Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sanoi olevansa kyllästynyt perhe-elämään

Mama ×4
24.07.2023 |

Mies eilen sanoin että on lopen kyllästynyt perhe-elämään. Kuopus 8kk, vanhin lapsi meillä jo 17,lapsia yhteensä 4. Onhan tää elämä välillä tylsää itsenkin mielestä.
Mutta onko kokemuksia? Miten voisi piristää arkea?
Tää on tätä työ-koti-kauppa-koti.
Kaikki kallistunut, ja toki vanhempainvapaa ei ole rahallisesti yhtä hyvä kuin palkka. Ei oo oikein rahaa ylimääräseen.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä mahdollisa ottaa treffi-ilta silloin tällöin, niin että joku katsoo lapsia? Voisi tuoda piristystä elämään.

Ei ole enää oikein kellään tällaiseen mahdollisuutta, isovanhemmat ei esim auta koskaan ikinä sekuntiakaan.

Sulla on 17 vuotias kotiorja siellä. Maksa sille lastenvahtina olosta.

Vierailija
22/49 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä mahdollisa ottaa treffi-ilta silloin tällöin, niin että joku katsoo lapsia? Voisi tuoda piristystä elämään.

Ei ole enää oikein kellään tällaiseen mahdollisuutta, isovanhemmat ei esim auta koskaan ikinä sekuntiakaan.

Ja rahallakaan ei saa hoitoapua mistään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katson surullisena vieressä ystäväni perhe-elämää. Heillä 5 lasta pienillä ikäeroilla. Mies on joutunut nyt ottamaan enemmän vastuuta lapsista, kun äitikin käy töissä. Mies on koko ajan huonolla tuulella, haukkuu perheenjäseniä ja pienintä kutsuu kakaraksi. On myös sanonut vaimolleen, että muista sitten, että hän ei olisi halunnut näin montaa lasta. En tajua miten hän sietää enää tuota. Myös taloudellista väkivaltaa esiintyy.

Vierailija
24/49 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on lapset tehty 3 vuoden sisällä. Mitä järkeä tuossa että teidän lapsiperhe-elämä kestää 35 vuotta? Eihän siinä ehdi mitään muuta.

No tämähän se. Minulla tulee 25 vuotta täyteen ja täytyy sanoa, että olisi ehkä "iltatähti" kannattanut jättää hankkimatta niin tästäkin puuhasta olisi vapautunut jo 5 vuotta sitten.

Mulla on myös vanhimman ja nuorimman välillä 13 v ikäeroa eli lapsiperhe-elämä kestää, nuorin täyttää 18 kun olen itse 62 vuotias. Mutta minusta tämä on ihanaa, ja voisin pitää lapset kotona vaikka ikuisesti ;)

Vierailija
25/49 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa. Jos on 5 lasta joista 1 vauva niin voin kertoa että rahalla ei saa mistään.

Minä en siis valita tästä, vain tuon apn mies valittaa.

Vierailija
26/49 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä katson surullisena vieressä ystäväni perhe-elämää. Heillä 5 lasta pienillä ikäeroilla. Mies on joutunut nyt ottamaan enemmän vastuuta lapsista, kun äitikin käy töissä. Mies on koko ajan huonolla tuulella, haukkuu perheenjäseniä ja pienintä kutsuu kakaraksi. On myös sanonut vaimolleen, että muista sitten, että hän ei olisi halunnut näin montaa lasta. En tajua miten hän sietää enää tuota. Myös taloudellista väkivaltaa esiintyy.

Jätkyttävää, tuollainen ukko lentäisi pellolle ovenkarmit kaulassa.

Vierailija
27/49 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa. Jos on 5 lasta joista 1 vauva niin voin kertoa että rahalla ei saa mistään.

Minä en siis valita tästä, vain tuon apn mies valittaa.

Mikä siinä on siis syynä, että hoitoapua ei voi palkata? Rahanpuute?

Vierailija
28/49 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies jotenkin vajaa? Paljaalla on pistänyt menemään vaikkei halua lapsia? Vastuu se on miehenkin kannettava.

Vierailija
29/49 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on aina ikävä lukea että joku on kyllästynyt elämäänsä. Eihän täällä kenelläkään ole ruusuilla tanssimista ja helppoa, mutta ikävää että lapset on tehty ja sitten huomattu ettei tämä olekkaan sitä mitä on ajatellut. Jospa se mies piristyy kun annat sille vähän vapaata kotitöistä ym. isot lapset voi osallistua jo kotitöihin ja iskä saa vapaata. 

Ikää kun on tullut miehellesi niin hän ei varmasti jaksa samalla tavalla kuin nuorena osallistua enää kotitöihin ja lastenhoitoon. Ymmärrän kyllä miehesi kyllästymisen jos monta vuotta on ollut samaa ns. vaipan vaihtoa. 

Nyt vaan ukkeli vapaalle ja isket sille virvelin kouraan ja pakotat lähtemään ystävien kanssa kalaan tai miestenreissuille....jospa se piristää miestäsi. 

Vierailija
30/49 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätkyttävää, tuollainen ukko lentäisi pellolle ovenkarmit kaulassa.

Samoin. Mutta usein huonosta suhteesta on vaikeaa lähteä. Minne eläin lähtisi häkistään?

Vierailija
31/49 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on aina ikävä lukea että joku on kyllästynyt elämäänsä. Eihän täällä kenelläkään ole ruusuilla tanssimista ja helppoa, mutta ikävää että lapset on tehty ja sitten huomattu ettei tämä olekkaan sitä mitä on ajatellut. Jospa se mies piristyy kun annat sille vähän vapaata kotitöistä ym. isot lapset voi osallistua jo kotitöihin ja iskä saa vapaata. 

Ikää kun on tullut miehellesi niin hän ei varmasti jaksa samalla tavalla kuin nuorena osallistua enää kotitöihin ja lastenhoitoon. Ymmärrän kyllä miehesi kyllästymisen jos monta vuotta on ollut samaa ns. vaipan vaihtoa. 

Nyt vaan ukkeli vapaalle ja isket sille virvelin kouraan ja pakotat lähtemään ystävien kanssa kalaan tai miestenreissuille....jospa se piristää miestäsi. 

Ai että mies pitäisi vielä palkita vapaa-ajalla? Kukaan ei varmaan tässäkään tapauksessa ajattele äidin jaksamista, mutta miehellä niin raskasta ja hänet pitäisi vapauttaa vastuusta. Käsittämätöntä tekstiä.

Vierailija
32/49 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kun mieheni kanssa aloimme perustaa perhettä, täytyy sanoa, että joskus pelkäsin, että mitä jos kaikki jää minun huolekseni. Olen tyytyväinen, koska mies on osallistuva. Verrattuna hänen ystäviin jotka metsästää ja kalastaa...

Vierailija
33/49 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin kyllästynyt perhe-elämään. Se iskee aina kesäisin. Tekisi mieli lähteä vaan ovelta kulkemaan vapaasti sinne minne nokka näyttää. Syksyllä taas helpottaa ja talvella varsinkin kun ulkona ei voi olla.

Voisitteko ottaa vuoroviikonloput vapaata?

34/49 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän AP:n perheessä ole kuin varmaan kaksi pientä lasta, mä oletan, että jos esikoinen on jo17-vuotias, niin myös toiseksi vanhin on jo vähintään 10-vuotias ja sitten on ehkä leikki-ikäinen ja tämä vauva, joten oikeastaan perheessä on vain kaksi pientä lasta, oletan.

Vierailija
35/49 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia aloituksia on niin surullista lukea. Miksi ihmeessä ihmiset hankkivat lapsia jos perhe-elämä ei kiinnosta? Minä tiedän että se on tylsää ja vastenmielistä, siksi huolehdin ehkäisystä tarkasti.

Lapsia käy sääliksi vastuuttomat vanhemmat.

Vierailija
36/49 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piuhat poikki kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Itsehän se mies halusi neljä lasta. Toivottavasti hän nyt menee vasektomiaan, niin ei tule enempää lapsia

Halusiko? Mistä sinä sen tiedät, ettei käynyt suunniteltuja "vahinkoja"? Vai onko oletus, että mies haluaa aina lisää lapsia, jos ei ole käynyt vasektomiassa?

Jos harrastaa seksiä ja vielä ilman mitään ehkäisyä niin kyllä se minusta on ääni sille että lapsi saa tulla jos on tullakseen.

Vierailija
37/49 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia aloituksia on niin surullista lukea. Miksi ihmeessä ihmiset hankkivat lapsia jos perhe-elämä ei kiinnosta? Minä tiedän että se on tylsää ja vastenmielistä, siksi huolehdin ehkäisystä tarkasti.

Siinä alun rakkauskuplassa ei varmaan tule ajatelleeksi, että mitä on tekemässä. Tässäkin tapauksessa totuus on valjennut vähintään 16 vuotta sitten, mutta on pitänyt vaan jatkaa.

Vierailija
38/49 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä alun rakkauskuplassa ei varmaan tule ajatelleeksi, että mitä on tekemässä. Tässäkin tapauksessa totuus on valjennut vähintään 16 vuotta sitten, mutta on pitänyt vaan jatkaa.

Tätä juuri tarkoitan. Ihmisen, joka ei ajattele mitä on tekemässä, ei mielestäni pitäisi lisääntyä. Usein tosiaan nämä samat ruudinkeksijät tekevät lisää lapsia vaikkeivät edellistenkään kanssa jaksa viettää aikaa.

Vierailija
39/49 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet miehet valittaa raskasta arkea. Myös ne, joilla vaimo hoitaa lapsen ja kodin

Vierailija
40/49 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin olisin, jos vielä pitäisi aloittaa vauva-aika alusta. Meillä myös vanhin 17, nuorin 10 ja olen niin onnellinen, kun vihdoin helpottaa eikä ole enää pikkulasta talossa!

Mutta kun ap:llä nyt kuitenkin on se vauva, niin ei kai siinä auta kuin kestää, miehenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi