Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävän käyttäytyminen ruokaa ja rahaa kohtaan

Vierailija
25.07.2023 |

Ensimmäisiltä treffeiltä alkaen olemme maksaneet kumpikin omat syömisemme ja juomisemme. Nyt kun vietämme suurimman osan ajasta yhdessä, käymme ruokakaupassa yhdessä ja kokkaamme yhteisen aterian. Oleilemme lähes aina hänen luonaan, sillä itse asun pienessä yksiössä, niin tilaa ei ole kovinkaan paljon.

Meillä on poikaystävän ehdotuksesta käytössä Splitwise sovellus, eli sinne pistetään kaikki kustannukset ja sovellus laskee kulut tasan. Tämä on minulle ok, mutta jotenkin minua häiritsee ja vähän loukkaakin se, että poikaystävä pistää sinne ihan kaikki kulut, auton polttoaineen ja kondomitkin. Olen usein ostanut omasta rahapussista hänen luokseen vessapaperia, tai leiponut herkkuja vietäväksi, ym eikä tulisi mieleenkään pistää niitä kuluja tuonne sovellukseen. Tykkään myös silloin tällöin tarjota vaikka juoman tai jäätelön hänelle ulkona, mutta vastaavaa anteliaisuutta en ikinä saa häneltä takaisin tai sitten huomaan, että jälkikäteen ostos on merkitty sovellukseen ja maksan oman osuuteni.

Ja sitten se, että kun ostamme yhteisiä ruokia, niin poikaystävä tuntuu oikein vauhdilla syövän kaksin käsin, etten vain ehdi syödä yhtäkään palasta enemmän kuin hän. Esim. jäätelöpurkki tai pakastekakku, mies syö niistä 2/3 osaa ja minä 1/3. Meillä oli kerran oliiveja kupissa, joita söimme kun katsoimme elokuvaa. Mies veti kauhealla vauhdilla niitä oliiveita ja viimeisenkin oliivin veti naamaansa. Ei siis edes tarjoa viimeistä muruakaan minulle.
Huomautin, että olipas hieman töykeää ottaa se viimeinenkin oliivi, eikä tarjota kohteliaisuutta naiselle. Hänen puolustuksekseen muka söimme oliiveja vuorotellen niin, että ne oliivit menivät täysin tasan. Eivät menneet, kun katsoin vieressä ihmetellen sitä sen paniikissa suuhun lappamista, ettei vaan jää jostain paitsi.

Miten joku voi olla noin nuuka? Johtuuko siitä, että on vanhempiensa ainoa lapsi, kun taas minä olen tottunut jakamaan asioita sisarusteni kanssa.
Mulla on todella epänaisellinen olo, kun kaikki pistetään noin tarkkaan puoliksi, kaiken huippuna ne kondomitkin.

Ellei mies olisi muuten ihana ja rakastava, en varmaan jaksaisi katsoa tämmöistä nuukailua :/ Mutta alkaahan tässä hieman katkeroitumaan, kieltämättä. Nykyaikaahan se on, että kulut jaetaan, mutta mun luonteeseen kuuluu anteliaisuus rakkauden eleenä. Ei ole siitäkään kyse, että mies olisi köyhä. Tienaa minua enemmän ja on vieläpä hyväpalkkaisella alalla ja yliopistokoulutus.

Kommentit (1406)

Vierailija
1161/1406 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu olevan tosiaan se raha, joka mammoja kiinnostaa suhteissa.

Kyllä mäkin aikanaan asuin poikaystävän sittemmin ostamassa/omistamassa asunnossa ja maksoin siitä vuokraa. Mitään en saanut erotessa häneltä takaisin, tuskin kumpikaan sellaista edes ajatteli. Mutta av-mammat olisivat olleet haukkana riitelemässä asiasta.

Kuinka sinä voit ymmärtää näin perusteellisesti väärin tämän asian? Ap on kertonut, että ei mies ota häntä huomioon muissakaan asioissa, kuten seksissä.

Raha kiinnostaa sen verran, että hyväksikäyttöä emme tule sietämään.  On eri asia maksaa vuokraa toisen omistamassa asunnossa asuessa kuin kustantaa toiselle bensoja hänen käytössään olevaan autoon, vaikka ei itse kulje mukana.

1162/1406 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään ihmiset ovat hyvin pihejä. Minäkin muistan, kun vuosia sitten oli mun työkaverin 30-v synttärijuhlat ha hän kutsui sinne juhliin kotiin n. 10-12 työkaveria minä mukaan lukien. Me perustettiin työkaverien kanssa Whatsapp ryhmä, jossa mietittiin, että mikä yhteislahja me hankittaisiin . Kun mietittiin, että millä summalla kukin osallistuisi yhteislahjaan, joku ehdotti että 5€ on sopiva summa ja moni komppasi tätä. Lopulta joku uskalsi kirjoittaa, että 5€ on aika vähän , että 20€ olisi sopiva summa. Sitten suurin osa laittoikin yhteislahjaan sen 20€, mutta muutama kirjoitti, että mä laitan vaan 10€, niin ei mene loppukausi pelkän puuron syömiseksi. Ja kaikki kun työkaverit olivat siis vuorotyötä tekeviä sairaanhoitajia, että kyllä heillä oikeasti olisi maksukykyä. Ja se meidän työkaveri oli juhliinsa hankkinut konditoriasta hienon kakun ja muutakin hankintoja tehnyt, että ei se hänellekään halpaa ollut järjestää juhlia, niin yhdet olisi sitten saa * tana viidellä Eurolla tulleet sinne syömään ja juomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/1406 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kamala syy oli kokemuksen kautta se, miksen alkanut uudelleen seurustella hienon miehen kanssa köyhänä ollessani, vielä toisen kanssa seurustellessani oli jo taloudellisesti hankalaa (enkä ole hyväksikäytetty kuten täällä yhdessä ketjussa nainen oli, olin vain liian köyhä itse kaikkeen).  Varmasti monesta naurettavaa miettiä jo ennen seurustelua, onko varaa ruokkia isoa miestä edes silloin tällöin, mutta itsellä jo kokemus järkäleestä miesystävänä ruokahaluineen söi kaiken halun antaa mahdollisuus edes hienolle isolle miehelle uudelleen, kun pelkäsin, joudunko kitsastelemaan omasta ruoasta taloudellisista syistä. Pinnallista ja naurettavaa, ja köyhyys vielä tätä sääteli. Ei tarvitse uskoa jos ei halua, mutta todella köyhänä ei ole rahaa kuin kerran ruokkia miestä, joka tarvitsee kunnon proteiinipitoista ruokaa päivittäin. Samaa ongelmaa ei minulla taloudellisesti enää ole, tuosta kuopasta on jo noustu, mutta edelleen harmittaa se, että noin olen joutunut "kieltäytymään" hyvästä seurasta heidän edes tietämättään, miksi sanoin ei.

Ei sitten päähäsi pälkähtänyt mitään muuta keinoa, jolla  hillitä suursyömäriä? Tässäkin keskustelussa on monta kertaa mainittu ne tavallisimmat tavat: otat ensin itse heti, kun ruoka on valmista, tai jaat valmiin annoksen kahteen osaan, josta toinen otetaan tarjolle sitten, kun mies on syönyt ensimmäistä. Ei siis valmisteta kahta lohikeittoa vaan se yksi laitetaan kahteen kattilaan ja toinen vaikka uuniin siksi aikaa, kun mies syö ensimmäisestä. Tämä toimii silloin, kun on enemmän syöjiä.

Vierailija
1164/1406 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuukuus on vanhojen ukkojen pahe. Ei se mihinkään katoa, vaan pahenee iän myötä.

Allekirjoitan tämän. Juokse, ja lujaa! Just mietin, että 20 vuotta ollaan oltu yhdessä, ja kolme ulkomaanreissua tehty - ja kaikki muiden rahoilla. Ei ole kyse siitä, etteikö rahaa olisi, vaan siitä, että sitä pitää haalia ja säilöä, syystä, jota en ole vielä ymmärtänyt.

Epäjumalan palvelusta. Mammona on monen jumala, ja sitä rakastetaan sitten hyvin kiihkeästi. 

Vierailija
1165/1406 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no jo on tarkka mies...liekö ihan tästä maailmasta. haluaa kontrolloida noin tarkkaan mitä kukin syö ja juo...ihan höpelön touhua. 

itse en kestäisi noin tarkkaa touhua .. jättäisin tuon miehen ja etsisin paremman...kyllä miehiä on moneen junaan ja naisia...aina löytyy uusi. 

Nainen tässä tarkkailee toisen kulutusta

Kumpi olikaan se, joka laittoi kaiken "yhteisen" sovellukseen ja tarkkailee kulutusta, nainenko? Vai vastaatko sinä nyt johonkin muuhun viestiin, jota et lainannut?

