Olen taas suhteessa, jossa mies ilmeisesti masentunut tms
Suhdetta puoli vuotta takana. Nyt alkanut olemaan yhä enemmän sellaista että mies on usein pahalla tuulella. Aamuisin aina super surullinen kun ei halua mennä töihin. Itkeskelee. Alkanut puhumaan lässyttäen. Vaatii jatkuvasti huomiota. Seksiä jos ei ole joka päivä niin loukkaantuu. Minä kokkaan ja siivoan ja pyykkään. Tänään katkesi mulla kamelin selkä, kun mies toi lounasta vain itselleen ja söi yksin.
Alussa oli ihan erilaista. Olen pettynyt. Elättelen toivetta että tämä on vain vaihe, mutta ei taida olla. Minulla on lapsi itselläni, en todellakaan jaksa alkaa huolehtimaan vielä isosta miehestä (lasten isästä olen juuri tästä syystä eronnut, ei voimat riittänyt toiseen lapseen). Mikä muu tuollaista aiheuttaa miehissä kuin masennus tai miksi suhteessa taannutaan lapsen tasolle? Tämäkin vaikutti ihan itsenäiseltä ja toimeentulevalta yksilöltä suhteen alussa. Huoh.
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Moni mies "masentuu" eli puhuu olevansa masentunut tai esittää masentunutta saadakseen naisen jättämään itsensä.
Tai esittää ettei nainen jättäisi.
Hmmm... Kaikki käskee jättää sen sian.
Viime viikot täällä on syytetty erästä laulajatarta erään masentuneen kirjailijan jättämisestä.
Kummin on?
Vierailija kirjoitti:
Hmmm... Kaikki käskee jättää sen sian.
Viime viikot täällä on syytetty erästä laulajatarta erään masentuneen kirjailijan jättämisestä.
Kummin on?
Naisvihaajamiehet ovat syyttäneet Behmiä, samoin kuin he nyt yrittävät syyllistää ap:ta siitä, ettei hän haluaisi aikuisen miehen holhoojaksi ja seksileluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieslapsi kieriskelee omassa pahassa olossaan. Älä ala hoitajaksi tai menetät oman mielenterveytesi.
Mistä näitä reppanoita oikein tulee? Miksi naiset hoivaa tollasia?
Otan tämän kommentin muistiin ja sanon sen naiselle seuraavan kerran kun hänellä on endometrioosi.
Miten tämä liittyy tähän? Ei minua ainakaan ole kukaan hoivannut endometrioosin takia. :D
Niin, koska katkeraa velavanhapiikaa ei kukaan hoivaa.
Näytä mulle edes yksi nainen, ihan minkäikäinen, -näköinen tai -kokoinen tahansa, jota joku mies hoivaa.
En toki pidätä hengitystäni odotellessa.
Sivusta on pakko ehdottaa tuksua. Eikö sillä ole se joku hyväuskoinen eläkeläismies joka maksaa kaiken ja ottaa jopa säännöllisesti pataansa?
Tämä ketju avaa silmiäni kivasti. Taidan olla samanlaisen tyypin kanssa suhteessa. Olen miettinyt pääni puhki, että miten onnistuikin aina toimimaan väärin ja loukkaamaan toista.
Onneksi meillä ei ole lapsia, eikä tule. Miehen päivittäinen alakulo ja saamattomuus ahdistaa minuakin. Ikää vasta 34, joten ehdin vielä löytää terveenkin isän lapsilleni.
Erittäin rasittavan kuuloinen tapaus. Jos edes vähänkin epäröit jatkaa tuollaisen kanssa, niin luultavasti epäröintisi osuu oikeaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieslapsi kieriskelee omassa pahassa olossaan. Älä ala hoitajaksi tai menetät oman mielenterveytesi.
Mistä näitä reppanoita oikein tulee? Miksi naiset hoivaa tollasia?
Otan tämän kommentin muistiin ja sanon sen naiselle seuraavan kerran kun hänellä on endometrioosi.
Miten tämä liittyy tähän? Ei minua ainakaan ole kukaan hoivannut endometrioosin takia. :D
Niin, koska katkeraa velavanhapiikaa ei kukaan hoivaa.
