Osaako naiset itse huolehtia auton ylläpidosta ja huolloista?
Osaatteko omatoimisesti selvittää mitä varaosia pitää ostaa ja kilpailuttaa hintoja korjaamoiden välillä ja miten vältytte että teitä ei huijata huollon aikana turhilla ja keksityillä töillä?
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei kyllä osaa selvittää ja ostaa oikeanlaista osaa jos katsastusmies käskee vaihtaa jonku alustan osan, ei varmasti onnistu naisilta jos heidän pitäisi itse tilata netistä osa. Niitä osia on niin monenlaisia että varmasti menevät sekaisin.
Miksi pitäisi osata. Vien kaarani aina tuttuun korjaamoon ja siellä vaihdetaan osat ja hoidetaan hommat ammattitaitoisesti. Mulla naisena bensapumppu romahti ja jäin tielle. Heti tuli korjaamosta omistaja katsomaan. Kaikki yhteensä maksoi 160 euroa. En rupee kyllä bensapumppua netistä etsimään ja sitten sitä vaihtamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei kyllä osaa selvittää ja ostaa oikeanlaista osaa jos katsastusmies käskee vaihtaa jonku alustan osan, ei varmasti onnistu naisilta jos heidän pitäisi itse tilata netistä osa. Niitä osia on niin monenlaisia että varmasti menevät sekaisin.
Antaa korjaamon ammattilaisten selvittää asia katsarin antaman vikalistan mukaisesti. Hulluko noita alkaa itse tilailla netistä.
Siinä säästää satoja tai tuhansia euroja vuosien aikana kun tilaa osat ulkomailta.
Mikähän auto tuollainen on johon tarvitaan vuosien aikana satojen tuhansien edestä korjausroinaa? Osta uusi auto p-le.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaa korjaamon ammattilaisten selvittää asia katsarin antaman vikalistan mukaisesti. Hulluko noita alkaa itse tilailla netistä.
Siinä säästää satoja tai tuhansia euroja vuosien aikana kun tilaa osat ulkomailta.
Pitää olla melkoisia romuja autoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei, kyllä siihen hommaan tarvitaan munat.
😂😂repesin. Siis kyllä, munat pitää olla auton korjaamiseen. Viis aivoista ja käsistä😅.
En omista autoa. Jos omistaisin niin käyttäisin samaa korjaamoa, jossa ystäväni ja siskoni käyttävät, koska luotan heidän toimintaan.
Työsuhdeauto, ei tartte huoltojen kanssa ihmetellä.
Yöksi töpseli seinään ja aamulla taas kovaa ajoa..
N22
Ei tartte, mulla on mies joka autot hoitaa.
Ei. Tarvittaisi mies moneen eri asiaan. Meillä on muut osa-alueet huolehdittavana.
Aika harva mieskään nykyautoja osaa korjata.
Olen naisena hoitanut itse kaikki autoasiani. Kaksi autoa on tullut ostettua + kaikki huollot ja katsastukset on omatoimisesti hoidettu.
Huoltopaikkoja on monenlaisia ja niihin olen saanet suosituksia, ja siten löytänyt hyviä tekijöitä.
Ainoa "naistilanne" oli kun rengas kerran puhkesi matkalla enkä osannut vaihtaa vararengasta. Piti soittaa tuttu mies apuun 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi osata. Vien kaarani aina tuttuun korjaamoon ja siellä vaihdetaan osat ja hoidetaan hommat ammattitaitoisesti. Mulla naisena bensapumppu romahti ja jäin tielle. Heti tuli korjaamosta omistaja katsomaan. Kaikki yhteensä maksoi 160 euroa. En rupee kyllä bensapumppua netistä etsimään ja sitten sitä vaihtamaan.
Tiedätkö edes minkä merkkisiä osia sinne autoosi laitetaan? Alkuperäisosia, alkuperäisosia vastaavia osia vai halpamerkkejä? Silläkin on merkitystä ja jos ei tiedä niin on helppo rahastaa kun sanotaan että laitettiin kallis alkuperäisosa mutta todellisuudessa laittoivat halvan osan.
Ei varmasti osaa. Huoltoajan varaus nettisivujen kautta on äärimmäisen vaativa toimenpide, kun auto muistuttaa. Siinä pitää jopa muistaa rekisterinumero, joka on yleensä 6 merkkiä pitkä.
Googlata osaa nainenkin. Huoltamoilla ei yleensä ole varaa menettää mainettaan ainakin, jos pitäjässä on kilpailua. Oma aikuinen lapsi on hyvin perillä tekniikasta. Yleensä hän on selvittänyt muutamassa tunnissa missä vika ja mitkä osat pitäis vaihtaa. Niinpä olen kutakuinkin kartalla, kun korjaamoon ajan. Tietysti renkaidenvaihto, auton pesu ym onnistuu itseltä. Tankannut olen vuosikymmeniä. Ei ole rakettitiedettä nuo asiat.
Vierailija kirjoitti:
En osaakaan, eikä mulla ei ole tippaakaan kiinnostusta osata. Onneksi tienaan sen verran, että voin maksaa tarvitsemistani palveluista eikä kaikkea tarvitse tehdä itse niin kuin sinun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän auto tuollainen on johon tarvitaan vuosien aikana satojen tuhansien edestä korjausroinaa? Osta uusi auto p-le.
Missä on väitetty että satojatuhansia? Satoja tai tuhansia euroja on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla melkoisia romuja autoja.
Eihän ole, jos katsastuksessa tulee määräys vaihtaa useampi alustan osa niin niille tulee hintaa ja siinä säästää kun tilaa ulkomailta.
Varmasti oppisin jos haluaisin, mutta mieluummin maksan siitä, että muut tekee ja meen huollon aikana vaikka hierojalle rentoutumaan.
Moni mieskään ei tee tuota, kun ei osaa/jaksa/huvita.
En uskalla ajaa autolla tai hankkia ajokorttia. Ei sillä että olisi niihin varaakaan. Hankala tilanne. Lisäksi on terveydellisiä esteitä ehkä vähän.