Maapähkinävoin säilytys
Säilyykö avattunakin huoneenlämmössä? Netistä löydän vähän ristiriitaisia vastauksia.
Asun kämppiksen kanssa, jonka tahmatassuilta ei ole mikään jääkaapissa oleva turvassa. Ei mikään. Vaikka asiasta sanoisi ja teippaisi oman nimen ostoksiinsa niin eiköhän joku ole ehtinyt iskeä ruokaan kyntensä ennen kuin itse ehtii edes päästä maistamaan.
Kommentit (12)
Jääkaapissa kannattaa säilyttää, mutta kyllä se pari viikkoa huoneenlämmössäkin säilyy.
Avattuna jääkaapissa, muuten hlämmössä.
Mitä vastaa, kun sanot moisesta varastamisesta? Itse nakkasin kylmästi kaikki hänen ruokansa roskiin, jos koskeekaan toisen ruokiin.
Vastauksi on niin monta kun on monenlaisia maapähkinäseoksiakin.
Säilyvyyteen vaikuttaa mm. rasvan/öljyn määrä ja laatu sekä esim. lisätty sokeri.
Itse säilytän avatun purkin jääkaapissa, eikä sielläkään muutamaa viikkoa kauemmin.
Millainen säilytysohje pakkauksen kyljessä mahtaa lukea?
Laita lukollinen kassakaappi jääkaappiin.
Kämppis saa kaapin ulos ja ehkä lukonkin tiirikoitua, mutta jos on niin viitseliäs, muuttaisin pois.
Jos kestät hurinaa huoneessa, voit hankkia käytetyn (vene)jääkaapiin tai ns. minibaarijääkaapin huoneeseesi.
Vierailija kirjoitti:
Millainen säilytysohje pakkauksen kyljessä mahtaa lukea?
Joistain ei löydy minkäänlaista ohjetta. Vaikea sanoa, voiko kaikkia maapähkinälevitteitä säilöä samoin. Joissain säilytysaineita enempi, osassa ei lainkaan.
Helpoimmalla pääset kun ostat oman jääkaapin huoneeseesi. Ei nämä ruokavarkaat koskaan opi kunnioittamaan toisten eväitä.
Osta omille ruokatarpeillesi muovinen, lukittava työkalupakki jääkaappiin laitettavaksi.
Säilyy jonkun aikaa, kunnes pilaantuu.