Näytä mulle edes yksi nainen, ihan minkäikäinen, -näköinen tai -kokoinen tahansa, jota joku mies hoivaa.
En toki pidätä hengitystäni odotellessa.
Sivusta on pakko ehdottaa tuksua. Eikö sillä ole se joku hyväuskoinen eläkeläismies joka maksaa kaiken ja ottaa jopa säännöllisesti pataansa?
Tuksun "hyväuskoinen eläkeläismies" on tuomittu Tuksun pahoinpitelystä. En kuvailisi hoivaajaksi, vaan rahoittajaksi.
Mieslapset ei sovi parisuhteeseen.
Ymmärsinkö oikein, että suhdetta on takana puoli vuotta ja jo nyt sinä hoidat kokkaamisen, siivouksen ja pyykkäämisen? Oletteko muuttaneet yhteen jotenkin todella pian, vai miten tuo on mahdollista? Itse en muuttaisi kovin pian yhteen, kun itsellä lapsia, ja itselleni jo tuo olisi syy lopettaa suhde, jos miehen kotityöt jäisivät naisen harteille.
Puoli vuotta on vielä sen verran alkuaikoja, että siinä on vielä tarkoitus katsoa, sovitaanko yhteen ja voisiko yhteiselo onnistua. Nyt käsittääkseni olet saanut vastauksen, että ei voi. Jos mies on masentunut, hän voi toki tuosta reipastua, jos saa esim. terapiaa, mutta oletko halukas jäämään katsomaan, tapahtuuko se? Ja miksi jäisit? Noin tuoreessa suhteessa on tapana katsoa vallitsevia olosuhteita eikä mitään potentiaalisia "asiat voisivat olla toisinkin, jos se-ja-se asia muuttuisi". Jos suhde on kestänyt 10 vuotta ja takana on roppakaupalla hyviä vuosia, tietää ettei normaalitilanne ole tuo masennustila. Mutta nyt sehän on ainoa, mitä miehestä tiedät.
Itse en jäisi tuollaista katselemaan. Enkä toisaalta muuttaisi yhteen noin pian, kun on lapsia kuvioissa.
Huh, mikä äiti-lapsi-suhde teillä menossa. Hyh.
Sulla on kova hoivaamisvietti, joten jos et nyt tiedosta omia taipumuksiasi lapsen rooliin meneviin miehiin, niin seuraavasta tulee samanlainen.
Joten nyt oma elämä ja omat rajat ensin haltuun. Eli mies hoitakoon itse ongelmansa mikä onkin (masennus, buronut whatever) ja sinä hoidat sun lapsen. Parisuhteeseen vain jos riittävä tasa-arvo kotitöissä ja seksin tarpeessa (ja saamisessa).
Naiset hei, älkää hoivatko noita mieslapsianne. Kasvakoon aikuisiksi ja hakekoon apua mt-ongelmiinsa itse.
Mä en jaksa noita masentuneita ukkoja. Liikaa nähnyt niitä ja perseilyjään.
Oliko täynnä elämää ja iloa ennen sinua?
Ei se ole masentunut. Huomionkipeä se on. Masentunut ei kaipaa seksiä.
Se haluaa omistaa sut kokonaan mutta ei voi tietenkään vaatia sua jättämään lapsesi ja olemaan vain sen kanssa koko ajan. Yrittää tehdä itsestään onnetonta sun silmissä.
Lyön vetoa että työpaikalla pärjää ihan hyvin eikä siellä ole masentunut.
Mutta sulle pitää kiukutella ja koittaa saada sut tuntemaan itsesi kylmäksi ja ilkeäksi kun et omista koko elämääsi sille.
Älä vain muuta yhteen sen kanssa, koska silloin lapsesi kärsii. Mulla on vähän sellainen tunne, että se lapsen olemassaolo tässä takana on, sitä se ei vain voi sanoa. Omistaudut joka toinen viikko lapsellesi, mikä on miehen mielestä häneltä pois.
Moni mies "masentuu" eli puhuu olevansa masentunut tai esittää masentunutta saadakseen naisen jättämään itsensä.