Onko ihmisten huumorintaju jotenkin vähentynyt? Ollaanko nykyään tosikompia kuin ennen?
Tuntuu että hirveän harvoin enää ymmärretään vitsejä tai nauretaan niille. Koko ajan ollaan vain niin kauhean tosissaan ja kiristellään hampaita ja stressataan ja on liian kiire huumorille. Mielestäni ennen oli toisin ja ihmisillä oli parempi huumorintaju. Mikä on muuttunut?
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Huumorintaju on yksi ihmisen kehittyneisyyden tunnusmerkeistä.
Riippuu kuule ihan huumorista.
Vai kuulostaako sinusta hauskalta natsihuumori, jossa he keskitysleireissä käskivät vankien välillä pukeutua matkalaukuista löytyviin juhla-asuihin ja käskivät pukea ne päälleen.
Niin kuin jotkut todella sairaat, saatanalliset juhlat.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisistä on tullu tosikkoja. Ja ihan kaikessa kilpailevia. "Kenelläkään nyt ei voi olla mua parempia juttuja ja jos onkin, niin en varmasti naura saati tunnusta."
Usealla vaikuttaa olevan alati kokonainen ananas poikittain peräsuolessa ja palkokasvipensasplantaasi nenässä. Vaikeahan sitä sitten on repiä.Mun vinkki: älä vitsaile muista ihmisistä vaan vitsaile itsestäsi. Muut nauravat ihan mielellään sinulle ja ainoa, joka voi heidän nauramisestaan loukkaantua, olet sinä itse.
Voi huokaus. Nyt ei voi kuin vain alleviivata tuota tosikkomaisuutta.
Huumorintaju o n taitolaji. Kirjoitettuna vielä vaikeampi kuin livenä ilmeiden ja eleiden kera. Nostan käteni ylös virheen merkiksi, ei sitten ihan kaikkiin kolahtanut tämä läppäni :D, sori siitä, jatkan uhallakin harjoituksia :D! Ja vaikka sitä huumoria on huonoakin tarjolla, niin en koe että sitä pitää kenenkään toiselle opettamalla opettamaan. Siinä voi mennä isosti vikaan. Jokaisen pitää löytää tyylinsä itse.
Maailman tosikoin yhteiskunta on Pohjois-Korea. Olemme nykyään lähempänä sitä, kuin aiemmin.
Ollaan ja eletään murroksen aikaa eli enää ei ole ok nauraa heikoille tai vähemmistöille. Aiemmin se oli ok, ylipäätään oli ihan ok olla pirullinen, näykkivä ja sarkastinen. Sitä pidettiin älykkyyden merkkinä. Vaalitenttejä katsellessa omat vanhemmat hykerteli mahdollisimman näppäriä näpäytyksiä tehtaileville. Substanssista viis.
Olen yli 50v, hiukka enempi vasenta laitaa. Luojan kiitos asiat muuttuvat.
Toivoisin silti, että vanhoja kaivellessa ei unohdettaisi kontekstia ja aikaa. Itsekin 10-15v sitten olen murjaissut monesti aikamoisia sammakoita nykypäivän standardein. Nauranut vitseille, jotka eivät tähän päivään kuulu lainkaan.
Ja ei tarvitse mennä kuin viime talveen kun työpaikalla tauoilla puhuttiin useampikin kerta maahanmuuttajataksiautoilijoista tavalla, joka ei ehkä läpäisisi tämän kesän seulaa.
Hieman hävettää sanoa, mutta työpaikkana on koulu.
Pidän erikoisena ajatusta, että ihminen ei voi kasvaa ja kehittyä, että ennakkoluuko ja rasismi olisi pysyvä tila.
Kauhea ajatuskin, että emme kehittyisi ja muuttaisi ajattelutapaa. Persujen jutut tuntuvat pahalta. Vaikea edes yrittää kuvitella, miltä tuntuu kun rasismi osuu kohdalle. Vielä vaikeampaa on se, jos uskotaan, että kukaan ei voi muuttua.
Että Suomessa rasismi lakkaa vasta kun viimeinen persu saadaan mullan alle?
Tämä nyt taisi mennä ohi aiheen. Sori
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisistä on tullu tosikkoja. Ja ihan kaikessa kilpailevia. "Kenelläkään nyt ei voi olla mua parempia juttuja ja jos onkin, niin en varmasti naura saati tunnusta."
Usealla vaikuttaa olevan alati kokonainen ananas poikittain peräsuolessa ja palkokasvipensasplantaasi nenässä. Vaikeahan sitä sitten on repiä.Mun vinkki: älä vitsaile muista ihmisistä vaan vitsaile itsestäsi. Muut nauravat ihan mielellään sinulle ja ainoa, joka voi heidän nauramisestaan loukkaantua, olet sinä itse.
No sitähän just ei juuri kukaan tajua, että joku on itseironinen saati sarkastinen vaan kaikki tuollaiset vitsit otetaan totena ja tyyppiä aletaan pitää kuspäänä.
Toisaalta kaikki tuntemani kusipäät ovat julkituoneet pahimmat ajatuksensa vitseinä.
Julkisuudestakin löytyy erinomaisia esimerkkejä, kun nassesympatiat ovat "huumoria" ja rasistiset kirjoitukset "sarkasmia".
Noup. Sä vaan pidät niitä kuspäinä koska et ymmärrä heitä vaan otat kaiken sarkasmin totena ja sitten kun sitä joudutaan selittämään sulle auki rautalangasta vääntämällä niin et edelleenkään tajua, etkä varsinkaan halua tajuta, vaan loukkaannut ja pidät tyyppejä entistäkin kuspäisempinä.
Ootko sinä se tyyppi joka käyttää 1,5 l cokis pulloa anustappina?
Kapo - supertyttö vei meiltä ilon, se romahduttu meidän moraalin ja talouden.
Oli nadsikamunsa hautajaisissakin.
Kasarin sketsiohjelmat ovat melko infantiileja. Tuollaiset asiat eivät jaksa naurattaa enää. Spedellä oli joissakin elokuvissaan edes pientä yritystä saada vähän älyllisempiä kiemuroita mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitähän just ei juuri kukaan tajua, että joku on itseironinen saati sarkastinen vaan kaikki tuollaiset vitsit otetaan totena ja tyyppiä aletaan pitää kuspäänä.
Toisaalta kaikki tuntemani kusipäät ovat julkituoneet pahimmat ajatuksensa vitseinä.
Julkisuudestakin löytyy erinomaisia esimerkkejä, kun nassesympatiat ovat "huumoria" ja rasistiset kirjoitukset "sarkasmia".
Noup. Sä vaan pidät niitä kuspäinä koska et ymmärrä heitä vaan otat kaiken sarkasmin totena ja sitten kun sitä joudutaan selittämään sulle auki rautalangasta vääntämällä niin et edelleenkään tajua, etkä varsinkaan halua tajuta, vaan loukkaannut ja pidät tyyppejä entistäkin kuspäisempinä.
Kyllä rasistit ja nasset ovat kusipäitä. Ja kaikki niitä ymmärtävät myös. Olette nähneet mitä Suomen kansa on teistä mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan ihmiset muuttuvat vakavammiksi join 40 vuoden iässä ja tämän olen huomannut myös itsestäni. Ei naurata enää juuri mikään. Voi myös osin johtua maailmantilanteesta.
Minulla taasen huumorintaju on muuttunut iän (ja ehken maailmantilanteenkin) myötä vaan entistäkin sarkastisemmaksi, kuivemmaksi ja mustemmaksi.
Mitään navanaluspuujalkoja tai muita lapsellisia ilkkumisia en kestä enää edes sitä vähää mitä nuorempana.
Vierailija kirjoitti:
Kasarin sketsiohjelmat ovat melko infantiileja. Tuollaiset asiat eivät jaksa naurattaa enää. Spedellä oli joissakin elokuvissaan edes pientä yritystä saada vähän älyllisempiä kiemuroita mukaan.
Ai? Itse en ole nähnyt missään vähä-älyisempää huumoria kuin Speden tekeleissä. Halveksin niitä jo lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usealla vaikuttaa olevan alati kokonainen ananas poikittain peräsuolessa ja palkokasvipensasplantaasi nenässä. Vaikeahan sitä sitten on repiä.Mitä jos huumorisi on vaan tosi huonoa? Kuvauksesi ainakin viittaa siihen hyvin vahvasti. Tai ehkä se mitä nimität huumoriksi on ihan rehellisesti riidan haastamista. Se selittäisi miksi ihmiset suuttuvat sinulle koko ajan.
Aivan varmasti on huonoa! Ja sitä huonoutta on paljon! Eikä välttämättä kukaan muu sille naura kuin minä :D! Mutta suuttunut mulle ei huonosta huumorintajustani ole kukaan. Usko tai ole uskomatta, ei haittaa. Chillaa sinäkin, joko. Ei tämä nyt noin vakavaa ole, eihän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa ennää yhtää mittää. Eileki baarissa alko joku mussuttaamkun omalla porukalla vitsailtiin Halla-ahon ja Tynkkysen homosuhteesta ja siitä miten Allan auttaa Jussin puoliheijarin sisään kenkälusikalla!
Täältäki joku tosikkomainen vihervasemmistolainen poisti tän kommentin eli ei oo enää huumorintajjuu kellää!
? Eiköhän poistattaja ole ollut oikeistolainen loukkaantuja.
Mitä hauskaa tuollaisessa valehtelussa ja ihmisten pilkkaamisessa on?
Älä suutu sarkasmista. Nykyään ei saisi sanoa mitään.
Tuo joutava länkytys ei ole sarkasmia nähnytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa ennää yhtää mittää. Eileki baarissa alko joku mussuttaamkun omalla porukalla vitsailtiin Halla-ahon ja Tynkkysen homosuhteesta ja siitä miten Allan auttaa Jussin puoliheijarin sisään kenkälusikalla!
Täältäki joku tosikkomainen vihervasemmistolainen poisti tän kommentin eli ei oo enää huumorintajjuu kellää!
? Eiköhän poistattaja ole ollut oikeistolainen loukkaantuja.
Mitä hauskaa tuollaisessa valehtelussa ja ihmisten pilkkaamisessa on?
Älä suutu sarkasmista. Nykyään ei saisi sanoa mitään.
Tuo joutava länkytys ei ole sarkasmia nähnytkään.
Ihme tosikko.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan ja eletään murroksen aikaa eli enää ei ole ok nauraa heikoille tai vähemmistöille. Aiemmin se oli ok, ylipäätään oli ihan ok olla pirullinen, näykkivä ja sarkastinen. Sitä pidettiin älykkyyden merkkinä. Vaalitenttejä katsellessa omat vanhemmat hykerteli mahdollisimman näppäriä näpäytyksiä tehtaileville. Substanssista viis.
Olen yli 50v, hiukka enempi vasenta laitaa. Luojan kiitos asiat muuttuvat.
Toivoisin silti, että vanhoja kaivellessa ei unohdettaisi kontekstia ja aikaa. Itsekin 10-15v sitten olen murjaissut monesti aikamoisia sammakoita nykypäivän standardein. Nauranut vitseille, jotka eivät tähän päivään kuulu lainkaan.
Ja ei tarvitse mennä kuin viime talveen kun työpaikalla tauoilla puhuttiin useampikin kerta maahanmuuttajataksiautoilijoista tavalla, joka ei ehkä läpäisisi tämän kesän seulaa.
Hieman hävettää sanoa, mutta työpaikkana on koulu.
Pidän erikoisena ajatusta, että ihminen ei voi kasvaa ja kehittyä, että ennakkoluuko ja rasismi olisi pysyvä tila.
Kauhea ajatuskin, että emme kehittyisi ja muuttaisi ajattelutapaa. Persujen jutut tuntuvat pahalta. Vaikea edes yrittää kuvitella, miltä tuntuu kun rasismi osuu kohdalle. Vielä vaikeampaa on se, jos uskotaan, että kukaan ei voi muuttua.
Että Suomessa rasismi lakkaa vasta kun viimeinen persu saadaan mullan alle?
Tämä nyt taisi mennä ohi aiheen. Sori
Onko sinusta ok odottaa, että silloin tekemämme virheet unohdettaisiin eikä meitä vaadittaisi tilille?
Minusta on hyvä ihan julkisesti puida, miksi tuollainen on joskus hyväksytty ja miksi minä en tehnyt mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tilaa huumorille. On stressitasot tapissa, velkaa, korot nousee, luottokortti punaisella, kaikki on tuplasti kalliimpaa nykyään, autoilu järjettömän kallista, palkka ei nouse vaan yyteetä pukkaa. Viinaa pittää juuva! Krapulassa varsinkaan ei naurata. M38
Pahastumalla kaikesta saa nykyisin myös näppärästi purettua omaa pahaa oloaan ja loputonta ihmisvihaansa muihin ja samanhenkiset komppaa mukana.
Mikäs sen voimaannuttavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usealla vaikuttaa olevan alati kokonainen ananas poikittain peräsuolessa ja palkokasvipensasplantaasi nenässä. Vaikeahan sitä sitten on repiä.Mitä jos huumorisi on vaan tosi huonoa? Kuvauksesi ainakin viittaa siihen hyvin vahvasti. Tai ehkä se mitä nimität huumoriksi on ihan rehellisesti riidan haastamista. Se selittäisi miksi ihmiset suuttuvat sinulle koko ajan.
Aivan varmasti on huonoa! Ja sitä huonoutta on paljon! Eikä välttämättä kukaan muu sille naura kuin minä :D! Mutta suuttunut mulle ei huonosta huumorintajustani ole kukaan. Usko tai ole uskomatta, ei haittaa. Chillaa sinäkin, joko. Ei tämä nyt noin vakavaa ole, eihän.
En ymmärrä miksi vastaat kommenttiin jota ei ollut tarkoitettu sinulle ja esität että siinä puhuttiin sinusta ja sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään katsotaan komediaa etsien asioita mistä voi pahoittaa mielensä. Siis vassarit tekevät tätä. Ne nyt ovatkin täysin huumorintajutonta porukkaa.
Tuolla kommentillasi todistit oman rajoittuneisuutesi, nurkkakuntaisuutesi ja ennakkoluuloisuutesi. Eli myös huumorintajuttomuutesi. Sinulle hyvä huumori on sitä, että nauretaan toisten kustannuksella. Mieluiten eriväristen, erirotuisten, sukupuolivähemmistöjen, vammaisten jne. kustannuksella. Joka ei tuohon tyhmään pilkkanauruun yhdy, on mielestäsi vassari. Miten yksioikoista! Samaan aikaan suutut verisesti, mikäli Halla-ahon, Purran tai vaikka Rydmannin kustannuksella pilaillaan.
Oho! Taas joku tosikko poistanut jutun! Eikö vihervasemmisto kestä huumoria?