Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moikkaatteko kerrostalonaapureita kaupassa?

Vierailija
27.07.2023 |

Minä en kyllä kaikkia.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, kaikkia niitä, jotka satun tunnistamaan naapureikseni. Rappukäytävässä ja pihalla tervehdin ihan varmuuden vuoksi kaikkia siellä liikkuvia. Taloyhtiössä on useita pieniä yksiöitä, joissa nuoret asukkaat vaihtuvat tiuhaan. Näin yli 75 vuotiaana heitä ei aina kaupassa tunnista, joten pyydän tässä ja nyt, anteeksi jos olen joskus jättänyt kylillä tervehtimättä!

Vierailija
22/34 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moikkaan ihan aina ja jään myös juttelemaan heidän kanssaan, jos molemmin puolin on aikaa:)

Minäpä se tiputtelen naapurien postiluukuista paperilapuille piirusteltuja hymiöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tunnistan niin paria naista tottakai voin moikata. Mutta autoin erästä naapuria kun tarvitsi apua. Olen asiallinen ihminen enkä halua naapureita sen enempää kavereiksi. Hyvä kun tuo henkilö pystyy edes katsomaan suuntaani tuon jälkeen kun autoin häntä. En ymmärrä mutta ollaan niin ystävällisiä kun apua tarvitaan ja sen jälkeen hyvä kun ei päälle oksenneta niin antaapi olla! Jäi kyllä huono fiilis eikä motivoi auttamaan enää ketään.

Vierailija
24/34 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tunnistan niin paria naista tottakai voin moikata. Mutta autoin erästä naapuria kun tarvitsi apua. Olen asiallinen ihminen enkä halua naapureita sen enempää kavereiksi. Hyvä kun tuo henkilö pystyy edes katsomaan suuntaani tuon jälkeen kun autoin häntä. En ymmärrä mutta ollaan niin ystävällisiä kun apua tarvitaan ja sen jälkeen hyvä kun ei päälle oksenneta niin antaapi olla! Jäi kyllä huono fiilis eikä motivoi auttamaan enää ketään.

Ajatteles että on ihmisiä jotka eivät tervehdi, mutta voisivat auttaa silti. Ehkä naapuri häpesi hätäänsä. Osa ei tunnista kaukana olevaa, ei näe sinne saakka.

Vierailija
25/34 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En moikkaa, esitän etten näe heitä :D Minusta on ihan kohteliasta antaa rauha talon ulkopuolella. Jos jonkun kanssa olisin tutumpi sillä lailla, että olisimme vaihtaneet useamman kerran muunkin sanan kuin hein, niin voisin nyökätä tai moikata nopeasti kaupassakin. Mutta juttelemaan en jäisi siellä.

Vierailija
26/34 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin n. 10/50. En tunne kaikkia edes ulkonäöltä.

Vierailija
27/34 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6 vuotta olen tässä asunut enkä kyllä yhtäkään naapuria tunnista naamasta.

Miten voi olla? Käytkö harvoin ulkona vai etkö vaan törmää kehenkään?? Mulle on koirankusettajana tullut useampi naapuri tutuksi kun ovat samoihin aikoihin hollilla.

Vierailija
28/34 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En moikkaa kun mistäs minä heidän asumismuodostaan tietäisin.

Olen vähän kasvosokia myäskin.

Vierailija
29/34 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua lukea tällaisia "en tunne naapureitani" kun eräs nuori naikkonen kutsuu suunnilleen kaikkia miespuolisia lähinaapureitaan kerrostalossa säännöllisesti kahville. En ymmärrä miten voi niin tuttavalliseksi tulla naapureidensa kanssa.

Jos persoona on jotenkin sellainen, on todella avoin ja puhelias. Tässä talossa asuu eräs nainen myös, jossa on vähän sitä vikaa, juttelee kaikille. Pihalla kun kulkee niin pää pyörii kuin pöllöllä kun kaikki ihmiset ja kulkemiset pitää rekisteröidä, narahduksetkin :D Mitään ei tältä kyylältä jää huomaamatta. Uteliaan oloinen siis, negatiivisella tavalla. On ystävystynyt jonkun ikäisensä rouvan kanssa enkä tykkää kun ne  tossa pihalla aina juoruaa. Tulee vähän mieleen että eikö ole muuta elämää ja kiireitä..

Vierailija
30/34 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun rivitalossa ja tottakai moikkaan naapureita kun näen kaupassa!

Vierailija
31/34 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkaan, jos vaimo ei ole mukana.

Mulla salasuhde 58v naapurin mammaan...

M41

Vierailija
32/34 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en enää. Aiemmin tervehdin ja sainkin kerran kaupassa moikattuani yhtä tyyppiä seuraavaksi pariksi vuodeksi stalkkaajan perääni. Ensin kirje postiluukusta ja sitten ärsyttävä seuraaminen joka paikkaan. En suosittele, jos ei ennestään tuttuja henkilöitä.

Kamalaa. Ei varmaan ollut suomalainen mies?

Vierailija
33/34 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä asunnossa asuin vuosikymmeniä ja tunsin ihan nimeltä kaikki naapurit ja moikkasin heitä jos näin kaupungilla tai kaupassa.

Tässä asunnossa olen asunut melkein vuoden ja muutamia naapurita olen rapussa nähnyt ja moikannut, mutta en tunnistaisi heitä kaupassa eli en moikkaisi tämän takia.

Vierailija
34/34 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta ollaan juntteja ihan rauhassa, muu maailma saa luvan hyväksyä meitä tällaisina. Niin mekin joudumme hyväksymään muita erilaisine kulttuureineen.

Ette te ole ,,ihan rauhassa,, juntteja, vaan kärsitte yksinäisyydestä ja masentuneisuudesta, ja mikä pahinta, kasvatatte lapsennekin sellaisiksi, jotka eivät osaa edes päivää sanoa, siis silmiin katsoen ja reippaasti. Se ,,muu maailma,, voi olla vaikka toivotun oppisopimuspaikan henkilöstöpäällikkö, joka ei ota jotain täysjunttia töihin. Siinä sitten ihmetellään ja ollaan kateellisia toisille, jotka osaavat käyttäytyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä