Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies sanoi, että hänen seksihalunsa minua kohtaan on vähentynyt, koska olen lihonnut!

Vierailija
15.12.2006 |

Olen siis ensimmäisen lapsemme syntymän jälkeen lihonnut, mutta en ole ylipainoinen. Painoindeksi on normaalin ylärajoilla. No mies meni siis tokaisemaan minulle seksihalujensa vähentymisestä muutaman vatsamakkaran ja leventyneen takapuoleni vuoksi. Ajatteli kuulemma näin herätellä minut laihduttamaan. Olen todella vihainen ja mietin nyt jopa eroa, koska mielestäni ihminen pitäisi hyväksyä sellaisenaan kuin on; puutteineen päivineen.

Olen kyllä itsekin ollut tuskastunut ylipainon vuoksi ja aloitin laihuttamisen, mutta en saa mieheni sanomisia pois mielestä. Mitä kannattaisi tehdä? Onko eroajatus pelkästään tuon syyn vuoksi typerää? Mies on muuten ihan ok.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ei ole asiasta huomauttanut, itseäni tosin ärsyttää nämä vatsamakkarat, vaikka omakin painoni on normaalipainon puolella. Tosin 10 kiloa enemmän kuin ennen lasta.

Vierailija
2/52 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se aika tökeröä on mieheltäsi ollut jos tosta vain ihan suoraan on asian noin ilmoittanut. Toisaalta miehesi on rehellinen ja siitä hänelle pisteet.

Oma mieheni ei ole valitellut 10kg painosta joka on jäänyt viimeisestä muksusta mulle. Ja mulla ei siis ylipainoa vaan ihan painoindeksin mukaan normaalipainoinen olen, mutta ennen tätä viimeistä olin siis normaalipainon alarajoilla. Itseäni kilot häiritsee ja monesti toivon että mies vähän patistaisi laihduttamaan kun omasta takaa ei nyt puhtia löydy.

Ja nyt täytyy sanoa että 10kg ei ole paljon, mutta jos sulle olis tullut liiton aikana vaikka 30kg ylipainoa, niin miehellä olisi silloin mielestäni oikeus vaatia laihduttamista, sillä silloin et enää olisi se ihminen jonka kanssa hän on alkanut aikoinaan seurustella. Itse en ainakaan suostuisi olemaan mieheni kanssa jos hän lihottaisi itsensä sumopainijaksi ja olisi sitä mieltä että vikoineen kaikkineen on hyväksyttävä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin luultavasti sanoisin miehelle vastaavan asian, vaikka nainen olenkin.

Vierailija
4/52 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ulkonäkösi menisi uusiksi niin miehesi ei voisi varmaan enää sietää sinua ollenkaan.

Vierailija
5/52 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos itseäsikin häiritsee niin laihduta hyvä nainen!

Vierailija
6/52 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko painat nyt ja kuinka pitkä olet?

Vierailija
7/52 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän mies olisi mieltä, jos ap sanoisi hänelle, että " seksihaluni on vähentyneet, kun sinulla on vähän liian pieni muna" ?

Rehellisyys kunniaan?

Mrs_Starlight:

Miksi mies ei toisaalta saisi sanoa ajatuksiaan ääneen? Ehkä asia tosiaan painaa häntä!

Kyllä minäkin luultavasti sanoisin miehelle vastaavan asian, vaikka nainen olenkin.

Vierailija
8/52 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuossa mitään ristiriitaa ole.

Vierailija
9/52 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipainoinen, mutta ylimääräistä läskiä kyllä on. Sopiva painoni olisi noin 60-64kg

Vierailija
10/52 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten luulette miehenne reagoivan, jos joudutte vaikka onnettomuuteen? Mitä jos joudut tulipaloon ja sinun kasvosi palavat? Mitä jos innostut jostain hiustyylistä, josta mies ei pidä? Mitä jos vaatemakusi muuttuu? Miten mies kestää raskausajan? Oletteko jo varanneet ajan terapiaan, sillä väistämättä sinäkin vanhenet ja rintasi roikahtavat ja ihosi veltostuu?

Käsittämätöntä millaisia ihmisiä täällä on!!! En ole koskaan kuullut yhtä pinnallisista ihmisistä!

T: reilusti ylipainoinen, jolle KUKAAN ei ole koskaan vittuillut (mitään anonyymejä nettipalstoja en laskenut tähän mukaan), enkä usko että kukaan koskaan uskaltaakaan

P. S. Meillä tuosta olisi tullut ero. Ja tosiaan sitä ennen olisin antanut kirjallisen listan miehen vioista, mieluiten sanomalehden etusivulle painettuna!

Vierailija
11/52 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis näitä, joille muutama ylikilo voi merkitä noin paljon? Jos jossain on selluliittiä, jenkkakahvoja, läskipeppua, vatsamakkaraa - so what?! Eikös aikuinen, järkevä ja inhimilliseen ajatteluun kykenevä ihminen osaa katsoa muka näiden taakse?

Miksi kaikkien pitäisi olla laihoja? Tai isotissisiä? Tai hyvännäköisiä? Tai sitä tai tätä, mitä pidetään kauniina?

Onneksi omassa lähipiirissäni on vain ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita aidosti IHMISESTÄ, ei siis mistään ulkomuodosta. En todellakaan olisi edes kiinnostunut ulkonäkökeskeisten ihmisten seurasta.

Ja todettakoon nyt sitten, että itse olen nyt normaalipainoinen. Mikä ei tietenkään tarkoita sitä, että olisin täydellinen muilta osin. Raskauksien myötä lihoin tosi paljon, mutta mieheni ei koskaan sanonut/osoittanut että se olisi ollut jotenkin vastenmielistä. Enpä itsekään katso miestäni vain painon mukaan.

Ap:lle syvät pahoitteluni. Itse etsisin ihmisen, joka arvostaa minua sellaisena kuin olen. Painoin sitten 50kg tai 100kg.

Vierailija
12/52 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavatessani mieheni kanssa olin 56 kg, ja kieltämättä noita kuvia katsellessani huomaan miten paljon paremman näköinen olin tuolloin, tosin myös monta vuotta nuorempi. en tiedä mitä mieheni ajattelee, mutta eihän ainakaan mitään ole ääneen sanonut. Itseäni tmä eniten ärsyttää,,,

Vierailija
13/52 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei iske niin ei iske! Mua oikeesti kuvottaakin ajatus paneskella hänen kanssaan. Itse olen laihduttanut elok asti ja olen nyt 5kg laihtunut ja olen normaalipainoinen.

Vierailija
14/52 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisiko loukatakseen, kettuillakseen, ollakseen ilkeä, vai rehellisenä tunnustuksena ja rakentavana kritiikkinä. Eihän mies kai vaimoansa ole lievän ylipainon takia jättämässä, joten ylipaino sinänsä ei kai näytä olevan ihan ylitsepääsemätön asia suhteessa, vaan loppupeleissä ihan muut asiat ratkaisevat ap:nkin tapauksessa. Ymmärrän kyllä että olet sydämistynyt, mutta sinuna koettaisin ihan asiallisesti keskustella asiasta, ja jos painosi kerran sinuakin haittaa, niin vaikka miehen kanssa yhdessä aloittaa illalla kävelylenkit tms painon pudottamiseksi. Ja kyllä naistenkin kuulee usein panettelevan miehiään aika rankalla kädellä miesten ylipainosta tai ulkonäöstä tai vaatetuksesta, mutta ei sitä yleensä oteta ihan näin vakavasti. kaksinaismoralismi kukkii tässäkin asiassa.

Vierailija
15/52 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te, jotka ette kestä puolisossanne muutamaa ylimääräistä kiloa, kestätte sen, että puoliso vanhenee tai sairastuu tai loukkaantuu. Elämä ei loputtomiin suju kauniina ja täydellisenä. Miten ap:n mies mahtaa suhtautua vaimoonsa vaikka 20 vuoden kuluttua? Ihan oikeastiko ihmiset rakastavat toisissaan sitä ulkokuorta? Ja sitten kun kuori rupsahtaa niin vaihsetaan uuteen, vai?

Vierailija
16/52 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mars lenkille vaunujen kanssa!

Vierailija
17/52 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika naiivia, kun jotkut aina vetoavat siihen, että vaimon/miehen lihominen ei ole vain oma asia, toisella on oikeus vaatia puolisoa pysymään suunnilleen samanlaisena kuin se, jonka kanssa meni yhteen. Jos tämä olisi totta, mitä sanotte naisille, joiden rinnat alkavat lasten myötä riippua tyhjinä pusseina, tai naisille, joille tulee raskausarpia? Miehellä oikeus vaihtaa ehjään tai vaatia kauneusleikkauksia? Ei tarvitse mennä edes siihen rintasyävän tai onnettomuuden tasolle, kun on selvää, että aika muuttaa toisen kroppaa. Joka ei sitä ole valmis hyväksymään, ei ole kypsä parisuhteeseen, lennelköön hän kukasta kukkaan etsien sitä täydellisyyttä, joka pysyy ikuisesti nuorena ja timminä.

Vierailija
18/52 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulemma muuten olisi " herännyt" todellisuuteen. Hän pelkäsi, että lihoan pikkuhiljaa satakiloiseksi. No hän kyllä onnistui herättämään minut ja olen aloittanut laihduttamisen, mutta silti tuollainen pinnallisuus häiritsee, koska minua ei muutama liikakilo haittaa. -AP

Vierailija
19/52 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja herättäisi seksihalut.

Vierailija
20/52 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryhtyä tositoimiin. -Ap