Taas kaatu potentiaalinen suhde ja samaan syyhyn kuin edellinen
Eli kyseessä mies, jonka kanssa ollaan deittailtu jo kuukausia. Suhde mennyt jopa jo aika intensiiviseksi, mutta nyt mies laukoi jotain, mikä onnistu tappamaan mun kiinnostuksen sekunnin murto-osassa. Mies siis puhui lihavista naisista todella rumaan sävyyn, vaikka muuten on ollut aiemmin aina ystävällinen ja kunnioittava. Ja siis, mies ei tiedä, että olen itse ollut lihava. Mulla ei jäänyt roikkuvaa nahkaa ja raskausarvet ovat haalenneet ja olen liikunnalla ja ruokavaliolla saanut itseni tosi timmiksi, joten kehossa ei näy jälkeäkään entisestä lihavuudesta. Pääkopassa siitä sen sijaan on jälki. Ja mulla on täysi nollatoleranssi naisten kehojen halveksuntaan. Siis ihan kaikki ihastus vain katosi salamannopeasti tuon kommentin jälkeen. Miten tästä eteenpäin?
Kommentit (443)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorena miehenä vastailin usein naisten deitti-ilmoituksiin. Harrastusta aloittaessani en vielä tajunnut, että kun nainen kuvailee olevansa "naisellinen pyöreä", se tarkoittaa, että hän on lihava. Mikähän olisi vastaava eufemismi miehen lihavuudelle? "Pyöreyttä" kun ei taideta miehen kohdalla yhdistää ensimmäisenä miehekkyyteen...
Mies on tietysti roteva, skrode, karhumainen vartalo, dad-body jne.
Kyllä näitä löytyy kun edes sekunnin miettii.Se vaan ihmetyttää miten ei muka tajua, että pyöreä=lihava? Mitä muuta se voisi olla? Sen ymmärrän jos kurvikas sana johtaa harhaan, jos vastassa on selkeästi vain lihava.
Itse kyllä yhdistän ilmauksen "naisellisen pyöreä" kurvikkuuteen enkä niinkään lihavuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pyrin karsimaan tämöiset naisvihaajat heti alkuunsa tarkalla seulalla. Empatiahaluttomuus on pahimpia turn off:a nykyään. Siksi roskiin lentää ilmastodenialistit, rasismin ymmärtäjät, oikeistopopulistit, feministien ja ympäristön suojelijoiden haukkujat, huonosti eläimiä kohtelevat jne.
Paitsi jos lompsa on kunnossa? Silloin alkaa joustoa löytymään yleensä
Nimenomaan. Olen itse laatikkoleukalentäjäkirurgimiljonääri - nuori, tyylikäs ja varakas - mutta rasisti, denialisti, populisti, nais- ja eläinvihaaja.
Mulla on 99 ongelmaa, kaikki naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorena miehenä vastailin usein naisten deitti-ilmoituksiin. Harrastusta aloittaessani en vielä tajunnut, että kun nainen kuvailee olevansa "naisellinen pyöreä", se tarkoittaa, että hän on lihava. Mikähän olisi vastaava eufemismi miehen lihavuudelle? "Pyöreyttä" kun ei taideta miehen kohdalla yhdistää ensimmäisenä miehekkyyteen...
Kyllä näitä löytyy kun edes sekunnin miettii.Se vaan ihmetyttää miten ei muka tajua, että pyöreä=lihava? Mitä muuta se voisi olla? Sen ymmärrän jos kurvikas sana johtaa harhaan, jos vastassa on selkeästi vain lihava.
Ei rotevuus ole lihavuuden synonyymi.
Miehet on miehiä, ei niiden kaikkia sanomisia pidä kirjaimellisesti ottaa. Kunhan heittävät läppää tutussa porukassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen.
En ota ystäväksi huomattavan ylipainoista naista.
Olen yli 50 vuotias, hoikka ja kaunis.
Ikäiseni lihava nainen minun seurassani??
Ihmiset luulisivat meitä äidiksi ja tyttäreksi.
Lähtisikö lihava lappiin vaeltamaan tai ostamaan muotivaatteita kanssani.
Luen paljon, mutta se ei voi olla ainoa sisältö.
Sinä siis äiti ja tää lihava tytär. Laihuus tunnetusti rypistää nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nallekarhumainen. Kaikki tällä kuvauksella olleet ovat olleet kuin Nalle puh. Paitakin yhtä lyhyt, housut sentään jalassa.
Pesukarhumainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole enää lihava?
Itse olet antikehopositiivinen laihduttamisesi kanssa. Tekopyhä paska.
Kuten varmaan OIKEASTI tiedät, kehopositiivisuudella ei ole mitään tekemistä kehon koon kanssa. EIkä kehopositiivisuus kiellä laihduttamista tai mitään muutakaan kehon muokkaamista.
Itsensä varsin hölmöksi täällä tekevät kuvittelevat olevansa nokkelia kun käyttävät kehopositiivisuutta lihavuuden synonyymina ja kuvittelevat kehopositiivisen ihmisen olevan läski joka haluaa olla ikuisesti läski ja haluaa kaikista muistakin läskejä.
KErtoo vain omasta älykkyydestänne.
Samaa mieltä. Nämä tyypit yhdistävät sen ainoastaan ylipainoon, eivätkä ole siltikään sisäistäneet koko juttua edes siltäkään osin. Kehopsitiivisuuteen sattaa liittyä mm. lyhytkasvuisuus, jalkaproteesi, poistettu rinta jne. ja se, että on sinut asian kanssa. Vaikeaa mieltää älykääksi henkilöksi ihmistä, joka vetää yhtäläisyysmerkit ylipainon ja kehopositiivisuuden välille.
laitan automaattisesti alanuolen jokaiselle joka käyttää kehopositiivisuus termiä väärin, koska heistä saa vit t umaisen kuvan
Minä laitan AINA alanuolen kirjoittajalle, joka tekstin perusteella on v i t t u m a i n e n ä m m ä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän täysin. En itsekään voisi tapailla miestä, joka halveksii muita ihmisiä tuolla tavalla.
Yksi vaihtoehto on tapailla ylipainoista miestä tietysti, mutta sekään ei takaa, että hän suhtautuisi neutraalisti naisten ylipainoon.Jännä ilmiö kyllä, miksi ylipaino herättää ihmisissä niin voimakkaita tunteita. Suorastaan vihaa pahimmillaan.
Kaksi syytä:
1. kulut yhteiskunnalle. Ei kukaan leiki alkoholipositiivistakaan ja selittele kuinka rappioalkoholistit on ihan jees.
2. luonnonvarojen törkeä ylikäyttö. Lihava henkilö pärjäisi vähemmällä ravinnolla mutta ei, sen on pakko haalia energiaa paljon enemmän kuin tarvitsee.
1. Pelkkä tekosyy. Jos oikeasti olis tästä huolissaan, puhuttais paljon enemmän myös alkoholin, tupakan, huonojen ihmissuhteiden, kiusaamisen ym. aiheuttamista kuluista yhteiskunnalle.
2. Lihavat syövät paljon lihotessaan. Kun 8nnkerran lihonut, ei sen lihavuuden ylläpitoon paljoa tarvi. Jos söis koko ajan, kuten lihotessa, olis lopulta sellainen jenkkilihava. Heitä meillä ei ole paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt kävi näin, että mies ei pitänyt lihavista naisista. Paluu Tinderiin on sinulla todennäköisesti edessä.
Kukaan ei vaadi pitämään kaikista. En minäkään pidä pienimunaisista tai kaljuista miehistä sillä lailla että sellaisen kanssa alkaisin seurustelemaan, ihmisinä voivat olla vaikka parhaita ystäviä. En silti kommentoi heitä halventavaan sävyyn, varsinkaan yhdellekään miehelle. Käytöstavat pitää olla.
Onpa mahtava vertaus.
Lihavuus on seurausta väärien valintojen sitkeästä toistamisesta. Kuka tahansa voi ahmia herkkuja vaikka kolmena päivänä kuukaudessa, mutta lihavuuskäyttäytymisen jatkuva toistaminen päivästä päivään, viikosta viikkoon ja kuukausia tai jopa vuosia on syynä lihavuuteen. Lihavuus myöskin vaikuttaa koko kehoon päätä myöten ja vaikeuttaa elämää huomattavasti kuten esimerkiksi huumeriippuvuus tai paha alkoholismi.
Naisella on yksi asia, missä pitäisi onnistua saadakseen rajattomasti itseään tasokkaampia miehiä ja moni ei kuitenkaan onnistu siinä, vaan syö itsensä pois markkinoilta.
Vierailija kirjoitti:
Ota lihava mies niin sillä ei ainakaan ole varaa arvostella.
Oikeastiko kuvittelet, että vain hoikat miehet arvostelevat naisten lihavuutta? Tiedätkö, kuinka suuri osuus miehistä on myös ylipainoisia? Ei estä heitä arvostella.
Vierailija kirjoitti:
Itse pyrin karsimaan tämöiset naisvihaajat heti alkuunsa tarkalla seulalla. Empatiahaluttomuus on pahimpia turn off:a nykyään. Siksi roskiin lentää ilmastodenialistit, rasismin ymmärtäjät, oikeistopopulistit, feministien ja ympäristön suojelijoiden haukkujat, huonosti eläimiä kohtelevat jne.
Feminismi on marxismia sukupuoleen sovellettuna. Siitä on saanut alkunsa esimerkiksi politiikkaan enemmän kuin psykologiaan perustuvia selitysmalleja lähisuhdeväkivallasta. Feminismi on tehnyt valtavasti tuhoa, vaikka kommunismin tapaan osa on siitä varmasti hyötynyt.
Marxismissa on toki siinä mielessä alkuperäismuodossaan paljon enemmän järkeä, että omistavalla luokalla on oikeasti valtaa. Miesten "valta" on enemmänkin vastuuta ja kykyä, joka on jalostettu yhteiskunnan hyväksi. Osa naisista nolostuu tuosta ja yrittää piilottaa miesten kyvyt käyttämällä väärin sanaa "valta". Esimerkiksi se, että mies on paljon parempi toimimaan ripeitä päätöksiä ja nopeita refleksejä vaativissa tilanteissa on kyky eikä valtaa...jos mies ei käytä kykyään henkien pelastamiseen, hän voi jopa joutua vankilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei rotevuus ole lihavuuden synonyymi.
Ei niin, vaan sen eufemismi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt kävi näin, että mies ei pitänyt lihavista naisista. Paluu Tinderiin on sinulla todennäköisesti edessä.
Kukaan ei vaadi pitämään kaikista. En minäkään pidä pienimunaisista tai kaljuista miehistä sillä lailla että sellaisen kanssa alkaisin seurustelemaan, ihmisinä voivat olla vaikka parhaita ystäviä. En silti kommentoi heitä halventavaan sävyyn, varsinkaan yhdellekään miehelle. Käytöstavat pitää olla.
No olisihan se kohtuutontakin kitistä asioista, jotka ei ole omien valintojen tulosta.
Ja se on muutenkin aika mielenkiintoinen tapa kokea itsensä jotenkin ylevämmäksi vain sen takia, että omaa kuvaa kiillottaakseen ei sano mielipiteitään ääneen.
Enkä kyllä muutenkaan tiedä minkälaisessa maailmassa sä elät, jos omat mieltymykset ja niiden ääneen sanominen on jotenkin huonotapaista..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole enää lihava?
Itse olet antikehopositiivinen laihduttamisesi kanssa. Tekopyhä paska.
Kuten varmaan OIKEASTI tiedät, kehopositiivisuudella ei ole mitään tekemistä kehon koon kanssa. EIkä kehopositiivisuus kiellä laihduttamista tai mitään muutakaan kehon muokkaamista.
Itsensä varsin hölmöksi täällä tekevät kuvittelevat olevansa nokkelia kun käyttävät kehopositiivisuutta lihavuuden synonyymina ja kuvittelevat kehopositiivisen ihmisen olevan läski joka haluaa olla ikuisesti läski ja haluaa kaikista muistakin läskejä.
KErtoo vain omasta älykkyydestänne.
Samaa mieltä. Nämä tyypit yhdistävät sen ainoastaan ylipainoon, eivätkä ole siltikään sisäistäneet koko juttua edes siltäkään osin. Kehopsitiivisuuteen sattaa liittyä mm. lyhytkasvuisuus, jalkaproteesi, poistettu rinta jne. ja se, että on sinut asian kanssa. Vaikeaa mieltää älykääksi henkilöksi ihmistä, joka vetää yhtäläisyysmerkit ylipainon ja kehopositiivisuuden välille.
laitan automaattisesti alanuolen jokaiselle joka käyttää kehopositiivisuus termiä väärin, koska heistä saa vit t umaisen kuvan
Minä laitan AINA alanuolen kirjoittajalle, joka tekstin perusteella on v i t t u m a i n e n ä m m ä.
Voidaan siis jättää nuolet pois, koska minä laitan AINA alanuolen kirjoittajalle, joka tekstin perusteella on k u s i p ä i n e n u l i.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen ihminen päästää suustaan välillä sammakoita ja typeryyksiä, niin myös sinä ap. Luulen, että tuossa on alla se ajatus, että aiot lihoa taas (vaikkapa raskauden myötä), ja haluat miehen, joka sen hyväksyy. Ihan validi syy kyllä purkaa suhde, mutta ota itsellesi vastuu suhteen päättämisestä. Oma syysi on, että et heti alussa selvittänt miehen asenteita tähän asiaan, joka selvästi on sinulle iso kynnyskysymys.
Itse en pidä muiden ihmisten ulkonäön kommentoinnista. Jollain ihmisellä on jostain syystä tarve/tapa tehdä näin ihan jatkuvasti. Tyyli selviää, kun ihmiseen tutustuu.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa. Jos oikeasti koet että kaljuus tekee miehen kelvottomaksi miehenä, niin asian ääneen sanominen on oikeastaan aika pieni juttu siihen verrattuna. On oikeastaan aika kaksinaismoralistista ajatella, että kunhan tätä asiaa ei sanota ääneen, niin sen mukaan voi toimia kuitenkin.
Varmasti jokaisella on joitakin preferessejä, ja ne eivät ole ns tasa-arvoisia, mutta suhtautuminen siihen mitä saa sanoa ja mitä ei, voi syystäkin vaihdella.
Sinäkin luultavasti ajattelet, että oli ok dissata kaljuja miehiä tässä näin tällä tapaa, mutta kamalaa jos naisen haluttavuutta arvostetaan..
Mikä tuossa on kaksinaismoralismia.
Väännetään ratakiskosta. Jos hiusten oheneminen on naiselle deal-breaker, niin ei ole yhtään ylevämpää olla sanomatta sitä ääneen. Päinvastoin. Itse miehenä haluaisin kuulla sen mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, niin en tuhlaisi aikaa pinnallisen ihmisen kanssa.
Sama tietysti toisinpäin, jos mies ei kestä naisen lihomista, niin kai se on naisellekin parempi tietää aiemmin, niin voi pistää suhteen teloille.
Ehkä tässä in nyt kyse lähinnä siitä, missä yhteydessä ja miksi tykkäämättömyytensä ilmoittaa. Apn tapauksessa mies ilmoitti inhoavansa lihavia naisia. Miksi hän siitä edes puhui, jos kerran oli hyvin alkanut parisuhde ei-lihavan kanssa. Ilmaisi siis yleisen halveksunnan yleisesti tietyn ulkoisen piirteen omaavia ihmisiä kohtaan. Miksi?? Tämä minusta kertoo juuri sen, miksi apn into lopahti.
Itselle voisi olla mikä tahansa yleistys. Jos mies puhuis yleisesti halveksuen duunareista, yksinhuoltaja naisista, mmmuuttajista, ym. Mikä tahansa yleistys ja siihen liittyvä halveksunta kertoo jotain olennaista toisen ajattelutavasta ja olis sit turn off.
Sinuna en olisi mikään Herbiina Herkkä, vaan puhuisin asian selväksi. Saahan ihmisellä nyt mielipide olla, ei se ketään tee huonoksi. Samahan se on sinullakin, et pidä siitä, että joku on toista mieltä asioista. Puhukaa, sopikaa, oikaiskaa väärinkäsitykset ja -jaloitukset! Muutoinhan olette kuin oppositio ja hallitus, kaivellaan menneitä, vaikka elämä on tässä ja nyt!
Alkaa miehen todellinen luonne puskemaan läpi.
Jaksoi esittää kohteliasta ja hyväkäytöksistä muutaman kuukauden.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ruoka riippuvaisia pitäisi kohdella silkkihansikkain eikä saa arvostella. Eihän nykyään edes ole lihavia vaan kehopositiivisia. Mitä huijausta. Syömällä ne kilot on saatu eli periaatteessa juurisyy on selkärangan puute. Ei saa mieltä pahoittaa pienistä. Muita riippuvaisia, alkoholi, huumeet, pelit, seksi jne on ok arvostella mutta ruokariippuvaisia ei. Miksei? Lihavuus harvoin viehättää. Totuus satuttaa.
Miten se toisten arvostelu mistään syystä on ketään auttanut? Mistä ihmeestä ajatus, et pitää saada arvostella? Onko itsellä niin paha olo, et toisten arvostelu on aino hyvää tuova asia? Asiat ei voi olla kovin hyvin...