Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko nainen surullinen, jos hän saa halvan kihlasormuksen?

Vierailija
29.07.2023 |

Ei kaikilla ole varaa.

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa kun täällä puhutaan vain, että mies ostaa mies ostaa? Suomessahan on aina tehty niin, että mennään yhdessä sormusostoksille, ja molemmat ostavat toisilleen samanlaiset sormukset yksinkertaiset ostokset. Niin että, onko meistä tullut tässäkin asiassa joku Yhdysvaltojen alusmaa??! Noloa. Oletteko te nykyajan nuoret naiset niin vanhanaikaisia, että teidät pitää ostaa helyillä. Todella noloa. Missä itsenäiset nykyaikaiset naiset? Jäivätkö he seitkyt ja kahdeksankytluvuille?

Kyllä jäivät. Nykyajan suomalaisnaisista on kasvatettu prinsessoja, joille pitää tuoda rikkauksia ja kohdella kuninkaallisesti. Oma panos on sitten mitä on.

Suomessa vaan ei ole perheverotusta eli käytännössä hyvään elintasoon vaaditaan kahden ihmisen tulot, hyvin tuottava yritys tai perintöä. Tai kaikkea kolmea. Naiset eivät vaan tajua tätä, koska heillä on usein niin suojattu lapsuus. Isukki maksaa ja helikopteroi kaiken pitkälle parinkympin puolelle.

Haista sinä katkera kääpä pas ka.

Minun isäni kuoli ollessani pieni, ja olen tehnyt leipäni ja nykyisen elintasoni eteen nuoresta asti perse hiessä töitä, enkä siltikään kasvanut tuollaiseksi saituriksi, vaan päin vastoin. Pienestä pitäen halusin ilahduttaa perhettäni edes pienillä varoihini silloin sopivilla lahjoilla.

Kieltämättä huomaa, ettei sinulla ole ollut isää opettamassa käytöstapoja, no se on tätä persuaikaa, rumasti puhuminen on uusi normaali. Shrug

Vierailija
102/107 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa kun täällä puhutaan vain, että mies ostaa mies ostaa? Suomessahan on aina tehty niin, että mennään yhdessä sormusostoksille, ja molemmat ostavat toisilleen samanlaiset sormukset yksinkertaiset ostokset. Niin että, onko meistä tullut tässäkin asiassa joku Yhdysvaltojen alusmaa??! Noloa. Oletteko te nykyajan nuoret naiset niin vanhanaikaisia, että teidät pitää ostaa helyillä. Todella noloa. Missä itsenäiset nykyaikaiset naiset? Jäivätkö he seitkyt ja kahdeksankytluvuille?

Kyllä jäivät. Nykyajan suomalaisnaisista on kasvatettu prinsessoja, joille pitää tuoda rikkauksia ja kohdella kuninkaallisesti. Oma panos on sitten mitä on.

Suomessa vaan ei ole perheverotusta eli käytännössä hyvään elintasoon vaaditaan kahden ihmisen tulot, hyvin tuottava yritys tai perintöä. Tai kaikkea kolmea. Naiset eivät vaan tajua tätä, koska heillä on usein niin suojattu lapsuus. Isukki maksaa ja helikopteroi kaiken pitkälle parinkympin puolelle.

Haista sinä katkera kääpä pas ka.

Minun isäni kuoli ollessani pieni, ja olen tehnyt leipäni ja nykyisen elintasoni eteen nuoresta asti perse hiessä töitä, enkä siltikään kasvanut tuollaiseksi saituriksi, vaan päin vastoin. Pienestä pitäen halusin ilahduttaa perhettäni edes pienillä varoihini silloin sopivilla lahjoilla.

Kieltämättä huomaa, ettei sinulla ole ollut isää opettamassa käytöstapoja, no se on tätä persuaikaa, rumasti puhuminen on uusi normaali. Shrug

Pata kattilaa soimaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että moni haluaa kunnon kulta sormuksen. Ei niitä timantteja välttämättä tarvita, mutta kyllä tuollainen kultainenkin maksaa 200-400e.

Vierailija
104/107 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta.

Itse kihlauduimme opiskeluaikana ja ostettiin omaan budjettiin aika kalliit sormukset, en kyllä muista paljonko mutta satoja markkoja. Hyvin palvelee edelleen. 

Vastaavassa tilanteessa ottaisin edelleen mieluummin vaatimattoman mutta omaan silmään kauniin sormuksen mutta en haluaisi, että sormus veisi meidät velkavankeuteen. Sen sijaan varakkaan puolison ostama halpa sormus harmittaisi. Siis jos vaikka mies eväänsä räpäyttämättä maksaisi jostain harrastuskamastaan 5000 euroa ja haluaisi ostaa mulle 200 euron sormuksen. 

Vierailija
105/107 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on halpa?

50eur on jo ihan vitsi, eihän sillä saa edes kultaista.

Kihlauduimme viime jouluna ja sormuksiksi hankimme suomalaiset terässormukset, muuta emme edes harkinneet - eikä olisi ollut rahasta kiinni.

Vierailija
106/107 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti ole surullinen, mutta jos ei uuteen kultaiseen sormukseen ole varaa, olen mieluummin kokonaan ilman sormusta.

Vierailija
107/107 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että nainen ilahtuu kun hänelle antaa rautasormuksen, terässormus vielä parempi.

Kertoo liiton kestävyydestä. Kulta-ym-sormukset ovat hömppää.