Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka olette pysyneet 6kk terveenä

Vierailija
24.07.2023 |

syöttekö vitamiineja tms?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta?

Sairastin viimeksi kevättalvella 2022, kun poika toi intistä lomille tullessaan koronan mukanaan. Sitä ennen sairastin poskiontelotulehduksen tammikuussa 2004.

Syön vitamiineja jos muistan. Talvella yritän muistaa d vitamiinin.

Syön ihan mitä sattuu, päivittäin kuitenkin kaikenlaista kasvikuntaa.

Vähäisen sairastamiseni salaisuus lienee vähäiset ihmiskontaktit ja hyvä käsihygienia.

Vierailija
22/44 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama alle kouluikäinen lapsi perheeseen niin johan alkaa tauteja pukkaamaan. Siinä ei vitamiinit, urheilut ja ruokavaliot auta mitään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö, enkä muutenkaan elä erityisen terveellisesti. Korona oli 4/2022, sitä ennen kipeenä joskus 2008.

Vierailija
24/44 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos terveellä tarkoitetaan tässä kohtaa työkuntoista, niin olen yleensäkin 365 päivästä vuodessa 360 päivänä terve tai työkuntoinen. Aamuisin otan c-vitamiiniporeen ja muina kuin kesäkuukausina 50 mikrogramman d-vitamiiniannoksen. Joskus flunssakautena myös sinkkiä varuiksi. Olen todella harvoin flunssassa.

Tämä ei kuitenkaan ole estänyt migreeniä (joka ei estä minulla työntekoa kun on niin lievä) eikä estä niskajumeja ja jalkaterien kipuilua, joka on nyt jatkunut vuoden. Tässä sitä kuitenkin porskutetaan ja ollaan "jonkinlaisessa työkunnossa."

Vierailija
25/44 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

talvella D-vitamiinia, ja ympäri vuoden hiuksia ravitsevaa Priorinia, josta tuskin on mitään hyötyä mihinkään, mutta syön silti. 

Minä ajattelen (mutulla), että terveenä pysymisen on osittain geneettistä, osittain johtuu hyvistä elämäntavoista ja siitä, ettei stressitaso ole korkea, osittain siitä että en ole koskaan sairastanut sillä tavalla pahasti, että olisi joutunut syömään vahvoja lääkkeitä, joiden uskon voivan joskus pilata vastustuskyvyn. Lisäksi nukun nykyään hyvin, joskus ollut ongelmia unen kanssa ja silloin sairastelin paljon enemmän. 

Vierailija
26/44 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö vitamiineja.

Syön vähän mitä sattuu, jos tekee mieli kasviksia, syön niitä, jos tekee mieli pakastepizzaa niin syön sitä. Enemmän jälkimmäistä. En myöskään mieti yhtään ruuan makroja, varmasti syön hiilari- ja rasvapitoisempaa ruokaa kun virallisten suositusten mukaan pitäisi. Hedelmistä en pidä enkä niitä syö edes joka viikko. Marjoja kesällä kyllä.

Koronan sairastin 2021 hyvin lievänä (makuaistin menetys ainut oire), muuten olen viimeksi ollut kipeä silloin kun opiskeluaikana (ennen koronaa) oli töissä päiväkodissa. Silloin tuli sairastettua monta kertaa vuoden aikana. Nykyisinkin työskentelen lasten parissa, mutta en silti ole kipeä niin sanotusti koskaan.

Olen myös laiska käsien pesijä: pesen toki vessakäynnin jälkeen ja silloin jos tuntuu likaiselta. Mutta en automaattisesti ennen syömistä tai ulkoa tulon jälkeen. Käsideseihin en usko, kuivattavat vain käsiå. Muuten pidän kyllä huolta kodin siisteydestä ja omasta hygieniasta.

Vierailija
27/44 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-vitamiini, sinkki, kalsium, magnesium, C-vitamiini, B12-vitamiini. 

Vierailija
28/44 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön halvinta moskaa mitä kaupasta löytyy, maksalaatikkoa, ruisvarrasta, perunoita, makkaraa ym.

Olen ollut terve kuin pukki.

Poltan sähköröökiä jatkuvasti ja vedän kännit kerran viikossa perjantana.

Ajan dieselillä, äänestän persuja, inhoan Wokea ja pervoja jotka hierovat genitaalejaan virtuaalisesti kasvoihini kaikissa medioissa.

Ja tämä tarina on tosi.

Siis mikä sun elämänpiirissä on sellaista että woke on jotenkin oleellinen huoli :D Minä en törmää wokeen missään, en oikeastaan edes tiedä mitä se on eikä kiinnostakaan.

Wokeideologia on yksi identiteettipolitiikan osa-alue pyrittäessä uuskommunistiseen hallintojärjestelmään, jossa tosiasiat voidaan kieltää jos ne ovat ristiriidassa siltä "miltä musta tuntuu".

Musta ei tunnu siltä, että haluan wokeyhteisön kertovat millaisella autolla saan ajaa, millaista moskaa suuhuni laitan, millaisia mielipiteitä saan julksesti esittää, millä nimellä kutsua miehiä ja naisia, eikä musta tunnu hyvältä karvaiset miehenköriläät naisten vessoissa, ei päivälotilapsille esitetty opetus, että pojallakin voi olla pimppi, eikä jatkuva kaltaisteni valkoisten lihaa syövien heteroiden syyttäminen kaikenmaailman sorrosta, ettei nyt saa kesällä syödä edes eskimopuikkoja.

Pitäkää tunkkinne.

Minä elän kuten haluan ja annan suvaitsemattomienkin elää omalla tavallaan.

Vierailija
29/44 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuroa aamuisin, lähinnä kalaruokia, viiniä illallisella, tapaan paljon ihmisiä ja olen väkijoukoissa usein. D viramiini päivisin. Flunssa on , silloin harvoin kun on tullut, on tarttunut nenää vuotavista lapsenlapsista.

Vierailija
30/44 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön monipuolisesti, ja käytän vitamiineja vain harvoin. Olen ollut terveenä paria pikkuflunssaa lukuun ottamatta jo muutaman vuoden. Teen osaksi etätöitä, niin ei tule paljon liikuttua isommissa ihmisjoukoissa.

Vierailija
31/44 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sairasteluputki syksyllä 2018. Koko ajan jotain pientä. Sitten sain angiinan, johon sai tietysti antibiootin. Sen jälkeen tuntui, että kaikki kolotukset katosi.

Seuraavan kerran olin kipeä koronan vuoksi tammikuussa 2021. Sitten ei taas mitään sen jälkeen.

Meillä on kolme lasta, joten pidän pienenä ihmeenä etten sen kummemmin sairastele. Olen myös ylipainoinen, mutta en polta. Vitamiinit otan säännöllisen epäsäännöllisesti.

Vierailija
32/44 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi ruokaa ja vähän d -vitamiinia. Koronarokotetta ei ole, mainitsen sen vuoksi, että tutut jotka ottivat niitä, ovat jatkuvasti kipeänä, jopa kuukauden välein. Ikää on 62. Koronan sairastin vähän flunssaa lievempänä. 

Vierailija
33/44 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan syönyt mitään vitamiineja, ei flunssia eikä mahatauteja, ei koronaa eikä mitään n.15 vuoteen.

Vierailija
34/44 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut terve nyt 4 vuotta. Ei ollut koronaa, en ottanut rokotettakaan. Viimeksi kesällä 2019 oli kamala influenssa, lähti ääni moneksi viikoksi. Mutta sen jälkeen i ole ollut mitään. Syön terveellisesti ja liikun. Syön sinkkiä, rautaa, talvisin monivitamiineja ja D-vitamiinia 50-100 µg.

Vierailija
35/44 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö.

Vierailija
36/44 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön halvinta moskaa mitä kaupasta löytyy, maksalaatikkoa, ruisvarrasta, perunoita, makkaraa ym.

Olen ollut terve kuin pukki.

Poltan sähköröökiä jatkuvasti ja vedän kännit kerran viikossa perjantana.

Ajan dieselillä, äänestän persuja, inhoan Wokea ja pervoja jotka hierovat genitaalejaan virtuaalisesti kasvoihini kaikissa medioissa.

Ja tämä tarina on tosi.

Siis mikä sun elämänpiirissä on sellaista että woke on jotenkin oleellinen huoli :D Minä en törmää wokeen missään, en oikeastaan edes tiedä mitä se on eikä kiinnostakaan.

Wokeideologia on yksi identiteettipolitiikan osa-alue pyrittäessä uuskommunistiseen hallintojärjestelmään, jossa tosiasiat voidaan kieltää jos ne ovat ristiriidassa siltä "miltä musta tuntuu".

Musta ei tunnu siltä, että haluan wokeyhteisön kertovat millaisella autolla saan ajaa, millaista moskaa suuhuni laitan, millaisia mielipiteitä saan julksesti esittää, millä nimellä kutsua miehiä ja naisia, eikä musta tunnu hyvältä karvaiset miehenköriläät naisten vessoissa, ei päivälotilapsille esitetty opetus, että pojallakin voi olla pimppi, eikä jatkuva kaltaisteni valkoisten lihaa syövien heteroiden syyttäminen kaikenmaailman sorrosta, ettei nyt saa kesällä syödä edes eskimopuikkoja.

Pitäkää tunkkinne.

Minä elän kuten haluan ja annan suvaitsemattomienkin elää omalla tavallaan.

Kuulostaa sille, että vietät liikaa aikaa internetissä ja otat itsellesi ongelmia jotka ei kosketa sinua millään tavalla. Vai onko sinulle ihan päivittänenkin ongelma ahdistelemiesi lasten kanssa, että pojalta löytyykin pimppi eikä ollutkaan poika? Lopeta lasten groomaaminen jos tämä on ongelma, sitten niitä yllätyksiä ei tule.  Kun minä käsittääkseni elän ihan samalla pallolla kuin sinäkin ja minun ongelma on tällä hetkellä se menenkö ennen suihkussa käyntiä viemään roskat vai jälkeen ja tiskaaminenkaan ei nyt yhtään motivoi. Huomaatko, ei ole pimpit nyt tässä tapetilla vaan ihan arki. Niin.

Vierailija
37/44 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beroccaa otan päivittäin, en muuta. Syön monipuolisesti. En ole tietääkseni sairastanut koskaan koronaa, eikä muitakaan virustauteja pitkään aikaan. Pesen kyllä kädet yleensä kun tulen kaupungilta kotiin, muuten elän ihan normaalisti. N61

Vierailija
38/44 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkäni hajosi kolme vuotta sitten, enkä ole pahemmin ollut ihmisten ilmoilla. Olin 25 vuotta opetustöissä eli virusten keskellä, enkä muista olleeni sairauslomalla muista syistä kuin silmäleikkauksen vuoksi ja nielurisojen poiston jälkeen.

En ole ottanut koronarokotusta. Käytän D-vitamiinia, koska en oleskele koskaan auringossa, enkä syö kalaa. Elämäntyylini on melkein 60 vuoden aikana ollut kausittain erittäin terveen ja jokseenkin kamalan väliltä, mutta sairauksilta olen välttynyt.

Vierailija
39/44 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaurapuuroa aamuisin, lähinnä kalaruokia, viiniä illallisella, tapaan paljon ihmisiä ja olen väkijoukoissa usein. D viramiini päivisin. Flunssa on , silloin harvoin kun on tullut, on tarttunut nenää vuotavista lapsenlapsista.

Mulla aika samat. D-vitamiinia en syö kesällä, oon vaan paljon ulkona. Monivitamiinin syön kun tuntuu siltä, että olen syönyt huonosti tai väsyttää normia enemmän. Magnesiumia syön myös purkista. Muuten paljon kaurapuuroa, kalaa, lihaakin, kasviksia, marjoja ja hedelmiä paljon. En juo alkoholia, vaan lähinnä vettä.

Vierailija
40/44 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Juon kaljaa ja syön roskaruokaa ja liikun liian vähän, mutta pesen käteni noin 30 krt. päivässä. Sairastan perusflunssan noin kerran viidessä vuodessa, edellisestä vatsataudista on aikaa noin 17 vuotta.