Kotikunnassani maksusitoumuksia huonekalujen ostoon saa ainoastaa Jyskiin - Saako muualla maassa valita mieleisen liikkeen?
Itse olen pettynyt esim. sänkyjen laatuun Jyskissä. Kai se on köyhän sitten vain tyydyttävä siihen mitä heille annetaan. Keittiöryhmä on kyllä ihan kiva.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin. Koskaan en ole itse saanut mitään ilmaiseksi ja nyt maksan veroja liki puolet palkaksi jotta muut saavat makoilla ja ilmaisia huonekaluja.
Milloin te aivottomat apinat ymmärrätte että nykypäivänä ei kukaan enää MENE TÖIHIN tuosta vaan, työ on etuoikeus joka on ansaittava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikeassa ainakin olisi paremmat sängyt
On paljon paikkakuntia, jotka ovat kaukana Ikeasta.
Ikea toimittaa myös kotiinkuljetuksella: avuton!
Ne perii siitä n.60e lisämaksun jos kotiin tuodaan.
Maksusitoumuksia saa vain niihin liikkeisiin, jotka ovat antaneet taloudellista etua sosiaalitoimen johtajalle ja lähipiirille eli ne vaihtelevat kunnittain.
Vain narsisti tai Sosiopaatti on kateellinen vähävaraiselle siitä että tämä saa 120e maksavan sängyn yhteiskunnalta.
Vain Sosiopaatti eivät huomioi sitä että avovankilassa asuvaan henkilöön menee verorahoja 100 000e vuodessa joista osa menee vangin päivärahaan
Vain Sosiopaatti ei huomioi että joskus hallituksessa työskennellyt henkilö voi saada 4000euroa sopeutumisrahaa tekemättä mitään koko loppuelämänsä
Aikana ennen hyvinvointialueita kotikuntani sossulla oli sopimus paikallisen kierrätyskeskuksen kanssa. Jos joku pitkään asunnottomana ollut tai vankilasta vapautunut oman elämänsä sankari onnistui saamaan paikkakunnalta asunnon, niin sossu kyllä myönsi tukea välttämättömiin perusvarusteisiin, että asumisen sai jonkinlaiselle avulle. Näissä oli siis kyse ihmisistä, joiden maallinen omaisuus mahtui muovikassiin, eli käytännössä mitään ei ennestään ollut. Tuki toteutettiin niin, että sossu lähetti maksusitoumuksen kierrätyskeskukseen, kierrätyskeskuksessa koottiin sovitun listauksen mukaiset tavarat pakettiauton kyytiin ja sitten tavarat vietiin asukkaan asunnolle. Tavarat olivat ehjiä ja siistejä, vaikka eivät kovin muodikkaita tai kauniita. Jos ihminen ei jotain tavaraa tarvinnut, niin ei sitä tietenkään tarvinnut ottaa vastaan, mutta tilalle ei saanut muuta. Minusta se oli aivan hyvä järjestely, jossa tuki kohdistui niille, joilla ei oikeasti ollut itsellään mitään ja käyttökelpoiset tavarat pääsivät hyötykäyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida normi suomalainen tietää mitään minne veroeurot menevät.
Joskus eduskunnassa ja hallituksessa työskennellyt henkilö saa 4000e kuussa sopeutumisrahaa ja jotkut saa sitä vuosikymmenet
Sinne ne verorahat menevät
Haluatko maksaa sopeutumisrahan 4000e vai 20e sänkyyn ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sängyt ja sohvat kannattaa valitettavasti nykyään ostaa uutena. Ludeongelmat on yleistyneet.
Mistähän johtuisi, osaako kukaan arvailla?
Jos yrität vihjailla että liittyisi m-muuttoon niin ei liity vaan ihan yleiseen matkustelun lisääntymiseen. Matkailu on lisääntynyt valtavasti esimerkiksi viimeisen 20 vuoden aikana.
Nää maksusitoumukset vois loppua. Olen itsekin työtön ja kaiken maksan itse, en voisi kuvitellakkaan saavani mitää ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vain narsisti tai Sosiopaatti on kateellinen vähävaraiselle siitä että tämä saa 120e maksavan sängyn yhteiskunnalta.
Vain Sosiopaatti eivät huomioi sitä että avovankilassa asuvaan henkilöön menee verorahoja 100 000e vuodessa joista osa menee vangin päivärahaan
Vain Sosiopaatti ei huomioi että joskus hallituksessa työskennellyt henkilö voi saada 4000euroa sopeutumisrahaa tekemättä mitään koko loppuelämänsä
Lukisitko rakas ystävä :))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin. Koskaan en ole itse saanut mitään ilmaiseksi ja nyt maksan veroja liki puolet palkaksi jotta muut saavat makoilla ja ilmaisia huonekaluja.
Milloin te aivottomat apinat ymmärrätte että nykypäivänä ei kukaan enää MENE TÖIHIN tuosta vaan, työ on etuoikeus joka on ansaittava.
Joku muu "aivoton apina" yrittää räyhätä täällä ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikeassa ainakin olisi paremmat sängyt
On paljon paikkakuntia, jotka ovat kaukana Ikeasta.
Ikea toimittaa myös kotiinkuljetuksella: avuton!
Ne perii siitä n.60e lisämaksun jos kotiin tuodaan.
Ikean kotiinkuljetuksen hinta riippuu missä asuu, mitä kauempana tavaratalosta niin sitä enemmän maksaa. Esimerkiksi meille yhden sohvan kotiinkuljetus maksaisi yli 100 euroa, matkaa Ikeaan noin 180 km.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä maksusitoumuksia? Siis joku saa mennä ostamaan huonekaluja meidän muiden veroeuroilla? Miksi. Nuku lattialla/patjalla, jos ei ole rahaa sänkyyn, niin minäkin opiskelijana tein. Toivottavasti näihinkin tulee rajoituksia. Kirppareiltakin saa halvalla ja Fidasta yms.
Optikolle tuli pariskunta jonka naisella oli huivi päässä. Heillä oli joku A4 lappu kädessä ja sillä maksu sujui. Ilmeisesti me veronmaksajat maksamme rillitkin näille. Hiukkasen ketuttaa, kun silmälaseihin ja hampaiden hoitoon meni lomarahat ja loma sitten kärvistellessä ilman reissun reissua.
Kyllä köyhäkin tarvitsee silmälasit
Mihin tuollaiset laseja tarvitsevat kun eivät osaa sen paremmin lukea kuin kirjoittaakaan ja töiden teko on yksi suuri vitsi. Lisääntyminen sujuu ilman lähinäköäkin ja senhän nämä
Huono näkö ja ei silmälaseja käytössä voi aiheuttaa jatkuvaa päänsärkyä yms.
Vierailija kirjoitti:
Aikana ennen hyvinvointialueita kotikuntani sossulla oli sopimus paikallisen kierrätyskeskuksen kanssa. Jos joku pitkään asunnottomana ollut tai vankilasta vapautunut oman elämänsä sankari onnistui saamaan paikkakunnalta asunnon, niin sossu kyllä myönsi tukea välttämättömiin perusvarusteisiin, että asumisen sai jonkinlaiselle avulle. Näissä oli siis kyse ihmisistä, joiden maallinen omaisuus mahtui muovikassiin, eli käytännössä mitään ei ennestään ollut. Tuki toteutettiin niin, että sossu lähetti maksusitoumuksen kierrätyskeskukseen, kierrätyskeskuksessa koottiin sovitun listauksen mukaiset tavarat pakettiauton kyytiin ja sitten tavarat vietiin asukkaan asunnolle. Tavarat olivat ehjiä ja siistejä, vaikka eivät kovin muodikkaita tai kauniita. Jos ihminen ei jotain tavaraa tarvinnut, niin ei sitä tietenkään tarvinnut ottaa vastaan, mutta tilalle ei saanut muuta. Minusta se oli aivan hyvä järjestely, jossa tuki kohdistui niille, joilla ei oikeasti oll
Tuo kuulostaa oikeasti järkevältä tavalta toimia. Kenties tuo on edelleen voimassaoleva käytäntö ? Selvä provohan tuo aloitus oli.
Kierrätyskeskuksista on luovuttu koska jos tuholaiset pesiytyy huonekalujen mukana joutuu kela korvaamaan myrkytyksen koko kerrostaloon ja se on huomattavasti kalliimpaa kuin uuden ostaminen
Itse tykkään käydä Askossa ostoksilla. Monesti siellä tosi hyvät ale myynnit, mutta aika paljon töitä saa tehdä jos sänkykin maksoi 5000e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä maksusitoumuksia? Siis joku saa mennä ostamaan huonekaluja meidän muiden veroeuroilla? Miksi. Nuku lattialla/patjalla, jos ei ole rahaa sänkyyn, niin minäkin opiskelijana tein. Toivottavasti näihinkin tulee rajoituksia. Kirppareiltakin saa halvalla ja Fidasta yms.
Optikolle tuli pariskunta jonka naisella oli huivi päässä. Heillä oli joku A4 lappu kädessä ja sillä maksu sujui. Ilmeisesti me veronmaksajat maksamme rillitkin näille. Hiukkasen ketuttaa, kun silmälaseihin ja hampaiden hoitoon meni lomarahat ja loma sitten kärvistellessä ilman reissun reissua.
Ei tässä ole muuta ongelmaa kuin se että olet r@sisti.
T: vihervassarit
Mulle on aivan sama mitä sinä ajattelet. Minä voin vapaassa maassa, naisena, ajatella ja päätellä asioista aivan mitä haluan. Voin jopa
Puoluekantaa sun ei tarvitse edes mainita. Se tuli selväksi jo. Puoluejohtoon voit lähettää terkkuja, että palkat on niin pskat, ettei lomarahat riitä silmälaseihin.
Vierailija kirjoitti:
Aikana ennen hyvinvointialueita kotikuntani sossulla oli sopimus paikallisen kierrätyskeskuksen kanssa. Jos joku pitkään asunnottomana ollut tai vankilasta vapautunut oman elämänsä sankari onnistui saamaan paikkakunnalta asunnon, niin sossu kyllä myönsi tukea välttämättömiin perusvarusteisiin, että asumisen sai jonkinlaiselle avulle. Näissä oli siis kyse ihmisistä, joiden maallinen omaisuus mahtui muovikassiin, eli käytännössä mitään ei ennestään ollut. Tuki toteutettiin niin, että sossu lähetti maksusitoumuksen kierrätyskeskukseen, kierrätyskeskuksessa koottiin sovitun listauksen mukaiset tavarat pakettiauton kyytiin ja sitten tavarat vietiin asukkaan asunnolle. Tavarat olivat ehjiä ja siistejä, vaikka eivät kovin muodikkaita tai kauniita. Jos ihminen ei jotain tavaraa tarvinnut, niin ei sitä tietenkään tarvinnut ottaa vastaan, mutta tilalle ei saanut muuta. Minusta se oli aivan hyvä järjestely, jossa tuki kohdistui niille, joilla ei oikeasti oll
Mulla oli tämä tilanne reilu vuosi sitten. Ei ollut mitään muuta kuin vaatteet repussa. En saanut maksusitoumusta mihinkään, itse piti toimeentulotuella kaikki hankkia. Reilua. Ja ei, en päässyt vankilasta tai mistään hoitolaitoksesta.
(mieluisamman ? Mun selkä vaatis 10 000e sängyn.)