Osaako naiset itse huolehtia auton ylläpidosta ja huolloista?
Osaatteko omatoimisesti selvittää mitä varaosia pitää ostaa ja kilpailuttaa hintoja korjaamoiden välillä ja miten vältytte että teitä ei huijata huollon aikana turhilla ja keksityillä töillä?
Kommentit (90)
Ei, kyllä siihen hommaan tarvitaan munat.
Osa naisista osaa, osa ei, samoin miehistä, osa osaa, osa ei.
Vien auton korjaamolle, jonka toimintaan luotan. En edes etsi sitä halvinta yhden miehen nyrkkipajaa, josta kenelläkään ei ole kokemuksia.
Minä en ole tarvinnut toistaiseksi penistäni, enkä mitään muutakaan sukupuolestani kertovaa autojeni ylläpitoon. - Erikoista sinä Ap olet.
Uskovainen mies
Tyhmää omistaa kasa muovia ja muttereita, viisas pääsee vähemmällä. Kävellen ja bussilla, taksillakin.
Naiset ei kyllä osaa selvittää ja ostaa oikeanlaista osaa jos katsastusmies käskee vaihtaa jonku alustan osan, ei varmasti onnistu naisilta jos heidän pitäisi itse tilata netistä osa. Niitä osia on niin monenlaisia että varmasti menevät sekaisin.
Ei kai se ole sen kummempaa kuin minkään muunkaan palvelun ostaminen? Luotat huoltamon ammattitaitoon ja rehellisyyteen.
Osaan viedä auton huoltoon sellaiseen paikkaan, jolla on hyvä maine. Osaan myös tienata ne rahat, jotka siiheen huoltoon tarvitaan ihan itse.
Jos on noin epäluuloinen, niin ei voi varmaan kakkuakaan ostaa ilman, että luulee leipomon ujuttaneen siihen sahanpurua ja myyneen väärällä nimellä.
Auto ei tuo rahaa kirjoitti:
Tyhmää omistaa kasa muovia ja muttereita, viisas pääsee vähemmällä. Kävellen ja bussilla, taksillakin.
Maaseudulla on kiva olla auto. Käydä kaupassa kerran viikossa. Mennä marjaan ja sieneen. Käydä kauempana asuvia tuttuja ja sukulaisia moikkaamassa. Ei se mitään tyhmää ole. Harvoin mikään harrastuskaan rahaa tuo jostain salilla käynnistä pitää maksaa, miksei vaan juokse ja kävele luonnossa.
Osaan vain hoitaa lapsia, siivota, tiskata, pestä pyykkiä ja palvella miestäni. Kaikki nämä teen niin kuin mieheni käskee. En osaa itse ajatella enkä toimia itsenäisesti.
Osaan viedä auton huoltoon kun määräaikaishuollon merkkivalo palaa.
Vien huoltoon, jota on suositeltu.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se ole sen kummempaa kuin minkään muunkaan palvelun ostaminen? Luotat huoltamon ammattitaitoon ja rehellisyyteen.
On se, autokorjaamoiden on helppo rahastaa jos asiakas ei ole perillä asioista.
Auto ei tuo rahaa kirjoitti:
Missä asut? Luultavasti pääkaupunkiseudulla, Turussa, Tampereella tai Oulussa ja työpaikkasi sijaitsee jonkin edellä mainitseman kaupungin joukkoliikenteen varrella (sekä myöskin kotisi). Muualla Suomessa ei ole nimittäin toimivaa joukkoliikennettä (meillä et edes pääsisi Suomen toiseksi suurimmalle teollisuusalueelle töihin ilman omaa autoa koska sinne ei ole minkäänlaista joukkokuljetusta) ja taksilla sinne ja takaisin maksaisi aika paljon päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Jos on noin epäluuloinen, niin ei voi varmaan kakkuakaan ostaa ilman, että luulee leipomon ujuttaneen siihen sahanpurua ja myyneen väärällä nimellä.
Itsellä ainakin sen verran monesta eri korjaamosta huonoja kokemuksia että on aina syytä epäillä.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei kyllä osaa selvittää ja ostaa oikeanlaista osaa jos katsastusmies käskee vaihtaa jonku alustan osan, ei varmasti onnistu naisilta jos heidän pitäisi itse tilata netistä osa. Niitä osia on niin monenlaisia että varmasti menevät sekaisin.
Antaa korjaamon ammattilaisten selvittää asia katsarin antaman vikalistan mukaisesti. Hulluko noita alkaa itse tilailla netistä.
Kyllä osaan.
Ihmettelen tosin kun joidenkin miehet pesevät muijansa auton ja myös tankkaavat tankin täyteen. Sekä vievät huoltoon.
Mulla on kuudes saman mallinen auto niin tyyppiviat on aika hyvin tiedossa. Kaikilla ajettu vajaat 400 000km. Sen lisäksi on 30 vuoden aikana ehtinyt olla monia muita autoja ja lasten kanssa rassattu monenlaisia kulkupelejä. Jos ei osata niin osataan kysyä. Jos tarvitaan osia, mennään liikkeeseen josta rekisterinumeron perusteella löytyt.
En. Käytän taksia.