Minkälainen mekko olisi monikäyttöisin?
Haluaisin hankkia mekon ja haluaisin sen myös olevan mahdollisimman monikäyttöinen. Siis sellainen mekko, mitä voisi käyttää arjessa ja ehkä juhlissakin. Mekon pitäisi kuitenkin olla luonnonmateriaalia. Minkätyylinen ja minkä värinen olisi sopiva?
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Tai tämä: https://www.gauharhelsinki.com/fi/products/shirt-dress-navy?variant=434…
Tää on kyllä loistovalinta!
Vierailija kirjoitti:
Pikkumusta on aina hyvä.
Musta väri sopii todella harvalle suomalaiselle. Jos haluaa neutraalin värin niin korvaa sen mustan värin koruttomassa, mutta hyvin leikatussa mekossa sinisellä tai harmaalla. Joillekin sopii viininpunainen tai tummanvihreäkin jos silmät ovat ruskeat tai vihreät.
Ja sen perusmeikki väri voi olla murrettu jos sinun omat värisi ovat murretut eli et ole kuin Lumikki tai Marilyn Monroe.
Vierailija kirjoitti:
No mä pakotan vielä kerran tätä Gauharia :)
https://www.gauharhelsinki.com/fi/products/ruffled-dress-stripe?variant…
Tämä on väriltään tosi kiva ja mallikin ihan ok. Harmi vaan, että on loppuunmyyty.
Vierailija kirjoitti:
https://www.bypias.com/collections/ihanimmat-mekot/products/callie-pell…
Uuuu, ihastuin!
Väri on täydellinen, mekon malli myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai tämä: https://www.gauharhelsinki.com/fi/products/shirt-dress-navy?variant=434…
Tää on kyllä loistovalinta![/quote
Oikein hautajaiskolttu.
Pistät esim. johonkin zalandon hakuun kriteerisi kuten haluamasi materiaalit ja värit, ja siitä sitten katselemaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uuuu, ihastuin!
Väri on täydellinen, mekon malli myös.
Itselläni kaappi täynnä bypiaksen pellavamekkoja. Muuta en kesällä pidäkään. Aina saan kovasti kehuja tuntemattomiltakin liikenteessä.
Koot on aika reiluja, joten 1 vastaa koko s-m.
Hyvä tietää, mietinkin noita kokoja.
Ketjussa esitellyt mekot eivät millään lailla edusta juhlapukeutumista.
Pellava ja puuvilla eivät ole juhlamekon materiaaleja. Pellava- ja puuvillamekossa käydään torilla ostoksilla tai töissä tai kavereiden kanssa vapaamuotoisesti iltaa istumassa. Tai nyt ajankohtaisissa rapujuhlissa, mutta ei silloinkaan mustassa.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja väreistä vaalea, esimerkiksi beige tai vaikka vaaleansininen, on ehkä monipuolisin. Käy arkeen, mutta myös esimerkiksi häihin, ristiäisiin, hautajaisiin ja vaikka synttäreille.
Hautajaisia varten minulla on ihan vakiosetti kun ikääntyvien sukulaisten vuoksi tarvin niitä liiankin usein. Olen ostanut mustan mekon ja laukun kirpputorilta. Pienen hopeisen kaulakorun, jossa on risti, olen myös ostanut kirpputorilta. Vain mustat saappaat olen ostanut uusina, koska kengät muotoutuvat käyttäjänsä jalan muotoisiksi.
Koska muuten muistutan väritykseltäni Tilda Swintonia, olen myös katsonut hänen yllään olevia värejä. Jokainen tajuaa, että musta ja myös laivastonsininen imee värit pois näin värittömiltä kuin Tilda ja minä olemme.
Teetin ompelijalla siniharmaan ja puuteriroosan väriset perusmalliset mekot omilla mitoillani. Se, että vaate istuu tismalleen lisää jo itseluottamusta, joka on naisen paras asuste.
Muuten sitten vaihdan asusteita tilanteen mukaan. Toisen mekon kankaassa on 60% villaa ja kangas on ohutta sekä eristää helteeltä. Toisen mekon kankaassa on pellavaa puolet. Molemmissa viskoosivuori, joka hengittää toisin kuin polyestervuorikankaat.
Tietenkin hankinta vaikutti kalliilta. Käytän kuuden euron Stylebook-appia ja mekkojen hinta/käyttökerta on edullisempi kuin marketista ostamien farkkujen hinta. Mekkoja ei tarvi asustaa mitenkään kalliilla asusteilla. Ihan kirpputoreilta olen ostanut huiveja, joita olen käyttänyt hiuksissa rusettina jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ryppyinen pellava ei ole mitenkään juhlava, vaikka niin väitetäänkin.
On se aina juhlavampi kuin nukkaantunut ja virttynyt keinokuitu.
Riippuu siitä miltä näyttää, ei ole mikään automaatio.
Gauharilla on hyviä mekkoja. Nyt niitä löytyy alennusmyynneistä ja on laadukkaita.
Jos menisin hautajaisiin tuossa lerpakehihaisessa mustassa mekossa, aiheuttaisin huomiota, joka ei olisi positiivista.
Vierailija kirjoitti:
Pellava ja puuvilla eivät ole juhlamekon materiaaleja. Pellava- ja puuvillamekossa käydään torilla ostoksilla tai töissä tai kavereiden kanssa vapaamuotoisesti iltaa istumassa. Tai nyt ajankohtaisissa rapujuhlissa, mutta ei silloinkaan mustassa.
Kerropa toki luonnonkuitu, joka sitten on juhlamekon materiaali?
Vierailija kirjoitti:
Jos menisin hautajaisiin tuossa lerpakehihaisessa mustassa mekossa, aiheuttaisin huomiota, joka ei olisi positiivista.
Tämä. Musta bilemekko ei ole hautajaismekko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole siitä kiinni, vaan esim. väristä, leikkauksista, mallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silkki tai ohut hieno villa.
Vierailija kirjoitti:
no sä pukeudut niihin juhliin, jossa käyt, ja muut pukeutuu niihin juhliin, jossa käyvät, ja näin on oikein hyvä.