Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako naiset itse huolehtia auton ylläpidosta ja huolloista?

Vierailija
22.07.2023 |

Osaatteko omatoimisesti selvittää mitä varaosia pitää ostaa ja kilpailuttaa hintoja korjaamoiden välillä ja miten vältytte että teitä ei huijata huollon aikana turhilla ja keksityillä töillä?

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei kyllä osaa selvittää ja ostaa oikeanlaista osaa jos katsastusmies käskee vaihtaa jonku alustan osan, ei varmasti onnistu naisilta jos heidän pitäisi itse tilata netistä osa. Niitä osia on niin monenlaisia että varmasti menevät sekaisin.

Antaa korjaamon ammattilaisten selvittää asia katsarin antaman vikalistan mukaisesti. Hulluko noita alkaa itse tilailla netistä.

Siinä säästää satoja tai tuhansia euroja vuosien aikana kun tilaa osat ulkomailta.

Vierailija
22/90 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei kyllä osaa selvittää ja ostaa oikeanlaista osaa jos katsastusmies käskee vaihtaa jonku alustan osan, ei varmasti onnistu naisilta jos heidän pitäisi itse tilata netistä osa. Niitä osia on niin monenlaisia että varmasti menevät sekaisin.

Miksi pitäisi osata. Vien kaarani aina tuttuun korjaamoon ja siellä vaihdetaan osat ja hoidetaan hommat ammattitaitoisesti. Mulla naisena bensapumppu romahti ja jäin tielle. Heti tuli korjaamosta omistaja katsomaan. Kaikki yhteensä maksoi 160 euroa. En rupee kyllä bensapumppua netistä etsimään ja sitten sitä vaihtamaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaa korjaamon ammattilaisten selvittää asia katsarin antaman vikalistan mukaisesti. Hulluko noita alkaa itse tilailla netistä.

Siinä säästää satoja tai tuhansia euroja vuosien aikana kun tilaa osat ulkomailta.

Mikähän auto tuollainen on johon tarvitaan vuosien aikana satojen tuhansien edestä korjausroinaa? Osta uusi auto p-le. 

Vierailija
24/90 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla melkoisia romuja autoja.

Vierailija
25/90 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, kyllä siihen hommaan tarvitaan munat.

😂😂repesin. Siis kyllä, munat pitää olla auton korjaamiseen. Viis aivoista ja käsistä😅.

Vierailija
26/90 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista autoa. Jos omistaisin niin käyttäisin samaa korjaamoa, jossa ystäväni ja siskoni käyttävät, koska luotan heidän toimintaan.  

Vierailija
27/90 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuhdeauto, ei tartte huoltojen kanssa ihmetellä.

Yöksi töpseli seinään ja aamulla taas kovaa ajoa..

N22

Vierailija
28/90 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bensalenkkarien pätemistä.

Vierailija
29/90 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte, mulla on mies joka autot hoitaa.

Vierailija
30/90 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Tarvittaisi mies moneen eri asiaan. Meillä on muut osa-alueet huolehdittavana.

Vierailija
31/90 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva mieskään nykyautoja osaa korjata.

Olen naisena hoitanut itse kaikki autoasiani. Kaksi autoa on tullut ostettua + kaikki huollot ja katsastukset on omatoimisesti hoidettu.

Huoltopaikkoja on monenlaisia ja niihin olen saanet suosituksia, ja siten löytänyt hyviä tekijöitä.

Ainoa "naistilanne" oli kun rengas kerran puhkesi matkalla enkä osannut vaihtaa vararengasta. Piti soittaa tuttu mies apuun 😆

Vierailija
32/90 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi osata. Vien kaarani aina tuttuun korjaamoon ja siellä vaihdetaan osat ja hoidetaan hommat ammattitaitoisesti. Mulla naisena bensapumppu romahti ja jäin tielle. Heti tuli korjaamosta omistaja katsomaan. Kaikki yhteensä maksoi 160 euroa. En rupee kyllä bensapumppua netistä etsimään ja sitten sitä vaihtamaan. 

Tiedätkö edes minkä merkkisiä osia sinne autoosi laitetaan? Alkuperäisosia, alkuperäisosia vastaavia osia vai halpamerkkejä? Silläkin on merkitystä ja jos ei tiedä niin on helppo rahastaa kun sanotaan että laitettiin kallis alkuperäisosa mutta todellisuudessa laittoivat halvan osan.

Vierailija
33/90 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti osaa. Huoltoajan varaus nettisivujen kautta on äärimmäisen vaativa toimenpide, kun auto muistuttaa. Siinä pitää jopa muistaa rekisterinumero, joka on yleensä 6 merkkiä pitkä.

Vierailija
34/90 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlata osaa nainenkin. Huoltamoilla ei yleensä ole varaa menettää mainettaan ainakin, jos pitäjässä on kilpailua. Oma aikuinen lapsi on hyvin perillä tekniikasta. Yleensä hän on selvittänyt muutamassa tunnissa missä vika ja mitkä osat pitäis vaihtaa. Niinpä olen kutakuinkin kartalla, kun korjaamoon ajan. Tietysti renkaidenvaihto, auton pesu ym onnistuu itseltä. Tankannut olen vuosikymmeniä. Ei ole rakettitiedettä nuo asiat.

Vierailija
35/90 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaakaan, eikä mulla ei ole tippaakaan kiinnostusta osata. Onneksi tienaan sen verran, että voin maksaa tarvitsemistani palveluista eikä kaikkea tarvitse tehdä itse niin kuin sinun.

Vierailija
36/90 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän auto tuollainen on johon tarvitaan vuosien aikana satojen tuhansien edestä korjausroinaa? Osta uusi auto p-le. 

Missä on väitetty että satojatuhansia? Satoja tai tuhansia euroja on eri asia.

Vierailija
37/90 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla melkoisia romuja autoja.

Eihän ole, jos katsastuksessa tulee määräys vaihtaa useampi alustan osa niin niille tulee hintaa ja siinä säästää kun tilaa ulkomailta.

Vierailija
38/90 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti oppisin jos haluaisin, mutta mieluummin maksan siitä, että muut tekee ja meen huollon aikana vaikka hierojalle rentoutumaan.

Vierailija
39/90 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mieskään ei tee tuota, kun ei osaa/jaksa/huvita.

Vierailija
40/90 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla ajaa autolla tai hankkia ajokorttia. Ei sillä että olisi niihin varaakaan. Hankala tilanne. Lisäksi on terveydellisiä esteitä ehkä vähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi