Sähköauto paloi taas laivassa -en uskalla mennä enää laivalla Tukholmaan
Koko laiva palaa jos sähköauto palaa. Sähköauton sammuttaminen ei onnistu kuten tavallisten autojen.
Kommentit (89)
Sähköauto paloi laivalla. Laivakin paloi ja sen mukana 300 autoa.
Matkustajalautoilla autokansi on paloerotettu tila, ei se sieltä leviä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sammuttamisessa on hankalaa?
Koska koko auto pitäisi upottaa veteen ja pitää siellä tarpeeksi kauan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sammuttamisessa on hankalaa?
Vesi vain kiihdyttää litiumakun paloa. Se palaa niin kauan kuin on palaakseen.
Muutenkin matkustajalautoilla joka kansi on jaettu kolmesta viiteen paloalueeseen, jotka erotetaan palo-ovilla. Ei ne pala kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Matkustajalautoilla autokansi on paloerotettu tila, ei se sieltä leviä.
Niin varmaan. Titanic ei voinut upota, mutta nythän kaikki on toisin, kun fiksut ihmiset hallitsevat maapalloa.
Vierailija kirjoitti:
Matkustajalautoilla autokansi on paloerotettu tila, ei se sieltä leviä.
Alapeukuttajalle tiedoksi että tämä on matkustajalauttojen rakentamisessa turvallisuusprioriteeteissa yksi asia johon kiinnitetään eniten huomiota, että mahdolliset palot ei leviä.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsinlaivat banniin!!
Kai tyhmempikin ymmärtää ettei kuljetustukia makseta matkustajaliikenteen takia, vaan niin Silja linen kuin Viking Linen Tukholmavälin päätarkoitus on rahti. Rekat jotka tuo ruokaa Suomeen.
Paljon kamppeita tulee rahtilaivoillakin, mutta ruoka tarvii kylmäkuljetuksen joka on rekoissa.
Syy siihen ettei tulla maantietä pitkin on meri Suomen ja muun Euroopan välissä. Katso karttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustajalautoilla autokansi on paloerotettu tila, ei se sieltä leviä.
Niin varmaan. Titanic ei voinut upota, mutta nythän kaikki on toisin, kun fiksut ihmiset hallitsevat maapalloa.
Titanicin suunnittelusta on yli sata vuotta. Voin kertoa että laivan rakennus on pikkuisen monimutkaisempaa nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sammuttamisessa on hankalaa?
Sähköautopalo ei sammu vedellä, eikä sammutusjauheella, eikä vaahdolla. Akku tuottaa kaiken palamiseen tarvittavan ja palo loppuu kun akku on niin tyhjä, että jännite ei enää riitä ylläpitämään tulipaloa.
Vierailija kirjoitti:
Muutenkin matkustajalautoilla joka kansi on jaettu kolmesta viiteen paloalueeseen, jotka erotetaan palo-ovilla. Ei ne pala kokonaan.
Uponneessa laivassakin oli autot paloalueella ja palo-ovet. Silti paloi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutenkin matkustajalautoilla joka kansi on jaettu kolmesta viiteen paloalueeseen, jotka erotetaan palo-ovilla. Ei ne pala kokonaan.
Uponneessa laivassakin oli autot paloalueella ja palo-ovet. Silti paloi.
Se oli rahtialus. Rakenne on erilainen. Niissähän on autoja yläkansillakin. Onko jossain kerrottu mistä palo on alkanut?
Sama kuin estonia mutta niin että ilma on täynnä myrkyllistä akkusavua.
"Tulipalo on niin voimakas, etteivät pelastajat ole pystyneet tekemään sammutustöitä laivan kyydissä, vaan alusta sammutetaan ulkopuolelta.
Tiedottaja kertoo pelastusviranomaisten yrittävän estää alusta uppoamasta, mutta se on jo pahoin kallistunut. Sammutustyöt ovat tiedottajan mukaan vaikeita, sillä alukselle jäävä vesi vaikuttaa aluksen toimintakykyyn.*
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto paloi laivalla. Laivakin paloi ja sen mukana 300 autoa.
Lasti, Laiva, ihminen/ihmisiä, halvalksi tulee sähkö-autoilu.
Eihän se edes ole uponnut vielä. Kallellaan sanotaan olevan. Todennäköisesti sammutusveden takia.
Nii kehvel tek.