Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häiritsee ihon couperosa

Vierailija
26.07.2023 |

Toinen poski punottaa koko ajan ja siinä on näkyvillä myös muutama punainen verisuoni, toisessa poskessa ei ole vielä mitään tuollaista pysyvää punoitusta tai verisuonia. Myös muualle ihoon tulee helposti ruhjeita ja sellaisia pustemäisiä verisuonia. Olen 22-vuotias.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

bmi? elintavat?

Vierailija
2/11 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

bmi? elintavat?

21,5 ja hyvät elintavat. Ei ole niistä kiinni, vaan ihotyypistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihonhoitotottumukset?

Vierailija
4/11 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotautilääkärillä voi käydä laseroimassa, mutta mulla ainakin tulee parissa kuukaudessa takaisin, joten en enää viitsi. Peitän vaan meikillä.

Vierailija
5/11 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihonhoitotottumukset?

Eivät yleensä vaikuta, kyseessä on pienten pintaverisuonten kehityshäiriö.

Vierailija
6/11 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri ihmisille toimii eri asiat, mutta mulle on sopinut hyvin Avenen antirougeurs päivävoide. On kallista, mutta tähän mennessä ainoa, mikä on mua auttanut punoituksessa.

Vierailija
7/11 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihonhoitotottumukset?

Helposti saa pahennettua oireita liian voimakkailla tuotteilla ja esim. mekaanisella kuorinnalla tai pyyhkeeseen hankaamalla.

Vierailija
8/11 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua häiritsee. Minulla ongelma vielä pääosin nenässä, joka on muutenkin iso. Nyt tänä vuonna on tarkoitus sijoittaa lomarahat alkusyksystä hoitokuuriin, jolla toivottavasti saan apua. Tällä hetkellä käytän päivittäin punaisuutta taittavaa CC- voidetta.

Vierailija
9/11 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihonhoitotottumukset?

Helposti saa pahennettua oireita liian voimakkailla tuotteilla ja esim. mekaanisella kuorinnalla tai pyyhkeeseen hankaamalla.

Sivusta huutelen, että aurinkosuoja pitäisi muistaa couperosan kanssa!

Vierailija
10/11 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihotautilääkärillä voi käydä laseroimassa, mutta mulla ainakin tulee parissa kuukaudessa takaisin, joten en enää viitsi. Peitän vaan meikillä.

Sama kokemus laserhoidosta. Mahdollisesti aloittaja käyttääkin jo aurinkovoidetta, mutta kaiken varalta muistutan sen tärkeydestä etenkin couperosa/rosacea-iholla. Ei siis vain auringossa oleskeltaessa, vaan kevätauringon ensisäteistä pitkälle syksyyn, päivittäin. Vaikkapa suojakertoimella varustettu päivävoide tai meikkivoide, jos ei varsinaista aurinkovoidetta halua läträtä. Monella on jatkuva punoitus muuten hävinnyt ihan ihmeesti otettuaan aurinkovoiteen käyttöön.

Toinen vinkki on jo mainitut elintavat. Itselläni poskien punoitus hävisi, kun ihan muusta syystä jouduin luopumaan eineksistä, makkaroista ym. Jokin lisäaine niissä kai aktivoi kasvojen pintaverenkiertoa liiaksi. Ei varmasti yleinen syy punoitukseen, mutta mainitsen kuitenkin.

Vierailija
11/11 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kokeillut parantaa sitä ihonhoidolla? Mä kokeilin soil of beautyn ihonhoitoöljyä (botanical barrier) couperoosaan ja johan alkoi poskien punotus hävitä! En toki itekkään ajatellut et sitä olis edes mahollista korjata kosmetiikalla ja olin jo ihan valmis lompsimaan laserhoitoon! Suosittelen kokeilemaan, vähän hintavia mutta sen arvoisia <3

t.30v nainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän