Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole missään facessa, instassa, twitterissä..muita?

Vierailija
28.07.2023 |

Oletko jäänyt jostain pois?

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään sosiaalisentunkion kytköksiä, ei koskaan ollut, eikä koskaan tule. Elän omaa elämääni, enkä kaipaa tietoa kenenkään vessa tauoista, tai mitä tuli syötyä. Tunnen kyllä yhden tyypin tuolta tien päästä, on sosiaalisessatunkiossa, kova poika rehvastelemaan ja kertomaan näkemästään ja lukemastaan. Taitaa olla tyypillinen tunkiolainen. Ei minulle tunkiota. kiitos.

Vierailija
62/81 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka eivät ole facebookissa ovat piileviä psykopaatteja.

Ei nyt sentään. Mutta muutaman somettoman tiedän, jotka ovat lähteneet somesta pois oman katkeruutensa vuoksi. Eivät kokeneet saaneensa tarpeeksi huomiota. Sitten on taas somettomia, joilla on yksinkertaisesti muutakin tekemistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini kovasti kehuu ettei ole somessa ja ei juurikaan katso telkkaria. Kummasti on paremmin ohjelmista perillä kun minä. Ja laittaa facebookista ja instasta kuvakaappauksia usein minulle.

Vierailija
64/81 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somettomat ihmiset ovat jotenkin takapajuisia. Vähän kuin ennenvanhaan ei olisi ollut puhelinta. Lähetellään savumerkkejä, vaikka naapurit kätevästi soittelee.

Vierailija
65/81 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista noista kolmesta on minulle sekä hyötyä että iloa, en todellakaan luopuisu niistä. Esimerkiksi syksyn uutta koiraharrastusta en olisi löytänyt googlettamalla tai ainakin olisi ollut hankalaa, mutta kun postasin kysymyksen yhteen koiraryhmään niin sain parissa minuutissa vinkin.

Paikallinen Reko-piirimme ilmoittelee vain Facessa, sitäkään en voisi käyttää ilman somea. Ja sama pätee lukemattomiin asioihin. Olisi työlästå käydä läpi kaikki lähiseudun tylevat tapahtumat, mutta Facesta nousee hyvin esiin ilmoitukset, kun algoritmi tietää mikä minua kiinnostaa. Jne.

Sen sijaan tällå palstalla roikkumisesta ei ole sen paremmin iloa kuin hyötyä, joten ihmettelen suuresti ihmisiä, jotka kuluttavat täällä aikaansa kertoen kuinka paljon parempaa elämä on ilman somea 😆

Vierailija
66/81 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kauhistuttaa ajatuksetkin somettelusta. Puhelinkin minulla on vain soittamista/viestejä varten, ja senkin pidän usein äänettömällä.

N30

Vierailija
67/81 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some on henkistä sukua tatuonti innostukselle ja molemmat asiat ovat joukkopsykoosin tuotteita. Voisi kuvitella ihmisen nykymaailmassa olevan jo niin sivistynyt, että ei juokse laumana kotkotusten perässä siksi, että muutkin juoksevat, mutta ei. Älyä ja ymmärrystä on saman verran, kuin kanalla. Laumautuminen käy helposti ja luontevasti, kaakatuskin on samaa luokkaa ja sitten kokoonnutaan kuopimaan tunkiolle. Voitte yrittää puolustella mutta ...

Vierailija
68/81 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kun täältä pysyisi poissa niin elämänlaatu paranisi :)

Vierailija
69/81 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somessa sentään ollaan ystävällisiä ja sovin sitä kautta tapaamisia ystävien/sukulaisten kanssa. Kiva välillä pistellä sinne kuvia ja tsekata muiden kuvia. En tee sitä päivittäin, mutta sanotaanko kerran viikkoon. Muutoin olen yrittänyt minimoida omaa ruutuaikaa ja Internetin käyttöä. Oli esim tältä palstalta parin kuukauden tauko ja teki kyllä hyvää! Tästä lähin pyrin elämään reaalimaailmassa, mutta jos nettiä käytän niin on se nimenomaan sometukseen eli yhteydenpitoon muiden kanssa ja tapaamisten sopisiin

Vierailija
70/81 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin moni mainitsee Whatsappin ja vastaavat? Ei se ole some vaan pikaviestisovellus, ei sinällään eroa tekstareista. Vauvapalstakaan ei ole some samalla tavalla kuin FB tai Instagram, joissa käyttäjillä on omat kansvat joihin tuotetaan sisältöä useimmiten omalla nimellä ja naamalla.

