Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen taas suhteessa, jossa mies ilmeisesti masentunut tms

Vierailija
26.07.2023 |

Suhdetta puoli vuotta takana. Nyt alkanut olemaan yhä enemmän sellaista että mies on usein pahalla tuulella. Aamuisin aina super surullinen kun ei halua mennä töihin. Itkeskelee. Alkanut puhumaan lässyttäen. Vaatii jatkuvasti huomiota. Seksiä jos ei ole joka päivä niin loukkaantuu. Minä kokkaan ja siivoan ja pyykkään. Tänään katkesi mulla kamelin selkä, kun mies toi lounasta vain itselleen ja söi yksin.

Alussa oli ihan erilaista. Olen pettynyt. Elättelen toivetta että tämä on vain vaihe, mutta ei taida olla. Minulla on lapsi itselläni, en todellakaan jaksa alkaa huolehtimaan vielä isosta miehestä (lasten isästä olen juuri tästä syystä eronnut, ei voimat riittänyt toiseen lapseen). Mikä muu tuollaista aiheuttaa miehissä kuin masennus tai miksi suhteessa taannutaan lapsen tasolle? Tämäkin vaikutti ihan itsenäiseltä ja toimeentulevalta yksilöltä suhteen alussa. Huoh.

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löydät niitä reppanoita?

Vierailija
82/117 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistit ei itke aamulla ennen töihin lähtöä. Se on masennuksen oire. Se ei ole mikään narsismin oire. Sen sijaan toisen tunteiden ja mielenterveyden pilkkaaminen ja toisesta juoruilu ovat narsistisia tekoja ja asenteita. Ihan sairaita juttuja täällä. Itselläni on CPTSD, lähipiirissäni on diagnosoitavia narsisteja joten todella tiedän mistä puhun. Nämä tämän miehen oireet eivät millään tasolla kuulosta narsismilta.

Itkeskely on nimenomaan tyypillinen tapa piilonarsistilta kerjätä huomiota.

Ole hiljaa. Olet jostain kuullut termin ja nyt viljelet sitä täällä ymmärtämättä yhtään mistä puhut. Itkemistä voi käyttää kuka tahansa manipulaatioon. Riidan keskellä jne. Mikään tässä ei viittaa narsismiin, vaan siihen, että miehellä on paha olla. AP puhuu todella halveksivaan tyyliin miehestään, ja se on paljon narsistisempaa kuin itkeminen.

Hyvin ymmärrän, mistä puhun. Piilonarsisti vaikuttaa herkältä ja hakee säälin avulla oikeutusta käyttää muita hyväkseen. Miksei mies hakeudu lääkäriin, jos kyseessä on sairaus? Sen sijaan hakee oikeutusta jäädä pois työelämästä.

Mistä sinä tiedät, että on jäämässä pois työelämästä?

Monet miehet potevat masennustaan ilman hoitoa. Todella, todella, todella monet. Suomessa varsinkin. Sitten ryyppäävät. Se ei ole hyvä juttu, ja meidän pitäisi yhteiskuntana kannustaa kaikkia, sukupuolesta huolimatta, hakeutumaan avun piiriin. Mutta se on yleistä, ei narsistista.

Sitten se, että täällä heti aletaan haukkua toista narsistiksi on ihan käsittämätöntä. AP:n pitäisi puhua miehelleen tästä, ei meille! Hän hakee tällä nyt nimenomaan sitä huomiota, ei tällä tavalla korjata parisuhdetta, tai toisaalta tehdä päätöstä lähteä. 

AP:n pitäisi kertoa miehelle, mitkä asiat häntä häiritsee ja kertoa, että ei halua olla parisuhteessa, jossa joutuu huolehtimaan toisesta, ja kannustaa hakeutumaan terapiaan. Ja tuo seksiasia ehdottomasti otettava puheeksi, että joka päivä ei voi olla vaatimassa. Sitten näkee miehen reaktion, ja voi tehdä siitä loppupäätelmät ja päätökset omista valinnoistaan jatkon suhteen. Tämä netissä juoruilu on epäkypsää, ja vielä kamalampia on ihmisten kommentit.

On kokemusta näistä töihin menemisestä ahdistuvista miehistä. Kun alkavat aamuisin itkemään, ollaan enää parin viikon päässä lopareista. Karenssin varjolla yritetään sitten muuttaa naisen nurkkiin tai lainata rahaa ilman takaisinmaksuaikeita.

