Minkä takia parisuhdemarkkinat on niin pinnallista?
Olen itse siis ikisinkkumies, olen deittisovelluksia käyttänyt ja on mätsejäkin tullut muutamia mutta ehkä en tarpeeksi vakavalla mielellä ollut niissä mukana.
Mietin vaan sitä miksi pinnallisuus on niin kovaa nykyään? Ulkonäöstä on tarkat vaatimukset ja sitten juuri koulutuksesta? Eikö nykyään se merkitse mitään millainen itse ihminen on sisäisesti, mitä se haluaa elämältä yms?
En itse ole se mikään miesmalli tai rikas vaan karvainen isukkikroppanen joka tienaa aikalailla keski palkansaajan verran mutta riittääkö se enää naisille? Kannattaako minun edes lähestyä naisia kun en ole se täyden kympin mies vaan ihan tavallinen mies?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet vain jotain deittisovelluksia käyttänyt niin eihän sinulla ole mitään hajua miten sinulla menisi jos lähtisit oikeasti tutustumaan toiseen ihmiseen.
Olen ap ja en ole koskaan oikeastaan lähestynyt naisia ellei jotain 18-20 vuotiaana tehtyjä kännijuttuja lasketa. Olen aika epävarma itsestäni ja olen myös aika ujo.
Olen introvertti myös että viihdyn paljon yksin enkä oikein muualla käy kuin töissä ja kaupoissa.
Ja sitten pitäisi saada netistä tilattua parisuhde kotiin.
Voi luojani. Ei mitkään markkinat ole pinnalliset, osa teistä jotka kuvittelee niillä markkinoilla olevansa ovat vain tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Kertakäyttökulttuuri. Sukupuolet eivät enää tarvitse toisiaan tullakseen toimeen ja parisuhde ei ole ihanne ja normi.
Kertakäyttökulttuuri on näillä jotka luulee että jollain sovelluksella tilataan se haluamansa ihminen kotiin. Ei ole kykyä tutustua toisiin kun ei osata enää ajatella että toiset on ihmisiä. Ei ihme että osa jää yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VMP.
Ap:lle ja muille "miehille" on vastattu satoja ja tuhansia kertoja uudestaan ja uudestaan. Teidän naisettomuutenne EI JOHDU koulutuksesta, ammatista, pituudesta, painosta, silmien väristä, hius- tai tulorajasta, hiuksettomuudesta, korvien muodosta, hihan pituudesta, hyppytaidosta, kyynärpäästä jne. Vaan se johtuu, näitä kommenteista KILOMETRIEN PÄÄHÄN huoluvasta vi tt umaisesta luonteesta ja na isvihastanne. Olkaa hyvät.Sinua näyttää kiukuttavan. Ilmankos miehet eivät kiinnostu sinusta.
Voi höpsykkä (miksikähän edes vastaan id arille) minä olen ollut onnellisessa liitossa jo 37 vuotta. Pus.
Vierailija kirjoitti:
Tässä muutama toimivaksi todettu vinkki:
1. Kerro biossa itsestästi mahdollisimman monipuolisesti. Ja vain positiivisesti. Käytä koko merkkimäärä hyödyksi. Jos näet jollakulla hyvän tekstin, niin kerää niitä talteen ja yritä tehdä jotain vastaavaa.
2. Kuvat. Niistä on vaikea tietää, että mikä toimii ja mikä ei. Kysele tuttavilta mielipiteitä - mieluiten naisilta. Käy vaikka valokuvaajan kuvattavana. Photofeeler-palvelussa saa rehtiä palautetta omista kuvista.
3. Tykkää vain profiileista, joissa on kerrottu itsestä monipuolisesti. Unohda tekstittömät/emojibiot. Heidän kanssaan ei yleensä keskustelut lähde. Kun biossa on paljon asioita, on helppo aloittaa keskustelu siinä oleviin asioihin liittyen. Aloita heti pitkähköllä viestillä, missä on paljon mihin tarttua.
4. Tämä on ehkä se tärkein juttu miehille. Käytä Tinderin maksullisia ominaisuuksia. Miehiä on niin paljon, että ilman maksamista ei vaan pääse kuin pienen osan nähtäville. Maksamalla boostista pääset hetkellisesti kaikkien nähtäville, ja sitten Plussan (tai millä nimellä onkaan nykyään) voit selailla sinusta tykänneitä profiileja. Tulee mätsi heti, kun tykkäät takaisin ja olet ensimmäisenä viestittelemässä ja todennäköisesti saat myös vastauksen.
Jos tosissaan haluaa löytää elämänkumppanin, niin Tinderöintiin kannattaa uhrata muutama satanen. Sen verran meni itsellä, kun vajaan vuoden verran siellä pyörin 30-vuotiaana. Treffejä oli muutama kymmenen ja lopulta löytyi aivan ihana nainen, jonka kanssa ollaan nyt pari vuotta oltu yhdessä. Ja ihan tavallinen mies siis olen. Tosielämässä ei tarvitse naisia hätistellä, mutta sopivalla tinder-profiililla kiinnostuneita kuitenkin riitti.
Öö neloskohtaan, miten niin olet ekana viestittelemässä? Mistä sinä tiedät miten monesta tyypistä se nainen on tykännyt aiemmin? Entä jos ne, joista nainen tykkää on jo aiemmin nähneet naisen profiilin ja swaipanneet naisen oikealle?
Vierailija kirjoitti:
VMP.
Ap:lle ja muille "miehille" on vastattu satoja ja tuhansia kertoja uudestaan ja uudestaan. Teidän naisettomuutenne EI JOHDU koulutuksesta, ammatista, pituudesta, painosta, silmien väristä, hius- tai tulorajasta, hiuksettomuudesta, korvien muodosta, hihan pituudesta, hyppytaidosta, kyynärpäästä jne. Vaan se johtuu, näitä kommenteista KILOMETRIEN PÄÄHÄN huoluvasta vi tt umaisesta luonteesta ja na isvihastanne. Olkaa hyvät.
Sanotko samaa niille naisille, jotka kokevat nykyisen deittailukulttuurin pinnallisena?
Tinderöi Bulgariassa. Kirjoita englanniksi profiiliin hakevasi housewife. Google translatella saat venäjänkielisen sanamuunnoksen mistä on hyötyä huomionsaamisessa. Varaa huone 5 tähden kylpylästä ja ylellisestä ravintolasta. Harjoittele odotellessa kännykän kameran avulla ovelta tuloa. Juttele kuvaten itseäsi pehmonallelle. Omaksu tuolien siirrot ja ovien kanssa avustamiset. Herrasmies auttaa takin pois päältä. Vie suuri punainen ruusukimppu. Myntonit&kortsut taskuun!
Lennot: https://www.skyscanner.com/transport/flights/hel/sof/?adultsv2=1&cabinc…
Vaatetus:
https://www.amazon.com/Fragrance-World-Avant-Edp-100ml/dp/B09MTKG6VR/re…
https://www.amazon.com/Mens-Casual-Long-Pants-Linen/dp/B092ZQQ3WH/ref=m…
https://www.amazon.com/COOFANDY-Casual-Blazer-Jackets-Stylish/dp/B0B7B4…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VMP.
Ap:lle ja muille "miehille" on vastattu satoja ja tuhansia kertoja uudestaan ja uudestaan. Teidän naisettomuutenne EI JOHDU koulutuksesta, ammatista, pituudesta, painosta, silmien väristä, hius- tai tulorajasta, hiuksettomuudesta, korvien muodosta, hihan pituudesta, hyppytaidosta, kyynärpäästä jne. Vaan se johtuu, näitä kommenteista KILOMETRIEN PÄÄHÄN huoluvasta vi tt umaisesta luonteesta ja na isvihastanne. Olkaa hyvät.Sanotko samaa niille naisille, jotka kokevat nykyisen deittailukulttuurin pinnallisena?
Kyllä, mikäli asenne on samanlainen kuin täällä niiden ulimiesten, jotka valittavat ja neuvoista huolimatta SILTI valittavat samaa uudelleen ja uudelleen ja uudelleen ja uudelleen ja uudelleen ja uudelleen ja uudelleen ja uudelleen ja uudelleen ja uudelleen ja uudelleen ja uudelleen VUOSIA!
Pariutuminen on perinteisesti liittynyt suvunjatkamiseen ja sen vuoksi partnerilta etsitään ominaisuuksia, jotka olisivat hyviä seuraavan sukupolven kasvattamiselle. Naisilla tämä usein tarkoittaa hedelmällistä ulkonäköä, leveää lantiota, erottuvia rintoja jne ja luonteelta tietynlaista sovinnollisuutta, reippautta ja hyväntuulisuutta. Miehiltä odotetaan vahvuutta ja pituuttakin, riittävää älykkyyttä ym. (pedoilta suojautuminen) ja vakavaraisuutta (perheen ruokkiminen) sekä sitoutumiskykyä. Miehellä korkea älykkyys ja kekseliäisyys (mm. supliikkitaidot) voivat kompensoida vahvuuden ja pituuden puuttumista, koska nokkela mies osaa jekuttaa petoja esim. ansoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet vain jotain deittisovelluksia käyttänyt niin eihän sinulla ole mitään hajua miten sinulla menisi jos lähtisit oikeasti tutustumaan toiseen ihmiseen.
Olen ap ja en ole koskaan oikeastaan lähestynyt naisia ellei jotain 18-20 vuotiaana tehtyjä kännijuttuja lasketa. Olen aika epävarma itsestäni ja olen myös aika ujo.
Olen introvertti myös että viihdyn paljon yksin enkä oikein muualla käy kuin töissä ja kaupoissa.
Ja sitten pitäisi saada netistä tilattua parisuhde kotiin.
Voi luojani. Ei mitkään markkinat ole pinnalliset, osa teistä jotka kuvittelee niillä markkinoilla olevansa ovat vain tyhmiä.
Älä nyt. Kyllä minäkin kävin äsken silakkamarkkinoilla. Tai siis selasin netistä millaisia kalapuikkoja k-marketissa on. Sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Olen niiiiin kovin kyllästynyt näihin aloituksiin, joista ainoastaan palstan Hiusrajamies tuntuu vielä löytävän jotain hupia.
Pitäisikö meidän etsiä Hiusrajamiehelle nainen?
Kai joku tuntee jonkun naisen, jolle kalju ei ole ongelma, ja joka sietää tollasta mt-ongelmaa. Joku Justiinamainen vahva luonne voisi olla sopiva.
"Kannattaako minun edes lähestyä naisia kun en ole se täyden kympin mies vaan ihan tavallinen mies?"
Virheajattelua.
Jonkun naisen mielestä sä olet täysi kymppi, sun pitää vaan etsiä se oikea.
Kun nainen rakastuu, menettää pikkujutut merkityksensä, ja rakkaasta tulee se komein kaikista.
Lyhyesti: älä luovuta.
Aika huvittavaa kutsua suhdetta kaipaavien ihmisten pyrkimyksiä löytää joku, markkinoiksi ja sitten haukkua muita pinnallisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä miehen tuhota itseluottamustaan ja iloisuuttaan suomiakkojen epärealistisien kriteerien takia.
Tokion Tinderissä tuo juttu menee ihan toisin. Moni japanilainen nainen fanittaa suomea ja he tykkäävät ja KUNNIOITTAVAT ja ARVOSTAVAT meitä suomalaisia miehiä. Ja he myös tekee aloitteen. Kieltä tosin täytyy osata ja kulttuuria. Itse kävin paljon Tinder-panoilla Japanissa ja kolmen vuoden aikana seurustelin kahden naisen kanssa.
Eli.
Pitää katsoa naisia myös ulkomailta. Älä tyydy suomalaiseen naiseen. M28
Mutta tuon jälkeen suomalaiselle naiselle ei kelpaa mies, joka on ollut aasialaisten naisten kanssa. Olisi pakko saada japanilainen nainen ja muutettava itse Japaniin tai saatua tuoda hänet tänne. Ja sitten suominaiset huutelevat kaduilla ja juoruavat kaupungin Facebook-ryhmissä.
Eikös aina käsketä suosia suomalaista?
Vierailija kirjoitti:
Aika huvittavaa kutsua suhdetta kaipaavien ihmisten pyrkimyksiä löytää joku, markkinoiksi ja sitten haukkua muita pinnallisiksi.
Miksi et löydä ketään ilman näitä netti sovellus ohjelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä miehen tuhota itseluottamustaan ja iloisuuttaan suomiakkojen epärealistisien kriteerien takia.
Tokion Tinderissä tuo juttu menee ihan toisin. Moni japanilainen nainen fanittaa suomea ja he tykkäävät ja KUNNIOITTAVAT ja ARVOSTAVAT meitä suomalaisia miehiä. Ja he myös tekee aloitteen. Kieltä tosin täytyy osata ja kulttuuria. Itse kävin paljon Tinder-panoilla Japanissa ja kolmen vuoden aikana seurustelin kahden naisen kanssa.
Eli.
Pitää katsoa naisia myös ulkomailta. Älä tyydy suomalaiseen naiseen. M28
Mutta tuon jälkeen suomalaiselle naiselle ei kelpaa mies, joka on ollut aasialaisten naisten kanssa. Olisi pakko saada japanilainen nainen ja muutettava itse Japaniin tai saatua tuoda hänet tänne. Ja sitten suominaiset huutelevat kaduilla ja juoruavat kaupungin Facebook-ryhmissä.
Pakko sanoa, että minulle ei kelpaa suominainen enää! xD Suomessa olen vapaaehtoisesti sinkku. Japanissa käyn kerran vuodessa lomalla ja siellä käytän Tinderiä koko loman aikana. Tuo on totta, että melkein täytyisi saada vakituinen työ Japanista, jota ei meille ulkomaalaisille todellakaan myönnetä heti, joten alku on hankalaa. Itse tein 3 vuotta töitä enkä saanut vakituista paikkaa. Tämä siis erittäin yleistä.
Mitä tulee tuohon suomiakkojen haukkumiseen ja juoruamiseen, niin se kertoo paljon suominaisten tasosta, kun heitä ärsyttää mies, jolla on aasialainen nainen. M28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä muutama toimivaksi todettu vinkki:
1. Kerro biossa itsestästi mahdollisimman monipuolisesti. Ja vain positiivisesti. Käytä koko merkkimäärä hyödyksi. Jos näet jollakulla hyvän tekstin, niin kerää niitä talteen ja yritä tehdä jotain vastaavaa.
2. Kuvat. Niistä on vaikea tietää, että mikä toimii ja mikä ei. Kysele tuttavilta mielipiteitä - mieluiten naisilta. Käy vaikka valokuvaajan kuvattavana. Photofeeler-palvelussa saa rehtiä palautetta omista kuvista.
3. Tykkää vain profiileista, joissa on kerrottu itsestä monipuolisesti. Unohda tekstittömät/emojibiot. Heidän kanssaan ei yleensä keskustelut lähde. Kun biossa on paljon asioita, on helppo aloittaa keskustelu siinä oleviin asioihin liittyen. Aloita heti pitkähköllä viestillä, missä on paljon mihin tarttua.
4. Tämä on ehkä se tärkein juttu miehille. Käytä Tinderin maksullisia ominaisuuksia. Miehiä on niin paljon, että ilman maksamista ei vaan pääse kuin pienen osan nähtäville. Maksamalla boostista pääset hetkellisesti kaikkien nähtäville, ja sitten Plussan (tai millä nimellä onkaan nykyään) voit selailla sinusta tykänneitä profiileja. Tulee mätsi heti, kun tykkäät takaisin ja olet ensimmäisenä viestittelemässä ja todennäköisesti saat myös vastauksen.
Jos tosissaan haluaa löytää elämänkumppanin, niin Tinderöintiin kannattaa uhrata muutama satanen. Sen verran meni itsellä, kun vajaan vuoden verran siellä pyörin 30-vuotiaana. Treffejä oli muutama kymmenen ja lopulta löytyi aivan ihana nainen, jonka kanssa ollaan nyt pari vuotta oltu yhdessä. Ja ihan tavallinen mies siis olen. Tosielämässä ei tarvitse naisia hätistellä, mutta sopivalla tinder-profiililla kiinnostuneita kuitenkin riitti.
Öö neloskohtaan, miten niin olet ekana viestittelemässä? Mistä sinä tiedät miten monesta tyypistä se nainen on tykännyt aiemmin? Entä jos ne, joista nainen tykkää on jo aiemmin nähneet naisen profiilin ja swaipanneet naisen oikealle?
Jos nainen on swaippailemassa, niin todennäköisesti hänellä ei ole mielenkiintoisia viestittelyjä sillä hetkellä meneillään. Jos boostilla pääsee nähtäville, saa tykkäyksen ja mies näkee sen heti, niin lähettämällä heti viestin saa todennäköisesti myös vastauksen, koska siellä ei vielä ole monen muun viestejä samaan aikaan. Jos taas ei boostaile/plussan avulla näe tykkäyksiä, niin mätsi voi tulla niin myöhään, että naisella on jo monet keskustelut tai treffit meneillään.
Ja vaikka naisella alkaisikin monta keskustelua samaan aikaan, niin suurin osa on luokkaa "moi miten menee", jolloin taas pystyy erottumaan edukseen aloittamalla pidemmällä ja mielenkiintoisemmalla viestillä. Pitää nähdä vähän vaivaa, jos haluaa onnistua. Jostain kumman syystä nettideittailuun suhtaudutaan täysin välinpitämättömästi, vaikka kyseessä on monelle yksi elämän tärkeimmistä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En suosittele ajattelemaan treffailua "markkinoina", jossa kaikki etsivät ja haluavat jotain tiettyä samaa asiaa. Jokainen treffailija on yksilö ja haluaa erilaisia asioita. On eduksi jos tietää mitä itse haluaa (ja miksi), ja lisäksi tuntee itsensä, jotta ei lähde ihan vääränlaisen ihmisen kelkkaan.
Oletko ap tullut ajatelleeksi, että esim. juuri se koulutus kertoo paljonkin siitä, mitä elämältä haluaa? Jälkimmäinen on mielestäsi olennainen tieto mutta ensimmäinen ei. Tekstistäsi tulee kuva että ajattelet ihmisistä ja elämästä melko pinnallisesti. Ehkä se selittää miksi koet treffailunkin pinnallisena.
Mitä korkeakoulutettu haluaa elämältä ja mitä matalastikoulutettu haluaa elämältä?
Mä esim opiskelin pitkälle, koska siten pystyin ymmärtämään monimutkaisia asioita ja ratkaisemaan maallikolle täysin mahdottomia ongelmia.
Jollekulle toiselle varmaan riittää esim pelkkä raha, ja sitä saa vaikka myymällä viinaa juopoille.
Taas näitä miehiä, jotka ei vaan meinaa ymmärtää miksi kaikki eivät ole yhtä suosittuja. Suurin osa tajuaa tämän lapsuudessa.
Googlaamalla ulkonäön kohennusvinkkejä pääsee rähjäukkojen Suomessa jo pitkälle. Harvaa viehättää nuhjuiset vaatteet ja ruokkoamaton munakarvaparta. Nämä miehet kuitenkin kaikki haluavat sen saman kauniin ja huolitellun naisen kuin kaikki muutkin miehet.
Sinua näyttää kiukuttavan. Ilmankos miehet eivät kiinnostu sinusta.