
Lääkäriin menen huomenna, mutta nyt jo teiltä kyselen, mahtaisko joku tietää. Tätä kestänyt jo aika pitkään, mutta mennyt ohi. nyt kuitenkin niin huono olo (väsynyt), että pakko mennä heti aamulla lääkäriin.
Kommentit (13)
kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa ainakin mieletöntä väsymystä ja palelua, ja kurkussa tuntemuksia voi olla kans myös.
syötyö jonkin verran, mutta ei muuten sokerisia, en kauheasti edes tykkää sokerista. Väsymyksen kyllä ymmärrän jossain määrin, onhan pienten lasten vanhemmat aina jonkin verran väsyneitä, mutta mikä menee jo epänormaalin puolelle? Nyt illalla alkoi ahdistaa, ja pelkään jo kaikkea syöpää ym.
voi myös paleltaa ja väsyttää kovin.
Itken täällä, kun en jaksa paljon muuta enää. Saakohan tuloksia kilpirauhasesta miten pian? nyt tämä joulu tässä välissä?
sanoinkuvaamatonta kilpirauhasen vajaatoiminnassa.
että arvauskeskukseen ei kannata kilpirauhasasioissa luottaa, kannattaa mennä erikoislääkärille. Ja vastaukset tulee verikokeesta pari päivää.
Ei ilmeisesti kovin vakava sairaus, eli lääkkeillä saadaan kuntoon?
Aloin jo pelkäämään pahoin syöpää tms. vakavaa. Minulla on stressissä taipumusta saada paniikkioireita. Mutta paniikkihäiriötä ei ole todettu. Voi kun saisi jo huomenna avun.
Nyt siis suosittelen, et lopetat kerralla tällaisten arvausketjujen tekemisen ja näiden lukemisen. Tää on varmasti viimenen paikka kysellä tällaisista asioista ja suotta hermostuttaa ja huolestuttaa itteensä. Nuo sunki oireet voi soveltua mihin tahansa maan ja taivaan väliltä. Karkeesti sanottuna, voit olla raskaana tai sit sulla on HIV, ehkä jopa pikku flunssaa tai joku allergialääke on väärä, kyseessä voi olla myös jopa se kilpirauhasen vajaatoiminta tai joulustressi.
mutta ihmeesti tämä minua kuitenkin rauhoittaa. Kilpirauhasjuttu kuulostaa kuitenkin pieneltä sen rinnalla että yksinäni tuossa ahdistuin syöpäajatuksista ja muusta. ap
ja sain hermoni kuntoon täällä :) Syöpää mulla tuskin on, oireet hävisi mutta lääkärissä käyn kuitenkin alkuvuodesta.
Kuules nyt, ymmärrän kyllä, et tää saattaa rauhoittaa sua. Jos oot kerran pahakiin stressaaja ja reagoitkaikkeen kropallas niin se saattaa olla vaan sitäkin. Anna lääkärisetä- tai täti hoitaa nää asiat niin saat varmaa tietoa.
t. Se herranjestas viestin kirjoittaja (en muista nroa)
Kilpirauhasen vajaatoiminta on hyvin tavallinen sairaus, joka osataan terveyskeskuksessa hoitaa ehdottoman hyvin.
että olen yksin kotona, ja alkaa ahdistaa jotenkin nuo oireet. Tänään ollut tosi voimaton olo. En ole jaksanut tehdä mitään jouluvalmisteluja, enkä varmaan teekään, jos ei olo parane kuin ihmeen kaupalla. Joulunviettoon pitäisi lähteä huomenna, mutta miten jaksaa?