Nainen tarkkailee nimenomaan OMAA kulutustaan, jos ei suostu maksamaan sellaisia bensoja, joita ei ole kuluttanut.

1166/1406 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei tarjoa ensitreffeillä -> ei jatkoon.

On tosi u, että mies tarjoaa ensitreffeillä. Mä olen käynyt 2 vuoden aikana ensitreffeillä 24 eri miehen kanssa ja heistä vain kolme halusi tarjota minulle. Sitä paitsi yksi heistä ei edes halunnut tavata minua uudelleen.

Vierailija
1167/1406 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mäkin aikanaan asuin poikaystävän sittemmin ostamassa/omistamassa asunnossa ja maksoin siitä vuokraa. Mitään en saanut erotessa häneltä takaisin, tuskin kumpikaan sellaista edes ajatteli. Mutta av-mammat olisivat olleet haukkana riitelemässä asiasta.

Kun maksoit poikaystävällesi vuokraa, niin kai hän ilmoitti vuokratulot verotuksessa? Muutenhan kyse oli veronkierrosta. Mikset maksanut suoraan asumiseen liittyviä laskuja? Se on täysin laillista.

Vierailija
1168/1406 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei tarjoa ensitreffeillä -> ei jatkoon.

On tosi u, että mies tarjoaa ensitreffeillä. Mä olen käynyt 2 vuoden aikana ensitreffeillä 24 eri miehen kanssa ja heistä vain kolme halusi tarjota minulle. Sitä paitsi yksi heistä ei edes halunnut tavata minua uudelleen.

Yksi ei halunnut tavata sinua, sinä et halunnut tavata uudelleen noita 21:tä

Vierailija
1169/1406 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä keskustelusta tulee mieleeni kun sain miehen ja lasten kanssa kykäilykutsun äidiltäni joka oli tehnyt uunilohta. Mies kirmaa pää kolmantena jalkana ruokapöytään ja kahmaisee koko häntäpalan.

Äidit tietää, pienille lapsille annetaan kalasta aina ruodottomin osa että pääsisi joskus itsekin syömään ilman lanssikeikkoja ja ruotoja pienissä kurkuissa.

Noh, siinä sit perkasin lapsille kalaa kun äijä oli jo ahtanut ruodottoman osan kitusiinsa ja nousi jo pöydästä. Siis vielä kylässä! Kysyin vielä ihmeissäni että miksi otit häntäpalan? Hän yksoikoon totesi hölmistyneenä kuin tyhmälle, että tietenkin siksi kun siinä ei ole ruotoja. Yeah.

Sanomattakin selvää että kyseessä ei ollut edes jäävuoren huippu äijän käytöksessä. Mutta kuvaa yksinkertaisuutta ja itsekkyyttä oikein mainiosti. Viis muista, minä syön nyt. Kyllä hävetti.

Sama mies pyysi äitiäni maksamaan hänen ruokansa ravintolassa 🤣

Sanomattakin selvää että entinen on ja lujaa.

että pääsisi joskus itsekin syömään ilman lanssikeikkoja ja ruotoja pienissä kurkuissa.

Sori, nauran ääneen. Kuinka usein teille on tullut lanssikeikka kalanruodon vuoksi?

Ehkä miehesi ei osaa ottaa sinua vakavasti hysteriasi vuoksi?

Joo, mies oli itsekäs, eikä hänellä ole käytöstapoja

Vierailija
1170/1406 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimpiin ystäviimme kuuluu pariskunta, jolla oli ensimmäiset noin 20 vuotta tuommoinen tarkka kulujen tasajako. Esimerkiksi kummallakaan ei ollut varaa jäädä hoitovapaalle hetkeksikään, koska ei olisi voinut maksaa puolia ruoasta sitten. Ja äitiyslomalla naisen asuntolaina oli lyhennysvapaalla, mies lyhensi vain omaa lainaansa.

Tämä johti siihen, että kyseinen pari eli jatkuvasti yli varojensa. Siis tämä kierre, mitä moni tässä ketjussa suosittelee, että kun mies laittaa yhteisesti maksettavaksi lakupussin, jota vaimo ei syö, vaimo osta kostoksi yhteiseen piikkiin vaahtokarkkeja, joita mies ei syö, mies taas homejuustoa, jota vaimo ei ja niin edelleen. Lopulta mies kävi Oktoberfestillä juomassa olutta ja vaimo New Yorkissa shoppailemassa.

