Yksin asuvan kokkailu ja leipominen - paljon hukkaan
Ärsyttää tämä, tykkään tosi paljon kokkailla ja leipoa erinäisiä juttuja, testata uutuus soosseja, kastikkeita, kahvisiirappeja ja mitä vielä. Välillä raahaan leipomuksia töihin mutta siinäkin on oma vaivansa pakkaamisen kanssa ja sit taas niitä on ehkä kuitenkin sen verran vähän ettei riitä yli 10 hengelle ja liikaa yhdelle. Minulle riittäisi että saan kahtena-kolmena päivänä sen yhden pienehkön kakkupalan. Turhauttaa jo leipoessa kun tiedän miten paljon siitä menee roskiin. Joskus olen koittanut kutsua kaveria tai sukua käymään "tänään tai huomenna" kahville ja juuri koskaan kellekään ei käy extemporekahvittelut, olisi pitänyt sopia jo edellisellä viikolla vähintään. Minä taas leivon mieluiten silloin kun sen idean tai inspiraation saan ja on aikaa. Eli nauttikaa te, joilla on oma perhe tai paljon kavereita lähellä ja aina löytyy herkuttelijoita!
Kommentit (82)
Elän osan aikaa yksin eikä tule hävikkiä. Teen ruokaa 2 päiväksi ja jos jää annos yli pakastan seuraavalle viikolle. Tai jos 1 pvän ruuasta jää joku nokare vaikka kanaa/kalaa/lihaa teen siitä salaatin seuraavana päivänä.
Leipominen on hankalampaa mutta 2,5dl pullataikina ja ylim pakkaseen tai piirakka minlä jaan 4 osaan ja pakastan 3
Ei suolaa linnuille.