Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen mekko olisi monikäyttöisin?

Vierailija
24.07.2023 |

Haluaisin hankkia mekon ja haluaisin sen myös olevan mahdollisimman monikäyttöinen. Siis sellainen mekko, mitä voisi käyttää arjessa ja ehkä juhlissakin. Mekon pitäisi kuitenkin olla luonnonmateriaalia. Minkätyylinen ja minkä värinen olisi sopiva?

Kommentit (139)

Vierailija
121/139 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellava on aivan ihana materiaali, rakastan. Ja aivan tarpeeksi juhlava moniin tilanteisiin.

Vierailija
122/139 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meniköhän mulla tämän mekkoketjun idea jotenkin ohi, kun en tajunnut tässä etsittävän hautajaismekkoa?! 🤔

Itse käsitin, että sellaisiin tyypillisiin ns. arjen juhlallisuuksiin, kuten ystävän lapsen ristiäisiin, synttäreille, miehen työpaikan kesäiltamaan tmv. puutarhajuhliin jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/139 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan myös pellavamekkoja.

Vierailija
124/139 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa esitellyt mekot eivät millään lailla edusta juhlapukeutumista.

Pellava ja puuvilla eivät ole juhlamekon materiaaleja. Pellava- ja puuvillamekossa käydään torilla ostoksilla tai töissä tai kavereiden kanssa vapaamuotoisesti iltaa istumassa. Tai nyt ajankohtaisissa rapujuhlissa, mutta ei silloinkaan mustassa.

Kerropa toki luonnonkuitu, joka sitten on juhlamekon materiaali?

Silkki ja villa.

Vierailija
125/139 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää riippuu paljon myös siitä, millaisissa piireissä liikkuu.

Vierailija
126/139 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pellavavaatekin voi olla juhlava. Toki vaatteen juhlavuuden ratkaisee myös vaatteen muut ominaisuudet ja käyttäjän omat näkemykset.

Vierailija
127/139 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän olisi hyvä tietää sun speksejä, kuten vartalonmalli, koko, pituus, hiustenväri jne.

Gauharilla on hyviä mekkoja, joita voi käyttää hyvin monessa tilaisuudessa.

Ja jos yksi väri pitäisi valita, se olisi musta.

Kävin katsomassa ja ne mekot on kauheita.

Vierailija
128/139 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen josta ei pestä tahroja. Ovat hyödyllisiä.

T: Monica L.

Vierailija
129/139 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sininen on hyvin monikäyttöinen väri.

Mutta ruma.

Vierailija
130/139 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://myolsson.com/

Täältä löytyy monikäyttöisiä mekkoja.

Vierailija
131/139 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sininen on hyvin monikäyttöinen väri.

Mutta ruma.

Kauneushan on toki aina katsojan silmissä ja mielessä.

Vierailija
132/139 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakoa ja Nanso - kivoja pellavamekkoja löytyy. Varsinkn Nakoaa suosittelen.

Vierailija
133/139 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä, pitää katsoa nanso ja tuo toinen.

Vierailija
134/139 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis meniköhän mulla tämän mekkoketjun idea jotenkin ohi, kun en tajunnut tässä etsittävän hautajaismekkoa?! 🤔

Itse käsitin, että sellaisiin tyypillisiin ns. arjen juhlallisuuksiin, kuten ystävän lapsen ristiäisiin, synttäreille, miehen työpaikan kesäiltamaan tmv. puutarhajuhliin jne.

No samaa ihmettelin, tuskin tässä nyt on haussa sellainen juhlamekko joka sopisi fiinimpiinkin juhliin, sellainen harvemmin sopii arkikäyttöön. Vaan just sellainen joka käy moniin eri tilanteisiin, pieniin juhliin, arkeen, ravintolaillalliselle jne. Kartanohäihin ja vastaaviin tilaisuuksiin voinee sitten ostaa sen juhlavamman juhlamekon erikseen. Ja hautajaisiin soveliaat vaatteet erikseen, mustaa jakkua ja hametta/housuja tai mekkoa voi toki myös käyttää muissakin tilaisuuksissa, mutta ei oikein kesäisissä puutarhajuhlissa.

Vierailija
135/139 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellava on ihan vihoviimeinen matsku. Ei siinä silitykset auta. Kerran kun istahdat vaikka autoon ja laitat turvavyön kiinni, niin se on siinä. Mekko rytyssä ja vekeillä.

Itse tykkään viskoosista. Ihana kevyt, vilpoisa matsku, eikä rypisty.

Vierailija
136/139 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pellava on ihan vihoviimeinen matsku. Ei siinä silitykset auta. Kerran kun istahdat vaikka autoon ja laitat turvavyön kiinni, niin se on siinä. Mekko rytyssä ja vekeillä.

Itse tykkään viskoosista. Ihana kevyt, vilpoisa matsku, eikä rypisty.

Juuri näin.

Vierailija
137/139 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikäyttöisyys tarkoittaa minulle helppoa huollettavuutta, hyvin moniin tilanteisiin sopivuutta, tyylikkyyttä, ja väriltään lähes kaikkiin muihin väreihin yhdisteltävyyttä. Itse pidän eniten midi-pituudesta, joka on omalla tavallaan myös helpoin, varsinkin ikävuosien kertyessä, pidän todellakin mielivaatteitani vuodesta toiseen. Monikäyttöisyys tarkoittaa myös, että vaatetta, tässä tapauksessa mekkoa voi pitää hyvin erilaisten kenkien kanssa, aina sään mukaan. Ja kyllä, pidän kauniisti laskeutuvista kankaista ja leveistä helmoista, jopa vekkihameista tietyissä tilanteissa, huolettomanpaa saa hakea. Monikäyttöisellä mekolla voi mennä kauppaan, juhlatilaisuuteen ja jos joutuu yllättäen metsäretkelle, sekin onnistuu, jos kengät sattuvat sopimaan tai varakengät kassissa mukana. Liikkuminen on se juttu, vaatteessa pitää pystyä liikkumaan luonnollisesti ja luontevasti.

Vierailija
138/139 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monikäyttöisyys tarkoittaa minulle helppoa huollettavuutta, hyvin moniin tilanteisiin sopivuutta, tyylikkyyttä, ja väriltään lähes kaikkiin muihin väreihin yhdisteltävyyttä. Itse pidän eniten midi-pituudesta, joka on omalla tavallaan myös helpoin, varsinkin ikävuosien kertyessä, pidän todellakin mielivaatteitani vuodesta toiseen. Monikäyttöisyys tarkoittaa myös, että vaatetta, tässä tapauksessa mekkoa voi pitää hyvin erilaisten kenkien kanssa, aina sään mukaan. Ja kyllä, pidän kauniisti laskeutuvista kankaista ja leveistä helmoista, jopa vekkihameista tietyissä tilanteissa, huolettomanpaa saa hakea. Monikäyttöisellä mekolla voi mennä kauppaan, juhlatilaisuuteen ja jos joutuu yllättäen metsäretkelle, sekin onnistuu, jos kengät sattuvat sopimaan tai varakengät kassissa mukana. Liikkuminen on se juttu, vaatteessa pitää pystyä liikkumaan luonnollisesti ja luontevasti.

Ei tarvitset häämekon, joka soveltuu myös perunan nostoon.

Vierailija
139/139 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pääosin puuvillaa oleva mekko josta on osa pellavaa ja se ei tunnu niin rypistymisherkälle kuin kokonaan pellavaa olevat mekot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän