Poikani 19v on jättänyt vuokrat maksamatta 7 kuukaudelta
Ihan käsittämätöntä.
Eka kuukausi jäi, kun ei pystynyt maksamaan. Huomasi, ettei vk antaja kysellyt mitään, niin jätti surutta toisen ja kolmannenkin....
Nyt on menossa 7 kuukausi eikä ole maksanut tässäkään kuussa.
Perjantaina vuokrantaja vasta soitti ja kyseli.
Oli ulkomailla ja hänellä on useita sijoituskämppiä.
Eli huomasi viiveellä vasta.
Häätö tulossa 3 kk päästä ja vaatii näitä rahoja kaikilta 7 kuulta ja vielä noilta 3 lopulta tietenkin.
Poika on tuhlannut kaikki rahat ja asumistuet eli niitä ei enää ole.
Minä en pysty auttamaan häntä.
Kuinka tyhmä voi olla? Siis oikeasti kuvitteli, ettei näitä kukaan kysele koskaan?
Kommentit (569)
Onko muita maksuja maksamatta? Voi olla vaikka mikä pommi tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on selkeä provo.
Mikäli juttu on tosi, poikasi ei ole ymmärtänyt vuokrasopimusta tehdessä mitä se tarkoittaa.
Provo samoin kuin toisaalla äiti huolissaan, kun 17 vuotias haluaa stuertiksi.
Vierailija kirjoitti:
Semmosen oot kasvattanut.
Hmmm. No, tuolla logiikalla omat vanhempasi ovat kasvattaneet tyhmän ja tylsän näsäviisaan typeryksen.
Kai lapsilla omassa elämässä omiakin avuja on?
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on selkeä provo.
Mikäli juttu on tosi, poikasi ei ole ymmärtänyt vuokrasopimusta tehdessä mitä se tarkoittaa.
Tuo kommenttisi täytyy olla provo. Ei voi noin tyhmiä kysellä oikeassa elämässä.
Ylinopeutta ajava ei ymmärtänyt rajoitusta ja ajoi itselleen sakot.
Talousrikollinen kyllä tiesi säännöt!
Kyllä moni tietää, mutta ei välitä tai osaa.
Tuollaiseen elukkaan ei kannata pitää yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on selkeä provo.
Mikäli juttu on tosi, poikasi ei ole ymmärtänyt vuokrasopimusta tehdessä mitä se tarkoittaa.Provo samoin kuin toisaalla äiti huolissaan, kun 17 vuotias haluaa stuertiksi.
Häh?
Oikeassa elämässä ihan aikuisten oikeesti ihmiset menettävät luottotietojaan ja töpeksivät raha-asioitaan. Oikeesti. Täällä.
Luepa tilastoja.
Ihan samalla tavalla aikuisetkin voivat sössiä asiansa. Kahden asunnon loukussa, liikaa velkaa, avioero, konkurssi, pelihimo, alkoholismi jne.
Nuori pääsee omilleen asumaan ja rahat kuluu hömppäjuttuihin. Ei nuorena niin ajattele seuraavaa päivää ja seuraamuksia. Kyllä hän oppii.
Toivottavasti ei vaan ole eksynyt väärään seuraan ja käytä rahoja päihteisiin.
Kyllä minä tuossa tilanteessa ottaisin pojan takaisin kotiin asumaan ja maksaisin vuokrarästit pois. Poika sitten maksaisi minulle joka sentin takaisin ja ehkä lisäksi vuokraa kotiin. Tai tarjoaisin mahdollisuuden tähän, pakottaa ei tietenkään voi. Jos saman tekisi uudestaan, sitten en enää auttaisi.
Niin kuin monelle täällä neuvotaan: poika Only Fans:iin tienaamaan vuokrarahoja.
Mitä se sulle kuuluu, "poikasi" on aikuinen. Miten vuokran-antaja yleensä sulle osaa soitella.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä tuossa tilanteessa ottaisin pojan takaisin kotiin asumaan ja maksaisin vuokrarästit pois. Poika sitten maksaisi minulle joka sentin takaisin ja ehkä lisäksi vuokraa kotiin. Tai tarjoaisin mahdollisuuden tähän, pakottaa ei tietenkään voi. Jos saman tekisi uudestaan, sitten en enää auttaisi.
Olen se toinen joka auttaisi, ottaisi kotiin ja tukisi koska kaikki ei nyt ole pojalla hyvin. Samalla lapsi voisi avautua, luottamus vanhempiin kasvaisi kun saa tukea ja siitä on sitten parempi lähteä eteenpäin. Tietysti nuoren ehdoilla, kuinka hän toivoo ja haluaa. Alussahan hänen elämänsä vielä, kaiken ehtii korjata.
Poikasi on järkevämpi kuin luuletkaan. Kyllä yhteiskunta huolehtii,eikä itse tarvitse ottaa vastuuta mistään.
Selkeästi ei ole oppinut että ensin hoidetaan tärkeät ja PAKOLLISET menot, sen jälkeen katsotaan jääkö rahaa hupijuttuihin. Miten kukaan voi ajatella että vuokra on jotenkin vapaaehtoinen asia? Toivottavasti oppii häädöstään jotain ja joutuu maksamaan takaisin.
nimimerkki nuori, jota alkaa ahdistaa jos myöhästyy vuokranmaksussa edes pari päivää
Aikamoisen idiootin olet kasvattanut! Onnittelut siitä.
Eihän tällainen jätkä voi ihan täysijärkinen olla missään muussakaan asiassa. Hyi hitto, mikä vätys!
Vierailija kirjoitti:
On jännä tarina . Oletko opettanut vastuullista taloudenhoitoa kotona ? Missä poika meinaa asua häädön jälkeen ?
Näitä "tarinoita" on pilvin pimein suomenmaassa. Oma 23v sanoi että tuntee todella paljon luottotiedot menettäneitä. Hän itse haki asuntoa joita vuokrataan myös luottotiedottomille (asuinpaikassaan on tosi vaikea saada asuntoa) ja va oli ihmeissään kun hänellä luottotiedot on. Sai asunnon samantien. Tuosta nyt 4v aikaa. Säästeli sitten rahoistaan vuokravakuuteen ja muutti parempaan taloon asumaan.
Minulle, ysärin lamassa teinivuoteni eläneelle, on aina ollut itsestäänselvyys, että ensin maksetaan vuokra / muut asumiskulut sekä kaikki laskut ja jäljelle jäävä on käyttörahaa. Siitäkin kannattaa mahdollisuuksien mukaan laittaa edes pieni summa sivuun pahan päivän varalle. Velkaa kannattaa välttää.
Aloitusta lukiessani olen ihan tyytyväinen, että kasvoin lamavuosina aikuiseksi. Eipä ole ollut rahaongelmia.
Älä tuomitse häntä mikäli et aio auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaa poikaani en päästänyt kotoa pois ennen kuin oli töissä ja maksoi kotiin ruokarahaa eli opetteli käytännössä miten tienataan ja maksetaan eläminen. Oli niin muitten vietävissä ja "joukossa tyhmyys tiivistyy" tyyppinen ennen kuin kasvoi aikuiseksi. Oppi ja oppikin niin hyvin ettei tarvinnut myöhemmin opintolainaa ollenkaan korkeakoulussa. Olin kuullut niin monta tällaista apn tarinaa että päätin ettei minun lapseni tarvitse opetella elämistä kantapään kautta mokailemalla.
Tätä minunkin vanhemmat koetti aikoinaan. Siis tuota, että eivät päästäneet muuttamaan kotoa ja olisi pitänyt maksaa kotona asumisesta. Loppujenlopuksi läksin yön pimeydessä repullinen vaatteita selässä, kassillinen kirjoja yhdessä kädessä ja koirien hihnat toisessa kädessä. Takaisin en sit seuraavaan kolmeenkymmeneen vuoteen mennytkään.
Täällä neuvotaan antaa mennä ulosottoon. Sehän on hölmö oman lapsen tulevaisuuden kannalta.
Esimerkissä vanhemmat ovat yrittäneet parhaansa ja sinä vertaat omaa tilannetta tähän.
Miksi lasten pitää muuttaa pois kotoa mahd nopeasti ja jos sinulla on varaa, miksi et maksaisi kotiin jonkin verran ?
S-pankista saa opintolainaa, vaikka on maksuhäiriömerkintä.