Palstan akateemikoiden ketju
Kommentit (27)
Enpä luule, että monikaan akateemikoista lukee tätä palstaa...
Palstalla ei ole ensimmäistäkään akateemikkoa, ap!
Vierailija kirjoitti:
Palstalla ei ole ensimmäistäkään akateemikkoa, ap!
Mutta moni ainakin tuntee akateemikoita tämän palstan juttujen perusteella.
Minkä linjan?
Mitä niin ihmeellistä akateemisuudessa on että tarvitsevat oman keskustelun?
Vaikka en olekkaan akateemikko sanan varsinaisessa merkityksessä, vastaan. Musta olisi meinaan myös hauska kuulla mitä ihmiset täällä on yliopistossa opiskelleet. Itse opiskelin biologiaa, ekologian linjalla. :)
Vierailija kirjoitti:
Vaikka en olekkaan akateemikko sanan varsinaisessa merkityksessä, vastaan. Musta olisi meinaan myös hauska kuulla mitä ihmiset täällä on yliopistossa opiskelleet. Itse opiskelin biologiaa, ekologian linjalla. :)
Et ole edes peruskoulua loppuun käynyt.
Vierailija kirjoitti:
No millaseen duuniin pääsit?
"No millaseen duuniin pääsit?"
Teen tällä hetkellä töitä osana tutkimusryhmää. Työnantajani on yliopisto.
Mitä linjaa sinä ap kävit? Ja missä yliopistossa? :)
Vierailija kirjoitti:
Mitä linjaa sinä ap kävit? Ja missä yliopistossa? :)
En päässyt yliopistoon :o
T. Ap
Vieraat kielet, Helsingin yliopisto. Olen FM, en akateemikko.
Kävin lakilinjan ja luokan isotätilinjan
Pohjoismaisissa kielissä akademiker = akateeminen. Minä olen akateeminen mutta en akateemikko. Pääaineeni Helsingin yliopistossa oli nordiska språk ja sivuaineena svensk litteratur. Se oli hyvä kombo: töitä on riittänyt.
Joo, akateemikko en ole, mutta akateemisen koulutuksen kyllä käynyt. Turun Calonia eli oikeustieteellinen. Valmistunut vuonna 97.
asianajaja, N53
Minä luin kasvatustieteitä ja suoritin myös draamakasvatuksen ja erityisopetuksen sivuopinnot.
Akateemikko on arvonimi, jonka tasavallan presidentti myöntää erityisen ansioituneille tieteen- ja taiteenharjoittajille.