Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakko lopettaa tupakointi, kun ei rahat riitä, mutta miten pystyn

Vierailija
23.07.2023 |

Poltan kylläkin sätkiä, mutta silti kuussa menee se 60e keskimäärin. Toisaalta tuo on mun voimavara jaksaa tätä helkutin vaikeaa elämää.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti on siinä, että haluatko lopettaa vai ajatteletko, että sinun pitää lopettaa. Sinun pitää tunnistaa nistiajatuksesi ja luopua niistä, teot lähtevät ajatuksista ja jos pidät kiinni nistiajattelustasi et pysty lopettamaan etkä edes halua lopettaa todellisuudessa vaikka saattaisitkin olla hetken ilman tupakkaa.

Vierailija
42/47 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikotiinipurkalla pääsin eroon. Voi vaikka vähentää ensin. Nikotiinipurasta voi n. vuoden jälkeen siirtyä ksylitolipurkkaan sillä se purkansyömistapakin jää päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakka ei ole nautinto. Sä nautit ainoastaan vieroitusoireiden loppumisesta. Savuttomat elää samaa nautintoa jatkuvasti. Meidän ei tarvitse miettiä jatkuvasti minne pääsee tupakalle. Seuraavan kerran kun katsot jonkun olevan tupakalla sateessa/pakkasessa niin katso tarkkaan, näyttääkö henkilö oikeasti nauttivan... Ei, ei hän nauti, hän vain kärsii hieman vähemmän kuin hetki sitten. Sillä hetkellä kun sisäistää ettei tupakka oikeasti tuo nautintoa vaan ainoastaan palauttaa samaan normitilaan missä savuttomat ovat koko ajan ei lopettaminen ole enää vaikeaa.

Älä viitsi selittää. Et varmaan ole koskaan edes polttanut, jos et tiedä mikä nikotiinin vaikutus elimistölle on

Vierailija
44/47 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kokeilemaan nikotiinipusseja. Niillä lopettaminen on jopa kohtuu helppoa. Aloitat vanhemmalla ja pikku hiljaa aina asteittain ostat miedompia. Ei ole paha rasti.

Vierailija
45/47 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikotiinikorvaushoitoihin jää myös sitten helposti koukkuun. Minulla on tuttuja, jotka on järsineet jo kymmenen vuotta nicoretteä. 

Itselläni on nyt käynnissä vieroitus 1mg imeskelytableteista. Luulin, että miedompiin tuotteisiin vaihtaminen auttaisi jotain, mutta nyt huudan miehelle, päässä surisee ja muutenkin on huono olo. No, pari päivää ja sitten se on siinä 

Vierailija
46/47 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrasta poikki, muu on itsensä kiusaamista. Nikotiinipurkilla ja vastaavilla vaan siirrät lopettamista.

Näin on. Nikotiiniriippuvuutta ei saa poistettua nikotiinipurkkaa syömällä.

Kerrasta poikki-menetelmä takaa pienimmän kärsimyksen. Itse jäin nikotiinipurkkakoukkuun kuudeksi vuodeksi. Maksoi noin kymppitonnin.

Mikään korvaushoito ei tietenkään poista nikotiinin haittavaikutuksia verenkiertoelimistölle.

Vierailija
47/47 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrasta poikki, muu on itsensä kiusaamista. Nikotiinipurkilla ja vastaavilla vaan siirrät lopettamista.

Kyllä minä ainakin pääsin tupakasta eroon imeskelytablettien avulla. Niiden pitää olla alussa riittävän vahvoja, jos on polttanut pitkään askin päivässä. Ensimmäinen viikko oli hankala. Sen jälkeen helpotti. Ihmettelen vieläkin, kuinka helposti lopettaminen sujui, vaikka olen polttanut 15 vuotta askin päivässä. Nyt ajatus on lähinnä se, että olenko minä tosiaan joskus polttanut tupakkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi