Kotikunnassani maksusitoumuksia huonekalujen ostoon saa ainoastaa Jyskiin - Saako muualla maassa valita mieleisen liikkeen?
Itse olen pettynyt esim. sänkyjen laatuun Jyskissä. Kai se on köyhän sitten vain tyydyttävä siihen mitä heille annetaan. Keittiöryhmä on kyllä ihan kiva.
Kommentit (98)
Mikäs tämä tämmöinen maksusitoumus on, mistä niitä saa?
Mene töihin, ansaitse itse rahasi ja saat ostaa sänkysi mistä haluat omalla kustannuksellasi.
Mikä ihmeen maksusitoumus? Onko todella niin, että jotkut saavat ilmaiseksi sänkyjä?
Nuoruudessani piti ostaa huonekalut kirpparilta ensin omilla säästöillä. Sen jälkeen sai hakea niihin täydentävää toimentulotukea vain jos olivat kirpparin keskihintaan hankittuja. Ainoastaan silmälasit sai ostaa uutena. Siihenkin piti itse käydä kolmessa eri liikkeessä pyytämässä tarjous ja vain halvimman liikkeen tarjous hyväksyttiin.
Siihen aikaan rahaa ei saanut "ilmaiseksi". Joka kuukausi piti istua tunnin sosiaalitoimistossa kuuntelemassa etuuskäsittelijän ripittämistä kunnes sai hakemukseni käsiteltyä siinä ajassa. Oli aika kova pala nuorena kuunnella haukkuja, kun olosuhteiden pakosta ajauduin tilanteeseen. Aloitin työt jo 15-vuotiaana, mutta töitä ei aina saanut, vaikka miten kovasti yritti.
Nyt syksyllä maatiloilta saattaisi saada olkia, kätevä ompelee niistä ja parista lakanasta kelpoisen olkipatjan.
Älkää nyt ruokkiko rölliä :D tarkoitus on vaan liotsoa lisää kannatusta kokkareille ja persuleille :D
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin. Koskaan en ole itse saanut mitään ilmaiseksi ja nyt maksan veroja liki puolet palkaksi jotta muut saavat makoilla ja ilmaisia huonekaluja.
Joo joo ka lehmät lentää! Maksoit sitten omasta pussistasi peruskoulutuksen, lukion ja yliopiston jos sinne asti älysi riitti. Maksoit myös tiet, joilla pe rsettäsi vedät perässä. Lääkärissä et ole käynyt koskaan vaikka onkin päässä vikaa jne.
Jyskin runkopatjat on suomalaisia ja ihan laadukkaita. Vuodevaatteeissakin hyvä laatu.
Hyllyt, pöydät, tuolit siten ihan rimpuloita, mitä niitä muutamaan kertaan katsoin. Mutta ne vois antaa maksutta ekotorilta ja maksusitoumus maalipurkkiin.
Toinen, tähän ohuesti liittyvä ilmiö on roskalavoilta ilmiöksi noussut tapa, jossa vanhemmat kyselevät poismuuttaville lapsilleen koko irtaimistoa tiukoin vaatimuksin tyyliin
"Tarvitaan nuoren ekaan omaan kotiin:
- sänky, minimissään 120cm, maks. 160cm, joustinpatja
- sohva, harmaa tai musta, ei pintamateriaalia X, Y tai Z
- mikro, kahvinkeitin, vedenkeitin, leivänpaahdin, voileipägrilli
-(lista jatkuu)
Tarjoa, jos voit lahjoittaa tuontimahdollisuudella"
Hienoa tietysti, jos ylimäärätavarat saavat uuden kodin, mutta olen nyt nähnyt useita ilmoituksia, joissa haetaan koko irtaimistoa tiukoin vaatimuksin ja ilmaisin. Itse muistan ainakin, että ostin ekaan kotiin vähitellen tavaroita, kirppareita ja kierrätystä hyödyntäen rahatilanteen takia.
Tämä on provo. Tahallaan haluaa ärsyttää
Vierailija kirjoitti:
Toinen vaihtoehto voisi olla tutustuminen netin "annetaan ilmaiseksi" osioon, sieltäkin löytyy yllättävän paljon.
Niihin tarvitsee yleensä jonkin pakun käyttöönsä. Ne saa yleensä vain noudolla.
Vierailija kirjoitti:
Nuoruudessani piti ostaa huonekalut kirpparilta ensin omilla säästöillä. Sen jälkeen sai hakea niihin täydentävää toimentulotukea vain jos olivat kirpparin keskihintaan hankittuja. Ainoastaan silmälasit sai ostaa uutena. Siihenkin piti itse käydä kolmessa eri liikkeessä pyytämässä tarjous ja vain halvimman liikkeen tarjous hyväksyttiin.
Siihen aikaan rahaa ei saanut "ilmaiseksi". Joka kuukausi piti istua tunnin sosiaalitoimistossa kuuntelemassa etuuskäsittelijän ripittämistä kunnes sai hakemukseni käsiteltyä siinä ajassa. Oli aika kova pala nuorena kuunnella haukkuja, kun olosuhteiden pakosta ajauduin tilanteeseen. Aloitin työt jo 15-vuotiaana, mutta töitä ei aina saanut, vaikka miten kovasti yritti.
Onneksi noista rappion ajousta on päästy ja raha tulee kätevästi omalle Kela Gold-tilille.
Sitten vain shoppailemaan...
Vepsäläisellekö tai Kruunukalusteelleko pitäisi saada, älä unta näe.
Trolli. Ei maksusitoomuksia saa uusiin huonekaluihin. Kierrätyskeskukseen mahdollisesti tilanteesta riippuen.
T. sosiaalitantta
No unikulman sängyt sulle pitäisi tietenkin antaa! Luuletko vapaamatkustaja että sinunkin kuluja maksavilla työssäkäyvillä on varaa hankkia joku 5000€ arvoinen sänky? Mene töihin ja hanki mieluisesi sänky.
Vierailija kirjoitti:
Toinen vaihtoehto voisi olla tutustuminen netin "annetaan ilmaiseksi" osioon, sieltäkin löytyy yllättävän paljon.
En ymmärrä, että miksei tämä ole ensisijainen vaihtoehto.
Meillä Kauniaisissa oletuksena on Kruunukaluste. Sanoin että Isku kelpaa minulle. Virkalija purskahti nauruun ja kirjoitti silti maksusitoumukseen Kruunukaluste.
No voi, että lisäpettymys kun sossu ei maksa kunnon kalusteita, pitää JYSKIn pskaa katsella.
Jos aikuinen ihminen ilmaisen koulutuksen ja tukien luvatussa maassa ajaa itsensä siihen pisteeseen, ettei ole huonekaluja on se täysin oma vika. Siinä lattialla nukkuessa on opettavaista miettiä miten tähän pisteeseen on tultu ja mitä aikoo ITSE jatkossa tehdä asian eteen.