Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako naiset itse huolehtia auton ylläpidosta ja huolloista?

Vierailija
22.07.2023 |

Osaatteko omatoimisesti selvittää mitä varaosia pitää ostaa ja kilpailuttaa hintoja korjaamoiden välillä ja miten vältytte että teitä ei huijata huollon aikana turhilla ja keksityillä töillä?

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miehille enää jäisi jos kaikki naiset huoltaisivat omat autonsa? Miehistä ei enää olisi mitään hyötyä.

Vierailija
42/90 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei kyllä osaa selvittää ja ostaa oikeanlaista osaa jos katsastusmies käskee vaihtaa jonku alustan osan, ei varmasti onnistu naisilta jos heidän pitäisi itse tilata netistä osa. Niitä osia on niin monenlaisia että varmasti menevät sekaisin.

Miksi pitäisi osata. Vien kaarani aina tuttuun korjaamoon ja siellä vaihdetaan osat ja hoidetaan hommat ammattitaitoisesti. Mulla naisena bensapumppu romahti ja jäin tielle. Heti tuli korjaamosta omistaja katsomaan. Kaikki yhteensä maksoi 160 euroa. En rupee kyllä bensapumppua netistä etsimään ja sitten sitä vaihtamaan. 

Tiedätkö edes minkä merkkisiä osia sinne autoosi laitetaan? Alkuperäisosia, alkuperäisosia vastaavia osia vai halpamerkkejä? Silläkin on merkitystä ja jos ei tiedä niin on helppo rahastaa kun sanotaan että laitettiin kallis alkuperäisosa mutta todellisuudessa laittoivat halvan osan.

Vien auton merkkihuoltoon, koska tällöin tehtaan huolto-ohjelmaa noudattamalla saa takuun myös autoon asennettaville juuri sitä varten suunnitelluille varaosille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ziisus!

Se osa tilataan rekisterinumeron perusteella. Joka nettikaupassa on osio, johon rekkari syötetään.

Niin ne tekevät liikkeissäkin. On sitäpaitsi automerkkejä, joissa esim. korimalli vaihtuukin kesken vuoden.

Silloin saattaa vaihtua varaosakin. Tätä eivät kaikki miehetkään tajua. :D

t:nainen

Vierailija
44/90 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmasti osaa. Huoltoajan varaus nettisivujen kautta on äärimmäisen vaativa toimenpide, kun auto muistuttaa. Siinä pitää jopa muistaa rekisterinumero, joka on yleensä 6 merkkiä pitkä.

No onhan se vaativa operaatio, kun ei näköjään seitsemään asti osaa laskea...

LAP-10= 6 merkkiä

HOM-069= 7 merkkiä

Vierailija
45/90 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tuohon omaan mieheen ja hänen huoltopalveluunsa luotan, istuuhan se itsekin sen samaisen auton kyydissä. Upouudet olen vienyt huoltoon leimaamoon, niin kauan kuin autosta on lainaa.

Sen olen miehestä huomannut että ostattaa mulle uudet renkaat herkmmin/aiemmin kuin omaan autoonsa, vaikka ajan usein hänen autollaankin, tiedä sitten mistä johtuu.

Pärjäisinkö ihan itse? Tietenkin. Osaisin tehdä huoltojakin, mutten kyllä viitsisi. Renkaat varmaan vaihtaisin itse.

Seuraavaan autoni vuosihuoltoon kuuluu tavanomaisten lisäksi tulpat ja hihna. Takajarrupalat odottaa jo vaihtoa. Sen lisäksi syö öljyä, eli sitä pitää lisätä huoltojen puolivälissä.

N50

Vierailija
46/90 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei kyllä osaa selvittää ja ostaa oikeanlaista osaa jos katsastusmies käskee vaihtaa jonku alustan osan, ei varmasti onnistu naisilta jos heidän pitäisi itse tilata netistä osa. Niitä osia on niin monenlaisia että varmasti menevät sekaisin.

Miksi pitäisi osata. Vien kaarani aina tuttuun korjaamoon ja siellä vaihdetaan osat ja hoidetaan hommat ammattitaitoisesti. Mulla naisena bensapumppu romahti ja jäin tielle. Heti tuli korjaamosta omistaja katsomaan. Kaikki yhteensä maksoi 160 euroa. En rupee kyllä bensapumppua netistä etsimään ja sitten sitä vaihtamaan. 

Tiedätkö edes minkä merkkisiä osia sinne autoosi laitetaan? Alkuperäisosia, alkuperäisosia vastaavia osia vai halpamerkkejä? Silläkin on merkitystä ja jos ei tiedä niin on helppo rahastaa kun sanotaan että laitettiin kallis alkuperäisosa mutta todellisuudessa laittoivat halvan osan.

Vien auton merkkihuoltoon, koska tällöin tehtaan huolto-ohjelmaa noudattamalla saa takuun myös autoon asennettaville juuri sitä varten suunnitelluille varaosille. 

Kyllä se Fiat Puntoon myytävä tukivarsi on Fiat Puntoon suunniteltu. Ei se passatiin mene, vaikka kuinka tarvikeosa olisi.

Vierailija
47/90 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa naisista osaa, osa ei, samoin miehistä, osa osaa, osa ei.

Ero on se, että mies ei osta autoa, jos ei osaa.

Vierailija
48/90 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajan työkseni vähän isompia autoja kuin se ap:n pikku bratwurstiloota. Joten osaan kyllä tarvittaessa korjata myös niitä. Omaa autoa en vaan viitsi, paitsi joku polttimon vaihto jne.

Vierailija
49/90 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ziisus!

Se osa tilataan rekisterinumeron perusteella. Joka nettikaupassa on osio, johon rekkari syötetään.

Niin ne tekevät liikkeissäkin. On sitäpaitsi automerkkejä, joissa esim. korimalli vaihtuukin kesken vuoden.

Silloin saattaa vaihtua varaosakin. Tätä eivät kaikki miehetkään tajua. :D

t:nainen

Kerrotko mulle ziisus, mistä sitten johtuu että vaikka kuinka tilaat rekkarin perusteella, niin saat sopimattoman osan?

T:poika eikä mikään mies

Vierailija
50/90 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tietenkään!

Vierailija
51/90 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voisi vähempää kiinnostaa mikään kilpailuttaminen tai auton rassaus. En kilpailuta mitään muitakaan maksuja. Vien auton merkkihuoltoon ja saavat hoitaa huollot ja tarvittaessa korjaukset. Nuukien hommaa toi kilpailuttaminen. Onneksi mieskään ei ole mikään hintakyttääjä.

Vierailija
52/90 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaa korjaamon ammattilaisten selvittää asia katsarin antaman vikalistan mukaisesti. Hulluko noita alkaa itse tilailla netistä.

Siinä säästää satoja tai tuhansia euroja vuosien aikana kun tilaa osat ulkomailta.

Pitää olla melkoisia romuja autoja.

Eihän ole, jos katsastuksessa tulee määräys vaihtaa useampi alustan osa niin niille tulee hintaa ja siinä säästää kun tilaa ulkomailta.

Jos työn kuitenkin joutuu rahallla teettämään, se muutaman kympin säästö itse osat hankkimalla ei ole vaivan arvoista. Eri asia jos ise/tuttu tekee.

Autodocin käyttäminen ei ole sen vaativampaa kuin motonetin tai k-ruokasovelluksenkaan...

Vierailija
53/90 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan kyllä ja aiemmin jopa korjasinkin autoni itse. Nyt en enää jaksa miettiä osien tilaamista, korjaamista tms, niin nykyään ostan aina uuden auton, käytän vuoden välein huollossa ja vaihdan uuteen, kun takuuaika umpeutuu.

Vierailija
54/90 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa ostaa itse varaosia, mutta tiedän mistä/keneltä pyytää neuvoa.

Huollot/katsastukset osaan kyllä kilpailuttaa tai laittaa autojerryn sivuille, niin ne kilpailuttaa. Suomessa on muuten kuluttajansuoja, ei niiden palveluntarjoajien kannata alkaa huijaamaan.

Renkaat osaan vaihtaa, jos tulee tarve.

N33

Vierailija
55/90 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ajan työkseni vähän isompia autoja kuin se ap:n pikku bratwurstiloota. Joten osaan kyllä tarvittaessa korjata myös niitä. Omaa autoa en vaan viitsi, paitsi joku polttimon vaihto jne.

Sprintterikuski vai ihan Lassila Tikanojan materiaalin kerääjä?

Vierailija
56/90 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa naisista osaa, osa ei, samoin miehistä, osa osaa, osa ei.

Ero on se, että mies ei osta autoa, jos ei osaa.

Oi kuinka ne ostaa. Siksi on miehelläni paljon töitä.

Vierailija
57/90 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa. Mulla kun ei katsos ole sitä penistä, joka pitää työntää avaimenreikään ennen jokaista huoltoa. Tästä syystä kaikki menee aina pieleen.

Vierailija
58/90 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan huollosta, en tilaile osia netistä. Eihän noihin nykyisiin autoihin edes juuri pysty itsenäisesti huoltoja tekemää, hyvä että edes öljynvaihto ja lasinpesunesteen lisääminen on sallittu ilman sertifikoitua huoltohenkilöä.

Vierailija
59/90 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaan säännöllisesti autoni konepellin ja housuni ja tökin moottoria p enikselläni. Olenhan MIES. Öyhöyhöyhöyh

Vierailija
60/90 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän suunnilleen millaisia vikoja voi olla ja mitä niihin maksaa varaosat. Käytän auton säännöllisesti merkkihuollossa ja tekevät tarvittavat huollot. On nykyisin niin uusia autoja, ettei juuri ole korjattavaa. Tiedän useita miehiä, jotka eivät huolla autoja ja ajavat autonsa loppuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan