Taas kaatu potentiaalinen suhde ja samaan syyhyn kuin edellinen
Eli kyseessä mies, jonka kanssa ollaan deittailtu jo kuukausia. Suhde mennyt jopa jo aika intensiiviseksi, mutta nyt mies laukoi jotain, mikä onnistu tappamaan mun kiinnostuksen sekunnin murto-osassa. Mies siis puhui lihavista naisista todella rumaan sävyyn, vaikka muuten on ollut aiemmin aina ystävällinen ja kunnioittava. Ja siis, mies ei tiedä, että olen itse ollut lihava. Mulla ei jäänyt roikkuvaa nahkaa ja raskausarvet ovat haalenneet ja olen liikunnalla ja ruokavaliolla saanut itseni tosi timmiksi, joten kehossa ei näy jälkeäkään entisestä lihavuudesta. Pääkopassa siitä sen sijaan on jälki. Ja mulla on täysi nollatoleranssi naisten kehojen halveksuntaan. Siis ihan kaikki ihastus vain katosi salamannopeasti tuon kommentin jälkeen. Miten tästä eteenpäin?
Kommentit (443)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain nainen voi loukkaantua tuosta. Entinen lihava, nykyinen timmi mies, ei ikinä loukkaantuisi tuollaisesta, jos nainen sanoisi samoin miehistä.
Ei ole kyse loukkaantumisesta. Kyllä sellaisia miehiäkin on, joiden mielestä toisten ulkoisen olemuksen arviointi ilkeästi on niin ällöttävä tapa, ja kertoo ihmisestä niin pahaa, ettei sellainen ihminen enää kiinnosta.
Ei mukaan kiinnosta. Voi sellaisten miesten kanssa panna, mut suhteeseen ei sellaista voi ottaa, kun ei sellaiseen voi rakastua. Mut vittuilen niille sitten kyllä puhumalla entisestä lihavuudestani.
Eli kannattaa puhua naisista halventavaan sävyyn, niin sillä ehkäisee monogamisen suhteen ja pääsee vain panemaan? Wau!
Tuskin tää laajalti toimis niin, kun monet naiset ei varmaan sitä seksiääkään sit haluais.
Mulle monogaminen suhde oli ehdoton ei ennen, mutta seksiä halusin paljon. Miehet taas mun kokemuksen mukaan alkaa tosi helposti haikailla sitä suhdetta, jos niiden kanssa vähän aikaa panee.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen, että olet alusta asti rehellinen ja avoin ja kerrot menneisyydestäsi. Näin toisella on mahdollisuus myös muuttua ja kehittää suhtautumistaan.
En ole ap, mutta kyllä aikuisen ihmisen pitäisi osata ja ymmärtää olla puhumatta rumasti muista ihmisistä ilman, että toisen pitää alkaa kouluttaa. On myös outo ajatus, että ap:n henkilöhistoria olisi se ratkaiseva syy, miksi lihavista ihmisistä ei ole kohteliasta tai kypsää puhua rumasti. Kunnioittavan ja kohteliaan käytöksen ja puheen tulee ulottua kanssaihmisiin riippumatta kuulijasta tai tämän menneisyydestä.
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pyrin karsimaan tämöiset naisvihaajat heti alkuunsa tarkalla seulalla. Empatiahaluttomuus on pahimpia turn off:a nykyään. Siksi roskiin lentää ilmastodenialistit, rasismin ymmärtäjät, oikeistopopulistit, feministien ja ympäristön suojelijoiden haukkujat, huonosti eläimiä kohtelevat jne.
Onko se naisvihaa jos ei pidä lihavista, tai sanoo jotain lihavaksi ?
Ei minusta
On se, jos sen kokee tarpeelliseksi ilmaista ääneen. Kaikki toisten ulkonäön haukkuminen nyt vaan kertoo jostain ihmeellisestä vihasta toisia kohtaan, joka joitain ihmisiä vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap. Nyt ryhdistäydyt. Löydätpä kenet vain niin et voi olla varma mitä hän suustaan päästää. Ole rehellinen ja kerro, että hänen kommenttinsa sai miettimään ja kerro oma tarinasi. Katso mikä reaktio.
Juurikin näin. Ei kannata olla kauhean ehdoton ihmisten kanssa. Jokainen meistä elää omaa maailmaa ja omien ajatusten kanssa, ei voi vaatia, että kaikki olisi toisen kanssa samanlaisia. Ethän sinä ap voi edes tietää miksi mies ajattelee miten ajattelee, hänelläkin on oma historia mistä ne ajatukset kumpuaa. Minä olisin kertonut omat kokemukset ja ehkä mies olisi avannut omiaan.
Vierailija kirjoitti:
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pyrin karsimaan tämöiset naisvihaajat heti alkuunsa tarkalla seulalla. Empatiahaluttomuus on pahimpia turn off:a nykyään. Siksi roskiin lentää ilmastodenialistit, rasismin ymmärtäjät, oikeistopopulistit, feministien ja ympäristön suojelijoiden haukkujat, huonosti eläimiä kohtelevat jne.
Ei minusta
On se, jos sen kokee tarpeelliseksi ilmaista ääneen. Kaikki toisten ulkonäön haukkuminen nyt vaan kertoo jostain ihmeellisestä vihasta toisia kohtaan, joka joitain ihmisiä vaivaa.
Ei ole naisvihaa pösilö. Läskivihaa se on. Lihavia on molemmissa sukupuolissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain nainen voi loukkaantua tuosta. Entinen lihava, nykyinen timmi mies, ei ikinä loukkaantuisi tuollaisesta, jos nainen sanoisi samoin miehistä.
Ei ole kyse loukkaantumisesta. Kyllä sellaisia miehiäkin on, joiden mielestä toisten ulkoisen olemuksen arviointi ilkeästi on niin ällöttävä tapa, ja kertoo ihmisestä niin pahaa, ettei sellainen ihminen enää kiinnosta.
Ei mukaan kiinnosta. Voi sellaisten miesten kanssa panna, mut suhteeseen ei sellaista voi ottaa, kun ei sellaiseen voi rakastua. Mut vittuilen niille sitten kyllä puhumalla entisestä lihavuudestani.
Mies haluaa sinulta vain seksiä, sinä suostus siihen seksiin ja pidät sitä jotenkin onnistuneena vittuiluna?
Moni mies saa haluamansa tuollaisesta vittuilusta.
Ei vaan minä olen halunnut vain seksiä, mies suhdetta.
Eikä se vittuilu ole siinä seksissä, kelpaahan se yleensä. Mut kovin läskifobista voi silti häiritä, kun se tajuaa panneensa entisen tosi läskin kanssa, varsinkin jos niistä läskeistään sitten puhuu paljon
Ei se ole fobiaa, se on kuvotusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tahansa voi sairastua tai onnettomuudessa vammautua ja samalla kehon metabolialle käy jotain tai joutuu käyttämään lääkkeitä mitkä vaikuttavat aineenvaihduntaan. Pellolle tuollaiset "kumppanit" - niistä ei ole apua alamä'issä.
Lääkkeet jotka yleisesti "lihottavat" eivät sitä itsestään tee, vaan ne aina vaikuttavat ruokahaluun. Ja sitä kautta lihoaa, kun on vaan pakko vetää sitä karkkia ja jätskiä.
Kanalla ja parsakaalilla ei kukaan lihoa kymmeniä kiloja vaikka ruokahalut olisi hetkellisesti voimakkaammat.
Lihomiseen ei tarvita mitään karkkia, jätskiä tai muuta epäterveellistä. Kyllä terveellisiäkin ruoka-aineita voi syödä niin paljon, että saa enemmän energiaa kuin kuluttaa. Ihan oon terveellisellä ruoalla, mutta aivan liian suurilla annoksilla ja liian tiheällä syömisellä ja liian vähäisellä liikunnalla lihonut. Mitään makeita en syö ikinä. Enkä varmasti ole ainoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. Nyt ryhdistäydyt. Löydätpä kenet vain niin et voi olla varma mitä hän suustaan päästää. Ole rehellinen ja kerro, että hänen kommenttinsa sai miettimään ja kerro oma tarinasi. Katso mikä reaktio.
Juurikin näin. Ei kannata olla kauhean ehdoton ihmisten kanssa. Jokainen meistä elää omaa maailmaa ja omien ajatusten kanssa, ei voi vaatia, että kaikki olisi toisen kanssa samanlaisia. Ethän sinä ap voi edes tietää miksi mies ajattelee miten ajattelee, hänelläkin on oma historia mistä ne ajatukset kumpuaa. Minä olisin kertonut omat kokemukset ja ehkä mies olisi avannut omiaan.
Mikä on se kokemus, joka oikeuttaa toisen ihmisen kehon pilkkaamisen? Miksi pitäisi yrittää ymmärtää tuollaista käytöstä? Miksi on toisen (naisen) vastuulla ymmärtää toista (miestä) ja selittää aikuiselle, miksi ei ole ok haukkua toisia? Miksi (naisen) pitäisi kertoa omista henkilökohtaisista asioistaan (miehelle) koulutusmielessä?
Minulla saattaisi päästä möläyksiä läskeistä myös. Oma äitini oli ylipainoinen koko elämänsä ja me lapset kärsittiin siitä. Hän söi, mutta ei huolehtinut, että lapset saa ruokaa. Minä olin alipainoinen. Näin ne itsepetokset mitä hän teki, "enhän minä ees syö mitään" oli tyypillisin. Minulla on aika ristiriitaiset ajatukset lihavista. Toisinaan näen heidät hedonisteina ja toisinaan säälin ja koen empatiaa. Joskus halveksin, jos näen, että läski siirtää syömisongelmiaan lapsiin.
Joten enimmäkseen en ole läskipositiivinen, enkä muutu sellaiseksi ikinä. Sen verran isot traumat on lihavan lähellä elämisestä. Sama kuin eläisi alkoholistin kanssa. Itsepetosta, syöminen on aina tärkeämpää, se täyttää läskin ajankäytön ja pään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se kokemus, joka oikeuttaa toisen ihmisen kehon pilkkaamisen? Miksi pitäisi yrittää ymmärtää tuollaista käytöstä? Miksi on toisen (naisen) vastuulla ymmärtää toista (miestä) ja selittää aikuiselle, miksi ei ole ok haukkua toisia? Miksi (naisen) pitäisi kertoa omista henkilökohtaisista asioistaan (miehelle) koulutusmielessä?
Kuka sanoi, että pitäisi kouluttaa? Ja mitä väliä onko mies vai nainen? Itseään voi sivistää kuuntelemalla erilaisia ihmisiä. Ei kaikesta tarvi ottaa itseensä.
Lihavat tupaavat lihomaan entiseen maksimipainoonsa heti, kun on sormukset sormessa, joten mies on oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies haluaa sinulta vain seksiä, sinä suostus siihen seksiin ja pidät sitä jotenkin onnistuneena vittuiluna?
Moni mies saa haluamansa tuollaisesta vittuilusta.
Ei vaan minä olen halunnut vain seksiä, mies suhdetta.
Eikä se vittuilu ole siinä seksissä, kelpaahan se yleensä. Mut kovin läskifobista voi silti häiritä, kun se tajuaa panneensa entisen tosi läskin kanssa, varsinkin jos niistä läskeistään sitten puhuu paljon
Ei se ole fobiaa, se on kuvotusta.
No just se on fobiaa, jos joku asia aiheuttaa ihan kuvotusta. Normaali "en pidä" tai "ei kiihota mua" -tyyppinen suhtautuminen läskeihin ei aiheuta ahdistusta ja kuvotusta. Enemmän fobian tasolla oleva kammo herättää. Varsinkin jos kyse on niin voimakkaasta fobiasta, että tosiaan tyyppiä alkaa kuvottaa ihan jo se, että on pannut entisen läskin kanssa 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sanoi, että pitäisi kouluttaa? Ja mitä väliä onko mies vai nainen? Itseään voi sivistää kuuntelemalla erilaisia ihmisiä. Ei kaikesta tarvi ottaa itseensä.
Sivistää? Miten ketään sivistää kuulla toisen syitä ihmisten haukkumiselle?
Vierailija kirjoitti:
Minulla saattaisi päästä möläyksiä läskeistä myös. Oma äitini oli ylipainoinen koko elämänsä ja me lapset kärsittiin siitä. Hän söi, mutta ei huolehtinut, että lapset saa ruokaa. Minä olin alipainoinen. Näin ne itsepetokset mitä hän teki, "enhän minä ees syö mitään" oli tyypillisin. Minulla on aika ristiriitaiset ajatukset lihavista. Toisinaan näen heidät hedonisteina ja toisinaan säälin ja koen empatiaa. Joskus halveksin, jos näen, että läski siirtää syömisongelmiaan lapsiin.
Joten enimmäkseen en ole läskipositiivinen, enkä muutu sellaiseksi ikinä. Sen verran isot traumat on lihavan lähellä elämisestä. Sama kuin eläisi alkoholistin kanssa. Itsepetosta, syöminen on aina tärkeämpää, se täyttää läskin ajankäytön ja pään.
Kai sä nyt tajuat, että se ei oo kenenkään lihavuudesta kiinni, jos ei huolehdi, että lapset saa ruokaa. Se on laiminlyöntiä, jonka taustalla täytyy olla jotain vähän muuta, kuin lihavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kannattaa puhua naisista halventavaan sävyyn, niin sillä ehkäisee monogamisen suhteen ja pääsee vain panemaan? Wau!
Tuskin tää laajalti toimis niin, kun monet naiset ei varmaan sitä seksiääkään sit haluais.
Mulle monogaminen suhde oli ehdoton ei ennen, mutta seksiä halusin paljon. Miehet taas mun kokemuksen mukaan alkaa tosi helposti haikailla sitä suhdetta, jos niiden kanssa vähän aikaa panee.
Näin siinä tietysti käy, jos olet kaunis. Panosuhteet eivät miehen näkökulmasta onnistu mitenkään, jos nainen on omaan makuun kaunis. Panosuhteeseen parhaita naisia ovat ne, jotka ovat ulkoisesti juuri sen verran siedettäviä, että seksi onnistuu ja tuntuu jotenkuten ok:lta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolella on sikäli väliä, että usein näissä keskusteluissa naisen osaksi lankeaa yrittää ymmärtää, selittää ja etsiä syitä ja oikeutusta miehen törpölle puheelle ja käytökselle ja pahimmassa tapauksessa (kuten tässä ketjussa näemme) opettaa miestä tämän huonoista tavoista ja yrittää korjata niitä. Harvoin toisin päin.
Vierailija kirjoitti:
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta
Ohiksena tarkennan tähän, että asia on juuri näin ja naisvihaa siitä tekee sen, että tuo kommentointi koskee vain naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolella on sikäli väliä, että usein näissä keskusteluissa naisen osaksi lankeaa yrittää ymmärtää, selittää ja etsiä syitä ja oikeutusta miehen törpölle puheelle ja käytökselle ja pahimmassa tapauksessa (kuten tässä ketjussa näemme) opettaa miestä tämän huonoista tavoista ja yrittää korjata niitä. Harvoin toisin päin.
En ole koskaan kuullut kenenkään naisen olevan niin itsetietoinen, että sanoisi hänellä olevan huonoja tapoja, joita pitäisi yrittää korjata. Jopa tupakoinnille löytyy selitys, koska se estää syömästä liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tahansa voi sairastua tai onnettomuudessa vammautua ja samalla kehon metabolialle käy jotain tai joutuu käyttämään lääkkeitä mitkä vaikuttavat aineenvaihduntaan. Pellolle tuollaiset "kumppanit" - niistä ei ole apua alamä'issä.
Lääkkeet jotka yleisesti "lihottavat" eivät sitä itsestään tee, vaan ne aina vaikuttavat ruokahaluun. Ja sitä kautta lihoaa, kun on vaan pakko vetää sitä karkkia ja jätskiä.
Kanalla ja parsakaalilla ei kukaan lihoa kymmeniä kiloja vaikka ruokahalut olisi hetkellisesti voimakkaammat.
Lihomiseen ei tarvita mitään karkkia, jätskiä tai muuta epäterveellistä. Kyllä terveellisiäkin ruoka-aineita voi syödä niin paljon, että saa enemmän energiaa kuin kuluttaa. Ihan oon terveellisellä ruoalla, mutta aivan liian suurilla annoksilla ja liian tiheällä syömisellä ja liian vähäisellä liikunnalla lihonut. Mitään makeita en syö ikinä. Enkä varmasti ole ainoa.
Täällä toinen. Söin terveellisesti ja urheilin paljon. Urheilu jäi jossain vaiheessa, mutta ruokailutahti ja annoskoot olivat edelleen kuin kilpaurheilijalla ja kyllähän se yllättävän nopeasti alkoi näkymään vyötäröllä.
En ihmettele, jos kylmenee tunteet. Kylmenisi minullakin entisenä lihavana ja rumaksi haukuttuna. En jaksa oikeasti näitä vaimojaan ja naisia haukkuvia miehiä. Kerran netissä joku selkeästi incel ideologiansa sisäistänyt tyyppi alkoi minulle kiukutella siitä miksi näin kaunis nainen edes vastaa hänen viestiinsä. Ei noin kauniit naiset puhu tällaisille miehille, se selitti. Todella kiusallista, mutta NO EI SITTEN!! Heippa! Kaikki ulkonäköön fiksautuneet vaan roskakoriin.