Lopulta tämä pari siirtyi aidompaan yhteistalouteen, jossa on yhteinen asuntolaina ja yhteinen ruokabudjetti. Ja kas, elämä muuttui järkevämmäksi ja rahat riittävät.

Vierailija
1171/1406 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tusta ei tuu pitkän päälle yhtään mitään. Parempi etsiä joku muu.

Vierailija
1172/1406 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n poikkis saisi sydärin jos se joutuisi tekemään kuin isäni teki; 5-henkinen perhe ja vain isä kävi töissä jotta äiti sai olla kotiäitinä, hoitaa lapset kotona. Äiti palasi työelämään vasta kun nuorin lähti kouluun, eli 15 vuotta oli kotiäitinä, isän rahoilla elettiin. Isä ei valittanut. Omassa lapsuuskodissaan oli tottunut nuukuuteen, jääkaappikin lukittiin ruokailujen välissä.

Ei perheesi elänyt isäsi rahoilla. Äitisi mahdollisti isäsi töissäkäynnin.

Itse asiassa se oli toisinpäin, isä siirtyi matkatyöhön jossa tienasi enemmän, jotta äiti sai olla kotona hoitamassa lapsia. Muuten äiti olisi joutunut aiemmin takaisin työhön ja lapset tarhaan. Isän rahoilla tarkoitin että isän tienaamalla rahalla, muita tuloja ei ollut. En tiedä oliko silloin 60-luvun lopulla ja 70-luvullakaan vielä lapsilisiä.

Ja tämä liikku söi äitisi eläkettä, toivottavasti he ovat vielä yhdessä eikä äiti ole yksin köyhänä eläkeläisenä.

Äiti halusi jäädä kotiäidiksi. Olivat yhdessä loppuun saakka, äiti kuoli jo ja sai säästettyä enemmän kuin isä.

Vierailija
1173/1406 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaimo maksaa oman puhelinlaskunsa ja minä loput 4 hengen talouden menoista. Ei haittaa pätkääkään. Vaimo hoitaa kodin, minun tulot riittää kaikkeen perheen tarpeeseen.

Vierailija
1174/1406 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on syynä sille, että olet tuollaisen apinan kanssa?

Vierailija
1175/1406 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Ylipäätään ihmiset ovat hyvin pihejä. Minäkin muistan, kun vuosia sitten oli mun työkaverin 30-v synttärijuhlat ha hän kutsui sinne juhliin kotiin n. 10-12 työkaveria minä mukaan lukien. Me perustettiin työkaverien kanssa Whatsapp ryhmä, jossa mietittiin, että mikä yhteislahja me hankittaisiin . Kun mietittiin, että millä summalla kukin osallistuisi yhteislahjaan, joku ehdotti että 5€ on sopiva summa ja moni komppasi tätä. Lopulta joku uskalsi kirjoittaa, että 5€ on aika vähän , että 20€ olisi sopiva summa. Sitten suurin osa laittoikin yhteislahjaan sen 20€, mutta muutama kirjoitti, että mä laitan vaan 10€, niin ei mene loppukausi pelkän puuron syömiseksi. Ja kaikki kun työkaverit olivat siis vuorotyötä tekeviä sairaanhoitajia, että kyllä heillä oikeasti olisi maksukykyä. Ja se meidän työkaveri oli juhliinsa hankkinut konditoriasta hienon kakun ja muutakin hankintoja tehnyt, että ei se hänellekään halpaa ollut järjestää juhlia, niin yhdet olisi sitten saa * tana viidellä Eurolla tulleet sinne syömään ja juomaan.

Mun yhdessä entisessä työpaikassa oli tapana, että poislähtevälle ostettiin lahja ja kaikkien piti osallistua siihen kolehtiin. Uutena työntekijänä kieltäydyin osallistumasta, koska en edes tuntenut ihmistä joka oli lähdössä pois. Sitä ei tahdottu millään uskoa, vaan ainakin kolmesti multa käytiin kysymässä että oletkos jo osallistunut läksiäislahjaan. Kyllä sitä ihmeteltiin kun en antanut euroakaan, mutta pikkuhiljaa muutkin tajus että typerä juttu olettaa kaikkien maksavan osuutensa ja yksi kerrallaan ihmiset lakkasi osallistumasta. Siispä koko läksiäislahja oli jo ihan tuntematon käsite pari vuotta myöhemmin, eikä haitannut yhtään etten saanut itsekään mitään kun aikanaan lopetin työt ja lähdin sieltä muualle.

Vierailija
1176/1406 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on todella nuuka ja aina ruokakaupassa kumpikin maksaa omansa, eli laitetaan kapula ostostemme väliin. Joskus yritettiin sitä, että yksi käy kaupassa ja antaa kuitin, josta toinen sit maksaa puolet, mutta se meni siihen, että mies alkoi vänistä että miksi hänen pitää maksaa puolet tamponeista tai jostain muusta mitä hän ei käytä.

Ravintolassa ei koskaan maksa molempien ruokia, tai jos joutuukin sen tekemään niin kuitin kanssa perää mun osuutta jälkeenpäin. Jos pyydän tuomaan kaupasta jotain mikä maksaa vaikka vain euron tai kaks, niin mies haluaa senkin takaisin. Joskus olen oikein suuttunut ja sanonut että nyt saa tuo pelleily loppua, että etkö tuon vertaa voi tarjota ihmiselle jonka kanssa olet elänyt yli kymmenen vuotta!

Aikoinaan kun kävin jossain mäkkärissä tai pizzeriassa hakemassa itselleni jotain, niin ostin myös miehelle. Oletin että hänkin sit tarjoaa vuorostaan tai tuo odottamatta joskus jotain hyvää. Mutta ei. Joko söi paikan päällä tai ei vain tuonut minulle mitään, tai sit vaati kuitin kanssa takaisin sen jonkun big mac aterian hintaa. Olin kuulemma itse tarjonnut omasta halustani silloin aiemmin, joten ei sitä lasketa. Nykyään ostan siis vain itselleni.

Lomareissuilla valittaa koko ajan miten kallista on syödä ulkona, ajaa taksilla jne. Kävelee mieluummin 10 kilometriä kuin maksaa kympin jostain uberista.

On lähtöisin isosta ja oikeasti köyhästä perheestä, joten hänellä on alituinen pelko siitä että rahat loppuu. Säästää siis pakonomaisesti ja jokaisen euron käyttäminen tekee aivan fyysisesti kipeää. Rasittava ja ärsyttävä on, mutta saan asua lähes ilmaiseksi hänen isossa omakotitalossaan, joten siedän.

Vierailija
1177/1406 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka sinä voit ymmärtää näin perusteellisesti väärin tämän asian? Ap on kertonut, että ei mies ota häntä huomioon muissakaan asioissa, kuten seksissä.

Raha kiinnostaa sen verran, että hyväksikäyttöä emme tule sietämään.  On eri asia maksaa vuokraa toisen omistamassa asunnossa asuessa kuin kustantaa toiselle bensoja hänen käytössään olevaan autoon, vaikka ei itse kulje mukana.

En jaksanut lukea koko valitusketjua, joka on lähtenyt ihan lapasesta. Tuo bensa-asiakin on lähinnä toisten kommentoijien masinoimaa ("se varmaan laskuttaa kaikki bensat ap:lla") eikä ap:n itsensä. Ketjussa on myös julistettu taloudesta kirjanpitoa pitävät it-alan ihmiset nepsyiksi tai autisteiksi. Voiko olla typerämpää?

Ap:n pitäisi jutella miehen kanssa, jos asia vaivaa, eikä vatvoa sitä täällä.

Vierailija
1178/1406 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on syynä sille, että olet tuollaisen apinan kanssa?

Eihän ap maininnut ihonväriä?

Vierailija
1179/1406 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lähtis mies vaihtoon tai oikeastaan ei olisi ikinä edennyt suhde mihinkään. Ei varmasti ole missään muussakaan asiassa yhtään huomaavaisempi 😅 Ja tuohan ei tule todennäköisesti mihinkään muuttumaan ikinä. Paljonko tuollaiseen yksittäisten tuotteiden syöttämiseen johonkin laskuriin menee aikaa elämästä 🤣🤣 ehtisi varmaan siinäkin ajassa tekemään paljon jotain kehittävämpääkin

Mieti kun tuohon kuvioon tulee lapsia.🤣

Tämä. Meinasin kirjoittaa itsekin. Miten te sitten jaatte jokaisen vaippapaketin ja tarvikkeen.

Vierailija
1180/1406 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksan aina ravintolassa koko laskun,

tällöin yleensä saan vastapalveuksena köyriä naista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän