Olen muuttamassa töiden vuoksi enkä millään osaa päättää kahden vuokra-asunnon välillä
Asun siis ehdottomasti aluksi vuokralla jotta ehdin tutustumaan uuteen kaupunkiin. Olen nyt saanut rajattua vuokra-asunnon etsimisen kahteen asuntoon, joita kumpaakin minulle on tarjottu. En vain millään osaa päättää ja pitäisi tehdä päätös maanantaihin mennessä.
Joten heitän tänne ihan vain palloksi kun ihmisillä varmaan on kokemuksia asunnoista. Että kumman näistä valitsisit:
- kummassakin yhtä hyvä sijainti, kaunis ja rauhallinen taloyhtiö ja suurinpiirtein yhtä paljon neliöitä, kummassakin keittiö, lattia ja pinnat juuri remontoitu, eli nämä ovat samanlaisia kummassakin
Vaihtoehto A: hyviä puolia ovat upeat näkymät ikkunoista; mutta huonoja puolia ovat, että kylppäri on pieni ja huonokuntoinen 90-luvulta (putkiremontti vasta tulevaisuudessa), jonka lisäksi ikkunat huonossa kunnossa (ikkunaremontti tulossa) ja taloyhtiössä muutenkin jotain pieniä vikoja jotka ovat remonttilistalla
Vaihtoehto B: hyviä puolia on, että taloyhtiö on juuri käynyt läpi isot remontit joten talotekniikka viimeisen päälle ja kylppäri tilava ja juuri uusittu; mutta huono puoli on aika ankeat näkymät ikkunoista
Vaihtoehto A myös hieman vilkkaammalla paikalla kun taas vaihtoehto B lähempänä luontoa, mutta erot todella pieniä.
Joten mietin, kestänkö helpommin karmeaa kylppäriä ja huonokuntoisia ikkunoita vai rumia näköaloja. Tällä hetkellä rahat eivät riitä sellaiseen asuntoon jossa kummatkin olisivat hienosti. Mukana muuttamassa myös lemmikki, joten siksi ihan kaikki asunnot eivät ole mahdollisia vaan pitää löytää sellainen johon saa ottaa lemmikin.
Kommentit (25)
Miten olet edes harkinnut vaihtoehtoa A?
B Maisemaa katsotaan, mutta kylppäriä käytät monta kertaa päivässä
Ikkunaremontti on pikkujuttu, niiden vaihtaminen käy yhdessä päivässä, siis koko talossa.
Vierailija kirjoitti:
En miettisi sekuntiakaan vaan ottaisin B:n. Asunnossa pitää viihtyä ja tulevat remontit on iso nounou. Verhot voi laittaa ikkunan eteen tai ketsella muualle :D
Joo ja niitä remontteja edeltää yleensä aina kaikenlaiset suunnittelu- ja tarkastelukierrokset, asbestinäytteiden ottamiset jne. Ja remppa voi myös alkaa mm naapurirapussa jo aiemmin, jolloin melu, pauke ja poraaminen varmasti kuuluu sinne omaan kämppään myös.
Ja koiran kanssa haluaa varmaan itse olla kotona paikalla, kun niitä remppajamppoja pyörii siellä kämpillä. Ja nehän tulee aina 8-16 välillä arkena, eli pitää järjestää töistä vapaata ja sitten ne ei välttämättä edes ilmaannu sovittuna ajankohtana vaan paukkaa sisälle yleisavaimella milloin sattuu. Ehdottomasti asumisviihtyvyyden kannalta ISO miinus kaikki suunnitteilla ja tekeillä olevat remontit!
A-asunnon vuokraaja ilmestyi paikalle. ;)