Onko ihmisten huumorintaju jotenkin vähentynyt? Ollaanko nykyään tosikompia kuin ennen?
Tuntuu että hirveän harvoin enää ymmärretään vitsejä tai nauretaan niille. Koko ajan ollaan vain niin kauhean tosissaan ja kiristellään hampaita ja stressataan ja on liian kiire huumorille. Mielestäni ennen oli toisin ja ihmisillä oli parempi huumorintaju. Mikä on muuttunut?
Kommentit (121)
Minusta huumorissa laatu on hiljalleen alkanut korvata määrän. Ja se on hyvää kehitystä.
Ja onhan tähän asti mikä tahansa vihamielinen paskapuhe hyväksytty, kun muistaa nauraa samalla. Nyt se ei käy enää. Sekin on hyvää kehitystä.
Itse ainakin olisin toivonut, että edellisen sukupolven naisilla olisi ollut vähemmän huumorintajua ja olisivat älähtäneet speden naisvihahuumorista.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa ennää yhtää mittää. Eileki baarissa alko joku mussuttaamkun omalla porukalla vitsailtiin Halla-ahon ja Tynkkysen homosuhteesta ja siitä miten Allan auttaa Jussin puoliheijarin sisään kenkälusikalla!
Täältäki joku tosikkomainen vihervasemmistolainen poisti tän kommentin eli ei oo enää huumorintajjuu kellää!
Pissasin housuun kun luin sen jutun, oli hiin hauska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa ennää yhtää mittää. Eileki baarissa alko joku mussuttaamkun omalla porukalla vitsailtiin Halla-ahon ja Tynkkysen homosuhteesta ja siitä miten Allan auttaa Jussin puoliheijarin sisään kenkälusikalla!
Täältäki joku tosikkomainen vihervasemmistolainen poisti tän kommentin eli ei oo enää huumorintajjuu kellää!
Pissasin housuun kun luin sen jutun, oli hiin hauska.
Sama!
Vierailija kirjoitti:
Olosuhteet ja vaikeudet hyydyttävät hymyn ihmisiltä.
Vanhat ihmiset ovat kertoneet että oikeasti vaikeina aikoina pärjättiin nimenomaan huumorin voimalla. Sodassa, lamakaudella, sodan jälkeisessä jälleenrakennuksessa kun koti oli tuhottu tai jäänyt rajan taa. Näihin verrattuna nykyiset vaikeudet ovat kovin mitättömiä, mutta huumoria ei enää viljellä.
Ennen oli toisaalta kaikenlaista pönötystä ja ikävänpitoa huomattavasti enemmän. Juhlapyhinä kahdelta radiokanavalta virrenveisuuta ja vappuna sitten riistäjän ruoskat selkään soittaa.
Ihmisistä on tullu tosikkoja. Ja ihan kaikessa kilpailevia. "Kenelläkään nyt ei voi olla mua parempia juttuja ja jos onkin, niin en varmasti naura saati tunnusta."
Usealla vaikuttaa olevan alati kokonainen ananas poikittain peräsuolessa ja palkokasvipensasplantaasi nenässä. Vaikeahan sitä sitten on repiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olosuhteet ja vaikeudet hyydyttävät hymyn ihmisiltä.
Vanhat ihmiset ovat kertoneet että oikeasti vaikeina aikoina pärjättiin nimenomaan huumorin voimalla. Sodassa, lamakaudella, sodan jälkeisessä jälleenrakennuksessa kun koti oli tuhottu tai jäänyt rajan taa. Näihin verrattuna nykyiset vaikeudet ovat kovin mitättömiä, mutta huumoria ei enää viljellä.
Kuka pärjäsi, kuka ei. Aika monen mielenterveys petti ja pilasivat läheistensäkin elämän. En nyt sanoisi pärjäämiseksi, lähinnä mukana roikkumiseksi kun ei muutakaan voi. Ei ole mitään syytä ihannoida, miten ennen pärjättiin "oikeissa" vaikeuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisistä on tullu tosikkoja. Ja ihan kaikessa kilpailevia. "Kenelläkään nyt ei voi olla mua parempia juttuja ja jos onkin, niin en varmasti naura saati tunnusta."
Usealla vaikuttaa olevan alati kokonainen ananas poikittain peräsuolessa ja palkokasvipensasplantaasi nenässä. Vaikeahan sitä sitten on repiä.
Mun vinkki: älä vitsaile muista ihmisistä vaan vitsaile itsestäsi. Muut nauravat ihan mielellään sinulle ja ainoa, joka voi heidän nauramisestaan loukkaantua, olet sinä itse.
Vierailija kirjoitti:
Tuntemattoman jermuilla riitti huumoria, vaikka kovimmassa paikassa olivat, mihin ihminen voi joutua.
Suomalainen löytää näköjään aasinsillan sotaan vaikka mistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä nyt on ymmärretty se, että kaikki ei ole hyvää huumoria.
Jos sanoo lopuksi "röh, röh, se oli vitsi" se ei enää pelasta huonoa vitsiä.Ai ennenkö oli ihmiset tyhmempiä?
Ei, nykyään on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntemattoman jermuilla riitti huumoria, vaikka kovimmassa paikassa olivat, mihin ihminen voi joutua.
Suomalainen löytää näköjään aasinsillan sotaan vaikka mistä.
Sinähän sillä sillalla kävelet.
Ei ole tilaa huumorille. On stressitasot tapissa, velkaa, korot nousee, luottokortti punaisella, kaikki on tuplasti kalliimpaa nykyään, autoilu järjettömän kallista, palkka ei nouse vaan yyteetä pukkaa. Viinaa pittää juuva! Krapulassa varsinkaan ei naurata. M38
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos huumorisi on vaan tosi huonoa? Kuvauksesi ainakin viittaa siihen hyvin vahvasti. Tai ehkä se mitä nimität huumoriksi on ihan rehellisesti riidan haastamista. Se selittäisi miksi ihmiset suuttuvat sinulle koko ajan.
Nykyäänhän kaikki on yhtä vitsiä, toisaalta ihmiset ovat käpertyneet kuoriinsa senkin edestä.
Vierailija kirjoitti:
Hämmästyttävän täsmällisesti osuva kuvaus nykypäivän ihmisistä. 10+
Tutkimusten mukaan ihmiset muuttuvat vakavammiksi join 40 vuoden iässä ja tämän olen huomannut myös itsestäni. Ei naurata enää juuri mikään. Voi myös osin johtua maailmantilanteesta.
Juuri tätähän se oli. :D