Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäri laittoi 6 vk karenssia

Henkkari
25.07.2023 |

Teen töitä henkilökohtaisena avustajana firmalle runkosopimuksella. Asiakas löi minua. Silmä musta, ilmoitin firmaan, kävin lääkärissä.

Nyt Te-keskukselta tuli ilmo

'Työ- ja elinkeinotoimiston antaman lausunnon mukaan olet eronnut työstäsi ilman
pätevää syytä tai itse aiheuttanut työsuhteen päättymisen. Tämän vuoksi sinulle
ei voida maksaa ansiopäivärahaa 45 päivän ajalta työsuhteen päättymisestä
lukien.'

Mielipiteitä, onko karenssi ok`?

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitkö rikosilmoituksen lyöjästä ja saitko todistuksen lääkäriltä?

Vierailija
2/91 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teet valituksen ja liität lääkärilausunnon siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus tehty ja lääkärillä käyty.

Vierailija
4/91 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole laillista. Tee valitus oikeusasiamiehelle, jos asia ei muuten ratkea. Paras keino saada oikaisu, olisi ottaa yhteyttä iltapäivälehtiin. Sen jälkeen karenssi perutaan varmasti.

Vierailija
5/91 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs lopetit työt, aina voit valittaa.

Vierailija
6/91 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tavallisilla kansalaisilla voi olla mielipide, mutta työvoimapoliittinen näkökulma usein jyrää kaiken inhimillisen järjen yli. Lääkärin A-lausunto ei kauheasti kerro. Pitäisi olla B-lausunto ja lääkärin vahva kannanotto siihen, että tapahtumasta on saatu fyysisten vammojen lisäksi myös henkistä kärsimystä. Silloin valitus voi ehkä mahdollisti (ja vielä kerran ehkä) tuottaa tulosta. 

Vierailija
7/91 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin

Vierailija
8/91 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä iltasanomiin ja kerro tarinasi. Saa te-toimisto nenilleen. Kaikkien pitäisi toimia niin, saataisiin te- toimistojen mielivallalle loppu. Median tuoma huomio saa kummasti aikaan reaktioita.

Vierailija
9/91 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valituksen paikka, ei tuo voi noin mennä.

Toki paikanvaihdos jonkun muun avustajaksi olisi kait järkevintä. 

Jos et halua tuota työtä enää tehdä niin saat perustoimeentulotuen kelalta karenssin ajan.

Vierailija
10/91 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset kerro aloituksessasi, että miten irtisanouduit? Eihän sillä väliä ole, mutta outoa, että jätät tarinasi puolitiehen.

Vierailija
11/91 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita valitusta.

Vierailija
12/91 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valituksen paikka, ei tuo voi noin mennä.

Toki paikanvaihdos jonkun muun avustajaksi olisi kait järkevintä. 

Jos et halua tuota työtä enää tehdä niin saat perustoimeentulotuen kelalta karenssin ajan.

Ei saa toimeentulotukea, mikäli tilillä on yhtään säästöjä tai vaikkapa omistaa auton.

Vierailija
13/91 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyttää tuo lausunto, että olen itse aiheuttanut työsuhteen päättymisen ja 'eronnut' ilman pätevää syytä.

Vierailija
14/91 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ollut mahdollista vaihtaa toiseen asiakkaaseen? Jos olisi, karenssi voi olla lain mukaan ok, mutta noin muuten ymmärrän lopettamisen. Yksi kerta väkivaltaa on yksi liikaa.

Vierailija
15/91 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkkari kirjoitti:

Hämmästyttää tuo lausunto, että olen itse aiheuttanut työsuhteen päättymisen ja 'eronnut' ilman pätevää syytä.

No etkö siis eronnut työstäsi?

Voitko kertoa tarinasi loppuun eli mitä tapahtui, kun asiakas löi sinua? Menit lääkäriin ja poliisille?

Mitä sanoit työnantajallesi?

Vierailija
16/91 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua lähenteli nuorten työpajan pomo 90-luvulla. Vaikka työkkärissä tiedettiin asiasta kun muutkin oli valittaneet, niin kun lopetin työpajahommat sain 3kk karenssin. Siihen aikaan niissä päätöksissä luki että päätöksestä ei saa valittaa

Vierailija
17/91 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän työkkärin eukko mahtaisi tehdä, jos asiakas pamauttaa päin näköä? Jatkaako kiltisti vai kokeeko olonsa uhatuksi? Saisiko karenssia vai suojelisiko virasto omiaan?

Vierailija
18/91 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkkari kirjoitti:

Tuo on ihan normaali vakiolause.

Olet itse aiheuttanut työsuhteen päättymisen tarkoittaa suomennettuna sitä, että olet näköjään sanonut työnantajallesi, että lopetat työt. Vai etkö muka irtosanoutunut?

Vierailija
19/91 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö

Vierailija
20/91 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sanoit työnantajalle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän