Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli 40-v. nainen, joka onnistuit kunnolla pudottamaan painoa. Miten?

Vierailija
24.07.2023 |

Onnistuin minäkin aika helposti nuorempana, mutta nyt 40 plus ikäisenä ainakaan samat keinot kuin ennen ei saa painoa putoamaan kiloa enempää, vaikka kuukausia yrittänyt.

Kommentit (143)

Vierailija
21/143 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään paastoilua. Jätä mehut ja limsat. Ja VEHNÄ. Sama koskee miehiäkin.

Vierailija
22/143 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakutoiminnolla löytyy tästäkin aiheesta kymmeniä ketjuja, joista voi käydä kokemuksia lukemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/143 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tätä että miten päätyy siihen tilanteeseen jossa joutuu pudottamaan kunnolla painoa, siis onko joillakin sellaisia jaksoja jolloin ei ole mitään kontrollia ja sitä antaa itselleen luvan lihomiseen. 

Vierailija
24/143 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko antaa esimerkki päivän ruokailuista ja ruokamäärästä?

sivu

Vierailija
25/143 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tätä että miten päätyy siihen tilanteeseen jossa joutuu pudottamaan kunnolla painoa, siis onko joillakin sellaisia jaksoja jolloin ei ole mitään kontrollia ja sitä antaa itselleen luvan lihomiseen. 

Hoh hoijaa taas. Niin, että sä kuvittelet jokaisen lihava saavan jonkun ahmisiskauden ja lihoavan pienessä ajassa paljon. Katsos kun meissäkin lihavissakin on eroja eikä kaikille ole käynyt samalla tavalla. Ihminen joka ei ole itse koskaan ollut ylipainoinen ei ole pätevä arvostelemaan toisia tuolla tavalla. Sä et tiedä mitä tämä on tuollainen ylimielinen "ihmettely" ei ole kivaa.

Omalla kohdalla käynyt niin, että paino noussut vähitelleen vuosien aikana. Ei mitenkään yhtäkkiä. 

Vierailija
26/143 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pudotin yli viiskymppisenä yli kymmenen kiloa ja jaksan edelleen liikkua, toisin kuin nämä muotidieettien orjat.

En pelleillyt "hiilareiden" kanssa, vaan ihan normaalia terveellistä ruokaa, riittävän usein ja pienempiä annoksia.

Perunaa, vihanneksia ja juureksia (joka päivä se puoli kiloa), ruisleipää ja pastaa, rasva minimiin (varsinkin suklaa pois), sopivasti vähärasvaista proteiinia + päivittäinen liikkuminen. Paitsi että kävely ja pyöräily polttaa rasvaa, ainakin sen ajan on pois lautasen äärestä.

Lihakset säilyy toimivina kun ei ala nipistämään terveellisistä hiilihydraateista kuten runsaskuituisesta leivästä. Painon pudotessa se oikeasti lähtee kehon rasvasta eikä lihaksista ja nesteenä.

Ja kun opettelee syömään terveellisesti ja liikkumaan, niin paino myös pysyy normaalina, koska huonoihin ruokatapoihin on vaikeampi palata takaisin.

Vierailija
27/143 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on erilaisia. Toiset lihoo hitaasti vuosien mittaan syömällä yhden ruisleivän liikaa päivässä ja toiset lihoo spurtteina niin kuin minä. Esim kun tulin synnäriltä oli kaksi kiloa ylimääräistä raskauden jäljiltä ja vuoden päästä 10 kg koska olin iltaisin niin väsynyt, etten jaksanut hankkia mistään muusta kuin syömisestä mielihyvää sen tunnin aikana joka oli "omaa aikaa" päivässä.

Vierailija
28/143 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole toiminut mikään muu kuin pätkäpasto. Kun päivällä katsoo mitä syö ja lopettaa syömisen viiden, viimeistään kuuden aikaan, laihtuu pikku hiljaa ja pystyy pitämään kilot poissa. Ei ketuta koska ei tarvitse laskea ja elää ruoasta toiseen ja olla nälissään koko päivän niin kuin perinteisessä laihduttamisessa. Nykyään en enää edes halua syödä iltapalaa. Pikatulosta toivovalle ei tietty sovi.

Vierailija
29/143 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin kans 10kg pois.. mutta en halua nälkää nähdä eikö muka tällä ikää enää auta liikunta ja ruokavalio? Ilman paastoja tms.

Vierailija
30/143 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäjänteinen tasapainottelu ja motivaation ylläpito hitaasta edistymisestä huolimatta.

Olen pudottanut vuodessa 16 kiloa vaikka minulla on terveydellisiä haasteita: kilpirauhasen vajaatoimint(lääkeannostus hakusessa vielä), estrogeeninestolääkitys ja erittäin voimakkaat vaihdevuosioireet, lisäksi kova stressi ja unettomuus.

Välillä menee kuukausia että ei tapahdu mitään, välillä taas paino tippuu. Pyrin syömään noin 1700-2100 kcal päivässä. Välillä syön vähemmänkin. Noin kerran viikossa vapaapäivä jolloin hallitusti jotain erikoisherkkua esim. jäätelö. Myös arkena voi syödä 50-150 kcal edestä jotain herkkua jos ihan pakko. Kun tämä lupa on, niin ei edes tee mieli mitään herkkua. Joskus kalorit jää vähäiseksi kun ei ehdi syödä, ehkä 1300 kcal.

Jos välillä tuntuu että on ollut nälkäinen monta päivää eikä meinaa jaksaa, pidän tankkauspäivän, eli syön nälän pois ihan terveellisellä ruoalla ja proteiinilla. Sitten jaksaa taas kevyemmin. Eli tasapainottelen siinä että tulee tarpeeksi ruokaa että jaksaa harrastaa liikuntaa mutta myös sen verran vähän että paino tippuu.

Joskus olen pitänyt rennomman päivän, olen syönyt täyttävämmin ja jopa jäätelöä ja nukkunut hyvin ja seuraavana päivänä paino onkin tippunut ihan reilusti. Siinä mielessä uni on tärkeää, tasapainottelen myös siinä että syön riittävästi että saan nukuttua, nälkäisenä unettomuuteni pahenee.

Päälaji tanssi, mutta  myös youtuben hiit-jumpat kiinteyttää. 

Motivaatiota pidän yllä pitämällä kirjaa laihdutetuista kiloista. Kun välillä tuntuu että paino ei tipu, katson mustaa valkoisella että kyllä, kyllä se tippuu. Jokainen 100 g on eteenpäin.

Minulla on apuna kalorilaskuri kännykässä sekä älykello.

Syön paljon kasviksia, heviä lähemmäs kilon päivässä, kasvisruokaa, leipääkin. Rasvaa noin 50 -60 g päivässä.

Paino korkeimmillaan 103 kg, nyt 87 kg.

Itselläni lihominen loppui kun sain tyroksiinin. Laihdutuksessa luotan kalorien laskemiseen.

Vierailija
31/143 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto 16:8. Alle kahdessa kuukaudessa 5kg pois. Ei merkittävää ylipainoa ollut joten tämä riittää.

Pidän tästä koska ei tarvitse kituuttaa. En kestä yhtään sellaista että ei saa syödä koskaan tarpeekseen.

Vierailija
32/143 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin kans 10kg pois.. mutta en halua nälkää nähdä eikö muka tällä ikää enää auta liikunta ja ruokavalio? Ilman paastoja tms.

Jos et mitään ole valmis muuttamaan niin vatsalaukun pienennysleikkaukseen vain.

Vierailija
33/143 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla siis on 15 kilon verran yli normaalipainon rajan ja ne haluaisin pois. Ei pitäisi olla mahdoton urakka, mutta tuntuu olevan. Alkoa en käytä enkä syö karkkia muutenkaan eli ne asiat on jo ennestään kunnossa.

Ap

Mulla suunnilleen samat. Alkoton myös. Perusasiat syömisessä hallussa.

Minullakin on perusasiat syömisestä hallussa. Tykkään syödä kasvispainotteisesti, kartan eineksiä, osaan laskea makrot ja kalorit oikein jne. Ketokaan ei painoani enää pudota. Pätkäpaasto nyt kokeilematta, mutta se on kiireisen perheenäidin arjessa vähän vaikea toteuttaa ilman, että iskee huono olo. Ap

Noin minäkin ajattelin! Mutta itse asiassa, kun ei syö koko ajan ei myöskään tule nälkä koko ajan, eikä mikään paha olo.

Minä myös harrastan liikuntaa, ihan raskastakin, ja siinäkin pärjään paremmin kuin ennen.

Vierailija
34/143 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa keino ainakin alkuun on todella raju kalorien vähentäminen ja kaikki nopeat hiilarit pois.

Nälkää saa nähdä ja aivan tuskaa on. Mutta itse en ole löytänyt muuta keinoa. Ennen kesää aloitin 600 kcal dieetillä 2 vkoa (kalorivaje 1000/päivä) ja sen jälkeen nostin kalorit 900 per päivä (vaje 700 kcal/päivä) . Nyt syön 1100 kcal /päivä (vaje 500).

Ei kannata uskoa mitään päiväkulutus normaalisti ihmisellä 2000 kaloria. Oli ehkä 35-vuotiaana. 40 kun täyttää niin kaikki jumahtaa. Harrastan liikuntaa yms mutta itselläni laskennallinen kalorivaje liikunnan kautta ei toiminut niin että paino lähtisi. Kovan hikiliikunnan jälkeen tarvitsi vaan syödä enemmän. Nyt liikun joka päivä :venyttely, kävelylenkki , 2 kertaa viikossa sali tai painojumppa plus satunnainen uinti, hulavanne ja pyöräily.

Äläkä usko niitäkään jotka selittää jostain säästöliekistä. Sekään ei ole totta.

Jos ei ole kiire, niin 400 kcal vaje päivässä riittää hyvin, silloin voi syödä 1200-1400 kcal päivässä ja silti laihtuu 200g-700g /viikossa

Vierailija
35/143 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuin enemmän, söin vähemmän.

Vierailija
36/143 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein sillain oudosti että söin vähemmän kuin kulutin.

Vierailija
37/143 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon salitreeni 3-4 kertaa viikossa, muina päivinä kävely- tai hölkkälenkit, vesijumppa tai pyöräily yhdistettynä säännölliseen ja terveelliseen syömiseen. Salilla teen lähes aina vajaan tunnin lihaskuntoa kunnon painoilla ja sen jälkeen noin puoli tuntia aerobista. Liikuntaa tulee viikossa 8-10 tuntia.

Herkkuja ja rasvamättöä en syö käytännössä lainkaan. Ruoka sisältää paljon kasviksia, vähän rasvaa ja jonkin verran hiilareita. Ei lisättyä sokeria missään. Pyrin syömään kaikki 4-5 ateriaa päivässä 12 tunnin sisällä. Itselläni liikunta toimii siten, että syönkin sitten luonnostaan paremmin ja terveellisemmin.

Ylipainoa oli pahimmillaan noin 25 kiloa. Näillä keinoilla on nyt vajaassa vuodessa tippunut yli 15 kiloa, en käy vaa'alla säännöllisesti, joten tarkkoja lukemia en tiedä, mutta esim. Vatsan ympäryksestä on lähtenyt noin 15 senttiä. Olen myös kiinteytynyt huomattavasti ja lihasmassa on kasvanut. Tämä on toiminut itsellä ja lisäksi jaksan muutenkin arjessa paremmin, joten aion jatkaa samaan malliin. N40.

Vierailija
38/143 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjausliike heti jos huomaa painon nousevan. Näin sitä ei pääse kertymäänkään.

Vierailija
39/143 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta kävely eikä ruoan vähentäminen. 

Vierailija
40/143 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjausliike heti jos huomaa painon nousevan. Näin sitä ei pääse kertymäänkään.

Sanotko myös: "Pidätä, kunnes pääset vessaan. Niin ei tule 💩 housuun."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi