Poikaystävän käyttäytyminen ruokaa ja rahaa kohtaan
Ensimmäisiltä treffeiltä alkaen olemme maksaneet kumpikin omat syömisemme ja juomisemme. Nyt kun vietämme suurimman osan ajasta yhdessä, käymme ruokakaupassa yhdessä ja kokkaamme yhteisen aterian. Oleilemme lähes aina hänen luonaan, sillä itse asun pienessä yksiössä, niin tilaa ei ole kovinkaan paljon.
Meillä on poikaystävän ehdotuksesta käytössä Splitwise sovellus, eli sinne pistetään kaikki kustannukset ja sovellus laskee kulut tasan. Tämä on minulle ok, mutta jotenkin minua häiritsee ja vähän loukkaakin se, että poikaystävä pistää sinne ihan kaikki kulut, auton polttoaineen ja kondomitkin. Olen usein ostanut omasta rahapussista hänen luokseen vessapaperia, tai leiponut herkkuja vietäväksi, ym eikä tulisi mieleenkään pistää niitä kuluja tuonne sovellukseen. Tykkään myös silloin tällöin tarjota vaikka juoman tai jäätelön hänelle ulkona, mutta vastaavaa anteliaisuutta en ikinä saa häneltä takaisin tai sitten huomaan, että jälkikäteen ostos on merkitty sovellukseen ja maksan oman osuuteni.
Ja sitten se, että kun ostamme yhteisiä ruokia, niin poikaystävä tuntuu oikein vauhdilla syövän kaksin käsin, etten vain ehdi syödä yhtäkään palasta enemmän kuin hän. Esim. jäätelöpurkki tai pakastekakku, mies syö niistä 2/3 osaa ja minä 1/3. Meillä oli kerran oliiveja kupissa, joita söimme kun katsoimme elokuvaa. Mies veti kauhealla vauhdilla niitä oliiveita ja viimeisenkin oliivin veti naamaansa. Ei siis edes tarjoa viimeistä muruakaan minulle.
Huomautin, että olipas hieman töykeää ottaa se viimeinenkin oliivi, eikä tarjota kohteliaisuutta naiselle. Hänen puolustuksekseen muka söimme oliiveja vuorotellen niin, että ne oliivit menivät täysin tasan. Eivät menneet, kun katsoin vieressä ihmetellen sitä sen paniikissa suuhun lappamista, ettei vaan jää jostain paitsi.
Miten joku voi olla noin nuuka? Johtuuko siitä, että on vanhempiensa ainoa lapsi, kun taas minä olen tottunut jakamaan asioita sisarusteni kanssa.
Mulla on todella epänaisellinen olo, kun kaikki pistetään noin tarkkaan puoliksi, kaiken huippuna ne kondomitkin.
Ellei mies olisi muuten ihana ja rakastava, en varmaan jaksaisi katsoa tämmöistä nuukailua :/ Mutta alkaahan tässä hieman katkeroitumaan, kieltämättä. Nykyaikaahan se on, että kulut jaetaan, mutta mun luonteeseen kuuluu anteliaisuus rakkauden eleenä. Ei ole siitäkään kyse, että mies olisi köyhä. Tienaa minua enemmän ja on vieläpä hyväpalkkaisella alalla ja yliopistokoulutus.
Kommentit (1406)
Kysymys ap:lle; onko miehesi horoskoopilta skorpioni?
Kondomit? Tirsk. Annat siis vielä pilluakin tuollaiselle 😂
Vierailija kirjoitti:
Voit myös kokeilla viikon tai kaksi ei mitään- kuluja suunnitelmaa. Ostat kaiken itse, kuljet julkisilla, jne. Jos mies tarjoaa jäätelöä, älä ota vastaan, vaikka olisi sen jo ostanut.
Tai jos vielä ostatte yhteisiä ruokia, osta vaikka kertakäyttö pakasterasiat ruuan jakamiseen. Ja nimet päälle. Muista laittaa rasioiden kulu yhteiselle tilille.
Ihan ero vaan
Ällöttävä mies. Kuvottava.
Ei sillä ole mitään merkitystä, miksi hän on jonkinlainen. Vain sillä on merkitystä, että se on.
Nyt loppu sovellusten näpytys ja kulujen jakaminen. Teillä ei ole yhteistä taloutta, eikä sinun kuulu maksaa mitään hänen menoistaan. Olette vuorotellen kumpaisenkin luona. Tai vielä parempi: eroatte.
Exällä oli tarkka lista kotitöistä ja taloon ostetuista tuotteista. Piti kirjaa veloista jotka useimmiten saikin takaisin. Velkoihin meni tyyliin kauppalaskusta ylimenny 4,50 tmv. summa. Matkoilla narisi siitä jos matka ei sujunut suunnitelmien mukaan. Usko pois. Neuroottinen kirjaa KAIKKI elämän pienetkin yksityiskohdat. Sanomattakin selvää ettei ole kovin pitkäkestoinen kumppani. Salarakas jonka seurassa petti mua jätti. Sitä seuraava kans.
(Sinällään hauskaa ettei ollu niin nöpönuuka pettämisen suhteen)
Vierailija kirjoitti:
Maamerkit ne vasta pihejä on
Vierailija kirjoitti:
Skorpionit horoskoopinmukaisesti käyttäytyvinä ovat erittäin seksuaalisia, korkealibidoisia, rakkailleen omistautuvia ja heitä hemmottelevia ja heidän puolestaan taistelevia. Eli jos on, ei vastaa horoskooppimerkkiään.
No, meitä on moneen junaan, mä en kattelisi tuollaista hetkeäkään. Meillä jaetaan kaikki suurin piirtein tasan laskematta mitään, kyllä se pitkässä juoksussa tasottuu.
Mutta siis hän on "rakastava ja huolehtiva"? Mun mies on oikeasti huolehtiva, huolehtii ettei multa puutu mitään... mm. osti uuden maasturin ja pitää sen kunnossa ja tankattuna etten jää tien päälle... näin toimii oikeasti huolehtiva mies.
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa laitat sovellukseen kaikki, niin kuin mies tekee. Toinen ratkaisu: jätä se sika.
Lisäksi pyydät että lasketaan oliivit ja kaikki muukin ruoka että menee tasan ja kulut jaetaan sen mukaan. Jos kerta aletaan laskemaan niin laskekaa nyt sitten kunnolla. 2/3 kuluista miehelle 1/3 kuluista sulle.
HEI AP, TSEKKAA TÄÄ!
Onko mies ostanut sulle synttäri-/joululahjaa tai vaikka vienyt sut syömään synttärinä ravintolaan ja tarjonnut omasta pussista? Kirjoitit , että olette seurustelleet vuoden , joten oletan, että olette myös olleet yhdessä, kun kummallakin on ollut synttärit/joulu. Ostitko itse miehelle lahjoja?
Kun minä nuorena 21-vuotiaana seurustelin ekan poikaystävän kanssa puoli vuotta, oli mies myös yhtä pihi kuin AP:n miesystävä ja minulla oli synttärit tulossa, vihjaisin miehelle, että olisi kiva saada Nominationin rannekoru, joka siihen aikaan (vuonna 2008) maksoi n. 30€. Sitten tämä mies sattumalta jätti minut muutama päivä ennen mun synttäreitä. En tiedä, oliko se vaan sattumaa, että just silloin hänestä alkoi tuntua siltä, että hän ei enää halua jatkaa vai ajatteliko hän, että nyt kannattaa lopettaa seurustelu, niin ei tarvitse ostaa synttärilahjaa ja säästää senkin rahan. Itse olin kuukautta aiemmin ostanut hänelle kyllä synttärilahjan.
Vierailija kirjoitti:
Exällä oli tarkka lista kotitöistä ja taloon ostetuista tuotteista. Piti kirjaa veloista jotka useimmiten saikin takaisin. Velkoihin meni tyyliin kauppalaskusta ylimenny 4,50 tmv. summa.
Mitä tarkoittaa kauppalaskusta ylimenny summa?
Siskollani on samantyylinen miesystävä. Eivät siis asu yhdessä, viettävät enemmän aikaa siskoni luona, jolloin mies yrittää aina hyötyä. Joskus, kun ovat miehen luona, kaikki pitää panna sentilleen tasan, vaikka mies syö enemmän. Koskaan ei tarjoa mitään, mutta jos siskoni tarjoutuu ostamaan, mies ottaa oikein extra annoksen. Siskoni juuri päätti pari viikkoa sitten, että tästä lähtien hänkin alkaa laittaa kaiken maksamisen puoliksi. Eikä maksa niistä, mitä ei syökään. Ei suhteesta muuten tule mitään, kun katkeruus alkaa nostaa päätään.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Exällä oli tarkka lista kotitöistä ja taloon ostetuista tuotteista. Piti kirjaa veloista jotka useimmiten saikin takaisin. Velkoihin meni tyyliin kauppalaskusta ylimenny 4,50 tmv. summa.
Mitä tarkoittaa kauppalaskusta ylimenny summa?
Jos oltiin kaupassa ja mulla oli unohtunut lompakko kotiin niin erotti aina kapulalla meidän väliset ostokset. Jostain syystä oli hiljaa pitänyt kirjaa annetuista lahjoista. Maksoin nekin ettei tarvisi kuulla yhtään enempää narinaa.
Jos miehesi tekee niin että laittaa listaan myös sinulle ostamansa synttärilahjat... Kyllä pitäisin helv*tinmoisen älämölön ja samantien lähtisin ovet paukkuen lätkimään. Toivottavasti asia ei ole niin... vai ostaako ikinä mitään lahjoja sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Jos miehellä on korkeakoulututkinto niin hän on oppinut nuukaksi opiskeluaikana. Minun mielestäni nuukuus on tulevaisuuden kannalta paljon parempi ominaisuus kuin se että hassaa rahaa ajattelematta. Kun teillä sellainen sovellus on käytössä niin kirjaat sinne kaiken mitä ostat ihan niin kuin mieskin tekee. Se että mies kirjaa sovellukseen kaiken ei välttämättä kerro ainoastaan siitä että hän on nuuka ja haluaa sinun maksavan kaikesta puolet. Hänellä voi olla tullut sellainen tapa että kirjaa kaikki kulut ylös ja haluaa tehdä sen tarkasti. Sitä miehet eivät ikinä tule tajuamaan että heidän pitäisi maksaa enemmän kun syövätkin enemmän. Parisuhteessa pitää aina miettiä sitä että kukaan ei ole täydellinen, mutta mittenkä vikojen kanssa voi itse elää.
Minulle tuli kammo opiskeluaikoina, koska rahaa oli alle 100 euroa kuukaudessa. En uskalla enää kuluttaa ja on pakko säästää pahan päivän varalle.
Sun kannattais ap nyt olla siellä omassa yksiössä ilman sitä kaveria jonkin ajan. Pitäkää breikki tapailussa ja yhdessäolosta. Pääset tarkastelemaan tilannetta rauhassa.
Aika puuduttavalta kertomasi mukaan se yhdessä oleskelu vaikuttaa olevan.
Minulla on kokemusta todella häikäilemättömästä hyväksikäyttäjästä. Sellaisesta, joka mieluusti maksatti joka mutkassa minulla sapuskat ym. Varasti laukusta tupakkaa ja rahaa. Sanoi jopa kerran, että miksi sinä et pidä rahaa lompakossa, kun oli vaan pankkikortti siellä. Eli tonki lompakkoa, kun silmä vältti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehellä on korkeakoulututkinto niin hän on oppinut nuukaksi opiskeluaikana. Minun mielestäni nuukuus on tulevaisuuden kannalta paljon parempi ominaisuus kuin se että hassaa rahaa ajattelematta. Kun teillä sellainen sovellus on käytössä niin kirjaat sinne kaiken mitä ostat ihan niin kuin mieskin tekee. Se että mies kirjaa sovellukseen kaiken ei välttämättä kerro ainoastaan siitä että hän on nuuka ja haluaa sinun maksavan kaikesta puolet. Hänellä voi olla tullut sellainen tapa että kirjaa kaikki kulut ylös ja haluaa tehdä sen tarkasti. Sitä miehet eivät ikinä tule tajuamaan että heidän pitäisi maksaa enemmän kun syövätkin enemmän. Parisuhteessa pitää aina miettiä sitä että kukaan ei ole täydellinen, mutta mittenkä vikojen kanssa voi itse elää.
Minulle tuli kammo opiskeluaikoina, koska rahaa oli alle 100 euroa kuukaudessa. En uskalla enää kuluttaa ja on pakko säästää pahan päivän varalle.
Säästeliäisyys on hyve. Nuukuus on sairaus. Sairasta yksinäsi.
Nuukuus on ihan eri asia kuin toisesta hyötyminen ja hyväksikäyttö. Voi olla nuuka ja silti reilu. Aloittajan mies ei ole välttämättä edes mitenkään nuuka, vaan hyväksikäyttäjä. Tarkoitan, että hän saattaa tuhlata itseensä ja omiin asioihinsa hyvinkin huolettomasti, vaikka minimoi omia arjen kustannuksiaan maksattamalla niitä tyttöystävällä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän naapureilla oli aikoineen lista jääkaapin ovessa ja sarakkeet kumpi oli ostanut mitäkin. Siellä oli kuulkaa isän puolella merkattu jopa lapselle ostettu nalle... Ja vaimolle ostettu supersalmiakkiaski. No erohan siitä tuli eikä kukaan yllättynyt.
Voi luoja miten vinksahtanutta 😂😂
Voit myös kokeilla viikon tai kaksi ei mitään- kuluja suunnitelmaa. Ostat kaiken itse, kuljet julkisilla, jne. Jos mies tarjoaa jäätelöä, älä ota vastaan, vaikka olisi sen jo ostanut.
Tai jos vielä ostatte yhteisiä ruokia, osta vaikka kertakäyttö pakasterasiat ruuan jakamiseen. Ja nimet päälle. Muista laittaa rasioiden kulu yhteiselle tilille.