Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia parisuhdemarkkinat on niin pinnallista?

Vierailija
26.07.2023 |

Olen itse siis ikisinkkumies, olen deittisovelluksia käyttänyt ja on mätsejäkin tullut muutamia mutta ehkä en tarpeeksi vakavalla mielellä ollut niissä mukana.
Mietin vaan sitä miksi pinnallisuus on niin kovaa nykyään? Ulkonäöstä on tarkat vaatimukset ja sitten juuri koulutuksesta? Eikö nykyään se merkitse mitään millainen itse ihminen on sisäisesti, mitä se haluaa elämältä yms?
En itse ole se mikään miesmalli tai rikas vaan karvainen isukkikroppanen joka tienaa aikalailla keski palkansaajan verran mutta riittääkö se enää naisille? Kannattaako minun edes lähestyä naisia kun en ole se täyden kympin mies vaan ihan tavallinen mies?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tietää mitä hakee niin se on helpompi saavuttaa. Eli jos et kerro profiilissa mitään oleellista itsestäsi ja ennen kaikkea mitä itse etsit sieltä niin ei niitä osumia tule, ellet sitten ole tajuttoman komea (eli saa huomiota pelkällä ulkonäölläsi).

Jos etsit oikeaa parisuhdetta niin kerro se selvästi, jos etsit yhdenyön juttuja niin älä väitä etsiväsi jotain muuta, jos et tiedä miksi olet siellä niin poista sovellus.

Vierailija
2/54 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös markkinat aina ole pinnalliset, kevytmieliset ja ilakoivat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä on vaikea seuloa niillä syvällisemmillä perusteilla. Itsellä ainakin loppupeleissä ainut kriteeri on molemminpuolinen vahva vetovoima, mutta se on vaikeasti ennustettavaa ja voi syntyä hyvin erilaisten ihmisten kanssa. Ei siellä Tinderissä voi jokaista oikealle swaipata ja kaikkien kanssa treffata, joten jollain perusteella pitää karsia. Itsekin swaippaan ne kiinnostavimmat, en kaikkia niitä joiden ulkonäkö ei ole poissulkevan karsea jos livenä jotenkin täysillä kemiat kolahtaisi.

Vierailija
4/54 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettideittien ongelma on siinä, että ne tekevät naisista pinnallisia.

Kun miehiä on sovelluksissa ehkä 75% niin siinä on naisilla liikaa vientiä ja miehillä taas usein tilanne että joko tyydyt alaspäin tai et saa mitään.

Tavismiehille tarjolla ei ole mitään. Naisia kiinnostaa tinderissä vain jännäpanomiehet koska vain he ylittävät kipinäriman.

Vierailija
5/54 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet vain jotain deittisovelluksia käyttänyt niin eihän sinulla ole mitään hajua miten sinulla menisi jos lähtisit oikeasti tutustumaan toiseen ihmiseen.

Vierailija
6/54 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaamiseen auttaisi jos kertoisit jotain näistä naisista joiden ajatuksista haluat tietää. Nyt ei pysty vastaamaan juuta eikä jaata.

Vierailija
7/54 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet vain jotain deittisovelluksia käyttänyt niin eihän sinulla ole mitään hajua miten sinulla menisi jos lähtisit oikeasti tutustumaan toiseen ihmiseen.

IRL naisiin tutustuminen voi olla jopa vaikeampaa mitä sovelluksissa.

Miten pääset treffeille oikeasta elämästä?

Vierailija
8/54 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niiiiin kovin kyllästynyt näihin aloituksiin, joista ainoastaan palstan Hiusrajamies tuntuu vielä löytävän jotain hupia.

Vierailija
9/54 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi juttelun lomassa kysyin lähdetäänkö tekemään joku päivä asiaa x.

Vierailija
10/54 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi juttelun lomassa kysyin lähdetäänkö tekemään joku päivä asiaa x.

Missä ja keneltä? Joltain tuntemattomalta bussipysäkillä vai ruokakaupassa?

Vierailija
11/54 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertakäyttökulttuuri. Sukupuolet eivät enää tarvitse toisiaan tullakseen toimeen ja parisuhde ei ole ihanne ja normi.

Vierailija
12/54 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertakäyttökulttuuri. Sukupuolet eivät enää tarvitse toisiaan tullakseen toimeen ja parisuhde ei ole ihanne ja normi.

Työ, harrastukset, läheiset, ystävät, jne. Haluan parisuhteelta jotain kevyempää ns aivot narikkaan tekemistä.

Vierailija
13/54 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

VMP.

Ap:lle ja muille "miehille" on vastattu satoja ja tuhansia kertoja uudestaan ja uudestaan. Teidän naisettomuutenne EI JOHDU koulutuksesta, ammatista, pituudesta, painosta, silmien väristä, hius- tai tulorajasta, hiuksettomuudesta, korvien muodosta, hihan pituudesta, hyppytaidosta, kyynärpäästä jne. Vaan se johtuu, näitä kommenteista KILOMETRIEN PÄÄHÄN huoluvasta vi tt umaisesta luonteesta ja na isvihastanne. Olkaa hyvät.

Vierailija
14/54 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ap ja en ole koskaan oikeastaan lähestynyt naisia ellei jotain 18-20 vuotiaana tehtyjä kännijuttuja lasketa. Olen aika epävarma itsestäni ja olen myös aika ujo.

Olen introvertti myös että viihdyn paljon yksin enkä oikein muualla käy kuin töissä ja kaupoissa. 

Vierailija
15/54 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele ajattelemaan treffailua "markkinoina", jossa kaikki etsivät ja haluavat jotain tiettyä samaa asiaa. Jokainen treffailija on yksilö ja haluaa erilaisia asioita. On eduksi jos tietää mitä itse haluaa (ja miksi), ja lisäksi tuntee itsensä, jotta ei lähde ihan vääränlaisen ihmisen kelkkaan.

Oletko ap tullut ajatelleeksi, että esim. juuri se koulutus kertoo paljonkin siitä, mitä elämältä haluaa? Jälkimmäinen on mielestäsi olennainen tieto mutta ensimmäinen ei. Tekstistäsi tulee kuva että ajattelet ihmisistä ja elämästä melko pinnallisesti. Ehkä se selittää miksi koet treffailunkin pinnallisena.

Vierailija
16/54 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittele ajattelemaan treffailua "markkinoina", jossa kaikki etsivät ja haluavat jotain tiettyä samaa asiaa. Jokainen treffailija on yksilö ja haluaa erilaisia asioita. On eduksi jos tietää mitä itse haluaa (ja miksi), ja lisäksi tuntee itsensä, jotta ei lähde ihan vääränlaisen ihmisen kelkkaan.

Oletko ap tullut ajatelleeksi, että esim. juuri se koulutus kertoo paljonkin siitä, mitä elämältä haluaa? Jälkimmäinen on mielestäsi olennainen tieto mutta ensimmäinen ei. Tekstistäsi tulee kuva että ajattelet ihmisistä ja elämästä melko pinnallisesti. Ehkä se selittää miksi koet treffailunkin pinnallisena.

Mitä korkeakoulutettu haluaa elämältä ja mitä matalastikoulutettu haluaa elämältä? 

Vierailija
17/54 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvälliset ihmiset ovat jo parisuhteessa.

Vierailija
18/54 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muutama toimivaksi todettu vinkki:

1. Kerro biossa itsestästi mahdollisimman monipuolisesti. Ja vain positiivisesti. Käytä koko merkkimäärä hyödyksi. Jos näet jollakulla hyvän tekstin, niin kerää niitä talteen ja yritä tehdä jotain vastaavaa.

2. Kuvat. Niistä on vaikea tietää, että mikä toimii ja mikä ei. Kysele tuttavilta mielipiteitä - mieluiten naisilta. Käy vaikka valokuvaajan kuvattavana. Photofeeler-palvelussa saa rehtiä palautetta omista kuvista.

3. Tykkää vain profiileista, joissa on kerrottu itsestä monipuolisesti. Unohda tekstittömät/emojibiot. Heidän kanssaan ei yleensä keskustelut lähde. Kun biossa on paljon asioita, on helppo aloittaa keskustelu siinä oleviin asioihin liittyen. Aloita heti pitkähköllä viestillä, missä on paljon mihin tarttua.

4. Tämä on ehkä se tärkein juttu miehille. Käytä Tinderin maksullisia ominaisuuksia. Miehiä on niin paljon, että ilman maksamista ei vaan pääse kuin pienen osan nähtäville. Maksamalla boostista pääset hetkellisesti kaikkien nähtäville, ja sitten Plussan (tai millä nimellä onkaan nykyään) voit selailla sinusta tykänneitä profiileja. Tulee mätsi heti, kun tykkäät takaisin ja olet ensimmäisenä viestittelemässä ja todennäköisesti saat myös vastauksen.

Jos tosissaan haluaa löytää elämänkumppanin, niin Tinderöintiin kannattaa uhrata muutama satanen. Sen verran meni itsellä, kun vajaan vuoden verran siellä pyörin 30-vuotiaana. Treffejä oli muutama kymmenen ja lopulta löytyi aivan ihana nainen, jonka kanssa ollaan nyt pari vuotta oltu yhdessä. Ja ihan tavallinen mies siis olen. Tosielämässä ei tarvitse naisia hätistellä, mutta sopivalla tinder-profiililla kiinnostuneita kuitenkin riitti.

Vierailija
19/54 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska ihminen on pohjimmiltaan erittäin pinnallinen eläin siinä missä kaikki muutkin eläinlajit.

Koska enää ei ole tarvetta naisen loisia miehen lompakolla kuten joskus 1800-luvulla, niin naisiakin lähinnä näissä ohjelmistoissa kiinnostaa se miten paljon tunteita ja panetusta se mies aiheuttaa kasvoillaan ja kehollaan haaravälissä (eli sitä "kipinää").

Ja koska miesten ei oleteta enää menevän naimisiin häpeän uhalla viimeistään 20 ikävuoteen mennessä, nämä pitkittävät sinkkuiluaan pitkälle johonkin nelikymppisiksi asti (tosin silloin usein sitten ihmetellään, missä kaikki perhettä haluavat ovat, kun 95%:llä omanikäisistä ja siitä muutama vuosi alaspäin on jo omat lapset).

Ei nykytilanteessa sinänsä ole mitään epäluonnollista. Päinvastoin olemme palautuneet luonnontilaan jossa paljastuu puhtaasti miesten ja naisten omat alkukantaiset himot ja halut kun ei tarvitse enää ripustautua vastenmieliseen kumppaniin rahan takia selviytyäkseen elon tiellä.

Vierailija
20/54 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somet ja nettideittisovellukset syynä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi