Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko suursijoittajilta rahat lopussa, kun taviksia yritetään ajaa kuumeisesti sijoittamaan jopa tässä nykyisessä tilanteessa?

Vierailija
27.07.2023 |

Korot nousee, inflaatio syö palkasta ison palan, asunnon arvo laskee ja elinkustannukset kasvaa.

Ja nyt pitäisi lähteä vielä aivan miten sattuu heiluville osakemarkkinoille tukemaan suursijoittajien varallisuutta?

Kommentit (483)

Vierailija
341/483 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

amerikassa on pankkeja kaatumassa.eräs kuuluisa amerikkalainen sijoittaja on myynyt kaikki osakkeet ja nostanut käteistä paljon...eli varautuu romahdukseen.

lähde: Essonbaarin hevosmiesten tietotoimisto.

Tiesithän, että Essoa ei enää ole? Tai hevosmiehiäkään? Tervetuloa 2020-luvulle!

ei Esso ole mihinkään hävinnyt, se (EXXON) maksaa mulle muhkeat osingot 4 kertaa vuodessa.

Vierailija
342/483 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yle aamussa siis oli juuri tästä asiantuntijat puhumassa.

Muistakaa pitää jäitä hatussa. Yhtä onnistunutta, iloista "sijoittajaa" kohti on aina yhdeksän sijoituksensa menettänyttä.  Tämä on ihan yleinen klopaali nuotan veto. Välillä rahat vedetään takaisin jotta väki tulisi aamusella töihin...

Puhut täyttä paskaa. Näytä YKSIKIN tutkimus missä noin olisi näkynyt. Ensinnäkin Suomessa on sijoittajia noin 1,6 miljoonaa, joten väitteesi mukaan "sijoituksensa menettäneitä" olisi 14,4 miljoonaa.

Jep jep.

Ja ne kaikki 1,6 miljoonaa ovat niitä iloisia voitollisia sijoittajia? Harvinaisen typerä vastaus sinulta heikkolahjaisen viestiin. Itse asiassa osoitit olevasi vielä heikkolahjaisempi kuin kommentoimasi kirjoittaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/483 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä aikaa kun te muut tappelitte tässä ketjussa mä luin taas parin firman rapsat ja laitoin toimeksiannon NYSEen.

Senkun tappelette ja pysytte köyhinä, ei ole mun ongelma.

Vierailija
344/483 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yle aamussa siis oli juuri tästä asiantuntijat puhumassa.

Muistakaa pitää jäitä hatussa. Yhtä onnistunutta, iloista "sijoittajaa" kohti on aina yhdeksän sijoituksensa menettänyttä.  Tämä on ihan yleinen klopaali nuotan veto. Välillä rahat vedetään takaisin jotta väki tulisi aamusella töihin...

Puhut täyttä paskaa. Näytä YKSIKIN tutkimus missä noin olisi näkynyt. Ensinnäkin Suomessa on sijoittajia noin 1,6 miljoonaa, joten väitteesi mukaan "sijoituksensa menettäneitä" olisi 14,4 miljoonaa.

Jep jep.

Ja ne kaikki 1,6 miljoonaa ovat niitä iloisia voitollisia sijoittajia? Harvinaisen typerä vastaus sinulta heikkolahjaisen viestiin. Itse asiassa osoitit olevasi vielä heikkolahjaisempi kuin kommentoimasi kirjoittaja.

Suurin osa pitkäaikaisista sijoittajista ovat. Yleisin asia mitä sijoittajat katuvan on että "aloitin sijoittamisen niin myöhään."

Vierailija
345/483 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tätä ketjua lukee, alan ymmärtämään paremmin, miksi suomalaiset ovat niin köyhiä - ja jäävät köyhiksi. Uskomatonta ymmärtämättömyyttä taloudesta! Oma salkku porskuttaa hyvin. Parin vuoden sisällä arvo ylittänee 1meur. Olen tavis 44v nainen.

Vierailija
346/483 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tätä ketjua lukee, alan ymmärtämään paremmin, miksi suomalaiset ovat niin köyhiä - ja jäävät köyhiksi. Uskomatonta ymmärtämättömyyttä taloudesta! Oma salkku porskuttaa hyvin. Parin vuoden sisällä arvo ylittänee 1meur. Olen tavis 44v nainen.

Tämän ketjun jänkkääjine mukaan et voi. Et ainakaan voi olla tyytyväinen. Kuitenkin olet perinyt kaiken ja sijoittamalla tehnyt vaan turskaa ja rahasi on valunu "suurpääomalle"..

T: toinen iloinen sijoittaja, myös miljonääri.

Vierailija
347/483 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä noita sijoittamisella rikastuneita oikeassa elämässä juurikaan näy, vain niitä jotka ovat olleet valmiiksi rikkaita niin voivat pelata. Joten jätän väliin. Ei sillä että olisi sitä euroakaan ylimääräistä millä pelata.

Vierailija
348/483 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä aikaa kun te muut tappelitte tässä ketjussa mä luin taas parin firman rapsat ja laitoin toimeksiannon NYSEen.

Toisin sanoen kävit 5 sekunnin ajan räyhäämässä toisessa ketjussa. Et oo poistunut ton pitemmäksi aikaa koko päivänä.

Vierailija
349/483 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isoisä kuulemma pelaa miljoonia pörssissä. On oikeasti niin seniili että ei tunnista edes perhettään, mutta rahan muistaa, nimittäin on jäänyt kiinni siihen nuoruuden menestysfantasiaan. Surullista.

Vierailija
350/483 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan rapsat luit! No se on taattu rikastuminen sitten. Tai no voihan ollakin. Mutta kas kun pelkkä raha ei kaikille riitä.

Vierailija
351/483 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyisin mihin on jäänyt sellaiset yhteiskunnalliset hyveet kuin että ahkeruus palkitaan ja työnteolla ansaitsee elannon. Hullua jos nykyään vain ne jotka sijoittaa, ja ennen kaikkea pystyvät taloudellisesti sijoittamaan, saavat mahdollisuuden ihmisarvoiseen elämään.

Vierailija
352/483 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä, miksi koko asiasta keskustellaan. Jokainen voi käydä tarkistamassa esim. Suomen tai USA:n pörssin tuottohistorian vaikka 15-20 vuoden ajalta ja miettiä, että onko sijoittaminen pörssiosakkeisiin ollut kannattavaa. Paljon lyhyempää aikaväliä ei kannata katsella, koska pörssiosakkeet tuottavat pitkässä juoksussa. Lyhyellä tähtäimellä arvot voivat laskea. Ja sitten täytyy muistaa, että tuotto on oikeasti ollut parempi, sillä näistä tuottohistorioista on yleensä putsattu osingot pois.

Ei ole varsinaisesti kyse siitä onko kannattavaa vaiko ei. Kyse on siitä mitä voi saavuttaa. Keskimääräinen tuotto ei synnytä miljönäärejä ellet lataa tuhtisti osakkeisiin kuukausittain. Osakesäästäminen on nimensämukaisesti säästämistä. Rikastumiseen tarvitaan joko kunnon pääomaa tai sitten riskinottoa ja hulluntuuria

Miksei synnyttäisi? Kyse on jälleen VAIN ajasta. jo 35 vuodessa voi millin saada rikki kun sijoittaa 500 €/kk.

Jos 500 € sijoittaa taas 20 vuotiaasta alkaen kuukausittain, eläkkeelle jäädessä on potiksi voinut kertyä jo 1,5-7 miljoonaa (1,5% varianssilla) Todennäköisesti tuotto on noiden ääripäiden välissä.

Ahaa, osakesijoittaminen on siis pomminvarma rahantekokone. Erikoista kun kukaan muu ei uskalla noin sanoa. Jopa pankit mainitsevat että mennyt tuotto ei ole tae tulevasta. Miksiköhän ne sillai sanoo..?

Jotta et voi haastaa pankkiasi oikeuteen, kun pörssiarvo jossakin välissä tulee myös laskemaan.

Vierailija
353/483 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kyse yksinomaan bisneksestä, eli rahasta.

Sijoittaminen on palvelun tarjoajalle mieletön bisnes. Ja täysin ilman riskiä. Jos edes tekisivät pääomaturvattuja sijoitustuotteita, niin niitä voisi ajatella. En kuunaan alkaisi sijoittamaan näihin rahastoihin, joissa kauheat kulut, taikka pörssiin, sama juttu.

Kaikki riskit ovat sijoittajalla, kykeneekö palvelun tarjoaja maksamaan rahat joskus takaisin, tuleeko pörssiromahdus, muuttuuko kansainväliset tekniset palvelut riskisiksi, varastaako joku kaikki sijoituksesi, tuleeko kyberhyökkäys viemään kaiken.

Itse en menisi tähän halpaan.

Pääomaturvatut sijoitustuotteet tekevät kyllä paluun, nyt kun riskitön korko on noussut riittävän korkealle. Ja ne vasta ovatkin loistobisnes palvelun tarjoajalleen.

Vierailija
354/483 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyisin mihin on jäänyt sellaiset yhteiskunnalliset hyveet kuin että ahkeruus palkitaan ja työnteolla ansaitsee elannon. Hullua jos nykyään vain ne jotka sijoittaa, ja ennen kaikkea pystyvät taloudellisesti sijoittamaan, saavat mahdollisuuden ihmisarvoiseen elämään.

KUTAKUINKIN kaikki pystyvät taloudellisesti sijoittamaan. Ainoastaan toimeentulotukien saajat ovat niitä jotka eivät pysty, koska sijoitus pienentää tulevia tuloja. Muilla tulot eivät sijoittamisen takia pienene, vaan voi jopa kasvaa.

Vierailija
355/483 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aikaa tapella kun ei ole rahaa. Rahat menee terveyteen ja lapseen ja sen kuluihin. Sitten kun lapsi lähtee kotoa alkaa jotain jäädä viivan allekin.

Vierailija
356/483 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Kannattaa antaa inflaation syödä ne sinun rahasi sieltä tililtä. Joka päivä rahasi arvo laskee siellä tilillä.

Tai sitten voi käyttää niitä ylimääräisiä rahojaan kaikkeen hyvään ja kivaan, koska emme elä ikuisesti (huomenna voit sinäkin jo kuolla) ja lapsillekaan ei tarvitse jättää muuta kuin asunto. Itse asiassa tämä on ainoaa järkevää rahankäyttöä, jos järkevyydellä tarkoitetaan maksimaalista tyydytystä.

Sijoittaminen suurten voittojen toivossa on hyvin epävarmaa peliä, luulisi jokaisen tajuavan. Moraalittomat houkuttelevat tietämättömiä taviksia riskibisneksiin.

T. KTM

Asuntoa nimenomaan ei kannata jättää lapsille. On hankala jakaa (monikossa lapset oli ainakin mainittu), verot joutuu maksamaan vaikka ei mitään varoja olisikaan, ei ole välttämättä seudulla jonne lapset itse haluaa muuttaa, ja voi olla hankala päästä eroon. Miksi tahallaan kiusata lapsiaan ja jättää perittäväksi asunto?

Vierailija
357/483 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KUTAKUINKIN kaikki pystyvät taloudellisesti sijoittamaan. Ainoastaan toimeentulotukien saajat ovat niitä jotka eivät pysty, koska sijoitus pienentää tulevia tuloja. Muilla tulot eivät sijoittamisen takia pienene, vaan voi jopa kasvaa.

Kyllä tulot voi pienentyä sijoittamisesta, koska Kokoomus aikoo laittaa varallisuusrajan asumistukeen, joten sijoitukset on sitten pakkoo myydä, tai sitten niitä pitää myydä tappiolla ja pohjassa, koska vähintään 20% pörssiromahdus tulee lähiaikoina, koska korkokäyrä on käänteinen, ja se on historiallisesti ollut 100% oikeassa pörssiromahduksen ennustamisessa. Keskuspankit myös nostaa ohjauskorkoja, ja nämä ovat myös noin 80% tapauksista ennustanut pörssiromahduksen lähiaikoina.

Vierailija
358/483 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KUKAAN ei "yritä ajaa kuumeisesti sijoittamaan...".  Sijoittaminen vain on järkevää rationaalista tekemistä. Ja tavisten rahat eivät mitenkään "tue suursijoittajien varallisuutta". 

Nyt niitä valoja päälle.

Miten raskaana sinä sijoittamisen koet jos se kerta on mielestäsi "tekemistä"?

Sijoittamisen yksi iso ongelma erityisesti suurten sijoittajien kohdalla on se, että he saavat tuottoa sijoitukselleen, eli lisää rahaa, tekemättä itse yhtään mitään. Jotkut muut tekevät likaisen/raskaan työn. Se ei missään tapauksessa ole hyväksi maailman taloudelle, mutta juuri kukaan ei koskaan nosta asiaa esille (oma lehmä ojassa).

Vierailija
359/483 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KUKAAN ei "yritä ajaa kuumeisesti sijoittamaan...".  Sijoittaminen vain on järkevää rationaalista tekemistä. Ja tavisten rahat eivät mitenkään "tue suursijoittajien varallisuutta". 

Nyt niitä valoja päälle.

Tietysti tukevat, kun ostelevat osakkeita kalliilla suursijoittajilta ja myyvät sitten halvalla paniikissa kun kurssit romahtelee. Suursijoittajathan manipuloivat noita kursseja ihan mielensä mukaan.

ap

Sehän on sitten ihan oma moka jos lähtee niitä paniikissa myymään. Mä ainakin ostan silloin. Kannattaa lukea pari sijoituskirjaa ennen kuin lähtee laittelemaan rahojaan mihinkään.

Vierailija
360/483 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Juuri näin.

Ihmisille syötetään niin paljon sivistyneesti ja valitettavan uskottavasti pajunköyttä.

Raha- sehän on suurin satu sekä huijaus ikinä!

Keinottelulla pärjää.

Ja kun suuriosa uskoo " turvan harhaan ja tekevänsä jotakin hyvää"-

Kannattaa toki sijoittaa jos on hyvä vainu keikkuvasta maailmantaloudesta.

Näin sotaisina ja epävarmoina aikoina olisi varmasti parasta pitää Eurooppa elinvoimaisena ja toimivana alueena - jossa raha ja ihmiset liikkuvat jotta olisi elämää sekä toivoa

muutoin pian puhutaan Kiinaa