Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te neulotte tällä hetkellä?

Vierailija
23.07.2023 |

Itsellä työn alla 2 villapuseroa, kauluri ja villasukat. Paha neuloosi vaivaa.

Kommentit (180)

Vierailija
141/180 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lannetin

Vierailija
142/180 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain just valmiiksi bambupuuvillaisen pitsineuleen itselleni ja tekeillä paksummasta, alpakkamerinovilla-langasta talveksi neule. Siinäkin aaltopitsikuviota ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/180 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuletakki on valmistumassa, ja seuraavaa tekisi mieli jo aloittaa.

Onko joku löytänyt puuvilla- tai pellava(sekoite)langan, jolle suositeltaisiin tosi ohuita puikkoja, esimerkiksi kaksimillisiä? Olisi kiva tehdä jotain oikein pikkutarkkaa pitsineuletta. Olen löytänyt vain virkkauslankoja, jotka ovat aika kovia vaatteeksi.

Vierailija
144/180 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen viikonloppuna tehnyt miesten peruslapasia intialaisella peukalokiilalla. Nämä menevät Ukraina-keräykseen.

Vierailija
145/180 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merino-vauvalangasta villahousuja lapsenlapselle. Sileää neuletta, ihan peruspöksyt.

Vierailija
146/180 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pyöritellyt lankojani, miettinyt kutomista tai virkkaamista. Patalappu Karjala-aiheiseen kilpailuun...

Nyt kyl alkoi sataa - ehkä "puhdetyöt" voin jo aloittaa🤔

Vierailija
147/180 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi olen neulonut mallitilkun. En ole ennen kokeillut kahdella langalla neulomista ja yllätyin, miten kivan näköistä neuletta tuli. Miten kuitenkin mahtaa olla - voiko puuvillalankaa ja alpakkalankaa yhdistää?

Vierailija
148/180 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan kiellä yhdistämästä puuvillaa ja alpakkaa mutta puuvilla aika joustamatonta ja raskasta verrattuna alpakkaan. Menee alpakan hyvät ominaisuudet vähän hukkaan.

Vierailija
149/180 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan kiellä yhdistämästä puuvillaa ja alpakkaa mutta puuvilla aika joustamatonta ja raskasta verrattuna alpakkaan. Menee alpakan hyvät ominaisuudet vähän hukkaan.

Tuota minä epäilinkin. Jos katselen tilkkua kriittisin silmin, huomaan kyllä, että puuvilla katoaa näkyvistä ja alpakasta tulee "tavallisen villalangan" näköistä. Mutta pääsinpä uteliaisuudestani. :)

Vierailija
150/180 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on neulottu maailmanenkka:

Vierailija
151/180 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Color palette socks. Jämälankoja vähemmälle.

Vierailija
152/180 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juri nyt en mitään, mutta sukkafabriikki pystyyn, kun syksyn ulkohommat vähän vähenevät ja illat pimenevät Sitten neuletakki sukulaistytölle ja jämäpuuvillalangoista kaarrokeneule tai jos ei vaikuta järkevältä, menkööt isoäidin neliöiksi. 

Vierailija
153/180 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuletakkia ja sukkia.

Vierailija
154/180 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on useampi keskeneräinen projekti (neuletakkia, "kämmekkäät", lapaset), mutta nyt on puikoilla valmistumassa tuplalapaset tyttärelle. Siis kaksinkertaiset lapaset, ihan testin vuoksi lähdin kokeilemaan, onnistunko.

Vierailija
155/180 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkia.

Vierailija
156/180 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranteenlämmittimiä, pipoja...

Pikkuhiljaa alottelen, kun syyssateet alkaa

Vierailija
157/180 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän nyt keskellä kesää kudota vaan virkkaan päiväpeiton paloja. Olisi kyllä kesken muuan pellavaneule, mutta jotenkin ei innosta.

Tietenkin kesällä myös neulotaan, mikä ihmeen kommentti tämä oli??

Vierailija
158/180 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on koko kesän vaivannut huivihulluus, eli olen tehnyt suoran pitsihuivin, Fifi-huivin, ainaoikein-kolmiohuivin, Kuusisto-huivin ja nyt meinaan aloittaa toisen sellaisen suomalaisesta villasta.

Ainut harmi on että ekaa kertaa elämässäni kädet kipeytyvät, olen neulonut joka päivä yli 30 vuoden ajan, eikä ole koskaan ollut kipuja. Miksikähän nyt?

Vierailija
159/180 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän nyt keskellä kesää kudota vaan virkkaan päiväpeiton paloja. Olisi kyllä kesken muuan pellavaneule, mutta jotenkin ei innosta.

Tietenkin kesällä myös neulotaan, mikä ihmeen kommentti tämä oli??

Ehkä hän neuloo yleensä villalangasta. Minulla on "ongelma" siitä, että kesällä tekee mieli neuloa kesäneuleita ja talvella talvineuleita, vaikka juuri toisin päin saisi aina sesonginmukaisen neuleen käyttöönsä.

Vierailija
160/180 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu neuloosi pahasti hukassa mut yritän saada sitä käyntiin  ihan simppeleillä pikkusukilla. Lanka ja puikot on jo valmiina, illalla seiväshypyn kisastudion aikana lupaan saada taas hommaa käyntiin.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi