Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotikunnassani maksusitoumuksia huonekalujen ostoon saa ainoastaa Jyskiin - Saako muualla maassa valita mieleisen liikkeen?

Vierailija
26.07.2023 |

Itse olen pettynyt esim. sänkyjen laatuun Jyskissä. Kai se on köyhän sitten vain tyydyttävä siihen mitä heille annetaan. Keittiöryhmä on kyllä ihan kiva.

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikuinen ihminen ilmaisen koulutuksen ja tukien luvatussa maassa ajaa itsensä siihen pisteeseen, ettei ole huonekaluja on se täysin oma vika. Siinä lattialla nukkuessa on opettavaista miettiä miten tähän pisteeseen on tultu ja mitä aikoo ITSE jatkossa tehdä asian eteen.

Vierailija
42/98 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tämä tämmöinen maksusitoumus on, mistä niitä saa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin, ansaitse itse rahasi ja saat ostaa sänkysi mistä haluat omalla kustannuksellasi.

Vierailija
44/98 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen maksusitoumus? Onko todella niin, että jotkut saavat ilmaiseksi sänkyjä?

Vierailija
45/98 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruudessani piti ostaa huonekalut kirpparilta ensin omilla säästöillä. Sen jälkeen sai hakea niihin täydentävää toimentulotukea vain jos olivat kirpparin keskihintaan hankittuja. Ainoastaan silmälasit sai ostaa uutena. Siihenkin piti itse käydä kolmessa eri liikkeessä pyytämässä tarjous ja vain halvimman liikkeen tarjous hyväksyttiin.

Siihen aikaan rahaa ei saanut "ilmaiseksi". Joka kuukausi piti istua tunnin sosiaalitoimistossa kuuntelemassa etuuskäsittelijän ripittämistä kunnes sai hakemukseni käsiteltyä siinä ajassa. Oli aika kova pala nuorena kuunnella haukkuja, kun olosuhteiden pakosta ajauduin tilanteeseen. Aloitin työt jo 15-vuotiaana, mutta töitä ei aina saanut, vaikka miten kovasti yritti.

Vierailija
46/98 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt syksyllä maatiloilta saattaisi saada olkia, kätevä ompelee niistä ja parista lakanasta kelpoisen olkipatjan.

Vierailija
47/98 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt ruokkiko rölliä :D tarkoitus on vaan liotsoa lisää kannatusta kokkareille ja persuleille :D

Vierailija
48/98 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin. Koskaan en ole itse saanut mitään ilmaiseksi ja nyt maksan veroja liki puolet palkaksi jotta muut saavat makoilla ja ilmaisia huonekaluja.

Joo joo ka lehmät lentää! Maksoit sitten omasta pussistasi peruskoulutuksen, lukion ja yliopiston jos sinne asti älysi riitti. Maksoit myös tiet, joilla pe rsettäsi vedät perässä. Lääkärissä et ole käynyt koskaan vaikka onkin päässä vikaa jne.

Vierailija
49/98 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyskin runkopatjat on suomalaisia ja ihan laadukkaita. Vuodevaatteeissakin hyvä laatu.

Hyllyt, pöydät, tuolit siten ihan rimpuloita, mitä niitä muutamaan kertaan katsoin. Mutta ne vois antaa maksutta ekotorilta ja maksusitoumus maalipurkkiin.

Vierailija
50/98 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen, tähän ohuesti liittyvä ilmiö on roskalavoilta ilmiöksi noussut tapa, jossa vanhemmat kyselevät poismuuttaville lapsilleen koko irtaimistoa tiukoin vaatimuksin tyyliin

"Tarvitaan nuoren ekaan omaan kotiin:

- sänky, minimissään 120cm, maks. 160cm, joustinpatja

- sohva, harmaa tai musta, ei pintamateriaalia X, Y tai Z

- mikro, kahvinkeitin, vedenkeitin, leivänpaahdin, voileipägrilli

-(lista jatkuu)

Tarjoa, jos voit lahjoittaa tuontimahdollisuudella"

Hienoa tietysti, jos ylimäärätavarat saavat uuden kodin, mutta olen nyt nähnyt useita ilmoituksia, joissa haetaan koko irtaimistoa tiukoin vaatimuksin ja ilmaisin. Itse muistan ainakin, että ostin ekaan kotiin vähitellen tavaroita, kirppareita ja kierrätystä hyödyntäen rahatilanteen takia. 

Vierailija
51/98 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä nykyään? 

Vierailija
52/98 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on provo. Tahallaan haluaa ärsyttää

Vierailija
53/98 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen vaihtoehto voisi olla tutustuminen netin "annetaan ilmaiseksi" osioon, sieltäkin löytyy yllättävän paljon.

Niihin tarvitsee yleensä jonkin pakun käyttöönsä. Ne saa yleensä vain noudolla. 

Vierailija
54/98 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoruudessani piti ostaa huonekalut kirpparilta ensin omilla säästöillä. Sen jälkeen sai hakea niihin täydentävää toimentulotukea vain jos olivat kirpparin keskihintaan hankittuja. Ainoastaan silmälasit sai ostaa uutena. Siihenkin piti itse käydä kolmessa eri liikkeessä pyytämässä tarjous ja vain halvimman liikkeen tarjous hyväksyttiin.

Siihen aikaan rahaa ei saanut "ilmaiseksi". Joka kuukausi piti istua tunnin sosiaalitoimistossa kuuntelemassa etuuskäsittelijän ripittämistä kunnes sai hakemukseni käsiteltyä siinä ajassa. Oli aika kova pala nuorena kuunnella haukkuja, kun olosuhteiden pakosta ajauduin tilanteeseen. Aloitin työt jo 15-vuotiaana, mutta töitä ei aina saanut, vaikka miten kovasti yritti.

Onneksi noista rappion ajousta on päästy ja raha tulee kätevästi omalle Kela Gold-tilille.

Sitten vain shoppailemaan...

Vierailija
55/98 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vepsäläisellekö tai Kruunukalusteelleko pitäisi saada, älä unta näe.

Vierailija
56/98 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli. Ei maksusitoomuksia saa uusiin huonekaluihin. Kierrätyskeskukseen mahdollisesti tilanteesta riippuen. 

T. sosiaalitantta

Vierailija
57/98 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No unikulman sängyt sulle pitäisi tietenkin antaa! Luuletko vapaamatkustaja että sinunkin kuluja maksavilla työssäkäyvillä on varaa hankkia joku 5000€ arvoinen sänky? Mene töihin ja hanki mieluisesi sänky. 

Vierailija
58/98 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen vaihtoehto voisi olla tutustuminen netin "annetaan ilmaiseksi" osioon, sieltäkin löytyy yllättävän paljon.

En ymmärrä, että miksei tämä ole ensisijainen vaihtoehto.

Vierailija
59/98 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Kauniaisissa oletuksena on Kruunukaluste. Sanoin että Isku kelpaa minulle. Virkalija purskahti nauruun ja kirjoitti silti maksusitoumukseen Kruunukaluste.

Vierailija
60/98 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi, että lisäpettymys kun sossu ei maksa kunnon kalusteita,  pitää JYSKIn pskaa katsella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi