Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tiedän, manipuloidaanko minua?

Vierailija
20.05.2023 |

Mistä tällaisenhuomaa? Miten voi tajuta, että minua sumutetaan tai kaasuvalotetaan? Nyt tuntuu että eräs entinen tärkeä ihminen tekee tällaista. Vastaa suoriin kysymyksiin ja kieltoihin vinosti vasemmalta ja ottaa holhoavan oloista roolia. Näyttää siltä, ettei hän ymmärrä, että minä valitsen keitä tapaan. Pätee myös häneen.
Kokemuksia?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä ole tekemisissä vaikeiden ihmisten kanssa. Sinä päätät kenen kanssa vietät aikaa. Suomi on vapaa maa ja täällä on yksilönvapaus ihan perustuslaissa.

Vierailija
2/39 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 §

Oikeus elämään sekä henkilökohtaiseen vapauteen ja koskemattomuuteen

Jokaisella on oikeus elämään sekä henkilökohtaiseen vapauteen, koskemattomuuteen ja turvallisuuteen.

Ketään ei saa tuomita kuolemaan, kiduttaa eikä muutoinkaan kohdella ihmisarvoa loukkaavasti.

Henkilökohtaiseen koskemattomuuteen ei saa puuttua eikä vapautta riistää mielivaltaisesti eikä ilman laissa säädettyä perustetta. Rangaistuksen, joka sisältää vapaudenmenetyksen, määrää tuomioistuin. Muun vapaudenmenetyksen laillisuus voidaan saattaa tuomioistuimen tutkittavaksi. Vapautensa menettäneen oikeudet turvataan lailla.

https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731#a731-1999

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läsnäolo, tarkkailu yms päänsisäinen tapa tarkkailla maailmaa voi auttaa tuollaisen tunnistamisessa. Aluks toki tarvii harjoitella, että tuollaisen kanssakäynnin tullen voi olla täysillä observoimassa ja sitä kautta havaita kokonaisvaltaisemmin sen toisen käytöstä ja niitä reaktioita mitä se itsessä aiheuttaa

Vierailija
4/39 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manipulointia voi tehdä hyvin hienovaraisesti; katseella, eleillä, ilmeillä kertoa että nyt kuule sinä tulet tuonne vähän sivummalle minun kanssani.

Siinä kohde muuttuu ikään kuin huomaamatta manipuloijan omaisuudeksi.

Vierailija
5/39 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutki netistä. Paljon psykologisia artikkeleita. Nuo manipulointi ym taktiikat tosi kaavamaisia, vaikka niiden harjoittaja pitääkin itseään kovin kekseliäänä ja nokkelana.

Vierailija
6/39 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne epäilykset ihan tyhjästä herää, ellet ole joku paranoidi skitsofreenikko. Suosittelen välttämään kyseistä henkilöä

Vierailija
7/39 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät sen siitä kun sinun päähäsi yritetään laittaa jonkun muun ajatuksia. Sellaiseen ei pidä lähteä mukaan. Sanot jyrkästi ei.

Vierailija
8/39 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on netin yli tuleva vistittely niin et reagoi mitenkään. Jos soittaa ja alkaa painostamaan niin luuri kiinni ja blokkia. Jos ilmestyy oven taakse niin välitön yhteys poliisiin.

Vierailija
9/39 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä maassa ole aikuisten välillä mitään holhousoikeuksia. Linkitä sille Suomen laki.

Vierailija
10/39 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manipuloija testaa, mitä siedät ja venyttää rahojasi pikkuhiljaa, huomaamattasi. Hänellä on tuhoava tavoite, hän ei tahdo sinulle hyvää. Hän saa tyydytystä siitä, että sinä muutut epävarmaksi, masentuneeksi, yksinäiseksi.

He ovat sadisteja. Nauttivat kun menet hämillesi, kärsit ja hajoat.

Vierailija
11/39 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Manipuloija testaa, mitä siedät ja venyttää rahojasi pikkuhiljaa, huomaamattasi. Hänellä on tuhoava tavoite, hän ei tahdo sinulle hyvää. Hän saa tyydytystä siitä, että sinä muutut epävarmaksi, masentuneeksi, yksinäiseksi.

He ovat sadisteja. Nauttivat kun menet hämillesi, kärsit ja hajoat.

* rajojasi,

Vaikka usein lähtee myös rahat.

Vierailija
12/39 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että joudut tilanteeseen, jossa pohdit kaasuvalotetaanko sinua.

Vierailija
13/39 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät sen siitä kun mietit tuollaista.

Vierailija
14/39 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Epäilen että tuo ihminen tarvitsee minua johonkin. Kommunikointi on vaikeaa, sellaista vähän on-off -juttua että ikinä ei tiedä, mistä tuulee.

Kun vedän rajat, hän pyytää huomiota ja heittää kehun sinne ja toisen tänne. Hän pelaa myötätunnollani. Olen vuosien varrella tottunut ymmärtämään häntä ja haluamaan hänelle hyvää.

Nyt kun haluan kokonaan irti, olen todella oudossa tilanteessa. Puhun aivan suoraan tyyliin "vastaa tähän kyllä/ei". Hän vastaa ympäripyöreästi aivan toisesta aiheesta ja hajottaa ymmärrykseni/keskittymiskykyni/jonkin. Mietin että onko hän vähän tyhmä vai mikä on...

Juu kyllä minusta nyt tuntuu siltä, että tämä on manipulointia. Eli mun tarvii kasvattaa itseäni, jotta hän uskoo kun vedän ne rajat. Heti kun annan siimaa (ilmaisen myötätuntoa tai empatiaa), menee plörinäksi. Kyse ei edes ole puolisosta. Puolisoni on jämäkkä muttei manipuloiva.

Vierailija
15/39 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hävettää ja nolottaa, että olen joutunut tällaiseen ihmissuhteeseen! Mutta ystäväthän voi valita.

Vierailija
16/39 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manipulointi voi kohdistua myös sellaiseen henkilöön, josta manipuloija pitää kovasti. Ystävyyttä lujitetaan sillä tavalla. Kohta tunnet kuinka lonkerot puristaa joka suunnasta. Sain just yllärimatkan kaverilta vain meille kahdelle ja muut kaverit jätetään pois. Ahdistaa...

Vierailija
17/39 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sillä tavalla koukussa, että haluaisin hänen tajuvan minun kantani. Haluaisin huutaa että kuuntele nyt minua ja ymmärrä tämä asia. Näyttää katkerasti silitä, että näin ei tule koskaan käymään. Hän ei tule ymmärtämään, mitä tasavertainen ystävyyssuhde vaatii.

Hän on ollut jonkinlaisessa auktoriteettiasemassa suhteessa minuun. Siksi olen nyt tässä jamassa.

Ap

Vierailija
18/39 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Manipulointi voi kohdistua myös sellaiseen henkilöön, josta manipuloija pitää kovasti. Ystävyyttä lujitetaan sillä tavalla. Kohta tunnet kuinka lonkerot puristaa joka suunnasta. Sain just yllärimatkan kaverilta vain meille kahdelle ja muut kaverit jätetään pois. Ahdistaa...

Älä mene, varsinkaan jos et pääse omin päin pois. Sano että "Tällaisesta pitää sopia etukäteen. En pidä tällaisista yllätyksistä." Ap.

Vierailija
19/39 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuulustelet häntä kysymyksin, joihin vastaa vasemmalta. Jos holhoaa, mene etäämmäs tai eroa. On jatkossakin sellainen varmaan.

Vierailija
20/39 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan