Karjupossut kastroidaan ilman puudutusta saksilla
Luin tämän hesarin jutun, joka muuten eilen illalla oli etusivulla ja nyt jossain piilossa. Tämä kastrointitapa ollaan siis kieltämässä joskus yli kymmenen vuoden päästä, mutta siihen asti pikkupossut edelleen leikataan vain saksilla. Tuottajat on huolissaan karjunhajusta, ja että ihmiset pian lakkaavat syömästä sianlihaa sen takia. Itse lakkaan syömästä sitä nyt tämän uutisen luettuani ja tunnen itseni typeräksi, miksi en ole mitään kautta saanut tätä tietoa aiemmin ja olen tukenut tällaista toimintaa. Ihmettelen myös miksi tuon kiellon kanssa täytyy vätystellä yli kymmenen vuotta ennen toimeenpanoa.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun olin pienenä sikalassa katsomassa kun possuilta vietiin pallit. Ei siinä puudutteluja odoteltu vaan vähän pyyhkäistiin vesirätillä kasseja ja kirurgiveittellä kassit auki, pallit pihdeillä ulos ja saksilla naps. Sellasenaan sitten takaisin likaiseen karsinaan eikä niitä haavoja mitenkään suojattu.
Syötkö edelleen sianlihaa?
Miten ruokailutottumukseni liittyvät mitenkään asiaan? Kysytkö kaikilta eläintarhassa käyneiltäkin että syövätkö edelleen pandoja?
Vierailija kirjoitti:
Lihan syönti on idioottimaista.
Aijjaa.
Idiotismi kunniaan, liha on parasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi syödä sianlihaa? Sairasta! Toivottavasti koko tuotanto kielletään.
Minulla on parempi idea:
kielletään sinut ja typerät ideasi!
Mainio sutkautus, nauran katketakseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi syödä sianlihaa? Sairasta! Toivottavasti koko tuotanto kielletään.
Minulla on parempi idea:
kielletään sinut ja typerät ideasi!Mainio sutkautus, nauran katketakseni.
Mukavaa että ituhippi on vähään tyytyväinen
Tiesithän, että naisilta leikataan väliliha synnytyksessä saksilla ja tietenkin ilman puudutusta. Vai oletko välttänyt tämänkin tiedon?
Kätilöiden mielestä kipu kuuluu synnytykseen, ei ole tarpeen puuduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wienerschnitzel on hyvää edelleen, ole sitten syömättä.
Poikalapsiltakin leikellään esinahkoja saksilla, ei ne siitä vanhempana muista mitään.
Jos nyt mietit että leikattaisiinko sinulta ilman puudutusta esinahka vai pallit, niin olisiko vaikea valita? Pieni possu ja pieni ihminen tuntee kipua samanlain kuin iso. En kannata rituaalileikkauksia ihmisilläkään, mutta ei kuulu tähän kyllä taas mitenkään.
Ei nuo eläimet tiedosta kipua.
Miten pahasti pitää olla sekaisin, jos kehtaa väittää vakavalla naamalla, ettei nisäkäs tunne kipua?
Se on eläin. Ei kalatkaan tunne. Ja juupituupivideoissa jellonan pureskellessa seepraa tai puhvelia, syötävä eläin vaan pyörittelee silmiään ja ihmettelee mitä tapahtuu.
Sinä se et ole päivittänyt tietojasi sitten Descartesin aikojen. Mutta silmät ummistaen elämä toki on yksinkertaisinta. Fiksut ihmiset eivät vain sellaiseen pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on parempi idea:
kielletään sinut ja typerät ideasi!Mainio sutkautus, nauran katketakseni.
Mukavaa että ituhippi on vähään tyytyväinen
Olen tyytyväinen siihen etten ole yhtä alhaalla kuin sinä. Ei se ole mikään pieni juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikalapsiltakin leikellään esinahkoja saksilla, ei ne siitä vanhempana muista mitään.
Jos nyt mietit että leikattaisiinko sinulta ilman puudutusta esinahka vai pallit, niin olisiko vaikea valita? Pieni possu ja pieni ihminen tuntee kipua samanlain kuin iso. En kannata rituaalileikkauksia ihmisilläkään, mutta ei kuulu tähän kyllä taas mitenkään.
Miten pahasti pitää olla sekaisin, jos kehtaa väittää vakavalla naamalla, ettei nisäkäs tunne kipua?
Se on eläin. Ei kalatkaan tunne. Ja juupituupivideoissa jellonan pureskellessa seepraa tai puhvelia, syötävä eläin vaan pyörittelee silmiään ja ihmettelee mitä tapahtuu.
Sori mutta eläimet tuntevat tutkimusten mukaan kipua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä ole mikään mielipidekysymys, vaan myös muiden eläinten kuin ihmisen kivun aistiminen on tieteellinen fakta.
Ja koskee myös kaloja.
Mutta nisäkkäillä se on ihan täsmälleen sama kuin ihmiselläkin, täysin samat mekanismit ja rakenteet.
Possun syöjiltä voitaisiin leikata pallit, tuskin sellaisia näiltä tosin löytyy.
Ja sitten nämä samat kauhistelijat käyttävät hyttysiin hermomyrkkyä miettimättä lainkaan näiden kokemaa kipua.
Vierailija kirjoitti:
Tiesithän, että naisilta leikataan väliliha synnytyksessä saksilla ja tietenkin ilman puudutusta. Vai oletko välttänyt tämänkin tiedon?
Kätilöiden mielestä kipu kuuluu synnytykseen, ei ole tarpeen puuduttaa.
Olen synnyttänyt ja kipu oli traumatisoivaa. Siitä synnytyksestä on 14 vuotta ja edelleen muistan sen elävästi. Tämäkään ei liity tähän mitenkään.
Puudutus pitäisi tehdä. Pallien leikkaaminen ei hattaa, kun porsaat eivät näe 2. syntymäpäiväänsä.
Kamala ja kärsimystä aiheuttava asia, vaikkakin vain jäävuoren huippu kaikista lihantuotannon/eläintuotannon eettisistä epäkohdista.
Minä olen maalta. Ihmiset siellä suhtautuu eläimiin hyödykkeenä. Se on opittu tapa. Sikalassa on monta sataa sikaa, ei ne ole ihmisille yksilöitä, vaan vaan satoa siinä missä joku viljapeltokin.
Minä olen tätä nykyä vegaani.
Vierailija kirjoitti:
Kamala ja kärsimystä aiheuttava asia, vaikkakin vain jäävuoren huippu kaikista lihantuotannon/eläintuotannon eettisistä epäkohdista.
Joo eihän sikoja varsinkaan muutenkaan hyvin pidetä. Silti mietin että mitä muita tällaisia selkeitä kidutuskäytäntöjä on joista en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo eihän sikoja varsinkaan muutenkaan hyvin pidetä. Silti mietin että mitä muita tällaisia selkeitä kidutuskäytäntöjä on joista en tiedä.
Siipikarjalla taitaa asiat olla vielä paskemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nisäkäs tuntee täsmälleen samalla tavalla kipua kuin sinäkin, hölmö.
Myös linnut, matelijat ja kalat tuntevat kipua samalla tavalla.
Kyllä tässä on väärää informaatiota. Viillot tehdään skalpellilla ja pallukat ja johdot vetästään esiin ja naks poikki. 30 sekuntia per possu.
Nisäkäs tuntee täsmälleen samalla tavalla kipua kuin sinäkin, hölmö.