Eli sinä projisoit omia kokemuksiasi tänne, ja oletat kaikkien miesten olevan samanlaisia. Olisi pitänyt arvata.

Kerro omista kokemuksistasi toki meille, vai perustatko omaan mutuun?

Minkä? Narsismituntemukseni? 20 vuotta asuin narsistin kanssa, joka petti kumppaneitaan, oli fyysisesti ja henkisesti väkivaltainen. Muutakin, en kerro lisää. Sen lisäksi olen ollut vuosikaudet terapiassa ja lukenut tästä aiheesta kirjoja n. 10 vuoden ajan. Ihan sellaiseen perustan mielipiteeni.

Narsisimin mahdollisuus on aina olemassa, mutta kyllä siihen vaaditaan muutakin. Ja ihmisellä on oikeus lähteä parisuhteesta ilman että toinen on narsisti. Saa olla ihan vaan rajat, niitä tarvitse kenellekään sen kummemmin selitellä. Tämä narsistiksi leimaaminen ja juoruilu sen sijaan on todella myrkyllistä. Ei ole riittävästä täällä tietoa tyypistä.

Eli vain sinä voit olla narsistin uhri? Miksi masennusleiman sai mieheen silti lyödä näin vähäisillä tiedoilla? Eikö masentuneeksi leimaaminen ole myrkyllistä/juoruilua?

Sinä puhut nyt kaikille ilkeästi ja haluat satuttaa sanoillasi. Todella tasapainoista touhua. Masennus on paljon yleisempää kuin narsismi, siis paljon, paljon yleisempää, ja itkeminen viittaa enemmän siihen. Ja AP itse mainitsi sen masennuksen, ja hän tuntee tämän tyypin, ette te narskuleimailijat. En ole todellakaan ainut uhri, mutta tiedän että tämä mitä täällä AP on kertonut ei täytä vielä mitään kriteerejä.

Lyhyen ensihuuman jälkeen mies on ulkoistanut kotityöt ap:lle ja vaatii kategorisesti seksiä joka päivä. Kyllä siinä jo pari kriteeriä täyttyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naisen hoivavietti saa järjen sumenemaan?

Vierailija
84/117 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helveti! Mulla kanssa tollanen itkupilli mies joka yritti naamioida sen vielä lauseilla "häh, miten tää nyt näin meni että sua autoin ja piti olla sun tukena mutta nyt itse oletkin min tukena byääh" meillä iso ikäero ja pokas mut arkisessa tilanteessa missä oli aikaisemmin mun tuloon jo kiinnittänyt huomiota ja tulen samaan paikkaan koska pakko. Oli niin miesten mies ja halusi pelastaa mut kun oli saanut koukkuun niin alkoi itkeväksi miesvauvaksi joka niin masentunut ja niin ahdistunut. Hän hitto vartija ja minä päihdeongelmainen ja monta diagnoosia omaava hänen ikäänsä nähden ihan pikku kakara vaikka töysikäinen olen . Näki mut työpaikallaan joka maanantai ja tyrkkäsi puhelinnumeron ja tiesin että maanantaina palaan takaisin tuohon paikkaa. Enkä kehdannut sanoa ei ja olin vähän kuitenkin kiinnostunut niin ihan kaikki kääntyi päinvastoin, hän oli se huollettava vauva joka tuolla kuitenkin työminänään hoisi ongelmatapauksia ja niputti jopa mun kaverin joka häiriö käyttytyi. Sitten itkee sohvalla iltaisin mun sylissä ja hei olin samoissa porukoissa mitä joutui ojentamaan. Ihan sairasta ja en kehtaa tosta puhua edes kavereille , ei ne uskois et joo hei se vartija pokas mut ja asuin sen luona puol vuotta , nehän naurais ihan kippurassa eikä todellakaan uskois. Mut näin on .

Vierailija
85/117 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samaa kokemusta, mutta en niinkään pidä näitä miehiä masentuneena vaan enemmänkin piittaamattomina sekä kenties jonkinlaista kaksisuuntaista sairastavina.

Ja joo, ihan kuuluu normielämään satunnainen alakulo mutta sitten kun aletaan tosiaan kerjäämään sääliä (ja seksiä) leikkimällä marttyyria ties minkä menneen asian takia niin ei se mitään normaalin ihmisen käytöstä.

Samaten se on iso red flag itselle tätä nykyä, että jos mies on humalahakuinen alkoholinkäyttäjä, koska usein tuollainen ei pitkään jaksa esittää sosiaalista/hyväntuulista humalaista vaan se muuttuu siihen, että ensin mies jurottaa mykkänä tuoppiaan tuijottaen ja aloittaa sellaisen oudon itsesäälin ja omakehun yhdistävän monologin.

Vierailija
86/117 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ap haluaa olla masentuneen miehen kanssa. Tietääkseni sitä voi ihan itse päättää millaisen elämän itselleen haluaa ja millaisen kumppanin kanssa haluaa elämää elää. Ap haluaa olla masentuneen miehen kanssa ja palvella sitä. Ei se ole keneltäkäkään muulta ihmiseltä pois jos haluaa elää huonoa elämää.

Vierailija
87/117 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistit ei itke aamulla ennen töihin lähtöä. Se on masennuksen oire. Se ei ole mikään narsismin oire. Sen sijaan toisen tunteiden ja mielenterveyden pilkkaaminen ja toisesta juoruilu ovat narsistisia tekoja ja asenteita. Ihan sairaita juttuja täällä. Itselläni on CPTSD, lähipiirissäni on diagnosoitavia narsisteja joten todella tiedän mistä puhun. Nämä tämän miehen oireet eivät millään tasolla kuulosta narsismilta.

voi olla mm burn-outkin

Vierailija
88/117 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo että haluaa seksiä päivittäin paljastaa ettei kyse ole masennuksesta - tai korkeintaan lievää. Miehillä testotasot tippuu masentuneena ja seksistä ei meinaa tulla mitään, ehkä kerran viikossa onnistuu.

Vierailija
89/117 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi helveti! Mulla kanssa tollanen itkupilli mies joka yritti naamioida sen vielä lauseilla "häh, miten tää nyt näin meni että sua autoin ja piti olla sun tukena mutta nyt itse oletkin min tukena byääh" meillä iso ikäero ja pokas mut arkisessa tilanteessa missä oli aikaisemmin mun tuloon jo kiinnittänyt huomiota ja tulen samaan paikkaan koska pakko. Oli niin miesten mies ja halusi pelastaa mut kun oli saanut koukkuun niin alkoi itkeväksi miesvauvaksi joka niin masentunut ja niin ahdistunut. Hän hitto vartija ja minä päihdeongelmainen ja monta diagnoosia omaava hänen ikäänsä nähden ihan pikku kakara vaikka töysikäinen olen . Näki mut työpaikallaan joka maanantai ja tyrkkäsi puhelinnumeron ja tiesin että maanantaina palaan takaisin tuohon paikkaa. Enkä kehdannut sanoa ei ja olin vähän kuitenkin kiinnostunut niin ihan kaikki kääntyi päinvastoin, hän oli se huollettava vauva joka tuolla kuitenkin työminänään hoisi ongelmatapauksia ja niputti jopa mun kaverin joka häiriö käyttytyi. Sitten itkee sohvalla iltaisin mun sylissä ja hei olin samoissa porukoissa mitä joutui ojentamaan. Ihan sairasta ja en kehtaa tosta puhua edes kavereille , ei ne uskois et joo hei se vartija pokas mut ja asuin sen luona puol vuotta , nehän naurais ihan kippurassa eikä todellakaan uskois. Mut näin on .

Hei, laita elämäsi järjestykseen ja huolehdi itsestäsi!

Arvosta itseäsi, hankkiudu eroon epämääräisistä porukoista ja hanki itsellesi selvä ja selkeä elämä.

Seuraava hyväksikäyttäjä voi olla vieläkin inhottavampi tapaus, joten huolehdi itsestäsi niin, ettei sellaista tule!

Vierailija
90/117 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä löydät niitä reppanoita?

Mitä reppanoita? Eikös vaan jotkut superalfat lentoleukoineen saa naisen ja kaikki muut jää ilman?

Vaimitensemenikään.

Vierailija
91/117 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein sen virheen, että mietin pääni puhki mikä miehellä oikein onkaan. Mietin nepsy-oireita, mietin lapsuustraumoja, mietin narsismia, ihan kaikkea, you name it.

Taivuin vaikka minkälaisille mutkille yrittäessäni tehdä suhteesta hyvän, sitten avioliitosta hyvän, perhe-elämästä hyvän.

Aivan hirvittävä työmaa, aivan loputon souvi.

Kun aloin uupua ja masentua, mieheni oli sitä mieltä, että olen psykiatrisen avun tarpeessa. Olen hullu, mielisairas, toivoton tapaus, heikkomielinen.

Jokin kipinä minussa vielä oli ja aloinkin miettiä itseäni mieheni sijaan. Ja huomasin olevani 'vain' lopen uupunut, ehkä masentunutkin. Kynnysmatoksi poljettunahan voi masentua, ei kai se mikään ihme ole.

Tulinkin siihen tulokseen, että lakimiehestä on minulle enemmän apua kuin psykiatrista. Ja siihen, että mitäpä se minuun kuuluu, mikä miehestäni on vikana.

Perseilevä aikuinen on perseilevä aikuinen, that's it.

Vierailija
92/117 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hitto :DDD

Vierailija
93/117 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut, että saatat olla masentavaa seuraa?

Vierailija
94/117 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAP!

Tiedät hyvin itsekin että on aika vapauttaa sika kesäiseen luontoon.

Vierailija
95/117 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset naiset on ihan liian kilttejä. Luuletko, että sellainen nainen joka tulee ns ylpeästä kulttuurista, kuten Japanista tai jostain Afrikan maasta katselisi hetkeäkään näitä velliperseitä.

Eipä katselisi kukaan mieskään toisen miehen lapsia.

Vierailija
96/117 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset naiset on ihan liian kilttejä. Luuletko, että sellainen nainen joka tulee ns ylpeästä kulttuurista, kuten Japanista tai jostain Afrikan maasta katselisi hetkeäkään näitä velliperseitä.

Eipä katselisi kukaan mieskään toisen miehen lapsia.

Niin, kun oikein tiukasti nipistää silmänsä kiinni ja laittaa kädet korville, voi uskoa ihan vaikka mitä mantroja, joita suinkin keksii itsekseen rallatella. Ei mitään väliä reaalimaailman faktoilla. Lalalalalalaaa, kukaan mies ei katsele toisen naisen lapsia! Tää on totta koska minä niin sanon!! Uusperheet on vain kiinalaisten salajuoni ja valemedian sumutusta!!!

Vierailija
97/117 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieslapsi kieriskelee omassa pahassa olossaan. Älä ala hoitajaksi tai menetät oman mielenterveytesi.

Mistä näitä reppanoita oikein tulee? Miksi naiset hoivaa tollasia?

Otan tämän kommentin muistiin ja sanon sen naiselle seuraavan kerran kun hänellä on endometrioosi.

Miten tämä liittyy tähän? Ei minua ainakaan ole kukaan hoivannut endometrioosin takia. :D

Niin, koska katkeraa velavanhapiikaa ei kukaan hoivaa.

Näytä mulle edes yksi nainen, ihan minkäikäinen, -näköinen tai -kokoinen tahansa, jota joku mies hoivaa.

En toki pidätä hengitystäni odotellessa.

Vierailija
98/117 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos kumppanille tulee äkillinen menetys, läheisen kuolema tai muu kriisi? Pitääkö silloinkin heti jättää?

Vierailija
99/117 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän samanlainen tilanne. Eniten siinä ärsyttää, että miehen ahdistus ja huono tuuli osuu omiin epävarmuuksiin, mutta niitä ei voi käsitellä yhdessä ettei mies ahdistus lisää. Sitten joudun itse paikkailemaan haavojani jotka ilman miehen käytöstä eivät olisi auenneet.

Vierailija
100/117 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vähän samanlainen tilanne. Eniten siinä ärsyttää, että miehen ahdistus ja huono tuuli osuu omiin epävarmuuksiin, mutta niitä ei voi käsitellä yhdessä ettei mies ahdistus lisää. Sitten joudun itse paikkailemaan haavojani jotka ilman miehen käytöstä eivät olisi auenneet.

Jos suhteessa joutuu paikkailemssn itseään millään tapaan, henkisesti tai fyysisesti, on aika nostaa kytkintä.

Ahdistuuko miehesi todella vai esittääkö ahdistuvansa vai ahdistuuko, mutta ei oman päänsä sontaa suostu lapiomaan, vaan vastuuttaa sinut siihenkin paskanakkiin? Vai jokin muu variaatio näistä?

Tai oikeastaan, älä mieti liikaa, lähde, etkä enää joudu itseäsi paikkailemaan.

Tunnistan samoja teemoja omasta parisuhteestani ja ero on tulossa. En jaksa enää, tässä ei ole mitään järkeä, vaan koko suhde on yksi valtava Mindfuck.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan