Käyn joskus "ajamassa" Googlen Street Viewillä lapsuuteni vanhoilla kulmilla yms.
Harrastus se on tämäkin. 30 vuoden tauon jälkeen on kiva käydä katsomassa paikat ilman että tarvitsee ajella toiselle puolelle Suomea.
Kommentit (13)
mie teen välil kans mut muista että ne kuvat on yleensä vuosia vanhoja mitä niissä näkyy
Mika ja Amadi kirjoitti:
Miksi et mene oikeasti? Oletko köyhä? Vaiko vain saamaton?
En taida jaksaa lähteä asiakseni ajamaan 500 kilometriä vain nähdäkseni nuo paikat. Joku muukin syy olisi hyvä olla vierailla siellä, mutta koska kaikki sukulaiset on sieltä kuolleet, ei siellä oikein ole mitään (paitsi hautoja). Silti noita kuvia on mukava katsoa.
Oletko sinä muuten joku uusi trolli tällä palstalla?
ap
Mika ja Amadi kirjoitti:
Saastuttaa.
Vierailija kirjoitti:
mie teen välil kans mut muista että ne kuvat on yleensä vuosia vanhoja mitä niissä näkyy
Nyt on näköjään päivitetty ja kuvat on vuoden pari vanhoja. Aiemmin oli kymmenen vuotta vanhoja.
Minä "käyn" joskus ulkomailla Googlella. Viime yönä kävin Englannissa. Olen myös käynyt Uudessa-Seelannissa ym.
Mika ja Amadi kirjoitti:
N uu kerit ovat rumia. 🤢
Vierailija kirjoitti:
Minä "käyn" joskus ulkomailla Googlella. Viime yönä kävin Englannissa. Olen myös käynyt Uudessa-Seelannissa ym.
Itse "reissasin" joku aika sitten ensin New Yorkissa, sitten lapsuuteni mummolan kylällä Pohjois-Karjalassa. Mukava noita on katsella. Yllättävän laajasti ovat kuvanneet jopa syrjäisemmissä kolkissa.
Olen käyttänyt tätä etukäteen kun olen joutunut ajamaan autolla Helsinkiin for real. Katson tästä kaistat valmiiksi yms. Helpottaa huomattavasti. Joo, olen tosissani.
Mulla on tapana tutustua matkakohteeseen ajelemalla google autolla ennen reissua. Sitten kun vihdoin perille päästään niin on kuin olisi kotona kun tiet on jo tuttuja. Hyödyllistä eikö.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tapana tutustua matkakohteeseen ajelemalla google autolla ennen reissua. Sitten kun vihdoin perille päästään niin on kuin olisi kotona kun tiet on jo tuttuja. Hyödyllistä eikö.
Juuri tähän(kin) tarkoitukseen erinomainen tämä street view.
Olen asunut eri puolilla maailmaa. Käyn välillä tarkistamassa vanhat kotikorttelit Googlella.
Tuli oikeastaan ikävä menneeseen.. mutta tunnehan se vaan on. En ole käynyt tuolla niin pitkään aikaan, eikä vanhempiakaan enää ole. Ehkä virtuaalimatkailu riittää.