Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monella työpaikalla jupistaan työn epäkohdista mutta ei olla valmiita saattamaan asioita esimiehen tietoisuuteen?

Vierailija
29.07.2023 |

Epäkohdista jupistaan vain kollegoiden kanssa, mutta niitä ei saateta esimiehen tietoon. En ymmärrä! Ette te saa koskaan muutosta asioihin, jos pysytte hiljaa.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska moni työntekijä on kädetön pelkuri, joka ei uskalla sanoa epäkohtia ääneen.

Itse sanon aina epäkohdat ääneen. Joillakin työpaikoilla tätä piirrettä arvostetaan, mutta ei läheskään kaikilla. Olen vahvatahtoinen nainen.

Vierailija
2/70 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska siinä saa vittumaisen työntekijän maineen, jota aletaan savustamaan pihalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä seuraa ylitöitä ilman palkkaa.

Vierailija
4/70 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä kerrottiin epäkohdat oikein vasiten tehdyssä kyselyssä. Meitä haastateltiin. Konsultti oli palkattu. Loppujen lopuksi syy oli meidän työntekijöiden asenneongelma. Veemäinen pikkupomo sai jatkaa.

Vierailija
5/70 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta olisi olla hiljaa koska sellainen henkilö saa vihatun maineen joka yrittää puhua epäkohdista.

Työpaikalla pärjää parhaiten sellainen joka vähät välittää mistään.

Vierailija
6/70 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä jos mikä on niin suomalainen tapa!

Mä niin ärsyynnyn kun päivästä toiseen valitetaan mutta ei vahingossakaan tehdä asialle yhtään mitään.

Vierailija
7/70 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska siinä saa vittumaisen työntekijän maineen, jota aletaan savustamaan pihalle.

Mitä vittumaista siinä on, jos puuttuu epäkohtiin ja koittaa tehdä ihmisten työskentelystä mukavampaa?

Vierailija
8/70 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se esimies ei vie asioita eteenpäin omalle esimiehelleen.

Vierailija
9/70 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta olisi olla hiljaa koska sellainen henkilö saa vihatun maineen joka yrittää puhua epäkohdista.

Onpa nurinkurista.. Työntekijät keskenään marmattavat asioista, mutta sitten kun työyhteisöön tulee joku joka haluaa muutosta asioihin ja tuo nuo epäkohdat julki niin sekään ei työntekijöille kelpaa... Hajotkaa pask*ihin työoloihinne sitte!

Vierailija
10/70 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin joskus 30+ ikäisenä ajattelin noin. Maailma on opettanut. Työtä se vain on, ei kannata kaivaa verta nenästään.

N52

Vierailija
11/70 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän minulle makseta johtamisesta, niin miksi ottaisin kantaa asioihin jotka eivät minulle kuulu? Saisin vain hankalan tyypin leiman otsaani. Lisäksi valittaminen epäkohdista ainakin meillä käännetään nopeasti valittajia vastaan antamalla lisää tehtäviä ja vastuita ilman, että se näkyisi palkassa. Tai sitten kyseenalaistetaan koko valitus sillä, että mitä valittaja on itse tehnyt viime aikoina asioiden parantamiseksi.

Vierailija
12/70 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vittumaista siinä on, jos puuttuu epäkohtiin ja koittaa tehdä ihmisten työskentelystä mukavampaa?

Kysypä sitä niiltä esimiehiltä, jotka alkaa epäkohtien kertomisen jälkeen savustamaan ulos.

Vierailija
13/70 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikalla taas vihataan niitä, jotka "vähät välittää mistään", puhutaan että onko oma elämänhallinta kunnossa kun ei työasiat kiinnosta. Tullaan vaan rahan takia mukamas töihin.

Vierailija
14/70 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin joskus 30+ ikäisenä ajattelin noin. Maailma on opettanut. Työtä se vain on, ei kannata kaivaa verta nenästään.

N52

Suomalaisen työnteon agenda on siis tehdä työnteosta mahdollisimman kurjaa. Onpa harmi.

Vierailija
15/70 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kyllä kerrottiin epäkohdat oikein vasiten tehdyssä kyselyssä. Meitä haastateltiin. Konsultti oli palkattu. Loppujen lopuksi syy oli meidän työntekijöiden asenneongelma. Veemäinen pikkupomo sai jatkaa.

Pyrin tekemään itsestäni sen verran arvokkaan työntekijän että pomo tuntee nahoissa kun lähen. Aika moni on itkenyt perääni mutta olisi voinut a) maksaa asiallista palkkaa b) kohdella asiallisemmin.

Vierailija
16/70 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivän esimiehet on niin munattomia,etteivät he uskalla/osaa tehdä asioille yhtään mitää!

Vierailija
17/70 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä työssäni töihin tuli uusi työntekijä, eläkeikää lähestyvä nainen. Muut tekivät vuorotöitä ja ylipäätään vaihtuvia työtehtäviä, tämä vanhempi naisihminen tasan yhtä työaikaa ja yhtä työvuoroa. Kyseistä vuoroa viilattiin hänelle niin, että siitä siirrettiin muille työntekijöille tehtäviä.

Kun tarpeeksi pitkään tein puolentoista ihmisen työt saaden vain yhden ihmisen palkan, kävin kysymässä kenelle tämä nainen on sukua, kun saa tällaista erikoiskohtelua. Määräaikaista työsuhdettani ei jatkettu, siinä vaiheessa olin ollut talossa 3 vuotta useammalla sopimuksella.

Jälkikäteen sain kuulla, että tämä vanhempi rouva oli esihenkilön isän naisystävä.

Vierailija
18/70 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuo jupina on otettava paremminkin semmosena höyryjen päästelynä jonka tarkoituskaan ei ole johtaa mihinkään.

Harvalla on enää energiaa itse työn päälle ruveta voimakkaasti ajamaan jotain muutosta kun se on niin henkisesti vaativaa. Toki kehittää pitää ja viisas esimies on hereillä jos ja kun niitä epäkohtia ilmenee.

Mutta monessa tapauksessa pääsee helpommalla kun jupisee ja hoitaa omat hommansa.

Vierailija
19/70 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kerjätä vaikeuksia puhumalla epäkohdista. Sen jälkeen joudut sellaisiin hampaisiin että oksat pois. Riittää kun ilmestyy töihin silloin kun huvittaa ja tekee töitä jos jaksaa.

Vierailija
20/70 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikalla taas vihataan niitä, jotka "vähät välittää mistään", puhutaan että onko oma elämänhallinta kunnossa kun ei työasiat kiinnosta. Tullaan vaan rahan takia mukamas töihin.

Eli tekisit itse työtäsi ilman palkkaa? Oletko ottanut asian puheeksi esihenkilösi kanssa. Voisivat riemastua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi