Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotikunnassani maksusitoumuksia huonekalujen ostoon saa ainoastaa Jyskiin - Saako muualla maassa valita mieleisen liikkeen?

Vierailija
26.07.2023 |

Itse olen pettynyt esim. sänkyjen laatuun Jyskissä. Kai se on köyhän sitten vain tyydyttävä siihen mitä heille annetaan. Keittiöryhmä on kyllä ihan kiva.

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikeassa ainakin olisi paremmat sängyt

On paljon paikkakuntia, jotka ovat kaukana Ikeasta.

Ikea toimittaa myös kotiinkuljetuksella: avuton! 

Vierailija
62/98 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt ostamassa jyskisä niin laadukkaan sängyn kuin rahalla saa, myyt sen käyttämättömänä takuukuittien kanssa tietenkin ja sitten saaduilla rahoilla ostat itsellesi mieluisamman jostain muualta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen vaihtoehto voisi olla tutustuminen netin "annetaan ilmaiseksi" osioon, sieltäkin löytyy yllättävän paljon.

Niihin tarvitsee yleensä jonkin pakun käyttöönsä. Ne saa yleensä vain noudolla. 

Antajalta/myyjältä voi kysäistä kuljetustakin. Me olemme vieneet ihan sisällekin saakka annetun sohvan, ilman korvausta siitä ilosta, että saatiin uudelle sohvalle tilaa. Matka oli n.40km. Toinen iso huonekalu vietiin pientä korvausta vastaan (muistaakseni 10e), siitä tuli n.90km lenkki.

Vierailija
64/98 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua! Olen ostanut suurimman osan huonekaluista huutokaupoista ja kirpputoreilta, ja minulla on antiikilla sisustettu koti. Aika monasti olen käynyt esim Kauniaisissa omakotitalossa hakemassa antiikkihuonekaluja ulosheittohintaan kun asukkaat muuttavat esim palvelutaloon pienempään asuntoon. Olen huutokaupasta ostanut 100 eurolla 3500 euron arvoisen antiikkisen mahonkisen rulokaapin, joka on 200 vuotta vanha. 

Vierailija
65/98 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä maksusitoumuksia? Siis joku saa mennä ostamaan huonekaluja meidän muiden veroeuroilla? Miksi. Nuku lattialla/patjalla, jos ei ole rahaa sänkyyn, niin minäkin opiskelijana tein. Toivottavasti näihinkin tulee rajoituksia. Kirppareiltakin saa halvalla ja Fidasta yms.

Optikolle tuli pariskunta jonka naisella oli huivi päässä. Heillä oli joku A4 lappu kädessä ja sillä maksu sujui. Ilmeisesti me veronmaksajat maksamme rillitkin näille. Hiukkasen ketuttaa, kun silmälaseihin ja hampaiden hoitoon meni lomarahat ja loma sitten kärvistellessä ilman reissun reissua. 

Kyllä köyhäkin tarvitsee silmälasit

Minä köyhä ostan Tokmannilta tarjous laseja.

Olispa niitä miinus merkkisinäkin

Vierailija
66/98 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä prkleen rontti valita kun saat ilmasia huonekaluja! Toiset maksaa huonekalunsa ihan itse.

Vierailija
67/98 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuseri.. jos noin alas oot vajonnut niin ole edes hiljaa ja häpeä

Vierailija
68/98 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä maksusitoumuksia? Siis joku saa mennä ostamaan huonekaluja meidän muiden veroeuroilla? Miksi. Nuku lattialla/patjalla, jos ei ole rahaa sänkyyn, niin minäkin opiskelijana tein. Toivottavasti näihinkin tulee rajoituksia. Kirppareiltakin saa halvalla ja Fidasta yms.

Optikolle tuli pariskunta jonka naisella oli huivi päässä. Heillä oli joku A4 lappu kädessä ja sillä maksu sujui. Ilmeisesti me veronmaksajat maksamme rillitkin näille. Hiukkasen ketuttaa, kun silmälaseihin ja hampaiden hoitoon meni lomarahat ja loma sitten kärvistellessä ilman reissun reissua. 

Joo, mä olen kantis, ja ihmettelen samaa kun maksan omavastuun maksusitoumuksesta.

Vai onko ne "just tulleita" muualta, ja käyneet silmälääkärillä maksusitoumuksen kans(ilman omavastuuta) ?

Vierailija
69/98 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin. Koskaan en ole itse saanut mitään ilmaiseksi ja nyt maksan veroja liki puolet palkaksi jotta muut saavat makoilla ja ilmaisia huonekaluja.

Joo joo ka lehmät lentää! Maksoit sitten omasta pussistasi peruskoulutuksen, lukion ja yliopiston jos sinne asti älysi riitti. Maksoit myös tiet, joilla pe rsettäsi vedät perässä. Lääkärissä et ole käynyt koskaan vaikka onkin päässä vikaa jne.

Se on tätä sitten kun on ku taa päässä ja pa ka tekee siellä patojaan, mutta ei sitä muuten vihervassari olisikaan.

Vierailija
70/98 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksusitoumuksen pitäisi saada ainoastaan paikalliseen kierrätyskeskukseen. Siellä on sänkyjä, pöytiä, tuoleja jos ei ole omaa rahaa maksaa kunnon kaupasta ostettuihin.

Eri mieltä(sänky jossa luteita) sitä ei tahdo kukaan.

Vierailija
71/98 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei saa. Eikä mitään maksusitoumuksia saa kuin jossain hyvin harvinaisissa ääritilanteissa, jos silloinkaan. 

Vierailija
72/98 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä saisin tuosta päättää niin maksari annettaisiin kierrätyskeskukseen

Vierailija
73/98 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap haluis varmaan jotkut Hästensin sängyt, tai Unikulmasta moottorisängyt. Mä tarjoisin tollaselle valittajalle retkipatjaa 👍🏻

Tällä kaverilla mielipide, josta uhkuu vihaa ja kateutta. Ota lopputili ja heittäydy soskun vietäväksi, niin YLLÄTYT !   :)

Vierailija
74/98 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aikuinen ihminen ilmaisen koulutuksen ja tukien luvatussa maassa ajaa itsensä siihen pisteeseen, ettei ole huonekaluja on se täysin oma vika. Siinä lattialla nukkuessa on opettavaista miettiä miten tähän pisteeseen on tultu ja mitä aikoo ITSE jatkossa tehdä asian eteen.

Minkälainen naaman ilme sullakin ois, tukien "viidakossa", ja kun saisit päätöksen haluamaasi tukeen, voisi päästä

siul itku.          :)

Vierailija
75/98 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle myös kirjoitti:

Mikäs tämä tämmöinen maksusitoumus on, mistä niitä saa?

Voisit ystävä googlettaa ?

Vierailija
76/98 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trolli. Ei maksusitoomuksia saa uusiin huonekaluihin. Kierrätyskeskukseen mahdollisesti tilanteesta riippuen. 

T. sosiaalitantta

Tantta ei nyt tiedä tai istuu perseellään jossain persaukisessa kunnassa: minä sain maksusitoumuksen 120 euroa uuteen sänkyyn ja sai itse valita mistä sen osti.

Näin Turussa vuonna 2022.

Vierailija
77/98 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että saa valita.. Kelalla on sopimukset esim. silmälasien kohdalla ainakin Instrumentariumin kanssa eli et saa laseja kelan piikkiin ainakaan silmäasemalta koska kelalla ei ole sopimusta heidän kanssaan niin oletan että sama pätee sänkyihin ym.  eli niihin paikkoihin saat joiden kanssa  kelalla on sopimus.

Vierailija
78/98 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoruudessani piti ostaa huonekalut kirpparilta ensin omilla säästöillä. Sen jälkeen sai hakea niihin täydentävää toimentulotukea vain jos olivat kirpparin keskihintaan hankittuja. Ainoastaan silmälasit sai ostaa uutena. Siihenkin piti itse käydä kolmessa eri liikkeessä pyytämässä tarjous ja vain halvimman liikkeen tarjous hyväksyttiin.

Siihen aikaan rahaa ei saanut "ilmaiseksi". Joka kuukausi piti istua tunnin sosiaalitoimistossa kuuntelemassa etuuskäsittelijän ripittämistä kunnes sai hakemukseni käsiteltyä siinä ajassa. Oli aika kova pala nuorena kuunnella haukkuja, kun olosuhteiden pakosta ajauduin tilanteeseen. Aloitin työt jo 15-vuotiaana, mutta töitä ei aina saanut, vaikka miten kovasti yritti.

Onneksi noista rappion ajousta on päästy ja raha tulee kätevästi omalle Kela Gold-tilille.

Sitten vain shoppailemaan...

Mä olen kantis enkä ikuna oo nähnykkään Kela Gold-korttii. Kumma juttu, vai oon käyny soskussakin. MISSÄ niitä voisi nähdä ja ihailla ?

Vierailija
79/98 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida normi suomalainen tietää mitään minne veroeurot menevät. 

Joskus eduskunnassa ja hallituksessa työskennellyt henkilö saa 4000e kuussa sopeutumisrahaa ja jotkut saa sitä vuosikymmenet

Sinne ne verorahat menevät 

Vierailija
80/98 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi, että lisäpettymys kun sossu ei maksa kunnon kalusteita,  pitää JYSKIn pskaa katsella.

Äläs nyt, tästä tulee lisäkustannuksia. Pummille tulee paha mieli kun ei saa unelmiensa kalusteita ja sit se ei mee toihin vielä seuraavanakaan kymmenenä vuonna: "Yhyyhyy, mun ruma koti pitkittää mun keskivaikeaa masennusta. Antakee rahaa!"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan