IL : Maailma palaa, ja sinä olet syypää
Tunnustatko syyllisyytesi?
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/1eaf3809-19ce-45f1-9c9a-d331d89cad21
Kommentit (169)
En ole viskonut tupakantumppeja, tehnyt avotulta, jättänyt lasipurkkeja auringonpaisteeseen.
En tunnusta
Jos joku tahallaan sytyttää maastopalon miten v i t u s s a se on minun syyni?
Kyllä, kaikki ja varsinkin länsimaalaiset ihmiset ovat tähän syyllisiä. Tätä tosi asiaa on aika hankala kieltää.
Huonoa psykologiaa, syyllistämällä ei ihmiseläin toimi kuin hetken.
No mutta, kai se tosiaan onkin jokaisella se hetkensä parrasvaloissa
Evvk. Tilasin lennon tämän syyllistämisen johdosta.
Höh, no olenhan mä saanut jotain aikaseksi.
Älyllisesti epärehellistä sontaa. Yksittäinen sääilmiö ei ole ilmasto edelleenkään.
Minä lennän Gdanskiin taas tässä. Siellä ei ole liian kuuma.
Kaksinaismoralismi kukoistaa näinä päivinä.
Nämä syyllistäjät elävät enemmän kuluttavasti kuin suurin osa maapallon ihmisistä
Vierailija kirjoitti:
Älyllisesti epärehellistä sontaa. Yksittäinen sääilmiö ei ole ilmasto edelleenkään.
Kun ympäri maailmaa raportoidaan jatkuvasti ennätyslämpötiloista ja toisaalla vaikka rankkasateista ja tämä jatkuu vuodesta toiseen ei puhuta enää yksittäisestä sääilmiöstä. Kaikki mittarit näyttävät että maapallon keskilämpötila on nousutrendissä niin kyllä voimme puhua ilmastonmuutoksesta.
Miksi juuri minä, kun en ole edes lentänyt mihinkään ja kotopuolessa välttänyt tulentekoa retkillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ympäri maailmaa raportoidaan jatkuvasti ennätyslämpötiloista ja toisaalla vaikka rankkasateista ja tämä jatkuu vuodesta toiseen ei puhuta enää yksittäisestä sääilmiöstä. Kaikki mittarit näyttävät että maapallon keskilämpötila on nousutrendissä niin kyllä voimme puhua ilmastonmuutoksesta.
Oletko kuullut lämpökaudesta? Vielä ei olla niissä lämpölukemissa mitä on muinoin oltu. Normaali sykli, välillä lämpenee, välillä viilenee.
Idiotismi on saavuttanut IL:ssä kulminaatiopisteensä.
Ehkä tuonkin kannattais mennä puhumaan ammattilaisen kanssa tuosta ahdistuksestaan
Itse asiassa maailma ei pala.
https://www.vauva.fi/keskustelu/5216166/tiesitko-etta-maastopalot-itse-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa olemme menossa kohti jääkautta. Pitkän aikavälin tendit näyttävät selvästi, että muutos kohti kylmää on aikaa sitten alkanut.
Sika hölmöä toimittajalta vetää jotain ilmastoagendaa metsäpalojen varjolla. Ihan oikeitakin syitä olisi puollustaa ilmaston suojelua.