Vierailija
71/81 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen instassa. Mukava paikka. Saman henkisiä ihmisiä, hyviä keskusteluja, inspiraatiota. Kun en ole matkustelevaa tyyppiä, niin ihanaa nähdä itseäni kiinnostavia asioita ympäri maailman.

Vierailija
72/81 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen, mutta en facessa vaan esim. anonyyminä vaikka täällä. Naurettavaa kuinka ihan selvästi siitä oli tullut issue joillekin.

Ei mulla hävettävää, muilla sitäkin enemmän.

Vierailija
73/81 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään sosiaalisentunkion kytköksiä, ei koskaan ollut, eikä koskaan tule. Elän omaa elämääni, enkä kaipaa tietoa kenenkään vessa tauoista, tai mitä tuli syötyä. Tunnen kyllä yhden tyypin tuolta tien päästä, on sosiaalisessatunkiossa, kova poika rehvastelemaan ja kertomaan näkemästään ja lukemastaan. Taitaa olla tyypillinen tunkiolainen. Ei minulle tunkiota. kiitos.

Oletpas katkera. Ja kummallisesti luulet tietäväsi mitä some on, vaikka väität, ettei sinulla sinne mitään kytköksiä ole. 🤔

Vierailija
74/81 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen, mutta en facessa vaan esim. anonyyminä vaikka täällä. Naurettavaa kuinka ihan selvästi siitä oli tullut issue joillekin.

Ei mulla hävettävää, muilla sitäkin enemmän.

Joskus sain vihjeitä, että joku olisi saattanut laittaa mun nimellä tai kuvilla jotain, mutta koska kukaan ei sanonut mitään niin...ehkä ei kuitenkaan.

Känny oli hakkeroitu ainakin ja jotkut käytti oaikannusta seuraamiseen. Joten tomppelit en kyllä itse postannut mitään "nyt s-marketissa" sen teki jotkut muut. Kai te urpot sen tajusitte.

Vierailija
75/81 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Somettomat ihmiset ovat jotenkin takapajuisia. Vähän kuin ennenvanhaan ei olisi ollut puhelinta. Lähetellään savumerkkejä, vaikka naapurit kätevästi soittelee.

Somessa päin vastoin tuntuu juurikin pyörivän näitä eläkeläisiä, kädettömiä ja kalluja, jotka eivät osaa liikkua internetissä juuri muualla kuin muutaman sanomalehden sivulla, Facebookissa ja omassa sähköpostissaan. Muut tietokoneen käyttötaidotkin ovat aika olemattomia. Osa luulee, että Google on sama kuin internet  yms. muuta jänskää.

Vierailija
76/81 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpas katkera. Ja kummallisesti luulet tietäväsi mitä some on, vaikka väität, ettei sinulla sinne mitään kytköksiä ole. 🤔

No mutta kuinka sinä tulit tuohon tulokseen? Silloin, kun tämä some/tunkio maahamme rantautui, oli kaikissa lehdissä valtaisa kohkaaminen, kuinka nyt ovat asiat mallillaan, kun jokaiselle tiedotetaan kaikki pienimmätkin askareet, mitä päivän aikana on tullut tehdyksi. Innokkaimmat olivat kuulemma lähettäneet kuvan syömästään  hernekeitto annoksesta. Sanoisin jo tuon perusteella, että ei mitenkään älyllistä toimintaa, mutta kullekin kykyjensä mukaan.

Niin ja minkäänlaista sometunkiota ei tässä huushollissa ole.

Tänne päädyin siksi, kun yksi sukulaishenkilö selasi väitöskirjaansa näitä keskustelupalstoja kertoi nauraa pyrskyen tästä palstasta ja kehotti katsomaan, kuinka syrjäytyneet käyttävät aikansa, vaikka voisivat käyttää sen hyödyllisestikin. Nyt on menossa seitsemäs päivä ja se on kyllä jo riittävä otos syrjäytyneitten ajankäytön selvittämiseen.

Vierailija
77/81 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on Twitter?

Vierailija
78/81 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siellä kaveriton ruma ihminen mitään tee. Nolla tykkäystä ja kontaktia kuten tinderissäkin . Pitää olla vähintään missitasoa että saa yhdenkään tykkäyksen tai seuraajan .

Vierailija
79/81 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, en ole koskaan ollutkaan, vaikka olenkin nuorehko ja nettisukupolvea. Ei kiinnosta tuutata jotain selfieitä tai ruoka-annoskuvia someen, eikä mitään muitakaan kuvia. Tuollainen narsismi uupuu musta täysin. Tai päteä siellä milloin mistäkin asiasta tai vuodattaa elämästäni.

Vierailija
80/81 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä lisää. En ole missään somessa. En pidä enää ihmisistä.

Kun olet täällä, olet somessa, melkein pohjalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän