Osaako naiset itse huolehtia auton ylläpidosta ja huolloista?
Osaatteko omatoimisesti selvittää mitä varaosia pitää ostaa ja kilpailuttaa hintoja korjaamoiden välillä ja miten vältytte että teitä ei huijata huollon aikana turhilla ja keksityillä töillä?
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Kun auto on tarpeeksi vanha ja halpa, ei ole tuollaista ongelmaa. Jos ei löydy varaosaa, laitetaan paaliin ja ostetaan seuraava 500 euron auto. Myös tyttäret ovat oppineet auton huollon ja korjauksen aakkosia, kun ovat halvoilla autoilla ajaneet.
Onhan noita maksatusyrityksiä nähty. Eräällä korjaamolla lupasivat perävalotakuun. Minä lupasin maksaa sitten, kun olen päässyt tarpeeksi pitkälle. Sen korjauksen jälkeen en mielestäni päässyt, on sinnepä jäivät perävalotakuuta naureskelemaan. On myös vaadittu puolen tunnin työstä hinta sellaisesta pikkuhommasta, josta oli hinnastossa erikseen hinta. Heitin setelin pöydälle ja ilmoitin, että ottakaa pois se osa, jos tuo ei riitä.
Olen kyllä tavannut todella avuliaitakin autonasentajia. Joskus oli paikka, johon ajoimme monta kymmentä kilometriä vain siksi, kun siellä oli niin hyvä palvelu. Vaikka olisi vain tuulilasin pyyhkijän ostanut, se käytiin vaihtamassa saman tien ilman eri maksua.
????? HÄH?
Olen mies, mutta vastaan silti. Ei kai se ole niin vaikeaa. Katsoo nettiarvosteluista mikä on hyvä autohuolto ja vien auton sinne. Kyllä sana kiirii sekä hyvistä että huonoista paikoista. Ei tarvitse edes kysellä hinta-arvioita etukäteen, kun on hyvä korjaamo. Aina ollut hinta kohdallaan, kun olen kuullut vasta maksettaessa. Vuosien ajan jo sama paikka käytössä. Kenenkään ei ole pakko itse omaa autoaan korjailla. Mutta siihenkin löytyy netistä videoita, jos ei ennalta osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti osaa. Huoltoajan varaus nettisivujen kautta on äärimmäisen vaativa toimenpide, kun auto muistuttaa. Siinä pitää jopa muistaa rekisterinumero, joka on yleensä 6 merkkiä pitkä.
No onhan se vaativa operaatio, kun ei näköjään seitsemään asti osaa laskea...
LAP-10= 6 merkkiä
HOM-069= 7 merkkiäTuota viivaa ei sanota ääneen. Monessa paikassa netissä viivaa ei tarvitse kirjoittaa vaan ohjelma hyppää automaattisesti kirjaimista numeroihin siirryttäessä.
Edelliselle: huoltoajan varaaminen on ÄÄRIMMÄISEN VAATIVA TOIMENPIDE 🤣
Vierailija kirjoitti:
Googlata osaa nainenkin. Huoltamoilla ei yleensä ole varaa menettää mainettaan ainakin, jos pitäjässä on kilpailua. Oma aikuinen lapsi on hyvin perillä tekniikasta. Yleensä hän on selvittänyt muutamassa tunnissa missä vika ja mitkä osat pitäis vaihtaa. Niinpä olen kutakuinkin kartalla, kun korjaamoon ajan. Tietysti renkaidenvaihto, auton pesu ym onnistuu itseltä. Tankannut olen vuosikymmeniä. Ei ole rakettitiedettä nuo asiat.
Tankannut olen vuosikymmeniä, ei tod ole rakettitiedettä 🤣
Meidän auto tilaa huollon ja monttööri soittaa ja kysyy koska sopisi
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei kyllä osaa selvittää ja ostaa oikeanlaista osaa jos katsastusmies käskee vaihtaa jonku alustan osan, ei varmasti onnistu naisilta jos heidän pitäisi itse tilata netistä osa. Niitä osia on niin monenlaisia että varmasti menevät sekaisin.
Kyllä sun naisen kelpaa. Mies tilaa itse osat ulkomailta. Osaa varmistaa, että on alkuperäisosa eikä kopio. Vaihtaa osan itse. Grr mikä laatuyksilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlata osaa nainenkin. Huoltamoilla ei yleensä ole varaa menettää mainettaan ainakin, jos pitäjässä on kilpailua. Oma aikuinen lapsi on hyvin perillä tekniikasta. Yleensä hän on selvittänyt muutamassa tunnissa missä vika ja mitkä osat pitäis vaihtaa. Niinpä olen kutakuinkin kartalla, kun korjaamoon ajan. Tietysti renkaidenvaihto, auton pesu ym onnistuu itseltä. Tankannut olen vuosikymmeniä. Ei ole rakettitiedettä nuo asiat.
Tankannut olen vuosikymmeniä, ei tod ole rakettitiedettä 🤣
Tuntuu joillekkin olevan. Varsinkin miehet olettaa ettei nainen osaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ziisus!
Se osa tilataan rekisterinumeron perusteella. Joka nettikaupassa on osio, johon rekkari syötetään.
Niin ne tekevät liikkeissäkin. On sitäpaitsi automerkkejä, joissa esim. korimalli vaihtuukin kesken vuoden.
Silloin saattaa vaihtua varaosakin. Tätä eivät kaikki miehetkään tajua. :D
t:nainen
Kerrotko mulle ziisus, mistä sitten johtuu että vaikka kuinka tilaat rekkarin perusteella, niin saat sopimattoman osan?
T:poika eikä mikään mies
Köyhän Ihmisen Autolla ajan ja vanhalla sellaisella. Kaikki varaosat on sopineet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se ole sen kummempaa kuin minkään muunkaan palvelun ostaminen? Luotat huoltamon ammattitaitoon ja rehellisyyteen.
On se, autokorjaamoiden on helppo rahastaa jos asiakas ei ole perillä asioista.
On tässä perääkin.
Mutta minkäs teet, jos esim. vika on hankalasti diagnosoitavissa.
Nykyautoissa on niin paljon elektroniikkaa, ettei vanhan liiton rasvanäppi osaa näitä edes korjata. Sähköviat on pahimpia.
"Kaksi autoa on tullut ostettua + kaikki huollot ja katsastukset on omatoimisesti hoidettu."
Miten olet nämä huollot omatoimisesti hoitanut? Omatoimista huoltoa ei ole se, että et viet auton korjaamolle. Omatoimista huoltoa on se, että vaihdat esim jakohihnan itse. Renkaan nyt osaa vaihtaa kuka vaan, t. 62v nainen